Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Goedemorgen!!

Toch wel goed geslapen en mijn pb'er inmiddels gezien. We gaan straks een eindje wandelen. Ben heel blij dat ze er weer is.

Is het bij jullie ook zulk druilerig weer? Ik zit zelfs met een fleece-vest aan! Da's misschien wel een beetje overdreven van mij, maar ik hou érg van warmte.

Hee, enne.......die vlieg op het scherm zie ik dan weer niet??

Berbke, hoe is het met je ouders en met JOU???

Lieve allemaal, ik wens jullie een heel fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook geen vlieg...

Alles wel goed Moon?

Hier is het ook zulk vies, deprimerend weer Annemeike. Het regent al de hele dag en het is zo donker. Hoop dat het snel opklaart.

Wat fijn dat je je pb-er hebt gezien!! Dadelijk wandelen? Gezellig!

Wat is er Ber? Gaat het niet goed?

10.53
Wat is er Ber?

Fijn dat je goed geslapen hebt Annemeike

fijne dag allemaal
Hee Buikie, lang leve jullie vakantie he?! Jammer dat het nou niet zulk mooi weer is als de afgelopen weken, maar dat komt vast wel weer. Gaan jullie vandaag nog iets ondernemen?

Noah, wat een goed nieuw las ik op overig. Je krijgt woensdag dus gewoon weer je geld!!! Wauw, wat zul jij opgelucht zijn en je hoeffde vandaag niet eens stennis te schoppen bij de gemeente.

Jullie ook een fijne dag gewenst1

11.49
Annemeike: Wat lijkt het me eng om dat allemaal te zien. Soms droom ik ook weleens dat ik tussen de spinnen ligt en dan ben ik doodsbang. Kan me niet voorstellen hoe eng het moet zijn om dat ook gewoon als je wakker bent te zien.

Weet je wat ik dan zo fantastisch vind aan jou? Dat je dan toch de tijd en de interesse neemt om op ons allemaal even te reageren. Je bent echt lief!

Gelukkig komt je PB'er vandaag weer terug! Hoe is het vandaag met je? Ik wens je in ieder geval een fijne dag! (Ik heb trouwens ook een fleecevest aan, hihi!)

Berbke:

LA: Ja, het is ook wel goed om eventjes alles eruit te gooien. Van mijn kant dan, vriend is een echte binnenvetter. Tijdens een ruzie zegt hij ook niet veel. Ik maak me soms wel zorgen over hem, omdat hij met veel dingen zit en het eigenlijk niet kwijt kan. Hij heeft er moeite mee dingen te verwoorden en weet soms zelf niet hoe hij over dingen denkt.

Weet ook wel dat het huishouden niet zo belangrijk is nu. Maar ja, ik voel me anders zo nutteloos als ik de hele dag thuis zit en niks doe, toch een soort schuldgevoel naar hem toe. Dat is mijn probleem, niet het zijne, maar tsja, ik reageer het wel op hem af, ook al wil ik dat niet. Ik ben niet de makkelijkste om mee samen te wonen denk ik...

Voor de rest: en een hele fijne dag vandaag!
anoniem_94082 wijzigde dit bericht op 26-07-2010 12:11
Reden: Oeps!
% gewijzigd
Hee Morisson, mannen zijn over het algemeen wat minder goede praters volgens mij. Jammer, want het kan veel verduidelijken als je een goed gesprek kunt voeren over wat jullie beiden bezighoudt.

Ik kan me best voorstellen dat je je een beetje nutteloos voelt als je een hele dag thuiszit en 'niets' doet. Ik zou kunnen zeggen (en ben daar ook toe geneigd) dat dat huishouden niet zo belangrijk is en dat je je energie misschien nu even voor andere dingen moet gebruiken, MAAR ik weet ook dat je van rommel in je huis rommel in je hoofd kunt krijgen. Dat merk ik bij mezelf. Andersom is het ook zo dat als ik rommel in mijn hoofd heb, dat dat aan mijn kamer te zien is. Het is een wisselwerking. Daarom wordt er bij ons ook zo op gehamerd om het netjes te houden.

Ga je nog wat doen vandaag?

Ik ga nu even lunchen!
Hee Annemeike,

Het klopt wat je zegt, als het hier rommelig is zit ik toch minder lekker in mijn vel. En als ik minder lekker in mijn vel zit, wordt het vanzelf een rotzooi...

Vandaag blijf ik denk ik lekker binnen, misschien wat schrijven of tekenen. Het is vies, druilerig weer en vriend is op zijn werk. Alleen naar buiten vind ik nog altijd wel eng dus ik ga mezelf vandaag even met rust laten en mezelf niet dwingen eropuit te gaan.

Ik hoop dat je lekker hebt geluncht!
Ik heb die vlieg vandaag weer gezien!

Wat denken jullie, moet ik de crisisdienst bellen?
Nou Moon, ik weet niet hoor... niemand anders heeft hem nog gezien hier
Hm das wel heel apart. Dan is het misschien een virus in de computer.

(Ik blijf erbij dat het niet aan mij ligt natuurlijk )

Zit te twijfelen of ik vanavond zal bellen over dat appartement. Misschien maar gewoon doen. Gewoon paar vragen stellen.
Kan ook aan mij liggen hoor, want mijn computer 'ziet' dingen soms niet die in flash etc. zijn gemaakt. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken hihi.

En doe wat goed voelt! Heb jij vanavond zin om te bellen, dan bel je. Heb je geen zin, dan bel je niet! *heeft een lekker makkelijke bui vandaag*
Ik heb de vlieg gespot!

Moon, heb je het idee (misschien niet verstandelijk, maar wel gevoelsmatig dan he) dat je aan het appartement vastzit als je belt?

Want aan bellen hangen verder helemaal geen consequenties toch? Dat weet je verstandelijk vast wel, maar misschien voelt het zo? (geen idee of dat zo voor je is hoor.)
Hey, ik heb net gebeld maar ik belde niet gelegen. Ga om 19.45 nog eens bellen.

GE, misschien is dat het wel. Ook dat ik dan heel snel er over na moet denken en dan misschien wel heel snel toe ben aan verhuizen... help! Het jaagt me nog een beetje angst aan maar zoals LA ook zei hoef ik echt nog niet meteen helemaal te verhuizen. t Kan ook in stapjes.

Ben even ego vandaag
Goedemorgen!

Het is geloof ik niets geworden met dat appartement/huis, he Moon? Hoop dat je iets beters vindt met in ieder geval eigen keuken en sanitair en misschien ook een eigen deur?

Het is hier weer net zo druilerig als gisteren en we zouden misschien een stuk gaan fietsen. Weet niet of het doorgaat met die regen. Hoop dat het voor 11.30u. nog droog wordt!

Wat zijn jullie plannen?
Goedemorgen

Hier ook druilerig weer. Hoop dat het vanmiddag niet regent als ik vanaf de garage terug naar huis loop!!!

Mijn plannen voor vandaag??? Werken, auto dus naar garage brengen en verder weet ik het nog niet. 't Is de verjaardag(sdatum) van mijn vader (maar hij is 3,5 jaar geleden overleden).
Snjókorn falla, á allt og alla
Hee Snjo, dan sta je vandaag extra stil bij je vader natuurlijk.

Hoop ook voor je dat het niet regent als je je auto weggebracht hebt. Is de garage ver van je huis?

Werk'se!
goedemorgen allemaal,

Snjo, gefeliciteerd met de verjaardag van je vader..

Werk ze vandaag. Hier is het heel erg druilerig, bah. IK ga er gewoon wel op uit want binnen zitten heb ik gisteren al teveel gedaan. Zo maar eens aankleden en met dochter fietsen (oefenen op d'r nieuwe fiets) en kortingskaart kopen.

Jullie leuke plannen? Ik wens iedereen een heel erg fijne dag!

Annemeike: het is zo'n 20--30 minuten lopen denk ik. Valt eigenlijk best mee maar je kan in die tijd behoorlijk nat worden

Dank je wel Schuddebuikje. Ik heb net verzonnen dat ik vanavond pannekoeken ga bakken (heb maar 1 pan dus géén extra "n" in het woord, ik blijf stug volhouden). Dat was iets dat mijn vader vele malen beter kon dan mijn moeder.
Snjókorn falla, á allt og alla
Sterkte en toch gefeliciteerd vandaag Snjokorn

Snjokorn, Annemeike en Schuddebuikje, ik hoop ook dat het droog is waar jullie zijn, zodat jullie allebei niet nat worden vandaag!

Moonlight, is het nog wat geworden met dat appartement?

Ik blijf vandaag ook weer binnen. Ben paniekerig helaas. Gaat ook wel weer voorbij, hoop alleen dat ik niet in een aanval raak.

Fijne dag!

anoniem_94082 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 11:23
Reden: Tikfouten
% gewijzigd
quote:snjokorn schreef op 27 juli 2010 @ 09:06:

Goedemorgen

Hier ook druilerig weer. Hoop dat het vanmiddag niet regent als ik vanaf de garage terug naar huis loop!!!

Mijn plannen voor vandaag??? Werken, auto dus naar garage brengen en verder weet ik het nog niet. 't Is de verjaardag(sdatum) van mijn vader (maar hij is 3,5 jaar geleden overleden).Dat lijkt me een fijne maar toch ook verdrietige dag tegelijk.
Snjo ik hoop dat je een goede dag hebt en dat je op een mooie manier je vader kunt gedenken
Snjo:

Goed idee om panne(n)koeken te bakken.
Goedemorgen allemaal,

Hier regent het niet.

Nee het appartement gaat niet door. Het had inderdaad geen eigen sanitair en geen eigen voordeur. Dat laatste houdt ook in dat er geen recht op huurtoeslag is.

Die man stelde wel wat vragen (om te kijken of ik 'geschikt' was). Geen huisdieren, niet rokend, 1 persoon. Toen ik over huurtoeslag begon vroeg hij of ik dan geen vast inkomen had.

Verder begreep hij wel dat ik liever de voorzieningen voor mezelf had, zeker toen ik mijn leeftijd zei.

Ik ga gewoon verder zoeken.

Heb net een rijschool gemaild. Ze hebben rijlessen in een simulator (oa) en ik heb een proefles gevraagd.

Het lijkt mij wel handig om eerst in die simulator te lessen, scheelt veel geld namelijk.

Ze hebben ook instructeurs voor mensen met faalangst. Ik denk dat ik dat wel wil. Zeker om te voorkomen dat ik weer zo'n oetlul krijg als 9 jaar geleden.
Hoop plannen, Moon. Je bent je leven goed aan het aanpakken zo te zien.

Ik denk echt dat je je eisen van eigen keuken en eigen sanitair vast moet houden en huursubsidie kan kennelijk veel schelen, dus eigenlijk zul je je het meest 'moeten' richten op een appartement met een eigen deur/huisnummer.

Succes!
Heb jij echt maar één pan, Snjo? Wat een armoe!

Schuddebuik, ben je gelijk aan het treinen geslagen vandaag? Je dochter zal de trein wel prachtig vinden?!

Morisson, hoop dat je je paniek in toom kunt houden. Als je nergens voor naar buiten hoeft vandaag, dan blijf je toch lekker binnen?!

Frizz, werk'se!

Hoe is het GE?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven