Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
donderdag 5 augustus 2010 om 20:04
reactie op de lange post van annemeike: haha ja klopt ben wat minder aan het forummen. Kan het op de een of andere manier even niet opbrengen om te reageren op anderen.
Misschien nog een bijwerking? Lees wel soms 's ochtends heel vroeg terug.
Hoe dan ook, heb mijn psychiater gemaild met het verzoek om andere medicatie (dankzij jouw tip). Hij is pas over 1,5 week terug van vakantie dus nog even afwachten.
Maar hoe is het met jou? Blij dat je PBer weer terug is?
Nog leuke uitjes in het vooruitzicht?
Ik ben echt heel erg blij met je tips over de medicatie, nogmaals dank daarvoor!
Misschien nog een bijwerking? Lees wel soms 's ochtends heel vroeg terug.
Hoe dan ook, heb mijn psychiater gemaild met het verzoek om andere medicatie (dankzij jouw tip). Hij is pas over 1,5 week terug van vakantie dus nog even afwachten.
Maar hoe is het met jou? Blij dat je PBer weer terug is?
Nog leuke uitjes in het vooruitzicht?
Ik ben echt heel erg blij met je tips over de medicatie, nogmaals dank daarvoor!
donderdag 5 augustus 2010 om 20:50
donderdag 5 augustus 2010 om 21:10
Ha allemaal!
Prachtige sokken, Frizz!
Gipsy, fijn dat je mijn tips gebruikt (door de psych daarover te mailen). Nu maar hopen dat ze nuttig genoeg zijn, dus jou ook echt gaan helpen.
(voor de anderen: dat hebben jullie niet gemist, hoor. Ik had dat even op een andere manier aan Gipsy laten weten).
Snjo, ben je al klaar met de tweede mouw van je trui??
Fijne avond allemaal!! Ik huppel vanavond een beetje heen en weer over het forum denk ik.
Prachtige sokken, Frizz!
Gipsy, fijn dat je mijn tips gebruikt (door de psych daarover te mailen). Nu maar hopen dat ze nuttig genoeg zijn, dus jou ook echt gaan helpen.
(voor de anderen: dat hebben jullie niet gemist, hoor. Ik had dat even op een andere manier aan Gipsy laten weten).
Snjo, ben je al klaar met de tweede mouw van je trui??
Fijne avond allemaal!! Ik huppel vanavond een beetje heen en weer over het forum denk ik.
donderdag 5 augustus 2010 om 21:14
donderdag 5 augustus 2010 om 22:10
Eet je ook Chocolonely chocolade, Frizz?
Buikje, fijn dat de afspraak zo mooi was! Mail me de details aub!!
Snjo, dan verwacht ik wel weer een foto van de brei-vorderingen in het weekend!
Ik denk dat Berbke haar vingers blauw aan het typen is om haar man via de sms in de stemming te brengen en misschien heeft die tanga van Buikie haar wel op een idee gebracht en is ze ook nog even gaan shoppen!
Zal ze wel weer zeggen dat ik een verdorven geest heb of ben?!
En dan gaat ze die rode smiley achter mijn naam zetten!
Janna en Veraan zijn zeker werken?
Moon, als je hier leest....hoe is het met je knie? Daar las ik laatst iets over?
Buikje, fijn dat de afspraak zo mooi was! Mail me de details aub!!
Snjo, dan verwacht ik wel weer een foto van de brei-vorderingen in het weekend!
Ik denk dat Berbke haar vingers blauw aan het typen is om haar man via de sms in de stemming te brengen en misschien heeft die tanga van Buikie haar wel op een idee gebracht en is ze ook nog even gaan shoppen!
Zal ze wel weer zeggen dat ik een verdorven geest heb of ben?!
En dan gaat ze die rode smiley achter mijn naam zetten!
Janna en Veraan zijn zeker werken?
Moon, als je hier leest....hoe is het met je knie? Daar las ik laatst iets over?
donderdag 5 augustus 2010 om 22:24
vrijdag 6 augustus 2010 om 00:55
Annemeike wat ben je toch attent altijd! Dat je nog aan mijn knie gedacht hebt
Volgens mij is dat over. Een bepaalde houding deed pijn, als ik zo ging zitten. Toen ben ik een paar keer bewust zo gaan zitten en de pijn trok weg. Is nu over. Ik heb geen verstand van knieën dus weet niet wat het geweest kan zijn.
En je vroeg of ik getuinierd had. Nee vandaag niet. Ik heb overdag niet heel veel gedaan en om 17 uur ben ik op de trein gestapt voor een proefles van een cursus. En dat staat dan weer in het andere topic.
Ehm.. goedemorgen alvast
Volgens mij is dat over. Een bepaalde houding deed pijn, als ik zo ging zitten. Toen ben ik een paar keer bewust zo gaan zitten en de pijn trok weg. Is nu over. Ik heb geen verstand van knieën dus weet niet wat het geweest kan zijn.
En je vroeg of ik getuinierd had. Nee vandaag niet. Ik heb overdag niet heel veel gedaan en om 17 uur ben ik op de trein gestapt voor een proefles van een cursus. En dat staat dan weer in het andere topic.
Ehm.. goedemorgen alvast