Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Meike! Maar het gaat gelukkig alweer een heel stuk beter hoor! Geen zorgen dus. Vind het zo fijn dat jij er weer bent. Hoe lang heeft het eigenllijk geduurd dat je niet kon forummen?
Ik weet niet hoe lang ik niet heb kunnen forummen. Voor mijn gevoel heeft het een eeuwigheid geduurd! Ik heb ook veel gemist volgens mij.

Wat fijn dat het weer wat beter met je gaat. Ik hoop dat het in een stijgende lijn blijft gaan dan, maar loop je zelf niet voorbij, he?? Dat had je natuurlijk al gedaan..........

Doet me goed (heeeeel goed) dat je zegt dat je het fijn vindt dat ik er weer ben. Ben ook heel blij dat ik hier weer kan komen af en toe.

Moet nu alleen weer terug.

Tot gauw!

Liefs
Annemeike, super dat je er weer wat meer bent!

----------------

Ik werd klote wakker.

Mijn vader belde me gister op een beetje een slecht moment. Ik

had uberhaupt niet op moeten nemen, maar goed. Vervolgens werd hij boos op me omdat ik niet perfecte GE ben en hing hij weer op. Ik kan daar zo boos om worden.

Ik verzwijg gewoon zoveel dingen omdat hij niet de complete GE kan accepteren. Hij wil alleen contact met me als ik alles perfect voor elkaar heb. En als ik dat niet heb dan moet ik maar doen alsof. En anders breekt ie gewoon het contact af.

Sorry, voor het egogebeuren, ik wil niet te veel plek innemen met dit soort dingen, maar kan het even heel slecht loslaten.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik het neer moet zetten, want op het tijdtopic vind ik het niet zo gepast, maar ik wil hier ook niet te veel plek innemen.. Annemeike (of anderen), als je het vervelend vindt moet je dat wel zeggen hoor!

Ik ga me proberen op te laden, want vandaag weer een drukke dag voor de boeg. Gelukkig ook met iets leuks.
Hebben jullie een beetje ok geslapen?

Wat zijn jullie plannen?
GE, tuurlijk mag je dat hier kwijt. Wat vervelend voor je zeg!
Heeft je vader wel eens 'fouten' gemaakt? Hoe gaat hij daarmee om?

Kun je op een 'normale manier' ruzie met hem maken en het ook weer goed maken, of loopt het uit de hand?
Oh, en een fijne dag allemaal!!

Ik moet werken, maar morgen lekker weekend!!
Jij ook een fijne dag Janna! Ik hoop dat het niet zo druk is op je werk!

Green, wat mij betreft is het prima als je op dit topic schrijft wat je bezig houdt, hoor. Dit is een prima plek!

Wat naar dat jouw vader zich zo gedraagt. Kan me voorstellen dat die druk op je schouders door hem, wel heel groot wordt. De mens is toch niet onfeilbaar? Iedereen maakt vergissingen of fouten. Hij zal zelf toch ook niet perfect zijn? Het lijkt me moeilijk jezelf te ontwikkelen als je constant aan dat beeld van je vader moet voldoen. Heb je het weleens tegen hem gezegd? Hoe is jouw relatie met je vader? Is er openheid? Ik heb de indruk van niet, he? Ben je bang om hem kwijt te raken? Hij zegt dat hij het contact verbreekt als je niet voldoet aan zijn eisen??? Hoe balangrijk ben jij dan voor hem??

Sterkte!
Oh ja, Janna ik las dat je schreef dat ik misschien toch eens terug zou kunnen kijken naar wat ik voor mijn opname geschreven had. Ik heb gekeken en ik schaam me dood. Zeker ook wat Frizz aankaartte en wat jullie schreven.

Kan me voorstellen dat jullie door mij ook flink gefrustreerd waren en het spijt me zo! Ik weet daar niets meer van en heb met jullie waarschuwingen destijds kennelijk niet veel gedaan? Ik denk dat ik al ver heen was. Da's geen goed excuus, maar ik kan me amper iets herinneren van de afgelopen tijd.

Dat is wel een probleempje. Het is goed mogelijk dat dat nog'ns voor zal komen. Het beste zou misschien zijn dat ik dan vanaf nu gewoon helemaal niet meer moet posten, zodat er geen kans is dat ik jullie te veel opzadel met mijn sores. Ik zou alleen zo graag blijven schrijven op onze topics.

Ik zou kunnen voorstellen om me in die situaties dan maar te toverstaffen, maar ik weet niet of dat dan tot me doordringt en straks heb ik een permaban!

Als jullie tips hebben of er iets over willen zeggen, graag!

Fijne dag!
Annemeike!!
Hee Jumpsje!!!!

Voor jou ook een
Annemeike!!!
Lijkt me helemaal geen goed idee, niet meer posten, neeee geen optie

Hoe voel je je verder?

Hier nog steeds druk, heerlijk in H. geweest bij J.

Vanavond komen vrienden gourmetten dus voorbereidingen treffen. Man heeft ook vakantie, gezellig
oww GE Niet leuk van je vader, bah.
Wauw!!! Schuddebuik is (was?) in the house!!!!!!

Geniet je lekker van je gezinnetje in deze herfstvakantie??

Hoe is het???

Veel plezier met gourmetten vanavond!!!

Hier is het goed we genieten heerlijk van de vakantie, en ja, gourmetten komt goed, je wilt niet weten wat we allemaal in huis hebben gehaald

Hoe is het met jou? Nog plannen het weekend?
Nou dat zal dan wel een hele hoop zijn dat jullie gekocht hebben voor de gourmet!!! Ik ben er dol op!

Met mij gaat het best! Dit weekend is nog effe buffelen, maar waarschijnlijk mag ik maandag een nachtje in mijn eigen bed slapen en daar verheug ik me op.

Waarschijnlijk komen er zondag twee zussen van me langs en dat vind ik ook wel heel fijn.

Ga je dit weekend nog wat ondernemen met je man en dochtertje??

14.27
GE, wat vervelend! Herkenbaar ook, mijn moeder is oo heel teleurgesteld dat ik niet aan het plaatje voldoe. Alleen verbreekt ze geen contact. Deed ze dat maar..

Maar ja, wat doe je er verder aan he? Het is jouw leven, probeer je er niet te veel van aan te trekken.

Hee Meike! Ik heb ook terug gelezen. Voor mezelf gesproken, je hoeft je niet te schamen. We weten wat er op zo'n moment aan de hand is. Dus ja.. Weet verder niet wat ik erover kan zeggen. Ik ben alleen maar blij dat t nu weer beter gaat en dat je er weer bent
Hey Meike, geen zorgen hoor.

We weten wat er met je aan de hand is en we weten dat je dan niet helemaal jezelf bent. Dat gebeurt en daar kun je niets aan veranderen

Natuurlijk blijf je gewoon schrijven! Gekkie.

Nu heb ik even geen tijd meer
Hee Meik, wat vervelend dat je daar zo mee zit! Maar volgens mij is dat helemaal niet nodig hoor. Als ik voor mezelf spreek: ja ik vind het in zo'n geval vervelend om te lezen dat het niet goed met je gaat. Maar ik maak me eigenlijk niet heel erg veel zorgen om je, dan. Ik weet dat zulke psychoses bij jouw ziektebeeld horen, en je bent omringd door ervaren hulpverleners en je spreekt je familie vaak en zij weten van de hoed en de rand. Daarom kan ik het vrij makkelijk loslaten.

Ik weet alleen niet wat je bedoelde met wat ik aangekaart heb? Heb ik iets tegen je gezegd wat je vervelend vond? Ik ben alleen maar hartstikke blij dat je weer opwaarts gaat en we je weer hier hebben, met al je humor en warmte.
quote:frizzy schreef op 22 oktober 2010 @ 20:11:

Maar ik maak me eigenlijk niet heel erg veel zorgen om je, dan. Ik weet dat zulke psychoses bij jouw ziektebeeld horen, en je bent omringd door ervaren hulpverleners en je spreekt je familie vaak en zij weten van de hoed en de rand. Daarom kan ik het vrij makkelijk loslaten.

Dat is ook bij mij het geval.

(Edit: dat ik het daarom makkelijk los kan laten, niet dat ik omringt bent door hulpverleners )

Nou Meik, niet meer druk maken om ons dus en je niet meer schamen, nergens voor nodig
Meike, tuurlijk Moet je hier gewoon blijven schrijven. We proberen je alleen te waarschuwen, maar we weten dat het erbij hoort
Ik heb een spelfout gemaakt! En nu heeft Llor me al gequote!
Huilie!
Ik heb m verbeterd hoor Fris

Wow, gewijzigd met 9% terwijl ik één letter vervangen heb

Maar dat terzijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven