te veel zorgen maken

22-03-2012 11:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt..

Ik kan me zo ontzettend veel zorgen maken om van alles.. Blegh.

Ik woon samen met mijn vriend, mijn moeder is ongeneeselijk ziek, heeft veel hulp nodig en m'n broer is net ontslagen en kan geen baan vinden, hij heeft heel veel moeite met de ziekte van mijn moeder, probeer voor iedereen een luisterend oor te zijn maar maak me ondertussen zoveel zorgen om iedereen. Is het niet om mijn moeder of broer dan wel of m'n vader het wel allemaal trekt. Inmiddels zit er al een tijdje een steen in m'n buik die er niet uit gaat..Wil me gewoon even geen zorgen maken.
Heel herkenbaar. Gelukkig niet de situatie maar ook ik kan mij overal druk om maken en trek mij alles heel erg aan. Het is iets dat in je zit en je niet zo maar kwijt raakt. Heb je een iemand (partner) waarmee je erover kunt praten? Dan kun je in elk geval je hart luchten. Sterkte gewenst!
Sorry, lees dat je inderdaad een partner hebt...
Wow, dat klinkt heftig, zorgenmakertje! Ik weet dat het een druppel op een gloeiende plaat is, maar toch wat vaker voor jezelf kiezen?

- Een dagje weg met vriendinnen om even tot rust te komen?

- Extra sporten/wandelen?

- Het van je afschrijven op forum of in dagboek?

- Een aantal gesprekken met een professional?

- Een creatieve hobby weer oppakken?

Sterkte!
Mss moet je even een moment nemen om je zorgen te maken om jezelf.

Wss ben jij nu de steun voor iedereen aan het zijn om van jouw eigen emoties weg te rennen.

Ze gaan echt niet weg en je zal er doorheen moeten lieverd.
Wat lief dat jullie reageren, ik kan er op zich goed over praten met mijn vriend, alleen ik maak me zoveel zorgen dat ik hem er niet continu mee wil lastig vallen, als we allebei een drukke dag hebben gehad wil hij ook lekker ontspannen met mij op de bank zitten en dat ontspannen gevoel zit even niet in me op dit moment. Hij is er voor me hoor, dat weet ik, maar ik wil hem gewoon niet altijd lastig vallen. Bedankt voor de tips, ben een bezig bijtje, doe een hoop alleen op dit moment beinvloed het zo mijn leven dat ik ook op de "ontspannen"momenten (met vriendinnen, tijdens het sporten) er mee bezig ben en daar baal ik van, zou zo graag daar van af willen..

Misschien toch nog een keer praten met een professional..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven