Terug naar je roots
woensdag 19 januari 2011 om 08:51
Mijn vriend is erg bezig met zijn verleden, zijn roots liggen in Suriname. Ik wil hem graag beter begrijpen en omdat hij het moeilijk vind dingen onder woorden te brengen hoopte ik dat hier misschien mensen zijn die dit proces zelf of van dichtbij hebben meegemaakt en dit met me zouden willen delen.
Alvast heel erg bedankt!
Alvast heel erg bedankt!
woensdag 19 januari 2011 om 09:02
Ik geloof dat ik het niet helemaal snap... Wil je meer weten over Suriname? (Google)
Of bedoel je dat hij in Suriname heeft geleefd en hij moeite heeft om daarover te vertellen?
Of heeft hij ontdekt dat hij van suribaamse afkomst is, heeft dat nooit geweten en heeft daar moeite mee?
Overigens weet ik niets over Suriname, dus wat dat betreft kan ik er niets over kwijt.
Of bedoel je dat hij in Suriname heeft geleefd en hij moeite heeft om daarover te vertellen?
Of heeft hij ontdekt dat hij van suribaamse afkomst is, heeft dat nooit geweten en heeft daar moeite mee?
Overigens weet ik niets over Suriname, dus wat dat betreft kan ik er niets over kwijt.
woensdag 19 januari 2011 om 12:12
Ik ben me idd al meer in Suriname aan het verdiepen, er is veel te vinden. Hij weet dat hij er vandaan komt en is recent terug geweest na een hele lange tijd. Dit heeft, begrijpelijk, veel bij hem losgemaakt. Maar waar al die gevoelens vandaan komen is hem nog niet helemaal duidelijk wat zorgt dat hij er moeilijk met mij over kan praten. Ik spoor hem aan om met zijn familie te praten, zij waren erbij in zijn jeugd en kunnen misschien verder helpen.
Er zijn eigenlijk twee dingen waar ik meer over zou willen weten. Ten eerste ben ik benieuwd of hier mensen zijn die uit eigen ervaring kunnen vertellen hoe het is om terug na je roots te gaan na zo'n lange tijd.
Ten tweede wil ik graag meer over de cultuur verschillen weten.
Kun je me daarmee helpen Turkooiss (of iemand anders natuurlijk)?
Er zijn eigenlijk twee dingen waar ik meer over zou willen weten. Ten eerste ben ik benieuwd of hier mensen zijn die uit eigen ervaring kunnen vertellen hoe het is om terug na je roots te gaan na zo'n lange tijd.
Ten tweede wil ik graag meer over de cultuur verschillen weten.
Kun je me daarmee helpen Turkooiss (of iemand anders natuurlijk)?
dinsdag 6 december 2011 om 13:00
Hey Puk,
Ik denk dat wanneer je iets over zijn cultuur wilt weten, ligt het er een beetje aan wat zijn afkomst is. Hier in Suriname heb je veel verschillende bevolkingsgroepen. Creolen, Marrons, Javanen, Hindoestanen, Chinezen en tegenwoordig ook veel Brazilianen. En dan heb je ook nog allemaal "mixen". Zelf ben ik ook zo'n mix. Half Nederlands, half Creools.
Succes!
Ik denk dat wanneer je iets over zijn cultuur wilt weten, ligt het er een beetje aan wat zijn afkomst is. Hier in Suriname heb je veel verschillende bevolkingsgroepen. Creolen, Marrons, Javanen, Hindoestanen, Chinezen en tegenwoordig ook veel Brazilianen. En dan heb je ook nog allemaal "mixen". Zelf ben ik ook zo'n mix. Half Nederlands, half Creools.
Succes!