Urineverlies door angst

25-02-2017 23:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik hoop hier erkenning te vinden voor mijn probleem. Ik kamp met angstklachten na een mishandeling. Inmiddels volg ik therapie. Desondanks blijf ik zeer angstig en ervaar ik veel stress...dit leidt in sommige gevallen zelfs tot urineverlies. Is dit herkenbaar voor iemand? Dit hangt absoluut samen met stress en mijn angst. Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts omtrent dit probleem. Toch hoop ik hier mensen met advies te treffen, aangezien dit probleem zich inmiddels dagelijks voordoet. Ik schaam me hier écht voor, het belemmert me enorm
Een*Nieuwe*Lente schreef:
28-07-2018 13:14
Dit komt, omdat het lichaam tijdens gevaar vroeger toen we nog in het wild leefden altijd koos voor vluchten of vechten bij gevaar.
Voordat je deze keuze kan maken, moeten je darmen en blaas (en maag) eerst leeg zijn. Vandaar misschien de klachten die zijn ontstaan als een anticipatie angst (negatieve conditionering) n.a.v. jouw vervelende voorval? Bij alles wat je er ook maar aan doet denken, maken je hersenen dat 'lijntje' weer naar de angstreactie, dus blaas leegmeken om dan te kunnen kiezen "vluchten of vechten".
Misschien dat emdr hierbij kan helpen?
TO is al een tijdje weg. Oud topic uit februari vorig jaar
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dit is erg herkenbaar.
Dit gebeurt mij ook zo
Ben vaak angstig, en door trauma plas ik vaak in mijn broek.
Ook draag ik al lang incontinentiemateriaal
Vanaf jonge leeftijd al
Veel nare dingen meegemaakt, door meerdere personen,
in mijn vroegere geboorteplaats

En hoop diegenen er ooit hiermee te confronteren

.
pluk de dag
Wat lijkt me dat vervelend idd.
Goed dat je al therapie hebt voor de angst die je van de mishandeling hebt overgehouden.
Ik denk idd dat je je moet focussen op het psychische deel ervan.
Zo zou je ook iemand kunnen zoeken die kan behandelen bij stressklachten, bv ademhalingsoefeningen aan de hand van hartcoherentie.
Holistische fysio bv, klinkt zweverig allemaal maar hoeft zeker niet zo te zijn.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven