Vader op de momd kussen...

30-05-2011 12:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat in jullie ogen normaal?

Zag net een fragment van een oude aflevering van Vakantieliefdes, zij kuste haar vader op de mond en hij vond het niet normaal, dat maakte dus dat zij van mening was dat hij niet goed bij zn hoofd was.

Vandaar dat ik me afvroeg, wat vinden jullie?

Ik vind het namelijk zelf errug raar en moet er écht niet aan denken!
Ik doe het ook. Ook bij mijn moeder. En sommige vrienden en vriendinnen. Ook bij mijn schoonouders en schoonzusje.

Ach...tis maar net wat je gewend bent volgens mij?!

Heb overigens die aflevering niet gezien, dus weet niet hoe het daar ging...
Mijn dochtertje van 15 maanden doet dat ook bij haar papa, heel normaal hoor!

Ik kus mijn moeder ook nog op de mond, heel normaal in onze familie(we zijn zoiezo zoenerig aangelegd)
Ik doe het zelf niet, maar ik vind het ook niet raar.
Ik zoen niemand op de mond, behalve mijn partner.

Vind het ook irritant als andere kussers daar wel op aansturen, door bijv. de laatste kus op de mond te willen doen. Daarom draai ik meestal mijn hoofd erg overdreven van links naar rechts.
quote:Boarn schreef op 30 mei 2011 @ 12:39:

Ik zoen niemand op de mond, behalve mijn partner.

Vind het ook irritant als andere kussers daar wel op aansturen, door bijv. de laatste kus op de mond te willen doen. Daarom draai ik meestal mijn hoofd erg overdreven van links naar rechts.Oh, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt! Zou ook helemaal niets voor mij zijn. Mijn ouders, broertje en zusje en vriend zijn de enigen die ik een kus op de mond geef. De rest krijgt allemaal drie zoenen, op de wang, of een hand als ik weet dat ze niet zo kusserig zijn!
quote:missverrektekoekwaus schreef op 30 mei 2011 @ 12:25:

[...]

Joh, je kunt toch wel tegen een grapje

OT, ik weet het eigenlijk niet.. Kussen jullie je zoon ook op de mond als moeder? Ik niet, in ieder geval.

Jawel, vond het alleen niet grappig, maar dat ligt aan mij, heb mn dag niet..kan jij weinig aan doen he?

Nope, ik kus mijn zoon ook niet op de mond, niet meer.
Ik zoen mijn vader, moeder en zusje op de mond. Dat is al zo sinds ik klein ben, dus waarom nu niet meer. Mijn twee halfbroertjes geef ik drie zoenent; die hebben een kus op de mond op een bepaalde leeftijd afgeschaft. Mijn zusje zoent mijn vriend ook op zijn mond. Mijn vader geeft hem een hand (zou liever drie zoenen geven, maar vriend is daar niet zo van gediend) en mijn moeder geeft hem drie zoenen. Mijn twee half broertjes zoenen mijn vader dan wel weer op zijn mond en vinden dat doodnormaal.
Ik heb ze ook gehad, die collega's die je nieuwjaar wensen en dan meteen van de gelegenheid gebruik maken en proberen je ook op de mond te kussen. Ik vind dat je iemand pas op de mond kunt kussen als je zeker weet dat deze het goed vindt.
[quote]Mittens schreef op 30 mei 2011 @ 12:37:

Ach...tis maar net wat je gewend bent volgens mij?!

quote]

Dat zal het idd zijn ja.
Ik vind het zelf niet prettig. Probeer het ook altijd te ontwijken door mijn hoofd richting wang te draaien enzo. (mijn moeder vind het onzin dat ik het niet fijn vind)

maar als je het zo gewend bent, waarom dan niet? maar ik hou bijv. helemaal niet van tongzoenen, dus mijn vriend krijgt ook voornamelijk enkel kussen op zijn mond, het komt voor mijn gevoel dan ook heel dicht in de buurt(als je dus je vriend hetzelfde zoent als je moeder/vader/familie)
quote:missmiller schreef op 30 mei 2011 @ 12:42:

[...]

Jawel, vond het alleen niet grappig, maar dat ligt aan mij, heb mn dag niet..kan jij weinig aan doen he?

Nope, ik kus mijn zoon ook niet op de mond, niet meer.Sorry, het was wel grappig bedoeld. Jammer dat je een vervelende dag hebt, hopelijk voel je snel weer wat beter
Haha nu krijg ik een bloempie van jou, terwijl ik nou ja, you know..dank je wel, lief! Morgen een herkansing!
quote:plops schreef op 30 mei 2011 @ 12:20:

Als je de moNd bedoelt, dan vind ik het normaal. Ik kus mijn vader mijn hele leven al op z'n mond. Mijn moeder en broertje/zusje trouwens ook. Zie het probleem echt niet.....Eens met Plops
Onze kinderen kussen ons op de mond, wij kussen onze ouders op de wang. Sterker nog, mijn man kust zijn ouders niet.

Als onze kinderen zo groot zijn, dat ze niet meer mond-kussen is dat prima, als het altijd zo blijft, dan ook.
Ik geef mijn vader ook een kus op z'n mond, niks mis mee vind ik!
Ik ben het niet gewend, mijn man is de enige die op zijn mond gezoend wordt. Als ik vriendinnen nog wat extra wil geven dan krijgen ze een dikke knuffel. Maar ik vind het niet raar als anderen dat wel zo gewend zijn. Lijkt me echt een per familie verschillende kwestie.
Mijn vriend is de enige die ik op zijn mond kus, mijn ouders kus ik op de wang. Kinderen heb ik niet maar mijn oppaskindje (jongetje van 3, zoontje van beste vriendin) kust mij op de mond en bij die kleintjes vind ik dat ook helemaal niet raar.

Wat een ander doet moeten zij zelf weten vind ik. Het enige probleem ermee had ik toen mijn ex alle vrouwen die hij kende (en dan niet zijn moeder of zus maar alle vage kennissen in de kroeg, op het werk alle vrouwelijk collega's, etc) op de mond ging zoenen.. soms seconden lang. Maar dat bedoelen jullie niet toch?
quote:Nikki34 schreef op 30 mei 2011 @ 12:56:

Mijn vriend is de enige die ik op zijn mond kus, mijn ouders kus ik op de wang. Kinderen heb ik niet maar mijn oppaskindje (jongetje van 3, zoontje van beste vriendin) kust mij op de mond en bij die kleintjes vind ik dat ook helemaal niet raar.

Wat een ander doet moeten zij zelf weten vind ik. Het enige probleem ermee had ik toen mijn ex alle vrouwen die hij kende (en dan niet zijn moeder of zus maar alle vage kennissen in de kroeg, op het werk alle vrouwelijk collega's, etc) op de mond ging zoenen.. soms seconden lang. Maar dat bedoelen jullie niet toch? Hebben wij dezelfde ex? mijn ex deed dat namelijk ook altijd...zwaar irritant!
Nee alleen vriend krijgt een kus op zijn mond. Bij hem thuis is het wel heel normaal om dat te doen. Keek ik in het begin ook een beetje van op. Maar ik doe het dus niet en dus doen ze het bij mij ook niet (gelukkig)

Probleem is wel dat we nu bij de kinderen (3 en 1), niet echt consequent zijn. Soms op de wang, soms op de mond, ben benieuwd wat ze later zelf gaan doen als ze wat ouder zijn

Is het misschien een cultuurverschil tussen provincies of niet?

Sterker nog, schaf die drie zoenen op de wang maar helemaal af. Maak er gewoon 1 van, scheelt een hoop tijd
Mijn neefje en nichtje kussen hun vader, moeder, oma , tante etc ook op de mond. Is denk ik in elke familie anders. Het heeft totaal geen seksuele lading zoals een tongzoen dus wat is het probleem?
Ik zoen mijn beste vriendin trouwens ook op haar mond als we afscheid nemen, hebben we altijd zo gedaan.
Maar nu ik er over denk. Bij ons is een kus op de mond langzaam overgegaan naar 3 zoenen op de wang. Dus ergens is er een verandering gekomen.
Ik kom zelf uit een familie waar dat ondenkbaar is. Bij mijn man in de familie doen ze het wel. Ik kus mijn zoontjes dus overal behalve op de mond, mijn man (en ook oma van die kant) kussen ze wel op de mond. Voor mij zou het heel raar en ongepast voelen om dat te doen, maar voor hen is het volkomen normaal en alleen maar lief bedoeld.

Het is verder totaal geen issue onder ons, we hebben het zelfs eigenlijk nooit besproken denk ik.
Ik kus mijn papa ook op zijn mond, vind daar echt niks raars aan. Ik vind dat heel normaal. Uiteraard houd ik anders van mijn ouders dan van mijn vriend, maar ik houd evengoed heel veel van mijn ouders en zie dat als een vorm van liefde. Iets dat je alleen doet bij mensen waar je het meest van houd.
quote:mama_lein schreef op 30 mei 2011 @ 13:01:

[...]

Hebben wij dezelfde ex? mijn ex deed dat namelijk ook altijd...zwaar irritant!

Haha, wellicht! Tilde jouw ex vrouwen ook op als ie ze zag?

Alleen als je (zoals ik bij mijn ex) zeker weet dat er meer achter schuilt zeg ik er wat van. Maar dat is een heel ander gebeuren dan wat hier besproken wordt, dat is gewoon normale genegenheid en dat moet wat mij betreft iedereen zelf weten ookal doe ik het zelf niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven