Van avond naar ochtendmens

26-03-2012 19:21 28 berichten
Wie heeft er tips om de dag fit te beginnen waardoor de nieuwe dag als fijn ervaren kan worden. Hoe lang van te voren sta je bijv. op als je naar je werk, school moet en in het weekend?

Mijn dag begint altijd hectisch, op de een of andere manier is de ochtend nooit mijn vriend, de tijd vliegt snel om en ik heb meestal het gevoel te moeten haasten.

In de avond daar in tegen voel ik een innerlijke rust en als ik mij voorneem lekker op tijd naar bed te gaan lukt dit eigenlijk zelden. Waardoor ik dus in het ritme blijf, als ik de volgende dag later kan opstaan is dat voor mij bijv. een reden om extra lang op te blijven. Toch zou ik ook wel het gevoel hebben van jeej een nieuwe dag!

Ik zou dus eigenlijk gewoon vroeger naar bed moeten maar tot op heden zijn alle pogingen daarvan mislukt!

Wie herkent het? En wie heeft er tips?

Groetjes!
quote:pyridine schreef op 27 maart 2012 @ 12:15:

Melatonine helpt echt heel goed hoor! Een klein glaasje wijn vlak voor je gaat slapen ook. Niet goed bij doorslaapproblemen, wel bij moeite met inslapen en dat is toch doorgaans het probleem bij avondmensen. Maar wel bij een klein glaasje houden, ik haal er 9 uit een 75 cl fles, of 3 uit een klein flesje.Ik drink niet zo graag, alleen bij gelegenheden maar de melatonine ga ik zeker eens proberen! Heb het weleens zien staan bij de kruidvat, jij ook erg bedankt voor de tip!
Up, nog meer mensen die hun ochtend en avond kort beschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Was vroeger een avondmens, maar gek genoeg is dat, doordat ik nu zo vroeg begin, helemaal omgeslagen.

Ik moet om 06.00 uur mijn bed uit en 45 minuten later ga ik de deur uit.

Bij mij is het dus gewoon een kwestie van wennen geweest en ik doe dit nu al meer dan 10 jaar en het gaat nog steeds goed.

In het begin wel een kwestie van dicipline geweest om vroeger naar bed te gaan. Maar als je jezelf tegenkomt na een week met weinig slaap, dan moet je wel. Ben er dus uiteindelijk gek genoeg wel aan gewend.

Doordat ik weer vroeg thuis ben heb ik in de avond genoeg tijd voor de huishoudelijke klusjes, boodschappen doen en gezellige dingen. Zo rond 11 uur is de dag voor mij voorbij en ga ik slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven