vanaf vandaag ben ik moddervet.

21-11-2012 11:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat ik ermee bedoel is dat ik al jaren niet op een weegschaal heb gestaan.

De reden hiervan is dat ik door een enorm lang lijn verleden, onzekerheid, jojo en frustratie besloten heb dat de weegschaal niet meer mijn leven mag bepalen.

Ik heb toen besloten om noooit meer te lijnen. Normaal eten doe ik nu veel maar gezond met natuurlijk uitschieters op feestjes of zaterdagavond.

Ik beweeg veel, niet op en sportschool maar dmv veel fietsen en lopen.

Kleding pak ik altijd maat 40 of 42, en ja ik heb hier en daar een rolletje en een vetje maar dat vind ik prima.

De weegschaal geeft toch 6 kilo meer aan dan dat ik had verwacht,en ik baal daarvan.

En nu voel ik de behoefte om te lijnen heel sterk en dat wil ik niet!!!

Wat kan ik doen zonder er te veel mee bezig te zijn, toch wat kilo´s kwijt te raken?
quote:tijgermeisje schreef op 21 november 2012 @ 12:08:

Ik zou enorm uitkijken voor het jojo effect, het is ongezond, je lijnt er mager spierweefsel mee af en je eet er je geslonken vetcellen weer vol mee (even kort door de bocht) en vaak krijg je nog een bonus bovenop het er weer aangegeten gewicht.6 kilo's die er langzaam aan zijn aangekomen er rustig en verantwoord aflijnen zorgt niet voor een jojo effect.
Ik drink veel water, soms met siroop, thee, en in de ochtend, 3 tot 4 bakken koffie zonder suiker, thee ook zonder suiker.

Ik drink zo een liter cola light per week.

Een vol bord is bij mij echt behoorlijk, maar ik weet als ik minder eet in de avond te veel ga snaaien.

Kijk als ik het relativeer weet ik best dat na een zwangerschap en de jaren je lichaam anders word, en dat accepteer ik ook.

Maar toch wil ik zonder te lijnen proberen om een maatje kleiner te gaan. De kilos zitten vooral rond mijn heupen en billen. Dus die zijn in verhouding best groot.

En tuurlijk is maar 40-42 ook geen probleem. Als ik over een paar maanden nog steeds die maat heb, ga ik inderdaad mijn grenzen bijstellen, en trots zijn op mezelf dat ik me niet gek heb laten maken door maar een cijfer!
waar maak je je druk om

toch gewoon een mooie maat voor een vrouw?
Er zijn al een flink aantal punten op te noemen, die je kunt veranderen (schrap cola light, en 3 boterhammen heeft een volgroeide volwassenen niet nodig, eet salades, rauwkost, noten, bonen etc. geen boterhammen).
quote:mafalda schreef op 21 november 2012 @ 11:25:

En wat ik ermee bedoel is dat ik al jaren niet op een weegschaal heb gestaan.

De reden hiervan is dat ik door een enorm lang lijn verleden, onzekerheid, jojo en frustratie besloten heb dat de weegschaal niet meer mijn leven mag bepalen.

Ik heb toen besloten om noooit meer te lijnen. Normaal eten doe ik nu veel maar gezond met natuurlijk uitschieters op feestjes of zaterdagavond.

Ik beweeg veel, niet op en sportschool maar dmv veel fietsen en lopen.

Kleding pak ik altijd maat 40 of 42, en ja ik heb hier en daar een rolletje en een vetje maar dat vind ik prima.

De weegschaal geeft toch 6 kilo meer aan dan dat ik had verwacht,en ik baal daarvan.

En nu voel ik de behoefte om te lijnen heel sterk en dat wil ik niet!!!

Wat kan ik doen zonder er te veel mee bezig te zijn, toch wat kilo´s kwijt te raken?quote:mafalda schreef op 21 november 2012 @ 12:04:

(...)

Ik ga door een klein beetje bewuster te eten en iedere dag toch wat meer te bewegen een poging wagen om toch die maat 40 weer goed te passen, zonder dat er een weegschaal aan te pas komt.

Dus je gaat toch weer lijnen. Je gaat sleutelen aan een gezond BMI, terwijl je verder ook helemaal niet slecht eet en goed beweegt.

Kans is groot dat je in een nieuwe rollercoaster stapt.

Die weegschaal, die laat je zeker staan 'voor de zekerheid'?
quote:mafalda schreef op 21 november 2012 @ 12:16:

Kijk als ik het relativeer weet ik best dat na een zwangerschap en de jaren je lichaam anders word, en dat accepteer ik ook.Niet dus. Alles voor 'maar' telt niet.quote:Maar toch wil ik zonder te lijnen proberen om een maatje kleiner te gaan. De kilos zitten vooral rond mijn heupen en billen.Nog op een 'gezonde plek' ook nog! Als het nou op je buik zat...
Clarins, als drie boterhammen teveel is, dan eet ik zeker twee keer teveel... En.cola light? Och, ik heb er geen last van.

TO, ga eens googlen op diplan. Normaal eten, brood, aardappels, vlees, groente, fruit... En lekker sporten. Dan komt dat wel goed hoor!!
quote:Courage__ schreef op 21 november 2012 @ 12:51:

[...]

[...]

Dus je gaat toch weer lijnen. Je gaat sleutelen aan een gezond BMI, terwijl je verder ook helemaal niet slecht eet en goed beweegt.

Kans is groot dat je in een nieuwe rollercoaster stapt.

Die weegschaal, die laat je zeker staan 'voor de zekerheid'?

Nee nee nee Die weegschaal is niet mijn vriend, de nieuwe batterijen gaan er weer uit!

Zoals het nu is zo is het, ik wil niet lijnen echt niet, ik wil qua hoeveelheid net zo veel eten als altijd, alleen wat dingen veranderen.

Als dat niets doet dan is het echt prima!

Ik ga zeker ook wat doen met jullie tips, bv noten eten, die vind ik zalig.

Ik eet altijd bruin brood,maar niet altijd volkoren, vanaf morgen wel.

Ik ga er echt niet meer intrappen in dat hele lijn proces!! Man wat was ik slank maar onzeker!!

Echt hierbij beloof ik dat plechtig
Oh ja iemand vroeg hier mijn taille omvang, net gemeten, die is 70 cm.

Dat is dus prima en hierdoor voel ik mij al een stuk beter!!
De batterijen gaan er uit?

Kan je je weegschaal niet bij iemand anders neerzetten? Die batterijen gaan er zó weer in op een zwak moment. En kijk eens hoe je mentaal door elkaar geschud wordt door één getalletje!
Volgens mij moet je je buikomvang meten op het dikste punt en niet bij je taille. ..

Ik heb een BMI van nog geen 19 en een platte buik en mijn buikomvang is al boven de 70. Of ben je zo klein?
Kan je dan ook even de tips in je opnemen DAT JE PRIMA BENT OP DIT MOMENT!

Nogmaals:

- Een gezond BMI

- Een normale kledingmaat (zelfs de meest gemiddelde maat van Nederland)

- Je eet gezond

- Je beweegt genoeg

- Je hebt een goede taille-omtrek

Waarom heb je het nodig om iets te veranderen? Doe dat niet, want je staat jezelf nu een klein beetje toe, en dat wordt na de Kerst weer wat meer. En daarna mag er eigenlijk nog wel meer af.
quote:aaquamarine schreef op 21 november 2012 @ 13:29:

Volgens mij moet je je buikomvang meten op het dikste punt en niet bij je taille. ..

Ik heb een BMI van nog geen 19 en een platte buik en mijn buikomvang is al boven de 70. Of ben je zo klein?

ohh, ik heb inderdaad rond mijn navel gemeten, het slankste punt dus haha.

Maar dan nog, er zit best wat vet op de buik, maar nog niet ongezond veel vind ik!
quote:plofkipje84 schreef op 21 november 2012 @ 12:54:

Clarins, als drie boterhammen teveel is, dan eet ik zeker twee keer teveel... En.cola light? Och, ik heb er geen last van.

TO, ga eens googlen op diplan. Normaal eten, brood, aardappels, vlees, groente, fruit... En lekker sporten. Dan komt dat wel goed hoor!!De een kan stapels boterhammen en liters cola light drinken en geen gram aankomen, de ander gewoon niet. Brood, aardappels, ik eet het als volgroeide volwassene allemaal niet. Het zijn allemaal zetmelen die vooral suikers zijn, en de dikmakers zijn. De stiekeme dikmakers. Ik haal vezels uit lijnzaad en rauwkost, ik eet groenten, noten, peulvruchten, bonen. Dat scheelde me vijf kilo.
quote:badmeester schreef op 21 november 2012 @ 12:27:

waar maak je je druk om

toch gewoon een mooie maat voor een vrouw?Ik begrijp TO's punt wel, ze noemen het ook wel eens een 'gezellig maatje', die 40-42.
Clarins, ik eet al die dingen wel en kom geen gram aan hoor. Ik val af door te sporten.

Gemiddeld een kg per week is mogelijk. Bij mij gaat het wat minder snel, maar ik hoef er niets voor te laten.
quote:isadoro schreef op 21 november 2012 @ 13:31:

Kan je dan ook even de tips in je opnemen DAT JE PRIMA BENT OP DIT MOMENT!

Nogmaals:

- Een gezond BMI

- Een normale kledingmaat (zelfs de meest gemiddelde maat van Nederland)

- Je eet gezond

- Je beweegt genoeg

- Je hebt een goede taille-omtrek

Waarom heb je het nodig om iets te veranderen? Doe dat niet, want je staat jezelf nu een klein beetje toe, en dat wordt na de Kerst weer wat meer. En daarna mag er eigenlijk nog wel meer af.

bedankt Isadaro,

Als je het zo bekijkt, en zoals er ook al in andere berichten stond, is het natuurlijk een beetje overdreven hoe ik dit topic opende!

Ik ga echt in mijn hoofd prenten dat maat 40-42 niet vol is!!

Overigens ben ik 1.69 met een gewicht dus van 69 kilo.

Maar ik ben ook net 40 geworden, en heb een 2ling zwangerschap gehad, waarbij de weegschaal lachend 105 kilo heeft aangewezen.

De zwangerschapskilo´s waren er met een jaar weer vanaf, tenminste dat deed mijn kleding geloven.

Misschien ben ik na mijn zwangerschap toch iets zwaarder gebleven, maar dat weet ik niet zeker.

Waarschijnlijk was ik voor mijn zwangerschap al niet meer de 63 kilo, wat ik altijd als ideaal gewicht heb gezien.

Mijn rotgevoel van vanochtend is al een beetje weggezakt. Mede door jullie lieve berichten en tips!

Ik ga zo de deur uit, heb mijn haar leuk gefohnt en een leuk make upje op. Ik voel me goed en zelfverzekerd!

mijn dank!
Je wil niet lijnen want dat is je valkuil. Maar je gaat het wel doen. Op basis van losse tips op een forum.

Leuk, maar is het verstandig?

Mijn forumtip:

1 bekijk jezelf en garderobe. Ben je hier tevreden mee of is idd de maat aan het opschuiven?

Tevreden: doe niets.

Opschuivende maat en daar niet tevreden over: bereken online een gemiddelde weekdag en een weekenddag. Bekijk of het scheelt in energie-inname als je je voeding aan zou passen. Bekijk de aanbevolen hoeveelheden van het voedingscentrum (al die vleeswaren hoeven niet). Pas ZO NODIG je voeding aan. Spreek met jezelf een streven af; die broek of dat truitje. Vertel het doel aan iemand die je af zal remmen mocht je doorslaan. Zorg voor hulp als je je nieuwe voedingspatroon niet zo krijgt als je zou willen.

Succes!
quote:plofkipje84 schreef op 21 november 2012 @ 14:00:

Clarins, ik eet al die dingen wel en kom geen gram aan hoor. Ik val af door te sporten.Dat is toch precies wat ik zeg? De een kan het allemaal eten, en komt er geen gram van aan. Bij de ander zet het aan. Oneerlijk, maar zo is het nou eenmaal. En dan kun je sporten tot je erbij neervalt, dat heeft bij velen pas echt resultaat als ze hun voeding erop aanpassen. Bij jou niet, maar bij velen anderen werkt dit wel zo en is naar de sportschool gaan niet voldoende. Er moet ook wat worden aangepast in het voedingspatroon.quote:Gemiddeld een kg per week is mogelijk. Bij mij gaat het wat minder snel, maar ik hoef er niets voor te laten.Jij niet, mazzel. Bij velen werkt dit anders.
Clarins, ik heb mijn eetpatroon juist wel aangepast. Ik dacht namelijk dat je alleen af kon vallen door sla en yoghurt zeg maar.

Nu eet ik gezond en ik sport.

En ik had een bmi van 31, dus ik ben geen lichtgewicht-Ik-kan-alles-eten-type... Was het maar waar...
Schrap geen 10 dingen maar 1 ding en dat is de cola ligt. Popcorn is lekker maar nog steeds een caloriebom. Kies één van deze 2 en je zal zien dat et weer iets scheelt Je bent daarnaast 40 dus je stofwisseling is ook aan het veranderen.

Ik vind trouwens een vrouw met maat 40 die blij met zichzelf is leuker dan iemand met maat 38 die bij elke hap zucht.
maar cola light is toch niet zo slecht....?
quote:badmeester schreef op 21 november 2012 @ 15:41:

maar cola light is toch niet zo slecht....?Welnee. Zeker niet als 't gaat om 1 fles in de week, zoals bij TO.
Ik zou niet gaan lijnen hoor, nergens voor nodig! Wat je wel kunt doen is je popcorn en chips af en toe laten staan. Je hoeft toch niet elke avond een snack? En veel water en thee drinken gedurende de dag, dat geeft een vol gevoel. Ik zou vooral tussen de middag niet minder brood gaan eten. Je dagmenu ziet er toch prima uit? Als je te weinig eet dan raakt je stofwisseling verstoord en kan je zelfs aankomen. Je eet nu drie goede eetmomenten en tussendoor fruit: PRIMA! Als je het leuk vind kan je gaan sporten, maar niet gaan lijnen!!
eh en als je 3 glazen cola light per dag drinkt.....?

(ik voel um al aankomen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven