Vele gebruik van smartphone
woensdag 2 mei 2018 om 10:22
Kun je door het vele gebruik van je smartphone, klachten krijgen zoals raar gevoel in hoofd, beetje duizeligachtig, vlekjes voor ogen etc?
Ik ben iemand die daar echt een hele dag met een mobiel kan zitten. Maar merk dat ik de laatste tijd van die vage klachten heb en door gebruik van social media en alles, onrustiger wordt...
Bij de therapie die ik volg hebben we afgesproken dat ik Mijn gebruik ga beperken. En minder met mobiel zit. En meer ga leven. Dus ong 3 keer per dag 10 min checken, en dan op vliegtuigstand
Ik ben iemand die daar echt een hele dag met een mobiel kan zitten. Maar merk dat ik de laatste tijd van die vage klachten heb en door gebruik van social media en alles, onrustiger wordt...
Bij de therapie die ik volg hebben we afgesproken dat ik Mijn gebruik ga beperken. En minder met mobiel zit. En meer ga leven. Dus ong 3 keer per dag 10 min checken, en dan op vliegtuigstand
woensdag 2 mei 2018 om 10:44
Ja dat kan. De meeste mensen hebben een verkeerde houding bij het gebruik van de smartphone, de tekstnek/smartphone bochel. Waardoor je verhoogde spanning in je nek en bovenrug kunt krijgen. Dit kan allerlei symptomen geven.
Verder hebben de mensen de telefoon meestal veel te dicht bij het hoofd waardoor jij je ogen erg moet aanspannen en naar binnen brengen om te lezen.
Dit kan allebei ook bij dragen tot een gespannen gevoel en onrust.
Verder kan je wat je leest of niet leest (mist) je een onrustig gevoel geven.
Heel goed dat je je smartphone gebruik gaat terug brengen.
vergeet niet dat ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen, yoga, mindfulness, bewegen, spoten een hele goede invloed kunnen hebben op klachtenvermindering.
Verder hebben de mensen de telefoon meestal veel te dicht bij het hoofd waardoor jij je ogen erg moet aanspannen en naar binnen brengen om te lezen.
Dit kan allebei ook bij dragen tot een gespannen gevoel en onrust.
Verder kan je wat je leest of niet leest (mist) je een onrustig gevoel geven.
Heel goed dat je je smartphone gebruik gaat terug brengen.
vergeet niet dat ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen, yoga, mindfulness, bewegen, spoten een hele goede invloed kunnen hebben op klachtenvermindering.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 2 mei 2018 om 11:37
Nou, hier niet hoor. Als ik mijn mobiel een paar dagen niet gebruik, loopt alles hier in het honderd. Ben wel heel erg benieuwd wat voor soort leven jij hebt (partner, kinderen, werk).
woensdag 2 mei 2018 om 12:28
Deze link gaat weliswaar over kinderen maar interessant.
https://nos.nl/artikel/2207411-advies-o ... uiten.html
https://nos.nl/artikel/2207411-advies-o ... uiten.html
woensdag 2 mei 2018 om 12:45
Vroeger (sorry, weer een dooddoener) toen er nog geen smartphones waren lukte het ook allemaal prima dus zo onmisbaar is zo'n apparaat nou ook weer niet.
Ik bedoelde eigenlijk vooral sociale media zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Maar ook forums zoals deze. Als je die een paar dagen uitzet, wat mis je dan helemaal?
woensdag 2 mei 2018 om 12:53
Viva forum kan ik niet uitzetten, het is een deel van mij.RikM schreef: ↑02-05-2018 12:45Vroeger (sorry, weer een dooddoener) toen er nog geen smartphones waren lukte het ook allemaal prima dus zo onmisbaar is zo'n apparaat nou ook weer niet.
Ik bedoelde eigenlijk vooral sociale media zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Maar ook forums zoals deze. Als je die een paar dagen uitzet, wat mis je dan helemaal?
Je denkt er echt veel te makkelijk over.
Dit is mijn motto
woensdag 2 mei 2018 om 13:10
Ik ben begin 40 dus ik weet uit eigen ervaring hoe het toen wasRikM schreef: ↑02-05-2018 12:45Vroeger (sorry, weer een dooddoener) toen er nog geen smartphones waren lukte het ook allemaal prima dus zo onmisbaar is zo'n apparaat nou ook weer niet.
Maar juist door de smartphone kan ik mijn huidige leven leiden. Mijn man en ik managen ons werk en gezin vrij soepel mede dankzij de smartphone. Mijn eigen ouders hadden een duidelijke taakverdeling: de een zat thuis en de ander werkte buitenshuis, ‘s avonds waren beiden in principe thuis. Bij ons loopt alles veel meer door elkaar.
Social media kan ik wel zonder ja. Dat doe ik ook regelmatig een paar dagen, niet uit overtuiging maar omdat het er niet van komt. Maar ik vind het wel een gezellige toevoeging aan mijn leven.