Psyche
alle pijlers
Verder herstellen in onrust
vrijdag 29 november 2024 om 05:42
Hallo allemaal,
Momenteel ben ik meer dan een jaar ziek. Uitgevallen op het werk vanwege psychische problematiek. De laatste tijd langzaam wat stappen aan het zetten in re-integratie.
Omdat mijn ziekteduur al langer dan een jaar is, heb ik op het moment te maken met re-integratie op zowel spoor 1 als spoor 2.
Ik merk dat ik behoorlijk onrustig ben onder de situatie. Re-integratie op het werk met al zijn moeilijkheden, angsten en twijfels hierover, oriëntatie op ander werk, ook hier angsten en twijfels bij, wekelijks therapie met alle stappen die daar weer bij horen...
Ik ben zo onrustig. Slapen wordt daardoor heel moeilijk, ben zenuwachtig voel me gejaagd en heb een vol hoofd. Heb het idee dat ik nu alleen maar bezig ben/kan zijn met alle huidige omstandigheden. Weinig ruimte om bezig te zijn met therapie. Ben bang dat ik zo niet verder herstel...
Iemand tips om de onrust weer op een wat behapbaarder level te krijgen?
Bedankt voor het lezen!
Momenteel ben ik meer dan een jaar ziek. Uitgevallen op het werk vanwege psychische problematiek. De laatste tijd langzaam wat stappen aan het zetten in re-integratie.
Omdat mijn ziekteduur al langer dan een jaar is, heb ik op het moment te maken met re-integratie op zowel spoor 1 als spoor 2.
Ik merk dat ik behoorlijk onrustig ben onder de situatie. Re-integratie op het werk met al zijn moeilijkheden, angsten en twijfels hierover, oriëntatie op ander werk, ook hier angsten en twijfels bij, wekelijks therapie met alle stappen die daar weer bij horen...
Ik ben zo onrustig. Slapen wordt daardoor heel moeilijk, ben zenuwachtig voel me gejaagd en heb een vol hoofd. Heb het idee dat ik nu alleen maar bezig ben/kan zijn met alle huidige omstandigheden. Weinig ruimte om bezig te zijn met therapie. Ben bang dat ik zo niet verder herstel...
Iemand tips om de onrust weer op een wat behapbaarder level te krijgen?
Bedankt voor het lezen!
zondag 1 december 2024 om 20:20
Eens...Van mij uit niet eens het administratieve gedeelte, maar ik mis echt wel een stukje ondersteuning. Zo'n plan had misschien structuur aangebracht en was daardoor helpend geweest.
Ik heb overigens een hele tijd geleden bij de bedrijfsarts geïnformeerd naar dit plan van aanpak. Zij gaf toen aan dat ik hieraan mee moet werken, maar de werkgever hierin verantwoordelijk is.
Het maakt allemaal nog onrustiger trouwens. Ik begrijp echt wel dat nu in het tweede jaar niet alleen vanuit het "zorgkader" gekeken wordt, maar ook vanuit de wet poortwachter met al zijn verplichtingen. Maar ik ben niet de enige die iets moet... Zelfs een reguliere afspraak maken met mijn leidinggevende (om de stand van zaken te bespreken) is een uitdaging....(hoe) ga ik haar dan moeten bewegen om aan haar (/mijn?) verplichtingen te moeten voldoen? Ik raak een beetje in paniek/huilerig ervan nu ook...doe ik dingen niet die ik wel moet doen?
dinsdag 3 december 2024 om 09:00
Joh.... die verantwoordelijk daarvoor ligt niet bij jou hoor! Je werkgever zou beter moeten weten. Voor jou heeft het op de termijn geen negatieve consequenties, voor je werkgever wel.
Ik zou laagdrempelig gaan bijhouden wanneer jij pogingen hebt gedaan om met je werkgever te gaan zitten om bijvoorbeeld te evalueren of een plan van aanpak te herzien en bijstellen.
Ik zou proberen los te laten dat jij moet weten wat je wanneer precies moet vastleggen. Dat hoort een werkgever op te volgen.
Ik zou laagdrempelig gaan bijhouden wanneer jij pogingen hebt gedaan om met je werkgever te gaan zitten om bijvoorbeeld te evalueren of een plan van aanpak te herzien en bijstellen.
Ik zou proberen los te laten dat jij moet weten wat je wanneer precies moet vastleggen. Dat hoort een werkgever op te volgen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in