Verloop traject adhd

18-09-2018 13:32 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb binnenkort een intakegesprek bij een ggz instelling om me te laten testen op ADHD, ik Google me suf maar ik kan nergens iets vinden over het verloop van zon traject.
Er zijn hier vast dames die mij voor zijn gegaan en mij dus wat kunnen vertellen over hoe dat ongeveer werkt
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is het inderdaad. Ik denk ook steeds wat heb ik nou bereikt in Mn leven? Zie mezelf precies hetzelfde als op Mn 20ste. Terwijl ik een goede relatie 2 leuke kinderen en een leuke baan heb.
In t verleden veel ruzie gehad maar ik weet inmiddels dat ik 9/10 keer totaal onredelijk ben en dat ik eigenlijk het “probleem” ben hier in huis en daar moet nou maar eens wat aan gedaan worden
Alle reacties Link kopieren
Ben twee keer getest, eerste keer in de ggz maar de afspraken daar lagen maanden van elkaar vandaan en ik stond steeds binnen een paar minuten weer buiten.
Met mijn naaste omgeving is niet gesproken, diagnose was toen faalangst.

Na een paar maanden was ik het zat, ik voelde me niet alsof ik faalangst had (ja zenuwachtig voor een presentatie, maar hè wie is dat niet) en ben verder gaan zoeken.
Ben toen uitgekomen bij adhdcentraal en daar ben ik een hele dag getest, diverse gesprekken gehad met verschillende personen. Ook over vroeger, mijn moeder had ook een vragenlijst moeten invullen over vroeger.
Als laatste werd er een test afgenomen met een sensor op m’n hoofd en een concentratietest, normaal zou de uitdraai van die test een klein bolletje zijn rondom het midden van een kruis, bij mij was het net een suikerspin.
En die test had ik voor de helft niet gemaakt omdat ik afgeleid was.
Conclusie, ADD... wat inderdaad raakvlakken/overeenkomsten heeft met faalangst.

Ben begonnen met therapie en medicijnen, je kan uiteraard ervoor kiezen om het alleen met medicijnen te doen of alleen met therapie.
Heb zelf voor beide gekozen.
Ondertussen heb ik wel ondervonden dat die therapie nut heeft gehad, de problemen zijn met de medicatie niet ineens opgelost maar kan er wel makkelijker mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt heel nodig dat er met ouders gesproken word? Ik zou het liefst Mn ouders erbuiten houden want die zijn vrij ouderwets en meer van het doe maar gewoon normaal😂
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het per se nodig is. Er zijn natuurlijk ook mensen die geen ouders meer hebben, of helemaal geen contact meer met hun ouders, het lijkt me niet dat zij dus nooit onderzocht kunnen worden.

Ik kan me overigens helemaal niet herinneren dat mijn ouders destijds op gesprek zijn geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoeft niet per se, je moet een vragenlijst in laten vullen door iemand die je goed kent. Het fijnste is iemand die ook weet hoe je vroeger was als klein kind maar dat is geen must.

Als mijn ouders behoefte hadden aan begeleiding of gesprekken kon dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t vooral lastig dat mensen denken als je ADHD heb ben je druk en irritant.
En ik ben druk en ik geloof best dat dat af en toe heel irritant is als ik voor de 37ste keer onder een film opsta
maar niemand ziet hoe druk je de hele dag met jezelf bent in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook hetgeen waar ik het meeste tegenaan loop, “maar jij bent toch helemaal niet zo druk, ja je bent gezellig maar om nou te zeggen dat je adhd hebt”.

Terwijl ik in mijn hoofd echt aan het stuiteren ben.
En hetgeen wat anderen niet zien is het meest lastig om uit te leggen omdat ze het gevoel zelf nooit gevoelt hebben.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die je kennen, weten al of je druk en irritant bent of niet, een diagnose verandert daar niks aan. En voor de rest hoef je het niet aan de grote klok te hangen dat je ADHD hebt, als je bang bent dat mensen daardoor hun oordeel al klaar hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je zeker gelijk in.
Maar weten dat ik het heb heeft mij echt geholpen in mijn dagelijks leven, ik snap nu waarom ik sommige dingen moet laten na een werkdag en waarom ik soms twee dagen moet bijkomen van een drukke verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat mensen gaan roepen dat het allemaal wel meevalt inderdaad. "Dan heb ik ook ADHD." "Iedereen vindt het wel eens moeilijk om zich te concentreren." "Goh, iedereen lijkt tegenwoordig wel ADHD te hebben." Et cetera, et cetera.

Al die zelfbenoemde hobby-GZ-psycholgen, laat het lekker over aan de mensen die ervoor geleerd hebben, denk ik dan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
“Je ziet er helemaal niet uit als iemand met ADHD” vind ik nog steeds de mooiste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand uitriep: "Oooo, dus dát is het." Blijkbaar vond diegene mij al die tijd al een weirdo. Heel tactvol was het niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk nog geen diagnose en wil een eventuele diagnose ook echt niet als excuus gebruiken maar het zou wel heel veel verklaren, waarom ik reageer zoals ik doe enzo
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, dat was ook mijn reden.
Heb volgens mij pas 3 jaar na de diagnose aan collega’s laten weten dat ik het had, was meer omdat ik aan het klagen was dat de apotheek m’n medicijnen weer eens niet op voorraad hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ja de enige die het wat aangaat zijn eigenlijk mijn vriend en kinderen vind ik want die moeten met mij leven
Alle reacties Link kopieren
Nou dat ging heel snel allemaal.... diagnose: Adhd.
Nou een gesprek met psychiater over medicatie. Ben benieuwd wat dat gaat doen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu in ieder geval al een stukje duidelijkheid.
Succes verder!
Alle reacties Link kopieren
Ja het geeft toch een soort rust ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven