Visoliecapsules bij depressiviteit?

08-04-2008 17:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er positieve ( of juist niet) ervaring met het slikken van visoliecapsules bij depressieve klachten? Welke zijn het en waar koop je ze, bijvoorbeeld bij De Tuinen? Ik heb gelezen dat het vooral om de juiste hoeveelheid werkzame bestandelen gaat, en ik weet niet welk merk ik daarvoor moet hebben.

Het zou mooi zijn als ze niet te duur zijn. Ik ben bekend met MDS.
Hallo allemaal,

Ik ben Sita en ik ben bezig een opdracht voor school te doen over voedingsupplementen bij depressie. Wie o wie zou ik mogen interviewen hierover?( interview kan ook via de mail) Er gebeurt niks met de antwoorden, is echt alleen bedoeld voor school. Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Graag hoor ik van jullie...

Gr Sita
Ik ben begonnen met Chia zaad, dit heeft nog weer wat voordelen op lijnzaad. Ik heb een stukje opgezocht hierover:

Wat is het verschil tussen Chiazaad en Lijnzaad ?

Lijnzaad is jarenlang een populair supplement geweest omdat het veel vezels en een hoog gehalte aan omega 3 vetzuren bevat. ( alfa-linoleenzuur ). Chiazaadjes blijken nog meer vezels en meer omega3’s in zich te hebben. Chiazaadjes bevatten 30 % meer vezels dan lijnzaad en 30 % meer omega-3 (ALA) met een gunstige omega3 /omega 6 verhouding.

Chiazaadjes hebben nog meer voordelen ten opzicht van lijnzaad. Chiazaadjes zijn direct te verteren wanneer ze ingenomen worden terwijl lijnzaad een hele dikke schil heeft die niet door ons lichaam verteerd kan worden. Deze zaadjes moeten eerst gemalen worden om de omega 3 ‘s beschikbaar te maken voor opname. Lijnzaad heeft een sterke nootachtige smaak en is erg vet waar niet iedereen van houdt. Chiazaadjes hebben een neutrale smaak en zijn makkelijk te verwerken in elk recept

Misschien heb je hier iets aan.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven