Vreemde dromen

13-12-2011 15:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik heb de laatste 2 weken twee vreemde dromen gehad (twee kon ik iniedergeval herinneren) over een persoon die mij heel dierbaar is.

Het gaat om iemand waar ik veel van houd, iemand waar ik een lange afstands relatie heb gehad, die over is vanwege de afstand. Ik heb nog steeds contact met hem, gewoon vriendschappelijk minder intensief dan een tijd terug, maar zijn vrienden en familie wonen in mijn woonplaats en ik ben goed bevriend met zijn beste vrienden en broer.

In de eerste droom, droomde ik dat zijn vriend- die nu dus ook een goede vriend van mij is, mij uitnodigde naar de stad waar de zus van mijn ex woont. Toen ik verder vroeg, gaf hij toe dat mijn ex daar is en dat wij elkaar zo kunnen zien. Het was een of twee nachten voor mijn verjardagsfeest, dus daar droomde ik ook over, en stelde voor dat mijn ex ook zou komen. (in mijn droom vond onze gezamelijke vriend dat niet kunnen)

Deze droom betekende waarschijnlijk dat ik heel graag wilde dat hij er zou zijn, wat uiteindelijk is gebeurd is dat zijn vrienden en broer waren gekomen, heel leuk met mij en mijn vriendinnen hebben gefeest (dus bijna alsof er een deel van hem aanwezig was, hijzelf heeft mij iets liefs gestuurd en dat ik mijn cadeau zo spoedig mogelijk krijg, ik moet alleen zeggen wat ik het liefste wil hebben)

Vanacht heb ik een droom gehad dat hij mij vertelde dat hij niet wil emigreren naar mijn woonplaats (in de realiteit zijn zijn vrienden en broer zijn paar jaar geleden geimigreerd, en zijn zus ook, hijzelf is het ook van plan, maar zo’n beslissing is niet makkelijk) omdat hij een zoontje heeft. Zoontje? In mijn droom vertelde hij, de man van mijn dromen, mijn eerste en grootste liefde tot nu toe, dat hij een meisje zwanger heeft gemaakt en dat zij bevallen is op 20 november. Zoontje woonde bij zijn moeder, en niet bij mijn ex, (hij zei dat ze niet samen zijn) en mijn ex zei niet te willen verhuizen naar een ander land, omdat hij een band met zijn zoon wilde opbouwen. Ik schrok wakker en denk de hele dag al aan deze droom. Zou het iets betekenen?

Ja, ik dacht aan hem voor het slapen gaan en bekeek een foto van een van onze vakanties… maar wat mij doet huiveren is die datum…waarom was de datum 20 november zo scherp in mijn geheugen? Ik heb bijna de neiging om te vragen of er iets is gebeurd op die datum (ik denk geen bevalling, want ik heb hem in de zomer gezien en hij heeft niks gezegd over een zwangerschap) maar hoe kom ik toch aan die vreemde dromen? Wat zouden ze betekenen?

Ik zal pas vanavond weer online komen, en zal dan de reacties lezen. Alvast bedankt voor het lezen
zelf kijk ik wel eens op droominfo.nl (geloof ik). En gek genoeg kloppen ze bij mij 9 vd 10 keer!
ik weet niet wat je dromen betekenen, maar ik zou wel aan je ex vragen of er iets is gebeurd, of hij nog gaat verhuizen en hoe hij over baby's denkt of dat hij een nieuwe vriendin heeft?
Ik hoop het niet !!! :(

Ik ga vanavond kijken, dank je wel
Een bevalling staat meestal voor de geboorte van iets nieuws.

Nieuwe plannen en ideeen die vorm krijgen.

Ik zou even denken of die datum iets voor jou betekent. En anders even aan hem vragen of er toen iets was

Ik zou er verder niet teveel achter zoeken hoor.
Ik wilde even updaten dat ik met hem gesproken heb..

Ik kon het niet voor me laten en smste hem dat ik vannacht over hem gedroomd heb en dat ik de datum 20.11 herinner,

Ik vroeg hem of die datum een betekenis heeft, en hij antwoordde meteen ja, de betekenis dat we samen in Parijs waren.

We maakten er grapjes over, en ik zei jammer dat we Freud niet kunnen bellen voor een analyse (in mijn droom sprak hij ook mijn moedertaal) Hij stelde voor om s’avonds te bellen, we hebben elkaaar sinds September niet aan de telefoon gehad (we mailen alleen)

Dit werd een gesprek van 3 uur lang, en waarschijnlijk hielp die droom ons om het contact weer te vernieuwen, hij gaat mijn moeder ontmoeten, die voor zaken in zijn woonplaats is volgende week, hij mist mij, en we maakten plannen om weer dingen samen te doen. Hij wil plannen om op vakantie te komen in mijn land. Misschien betekende die bevalling dat wij ons contact weer intensiever gaan vernieuwen. Ik heb hem ook zo gemist, gewoon als vriend… als person waar ik zonder problem gewoon zo 3,4 uur (op skype!) mee kan bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven