Vriend depressief
zondag 7 oktober 2018 om 14:35
Hoi,
Bij mijn vriend zie ik een depressie.. Mast hij probeert het voor iedereen te verbergen.
We waren bv bij zijn ouders en toen deed hij heel blij en praatte hij veel. Hij vind dat zijn ouders toch niet veel voor hem kunnen doen. Maar thuis slaapt hij dan onrustig, 12 uur en nog moe en maalt over alles en is gestopt met werk.
Ik denk erover om het zijn moeder te vertellen, hij schaamt zich zelf.
Mag ik dit doen?
Bij mijn vriend zie ik een depressie.. Mast hij probeert het voor iedereen te verbergen.
We waren bv bij zijn ouders en toen deed hij heel blij en praatte hij veel. Hij vind dat zijn ouders toch niet veel voor hem kunnen doen. Maar thuis slaapt hij dan onrustig, 12 uur en nog moe en maalt over alles en is gestopt met werk.
Ik denk erover om het zijn moeder te vertellen, hij schaamt zich zelf.
Mag ik dit doen?
zondag 7 oktober 2018 om 16:41
Ik denk dat die persoon ook heel blij mag zijn dat jij uit zijn leven bent. Alsof het hebben van een psychische ziekte nog niet zwaar genoeg is zonder veroordelende omgeving die het altijd beter weet.
.
zondag 7 oktober 2018 om 16:43
Omdat jij beslist dat de familie van een wilsbekwame persoon ingelicht moet worden tegen zijn zin, en dat is gewoon je recht noch verantwoordelijkheid niet!
Maar kennelijk zie je dat zelf niet in..
.
zondag 7 oktober 2018 om 16:44
Het gaat ook niet over jou het gaat over to en hoe zij als vriendin van met deze situatie om moet gaan. Jij bepaalt niet hoe zij ermee omgaat.
zondag 7 oktober 2018 om 16:46
Waar gaat het over mij dan?
Dat gewauwel van jou over manieën is totaal irrelevant.
Echt volledig buiten context en ook nog eens niet correct.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 07-10-2018 16:47
0.14% gewijzigd
zondag 7 oktober 2018 om 16:48
zondag 7 oktober 2018 om 16:49
zondag 7 oktober 2018 om 17:23
To, het enige wat je wint met zijn ouders inlichten is dat het vertrouwen weg is, en zijn ouders kunnen die depressie ook niet wegtoveren.
Je kunt wel tegen hem zeggen hoe jij je voelt, dat je vindt dat zijn ouders hem zouden kunnen steunen etc. Maar respecteer zijn keuzes en privacy. Als het echt gevaarlijk/extreem wordt dan zou ik wel de huisarts inschakelen.
Je kunt wel tegen hem zeggen hoe jij je voelt, dat je vindt dat zijn ouders hem zouden kunnen steunen etc. Maar respecteer zijn keuzes en privacy. Als het echt gevaarlijk/extreem wordt dan zou ik wel de huisarts inschakelen.
zondag 7 oktober 2018 om 17:48
De enige die hier irritant is ben jij. Wat een onzin zit je te spuien in dit topic zeg. De vriend van TO vertoont vermoedelijk tekenen van depressie, en jij begint gelijk over een bipolaire stoornis. Totaal niet relevant.