vriend in ziekenhuis

30-10-2011 14:06 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo een tijdje tereug had ik geschreven dat ik in een emotneele achtbaan zat omdat er toen zo veel dingen speelden inmidels zat ik weer in wat rustiger vaarwater ook door bepaalde voeding te weren minder te eten.Maar afgelopen dinsdag zau mijn vriend een kijoperatie aan zijn lever krijgen hij zau dan woensdag naar huis mogen.Ze hebben een vernouwing gevonden dit opgelost met een soort buisje te plaatsen.Maar omdat ze wilden weten hoe het kwam hebben.Ze beslotten hem nog in het ziekenhuis te laten hij is ook 3 keer of zo niet goed geworden, heeft extra bloed gekregen hb waarde was te laag. Ik vind het heel moeilijk hier mee om te gaan en ik ga ook iedere dag naar het ziekenhuis wat vrij lastig is, gezien het feit dat ik geen rijbewijs heb en ik steeds mense moet vragen of de bus pakken.Ik ben zo moe van dit alles en ik vraag me af hoe andren er mee omgaan met dit soort dingen ?
quote:boterblommetje schreef op 30 oktober 2011 @ 14:44:

[...]

en jij hebt een glazen bol?

ik heb zelf een zieke vriend,ga altijd zonder zeiken mee naar het ziekenhuis of de nefroloog.

Ik sta hem bij omdat hij het moeilijk heeft.en omdat iemand ziek is betekend dit automatisch dat de andre dan maar zijn mond moet houden en zich niet rot mag voelen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 oktober 2011 @ 14:28:

Een vraagje stellen en je hebt het antwoord.

Zou wel prettig zijn als TO zou antwoorden hoelang het met die bus is (aangezien je moeilijk doet over het reizen, vul ik het voor mezelf in dat de busrit meer dan een uur is)

TO kan het niet een beetje in een combi met vrienden.

Je reist alleen naar je vriend en reist met op bezoek gekomen vrienden terug of net andersom. Je bent dan toch even alleen met je vriend en hebt het gemak van een rit meerijden.

Je vriend heeft een ingreep gehad, voelt zich niet goed en er is voor hem onzekerheid over de uitslag. Het lijkt me dat het dan voor hem wel prettig is als je bij hem langs gaat. Had dan voor dit weekend vrienden van hem gevraagd als de druk je teveel is.

Eerlijk is eerlijk,

je vriend ligt in het ziekenhuis,

maar zo te lezen, ben je voor jezelf in de zielige modus geschoten.
Boterblommetje, TO staat haar vriend ook bij. Het enige verschil is dat zij hier op het forum aangeeft dat het haar soms zwaar valt. Wat is daar in godsnaam mis mee?

TO, mijn schoonvader ligt eens in de zoveel tijd in het ziekenhuis en om mijn schoonmoeder een beetje te ontzien, zorgen we dat wij naar het ziekenhuis gaan als zij het eventjes niet ziet zitten of even een middagdutje wil doen ofzo. (Los van de keren dat wij hem sowieso wilden bezoeken natuurlijk) Daarnaast is dat voor schoonvader ook prettig, dat hij ook weleens anderen aan zijn bed heeft zitten. Want eerlijk is eerlijk, in zo'n ziekenhuissetting ben je soms natuurlijk ook weleens uitgepraat tijdens zo'n "verplicht" bezoekmoment. :-)
quote:boterblommetje schreef op 30 oktober 2011 @ 14:44:

[...]

ik heb zelf een zieke vriend,ga altijd zonder zeiken mee naar het ziekenhuis of de nefroloog.

Ik sta hem bij omdat hij het moeilijk heeft.Sterkte meis
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:boterblommetje wrote on 30 October 2011 @ 14:44:

[...]

en jij hebt een glazen bol?

Ik sta hem bij omdat hij het moeilijk heeft.

Dan staan jullie nog altijd niet in elkaars schoenen en kun je dus ook niet oordelen over andermans situatie.

Enne, iedereen mag er even moe van zijn, toch? TO valt haar vriend er niet mee lastig. Hier mag ze even lekker van zich af schrijven..

Sterkte allemaal...
Oke voor de duidelijk ik ben niet zielig ik vind mezelf niet zielig

het gaat niet omdat de busrit lang is of omdat ik niet wil gaan

ik wau allen aangeven dat het gewoon lastig is met ov in het algemeen gezien overstappen enzo ik moet werken en boodschapen doen en o ja op mijn tanden bijten doe ik al 10 jaar voor de duidelijkheid.Iedereen ag zijn mening hebbe maar ik wau gewoon tips bedankt die gene voor hun tips.en ik dacht dat het forum ook was om dingen van je af te schrijven
Zie je steeds wau en zau schrijven. Ik zit op mijn handen om niet te zeggen dat het wil/wilde en zou is .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien ligt er iemand bij je vriend op de kamer met wiens partner je mee kan rijden tegen een vergoeding ofzo? Beetje creatief gedacht misschien, maar er kan natuurlijk maar zomaar iemand bij je om de hoek wonen die ook iedere dag naar het ziekenhuis gaat.
quote:divafiary schreef op 30 oktober 2011 @ 14:48:

[...]

en omdat iemand ziek is betekend dit automatisch dat de andre dan maar zijn mond moet houden en zich niet rot mag voelen?

Dat moet jij helemaal zelf weten maar als je mijn eerste reactie op jou gelezen hebt weet je ook dat ik alleen zeg hoe ik het doe.

iedereen is anders en ik kies ervoor om niet te gaan kniezen en er wat van te maken.

en als je dan zoals jij doet hier schrijft hoe zwaar JIJ het hebt..ja dan kun je minder leuke reacties verwachten.

Het vivaforum staat er nou niet bepaalt om bekend dat het lievig en meepraterig is.
quote:Ligeia schreef op 30 oktober 2011 @ 14:53:

[...]

Dan staan jullie nog altijd niet in elkaars schoenen en kun je dus ook niet oordelen over andermans situatie.

ik heb enkel dit gezegd:quote:boterblommetje schreef op 30 oktober 2011 @ 14:14:

.. als mijn vriend in het ziekenhuis zou liggen en zich hardstikke naar en beroerd zou voelen zou ik het niet in mijn hoofd halen te zeiken over mijn vermoeidheid en even mijn tanden op elkaar zetten.

..maar dat ben ik.duss...als jij dat oordelen vind.
quote:boterblommetje schreef op 30 oktober 2011 @ 15:02:

[...] nou ja prima maakt mij niet uit verder ik vind niet dat ik knies

maar dat is dan weer mijn mening ik vind dat ik best mag zegen dat ik me rot voel vool voor hem en inderdaad iedere zijn ding en zijn manier

maar ikzei ook alleen maar dat het vrij lastig is maar dat vind ik

en het is ook niet goed als je maar doorgaat en nooit wat aangeeft

en je mag nooit dingen met elkaar verglijken hoe erg iets is ieder beleeft dingen op zijn eigen manier en ik mag dan ook mijn mening tereug geven.

Dat moet jij helemaal zelf wten maar als je mijn eerste reactie op jou gelezen hebt weet je ook dat ik alleen zeg hoe ik het doe.

iedereen is anders en ik kies ervoor om niet te gaan kniezen en er wat van te maken.

en als je dan zoals jij doet hier schrijft hoe zwaar JIJ het hebt..ja dan kun je minder leuke reacties verwachten.

Het vivaforum staat er nou niet bepaalt om bekend dat het leivig en meepraterig is.
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 oktober 2011 @ 14:52:

[...]

Sterkte meis

Dank je MV

We hebben elkaar gelukkig en dit overleven we ook
bedankt allemaal

somige tips heb ik wel wat aan

nou we gaan er voor hopelijk krijgt hij maandag de mri en hebben we meer duidelijkheid ook hemzelf
Hoi TO,

natuurlijk mag jij je ook even klote voelen, het is toch ook niet niks!

Een keer een dagje overslaan moet wel kunnen toch, als je weet dat hij ook ander bezoek krijgt die middag/avond? Dat is echt geen schande, laat je vooral niet iets aanpraten.

@Boterblom, je zegt dat je niet oordeelt, maar uit alles in je posts straalt het veroordelende ervan af. Je schrijft het niet letterlijk, maar 'jij zou niet gaan kniezen,blala'. Kortom je vindt dat TO kniest. Iets minder borstklopperij zou je sieren.
wellhello wijzigde dit bericht op 30-10-2011 15:20
Reden: verkeerd gelezen.
% gewijzigd
This is not kosher!
Owww ik heb dit nu ook!

Ik ben nu ook bij mijn man in het ziekenhuis!

Bij ons weten ze niet wat hij heeft.

Wat vanmorgen in een ruzie is geeindigd.

Rot situatie en ik weet PRECIES hoe jij je moet voelen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Overings is er een verschil tussen je vermoeidheid bespreken en delen zeuren is natuurlijk weer iets anders.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
wil je allereerst veel sterkte wensen!

ik weet dat toen een kennis in het ziekenhuis lag zijn dochter het bezoek een soort van coordineerde zodat niet iedereen tegelijk kwam maar er wel altijd iemand langs kwam. zij belde zelf de mensen waarvan ze dacht dat die wel zouden willen gaan als ze zelf niet kon en verder belde mensen haar soms als ze langs wilde gaan.

misschien kun je het ook zo aanpakken? dan kan je zelf eens een dagje overslan of zoals geopperd kijken of je met de mensen die op bezoek gaan mee kunt rijden.

verder geen tips en kan niet loepen want forum mobiel maar begrijp dat je de afgelopen tijd veel voor je kiezen gekregen hebt.

misschien is er familie of vrienden die je met andere dingen wat kunnen ondersteunen (in emotionele of praktische zin) waardoor het voor jou wat makkelijker op te brengen is?

en oja, tot slot, ik vind dat sommige posters doen alsof je, je aanstelt en je een schuldgevoel geven als het je even te veel wordt. ik hoop dat je, je er niet te veel van aantrekt want je komt op mij over als een lieve betrokken vriendin en niemand is er bij gebaat als jij instort omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen.
Mijn eerste reactie was: Kom zet je erover heen, voor je vriend is het erger. Maar nu ik er nog wat over nagedacht heb, kan ik best begrijpen dat het voor TO ook heel zwaar is. Veel sterkte toegewenst!
quote:patries88 schreef op 30 oktober 2011 @ 17:15:

wil je allereerst veel sterkte wensen!

ik weet dat toen een kennis in het ziekenhuis lag zijn dochter het bezoek een soort van coordineerde zodat niet iedereen tegelijk kwam maar er wel altijd iemand langs kwam. zij belde zelf de mensen waarvan ze dacht dat die wel zouden willen gaan als ze zelf niet kon en verder belde mensen haar soms als ze langs wilde gaan.

misschien kun je het ook zo aanpakken? dan kan je zelf eens een dagje overslan of zoals geopperd kijken of je met de mensen die op bezoek gaan mee kunt rijden.

verder geen tips en kan niet loepen want forum mobiel maar begrijp dat je de afgelopen tijd veel voor je kiezen gekregen hebt.

misschien is er familie of vrienden die je met andere dingen wat kunnen ondersteunen (in emotionele of praktische zin) waardoor het voor jou wat makkelijker op te brengen is?

en oja, tot slot, ik vind dat sommige posters doen alsof je, je aanstelt en je een schuldgevoel geven als het je even te veel wordt. ik hoop dat je, je er niet te veel van aantrekt want je komt op mij over als een lieve betrokken vriendin en niemand is er bij gebaat als jij instort omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen.

thanks ik ga vandaag een dagje niet want mijn schoonvader gaat al geleukig

maar nu zitten ze op het werk te zeuren dat ik me aanstel fijn ik had alleen iets gevraagd over zorverlof dit kreeg ik niet omdat we niet samen wonen oke prima mijn baas vond het nodig te zegge dat ik wetelijk gezien niet weg mag mocht er iets gebeuren ook fijn om te horen .En o ja ik was vorige week in mijn eigen tijd in de stad aan het lachen dus dan viel het wel mee ja moet im dan de hele tijd zitten siemen of zo nou ja hij geloofde mij niet en dat ik fybromelangy hebt geloofen ze ook niet omdat ik daar geen bewijs voor heb
quote:divafiary schreef op 31 oktober 2011 @ 15:30:

[...]

thanks ik ga vandaag een dagje niet want mijn schoonvader gaat al geleukig

maar nu zitten ze op het werk te zeuren dat ik me aanstel fijn ik had alleen iets gevraagd over zorverlof dit kreeg ik niet omdat we niet samen wonen oke prima mijn baas vond het nodig te zegge dat ik wetelijk gezien niet weg mag mocht er iets gebeuren ook fijn om te horen .En o ja ik was vorige week in mijn eigen tijd in de stad aan het lachen dus dan viel het wel mee ja moet im dan de hele tijd zitten siemen of zo nou ja hij geloofde mij niet en dat ik fybromelangy hebt geloofen ze ook niet omdat ik daar geen bewijs voor heb

Je werkgever heeft helaas gelijk.

Recht op kortdurend zorgverlof

Door het recht op kortdurend zorgverlof kunnen werknemers inspringen op situaties waarin (pleeg) kinderen, de partner of ouders zorg nodig hebben. Een ouder hoeft niet op het adres van de werknemer ingeschreven te staan. Dat geldt wel voor de partner en het kind

en (als jullie wel hadden samengwoond)

Opnemen van kortdurend zorgverlof

Het verlof kan alleen worden opgenomen als de werknemer de enige is die deze zorg kan verlenen. Als een ziek kind bijvoorbeeld door de partner of grootouders kan worden opgevangen, dan vervalt het recht op dit kortdurend zorgverlof. Het verlof is dus expliciet bedoeld voor situaties waarin geen andere oplossing is.

bron: http://www.rijksoverheid. ... lof/kortdurend-zorgverlof

Zorgverlof krijg je dus niet zomaar.

Wel lullig van je werkgever om aan te stippen dat je "wettelijk gezien" niet weg mag bij calamiteiten.

een beetje menselijkheid zou hem sieren (als je dan tenminste gewoon verlofuren op neemt uiteraard)
Wat is fybromelangy?
ja daar heb ik ook ok op gezegd en dat geacpteerd maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat ze gewoon keihard zegge stel je niet aan ik heb het ook angeven dat ik uit me sloof kan schieten dan moeten ze geen dingen zegge van stel je niet aan en het is maar een verkering.Daar kan hij niet over oordelen en daar ben ik pissig over.

@nokiafan fybro is lastig uit te legen wat het persies is

Fibromyalgie.nl

kijk daar even op het doet in ieder geval pijn en het is iets dat je niet kunt zien bloed enzo en volgens mijn werkgever heb ik dit niet en moet hij een bewijs zien
divafiary ben je eigenlijk dyslectisch?

Je schrijft/typt wel heel vreemd af en toe meestal.
quote:boterblommetje schreef op 31 oktober 2011 @ 19:20:

divafiary ben je eigenlijk Je schrijft/typt wel heel vreemd af en toe meestal.nope heb gewoon moeite met schrijven heb ik ook al vaker hier aangegeven je hoeft niet persee dyslectisch te zijn als je moeite met schrijven hebt
en soms doet het toetsenbord raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven