Vriendin dreigt met zelfmoord

10-12-2010 16:10 106 berichten
En ik weet niet wat te doen.....

Ik kan hier niet teveel neer zetten, i.v.m. herkenning maar het zit zo (in het kort): ik ben jarenlang bevriend met haar, ze heeft diverse angststoornissen, last van fobieën. Ze loopt hiervoor bij een psycholoog, maar ze zegt zelf dat ze hier niets aan heeft.

Ze gaat er eigenlijk naar toe om haar verhaal kwijt te kunnen, maar doet niets met de opdrachten die ze krijgt (haar woorden).

Haar familie, echter, weet helemaal niets van haar psychische problemen, omdat ze zich hiervoor schaamt. Nu, gaat het zo slecht met haar, dat ze me zojuist vertelde, dat ze op internet, al aan het zoeken is naar hoe ze het beste zelfmoord kan plegen....

Mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ze gedwongen wordt opgenomen? Of kan dat niet? Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat ik moet doen of wie ik moet bellen, want ik zit letterlijk met mijn handen in het haar...weet echt niet hoe ik hier mee moet omgaan, of ik haar ouders moet inlichten (die dus van niets weten en zich dan helemaal kapot schrikken) en hoe ik dat zou moeten doen......
quote:campari schreef op 15 december 2010 @ 09:47:

[...]

Daar zou je gelijk in hebben ware het niet dat Verli zich uitgezogen voelt.

Daar heb ik toch wel m'n bedenkingen bij.

Iemand die depressief is baart zorgen maar zuigt niet.Eeeeeh, bepaalde emoties zuigen hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 15 december 2010 @ 15:51:

[...]

Eeeeeh, bepaalde emoties zuigen hoe dan ook.Yep, maar in onderbuik of hoofd is toch wel een verschil.
Verli, hoe is het nu met je vriendin? En met jou?
Even een update:

Zus heeft gisteren contact met ons opgenomen. Ze was erg geschrokken tijdens het eerste gesprek, maar heeft even alles laten bezinken. Er waren schijnbaar veel herkennigspunten voor haar, maar zij had altijd afgedaan als zijnde onzekerheid die bij zo veel vrouwen voorkomt op bepaalde punten in je leven.

De reden dat ze ons belde was dat ze het eens was met het besluit dat er wat moet gaan gebeuren, dat het zo niet langer door kan gaan. Niet alleen voor haar zus, maar ook voor ons, als vriendinnen zijnde, want ze zou het doodzonde vinden als de vriendschap hierop zou stuk lopen.

Vriendin zelf, heeft niets meer van zich laten horen. Schijnbaar praat ze wel tegen anderen, want andere vriendin en ik hebben een hele boze brief, vol verwijten en andere oppervlakkige onzin, ontvangen in onze mailbox.

We laten het nu even rusten, maar na de Kerst gaan we verder praten. Zus gaat nog contact opnemen met desbetreffende psycholoog, om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat akelig voor je, Verli.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2010 21:22
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven