Waar doen jullie het voor?

21-10-2012 12:17 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar met de deur in huis te vallen: wat is de zin van het leven?

Ik geloof daar eigenlijk niet zo in; we gaan allemaal dood. Ik ben ook geen weldoener die zich keihard inzet voor andere mensen. Over het algemeen ben ik best gelukkig; ik vermaak me prima.

Maar blijkbaar mis ik toch iets. Ik heb geen relatie, maar de helft van de mensen hier gelooft dat het daar om draait en de andere helft gelooft dat je juist zonder relatie gelukkig moet zijn.

Ik heb ontzettend veel vrienden en vriendinnen en hun reilen en zeilen is zeer vermakelijk, en gesprekken met hen ook. Maar het grootste deel van de tijd breng ik met mezelf door.

Waar halen jullie voldoening uit? Wat maakt jouw leven de moeite waard?

Ik ben blij als ik zie dat mijn lichaam goed in vorm is. Maar maakt me dat een gelukkiger persoon? Ik ben trots als ik iets doe waarvan ik niet wist dat ik het kon. Maar over een paar jaar verdien ik veel meer en laat ik het doen. Ik voel passie als ik met een nieuw iemand praat over een inspirerend onderwerp. Maar een dag later vergeet ik dat gevoel, en het nieuwe is er snel af. Ik voel me gelukkig als ik verliefd ben, maar ik wil mijn leven niet daar van laten afhangen.

Jeetje wat een deprimerende post.
..
Je maakt dan meer mensen blij ipv een.. Je deelt in de vreugde
Net als kinderen op de wereld zetten. Dat doe je voor jezelf, het kind heeft er niet om gevraagd en of de wereld nu zit te wachten op "jouw" kind...

Een gezin stichten doet men uit eigenbelang. (is mijn visie)
Tegenwoordig gaat dat zo gepland.. Ik vind meer dat kinderen komen of niet, omdat t zo moet zijn..

Zo van we gaan eerst op vakantie en dan nemen we een kind..
Ik wil later (als het leven het toelaat) terug kunnen kijken en niet denken van "had ik nu maar wel......"

Daar doe ik het voor. Dat ik daardoor de dingen doe die mij gelukkig maken klinkt egoïstisch maar uiteindelijk leef ik voor mezelf. Neemt niet weg dat ik anderen altijd bijsta en help, maar dat is een persoonlijke keuze.
Eens, Lilyrose.

Ik heb vorig jaar hoogstwaarschijnlijk een miskraam gehad - weinig van gemerkt, wist sowieso niet dat er een vruchtje zat. Het heeft gewoon niet zo moeten zijn, klaar. Maar ik snap ook heus dat niet iedereen er zo nuchter en makkelijk overheen stapt. Voor mensen met kinderwens zou zo'n moment een naar moment zijn (wellicht understatement) en die zullen wellicht wel bezig zijn met het plannen zoals jij het al noemde.
quote:Kier_V schreef op 21 oktober 2012 @ 12:40:

Ik doe alles voor mezelf, heel egoistisch.

Omdat ik op deze wereld rondloop, wil ik het voor mezelf zo fijn mogelijk maken, dat kan.Daar begint het mee, eigenliefde. Koester je liefde voor je zelf, dan kun je het ook weggeven.
@lillyrose Accepteren dat niemand hetzelfde is, is ook een prachtige eigenschap

Ik heb heel veel geleerd van mensen die het anders aanpakken dan ik. Ik kan het iedereen aanraden!

Zelf word ik blij van de kleine lichtpuntjes op een doodgewone dag, bv een glimlach, iemand vrolijk horen zingen, een kind dat je hand pakt....

Als je niets van anderen verwacht, word je ook niet teleurgesteld in een ander.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Ik ben heel oppervlakkig, als het op het gevoel van geluk. Ik kan genieten van kleine dingen, een leuke film kijken, shoppen, van de natuur, op stap met mijn gezin, of gewoon thuis lekker luieren.

Waar doe ik het allemaal voor? Toch wel om voor mezelf en mijn gezin zo'n gelukkig, gezellig en leuk mogelijk leven te lijden. Bovenal proberen tevreden te zijn met watje hebt en niet wat je mist. Niet te diep nadenken, wil ook nog wel eens helpen.
Maar er is zoveel in de wereld, dat ik t moeilijk vind om genoegen te nemen met minder. Heb een tijd de wereld overgevlogen en dat helpt ook niet mee. Weet nu dat er zoveel mooie plekken en leuke dingen op aarde zijn..
Bij mij is dat juist andersom, Lilyrose. Sinds ik vlieg, heb ik rust gevonden in gewoon thuis zijn. Vroeger wilde ik er altijd op uit om maar "niets te missen".
Maar dat komt toch doordat je heelveel weg bent? Door t vliegen mis je weinig, maar ik herken t gevoel dat je uiteindelijk t liefste thuis bent. Bij dierbare mensen..
lilyrose, wat versta je onder geen genoegen nemen met minder?

ik maak gewoon van elke situatie waar ik in zit het beste, en groei van daaruit verder.
wij slapen nooit.
Ja idd dat ik meer wil dan dat er op dat moment is..
Dat is een mooie manier valentina
als je meer wilt moet je ervoor zorgen dat je het krijgt.
wij slapen nooit.
Ja duhh daar ben ik dus mee bezig ;) maar das ook vermoeiend. Je kunt beter blij zijn met wat je hebt
blij zijn met wat je hebt en van daaruit verder denken.

t gaat meestal niet op de manier hoe ik het in gedachten had, maar dat is dan weer de charme van het leven.
wij slapen nooit.

lilyrose2012, 18 minuten geleden

Maar dat komt toch doordat je heelveel weg bent? Door t vliegen mis je weinig, maar ik herken t gevoel dat je uiteindelijk t liefste thuis bent. Bij dierbare mensen..

Valt wel mee met mijn contractpercentage (67). En uiteraard ben ik het liefst thuis - home sweet home.

Maar door wat ik allemaal zie en beleef op de route, heb ik rust gevonden als ik thuis ben. Dat was vroeger niet, toen kende ik 'home sweet home' niet, sterker nog: vond het zelfs suf als iemand dat zei. Vroeger was dat een heel 'overwhelming' gevoel - niets willen missen, sociaal zo actief mogelijk zijn, van hot naar her... Dat is zo'n beetje met directe ingang na indiensttreding verdwenen.

Vraag me soms af... als ik zou stoppen met wat ik doe, komt die onrust dan terug? Of heb ik gezien wat ik wilde zien en ben ik gekomen tot de slotsom dat 'thuis', net zo goed is of zelfs beter... Ik neig naar het tweede.
Voor mijn kinderen/partner,probeer van elke dag een klein feestje te maken, sta niet te lang stil bij wat ik allemaal niet zou hebben, maar tel mijn zegeningen, eigenlijk ben ik een heel simpel en tevreden mens.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
@ lizzl ja dat is wel wat vliegen doet.. Toen ikvloig had ik dat ook. Je wilt uiteindelijk t liefste gewoon thuis zijn, maar nu ik niet meer vlieg heb ik toch weer drang naar reizen, maar dan ms meer voor mezelf zodat ik langer kan blijven en t kan delen met mensen die dichtbij staan..

Grappig volgens mij hebben alle collega' s t gevoel dat home sweet home toch het allerbeste is.. Dat is toch je basis ofzo.. Home is where the heart is..

Thuis krijgt een hele andere betekenis als t niet steeds voor handen is..

Vind jij t niet moeilijk om thuis steeds achter te laten?
Nee, vind ik niet moeilijk. Ten eerste omdat ik doorgaans 4-daagse ICA's vlieg en ten tweede omdat mijn vriend en ik beide ook erg onafhankelijk zijn (erg gesteld op onze vrijheid).

Uiteraard sta ik iets minder te springen als ik een reserve (9-daagse KUL zou ik echt heel erg vinden), IKA, CUR of iets chinees in het vooruitzicht heb Maar dan kom ik in de briefing en dan is het alweer ok
Ja dat overleef je dan ook wel weer.. Waarom vind je cur zo erg? Vond ik heerlijk op t strand
Wat vlieg je t liefst?
CUR biedt mij niets. Ik geeft niet om zon, zee, strand.

NAD trekt mij veel meer en BKK toen we nog in het Lebua zaten En Japan is een grote favoriet! Singapore vind ik trouwens ook leuk.

Wat waren jouw favorieten? En heb je lang gevlogen?

(wij zijn dit topic zooooo aan het vervuilen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven