Waar doen jullie het voor?

21-10-2012 12:17 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar met de deur in huis te vallen: wat is de zin van het leven?

Ik geloof daar eigenlijk niet zo in; we gaan allemaal dood. Ik ben ook geen weldoener die zich keihard inzet voor andere mensen. Over het algemeen ben ik best gelukkig; ik vermaak me prima.

Maar blijkbaar mis ik toch iets. Ik heb geen relatie, maar de helft van de mensen hier gelooft dat het daar om draait en de andere helft gelooft dat je juist zonder relatie gelukkig moet zijn.

Ik heb ontzettend veel vrienden en vriendinnen en hun reilen en zeilen is zeer vermakelijk, en gesprekken met hen ook. Maar het grootste deel van de tijd breng ik met mezelf door.

Waar halen jullie voldoening uit? Wat maakt jouw leven de moeite waard?

Ik ben blij als ik zie dat mijn lichaam goed in vorm is. Maar maakt me dat een gelukkiger persoon? Ik ben trots als ik iets doe waarvan ik niet wist dat ik het kon. Maar over een paar jaar verdien ik veel meer en laat ik het doen. Ik voel passie als ik met een nieuw iemand praat over een inspirerend onderwerp. Maar een dag later vergeet ik dat gevoel, en het nieuwe is er snel af. Ik voel me gelukkig als ik verliefd ben, maar ik wil mijn leven niet daar van laten afhangen.

Jeetje wat een deprimerende post.
Ms toch eens iets fijns voor een ander doen? Ik heb juist t gevoel dat ik mijn kennis en ervaringen moet delen om mensen verder te helpen op hun levens pad..

Verbondenheid maakt gelukkig?En liefde voor mens en dier en mooie dingen om me heen..
LIEFDE
Liefde ja, voor mijn partner, kind, familie, vrienden en dieren. En alles wat ik daarnaast nog over heb aan liefde (zoals tijd en zin om te collecteren voor een goed doel) geef ik ook graag weg.
Maar wat is het dan wat je mist?
Voor mij is dat vrienden en familie en daarna mijn werk en genieten van de natuur of van kunst.

Bovenal is het natuurlijk heerser van de wereld worden maar dat is geheim.

Misschien moet je het je niet teveel afvragen, gewoon blij zijn met de dingen die je hebt. Je bent gewoon even hier op aarde, maak er iets leuks van
Ik doe alles voor mezelf, heel egoistisch.

Omdat ik op deze wereld rondloop, wil ik het voor mezelf zo fijn mogelijk maken, dat kan.
Ala je later heel oud bent, en in je sterfbed ligt... Dan weet je wat de zin van je leven was. Als je geluk hebt...

Ik moet ineens aan een nummer denken, wacht, dan zoek ik het helemaal alleen, en heel speciaal voor jou op!
TJa die mensen zijn er ook..(kierv)
Taaataaaaaa!

http://www.youtube.com/watch?v=-HzvwGyg7o8
quote:lilyrose2012 schreef op 21 oktober 2012 @ 12:44:

TJa die mensen zijn er ook..(kierv)En wat is daar mis mee?
De lyrics...oftewel, de tekst

"The Weight Of The World"

Keep a light on those you love

They will be there when you die

Baby there's no need to fear

Baby there's no need to cry

Every little piece in your life

Will add up to one

Will it mean something to someone?

You fuse my broken bones

Back together and then

Lift the weight of the world

From my shoulders again

Will add up to one

Will it mean something to someone?

Will add up to one

Every little piece of your life

Will mean something to someone

You touch my face god whispers in my ears

In my..

There are tears in my eyes

Love replaces fear

You touch my face

god whispers in my ears

In my year (ear)..

There are tears in my eyes

Love replaces fear

Fear

Will add up to one

Will add up to one

Every little piece of your life

Ik ben blij dat ik niet zo ben.. Wat jij doet moet je zelf weten..zou niet puur egoistisch in t leven willen staan..
quote:lilyrose2012 schreef op 21 oktober 2012 @ 12:49:

Ik ben blij dat ik niet zo ben.. Wat jij doet moet je zelf weten..zou niet puur egoistisch in t leven willen staan..Ligt aan de situatie of niet dan?
Jee, Secondhandsuus, wat een mooi nummer zeg! Nooit van gehoord maar prachtig.
Is zo slecht nog niet hoor, om veel voor jezelf te doen.

Of dat egoistisch is...denk het niet. Je moet er toch zelf iets van maken, een ander doet het niet voor je.

Je bent van je zelf al compleet, een ander (iets) moet iets bijdragen, niet opvullen...

Toch?
Precies secondhandsuus

En zo gaat dat ook buiten relaties om.

Je hebt veelal de regie in je eigen leven, wat is er mis met het gegeven dat ik de dingen doe waar IK beter van denk te worden?
Ik denk dat je er goed aan doet hoor Kier.

Het is maar net hoe je jouw post interpreteert. Ik lees het niet als iets negatiefs.

Het feit dat je hier een bijdrage levert, zegt al dat je niet egocentrisch bent, nogal een verschil met egoistisch...
quote:anouar schreef op 21 oktober 2012 @ 12:55:

Jee, Secondhandsuus, wat een mooi nummer zeg! Nooit van gehoord maar prachtig.

Hebben nog veel meer mooie muziek en teksten.

Vaak een beetje somber, vind ik. Maar mooi!
Wat ik ook een mooie zin vind, Isabella, is...

(ook van de editors)

In the end, all you can hope for, is that love you felt, equals the pain you've gone trough
het leven drijft je vanzelf voort tenzij je er zelf een einde aan maakt.

Nu alles door de staat voor je geregeld wordt is het wel moeilijk om een motivatie te vinden; het krijgt zelfs iets kunstmatigs al dat gedoe met zielige diertjes en mensjes.

Wat er nog steeds is voor mij, is de nieuwsgierigheid hoe het verder gaat.
it's a big club and you ain't in it
Ik ken dat gevoel,het overvalt mij ook weleens dat ik geen idee heb wat ik hier op deze aardkloot nu eigenlijk doe.

Het zit voor mij dan toch in de kleine dingen, ik ben niet voorbestemd voor een groots leven. Al komt daar soms de frustratie vandaan, ik wil zoveel maar door beperkingen kan ik dat niet waarmaken( terwijl het wel in mij zit)

Voor mij is het dan toch vooral de mensen om mij heen en dan op de eerste plaats mijn kinderen.

Ik voel mij gelukkig als de mensen om mij heen gelukkig zijn, als ik daar wat aan kan bijdragen voel ik mij nuttig.

Ik krijg het maar moeilijk uit mijzelf gehaald
..
Tuurlijk moet je soms aan jezelf denken, maar wat voor een ander doen maakt je ook geen slechter mens..

Ik heb vaak t gevoel dat er zoveel is om te doen, dat ik nooit genoeg tijd zal hebben om t allemaal te doen
Iets voor een ander doen is zeker een vorm van egoisme. Als er geen winst voor jezelf inzit denk ik dat men een stuk minder motivatie ervoor heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven