Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Alle reacties Link kopieren
Topic verplaatst naar Psyche
Ik rijd bijna dagelijks over een weg die me langs allerlei dorpjes en weilanden voert, daar is de maximumsnelheid 60 km/u. Dit is zo'n weg vol bochten, met veel onoverzichtelijke kruisingen waar rechts voorrang moet krijgen, veel bomen en struiken enz... En aangezien ik bekeuringen echt doodzonde vind van mijn geld rijd ik daar dus altijd 60 km/u of hooguit een klein beetje harder.

Er gaat geen dag voorbij of er moeten persé een flink aantal auto's aan mij voorbij jagen, of ze nu wel of niet kunnen zien dat er een auto van de andere kant komt maakt daarbij niet uit. Op zich mag iedereen wat mij betreft zelf weten hoe hard hij/zij rijdt (je houdt altijd mensen voor wie de wet niet geldt...). Maar als je bijna dagelijks vol in de remmen moet omdat er weer zo'n idioot is die zijn/haar auto voor die van jou met gooien omdat er toch een tegenligger is bij het inhalen dan vind ik dat knap irritant.

Laatst ook weer, kwam er iemand langs opzij om me in te halen, na 10 minuten bumperkleven (alsof ik daar 1 km/u harder van ga rijden, eerder het tegendeel...) moest weer in de remmen om hem de ruimte te geven i.v.m. tegenligger. Kom ik 2 kilometer verder aanrijden, ligt die auto aan de kant van de weg in de sloot, bestuurder er nog in. Dan moet ik dus stoppen omdat je nou eenmaal niet aan een auto ongeluk voorbij kunt rijden als er misschien wel iemand gewond in zit, kom te laat op mijn afspraak, en dat allemaal omdat die bestuurder zo'n stompzinnig stuk vreten is dat als een idioot over die binnenwegen moet scheuren. En dat vind ik ook vreselijk irritant. Hij had overigens niks, alleen zijn auto in de prak.

Als de man naast zijn auto had gestaan (en hij dus niks had gehad) dan weet ik niet of ik gestopt was. Eigen schuld, dikke bult, je zoekt het maar uit.

Wat is dat toch dat de meeste mensen vinden dat de wet en zoiets als maximale snelheid niet voor hen geldt? Ben ik dan echt zo ouderwets dat ik de enige ben die zich aan de maximum snelheid houdt?
Ik erger me dagelijks aan autobestuurders die ondanks dat het stoplicht op rood staat, ik voorrang heb , kind achterop mijn fiets heb, er voor lijken te leven mij overhoop te rijden. Wat mankeren die mensen en hoe zijn ze ooit aan een rijbewijs gekomen.

On top of ergernis word ik ook nog uitgescholden of woedend nagekeken gepaard met heftige gebaren. Dit verbaasd en ergert mij elke dag weer. Zien ze echt niet dat het stoplicht op rood staat? Zien ze niet het zebrapad ? Zien ze de haaietanden werkelijk over het hoofd? Zien ze niet dat ze 80km per uur binnen de bebouwde kom rondscheuren? Ze zouden nog in staat zijn ( als ik de scheldwoorden zo hoor en de agressieve gebaren plus uitdrukking op het gezicht) uit hun auto te stappen om me eens flink door elkaar te rammelen.

Ik vraag me dan af wat doe je in een auto, als je en niet kan rijden, en er zo van in de war raakt. Zeer irritant maar de verbazing overheerst. Ontspannen fietsen met kind achterop is er nooit meer bij, bedenk ik me. Omdat ik zo verschrikkelijk goed op de autos moet letten, ze niet kan vertrouwen, ze plots onverwachte fratsen uithalen. Het lijkt wel of ik uberhaupt al agressie opwek doordat ik me in het verkeer begeef met een kind achterop mijn fiets.

Ik zie de agressie ook bij autobestuurders als er bejaarden gespot worden in het verkeer. Dat is voor vele autobestuurders al een trigger om heftig te gaan toeteren, opzichtig de auto te manouvreren en boos te kijken. Wat een wereld.

Zo fijn even mijn ergernissen kunnen lossen
ik erger mij aan mensen die altijd wat te zeiken hebben
Ik erger me vrijwel dagelijks aan een collega die denkt dat er voor hem andere regels e.d. gelden dan voor de rest van het team.

En aan mensen die klagen over het weer terwijl ze fulltime werken en toch de hele dag binnen zitten.
Ik erger me aan de mentaliteit van steeds meer mensen in de Randstad. Ikke, ikke en de rest kan stikken. Zo jammer..
- Aan buitenlandse collega's die in hun eigen taal zitten te kletsen

- Of van die irritante uitdrukkingen "je weet toch!!"

- Van die smerige collega's die al hun rotzooi, etenresten e.d. gewoon op de tafel in de kantine laten staan en weg lopen
Of mensen die in een winkel achter je staan te drentelen omdat ze blijkbaar iets willen hebben waar jij staat. Dan blijf ik expres staan. Moet je je mond maar opentrekken ipv zo irritant te staan zuchten ofzo.
Of mensen die poepen "kleien" noemen ....

Aan mijn vreselijke ex die altijd heel hard zijn keel zat te schrapen als 'ie op de plee zat ...

Aan een smerige geur in de lift op het werk ....
quote:schoneslaapster schreef op 03 juni 2009 @ 11:57:

Ik erger me aan mensen die bij de kassa eerst wachten tot de cassiere alle producten heeft gescand, dan hun zooi pas inpakken en daarna pas gaan betalen. Volgens mij hebben die mensen echt tijd te veel, bah.

I.Inderdaad! Echt zo irritant. En dan alles op hun dooie gemak in gaan pakken en jouw vuil aankijkend want stel je voor dat je haar kuipje boter per ongeluk inpakt.
Ik erger me aan mensen die eigenlijk constant klagen maar daar dan bij zeggen dat ze niet klagen. Of dat ze eigenlijk hartstikke labiel zijn maar er dan bij zeggen dat ze een enorme bikkel zijn.

Bijvoorbeeld: Oooh, ik ben toch zo'n slechte slaper, ik heb de afgelopen week niet meer dan 2 uur per nacht geslapen en vannacht maar 1 uur. Maar ik ga gewoon door hoor, al val ik om, ik doe gewoon alle dingen die moeten gebeuren. Ja, ik heb er natuurlijk barstende koppijn van maar ik ga echt niet een uurtje liggen, nee hoor, dat doe ik eigenlijk nooooooit......Ik neem ook nooit een aspirientje, nee hoor, dat is allemaal rotzooi, soms heb ik het gevoel alsof ik mijn kop tegen de muur wil stampen, maar ik ga gewoon met mijn man naar een concert.....Nee, mij hoor je eigenlijk nooit...
Een kennisje is al maandenlang aan het vragen wanneer we nou eens samen koffie gaan drinken. En elke keer als ze dat zegt, stel ik voor om dan wat af te spreken maar daar wordt vervolgens niet op gereageerd. Nu hebben we dan een datum afgesproken (over 1,5 week) en bij het ophangen van de telefoon zeg ik "nou, tot dan en dan". Eindigt zij het gesprek door te zeggen "ja, tot dan en dan maar als ik niet kan dan hoor je het tegen die tijd wel of stuur ik je een SMS".

Zucht...ergeren is misschien een groot woord maar dit soort mensen (die niet weten wat ze willen) vind ik wel een tikkeltje vermoeiend.
Ik heb even goed nagedacht maar er is zeker iets waar ik mij aan erger. Dat zijn (generaliserend gezegd) de mensen in scootmobiels die keihard op de stoep rijden en van jou verwachten dat je toch wel opzij springt, of met dat ding de supermarkt in gaan en het gangpad versperren of jouw kar een duw geven (zodat het tegen iemand anders aanrijdt) omdat ze er door moeten. Ligt het aan mij of zijn het niet alleen bejaarden die in zo'n kar rijden maar ook vaak (jongere) mensen met een ongezonde overgewicht?
Gisteren in de Efteling.

Tot 2x toe mijn gehuurde karretje "gejat".

Kan ik dus met jankende peuter weer terug het naar het begin van het park om een nieuw karretje te gaan halen.

Dat doe je toch niet ? Dat je bj zo'n attractie een peuter karretje ziet staan en denk "Ja, die neem ik mee".

Zo asociaal vind ik dat.

Vriend opperde nog om er zelf een terug te jatten. Maar goed, dan zadel ik andere mensen weer met hetzelfde probleem op. Blijf gewoon ergens vanaf waar je niet voor betaald hebt. Hoe moeilijk kan het zijn.

En nog 1, een mevrouw die uit de bosjes kwam waar ze in had zitten piesen Gewoon in de efteling waar wc's zat zijn.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wat een lekker topic is dit .

Ik erger mij ook aan de invoer van de OV-chipknip. Niet zozeer omdat dit de nieuwe manier is om geld uit de zakken van de reizigers te kloppen (per ritje betalen is echt veel duurder dan een strippenkaart of abonnement maar dat ter zijde).

Ik erger mij aan het feit dat wanneer iemand met het pasje door de klapdeur op het metrostation gaat, de klapdeur lang genoeg openblijft om voor degene die achter jou loopt, door te kunnen lopen zonder zijn/haar pasje te hoeven gebruiken. Kortom, je betaalt daardoor niet alleen voor jezelf maar ook voor degene die achter je loopt. Je merkt dit wanneer er een piepend geluid afgaat. Dat heette vroeger "glippen" maar dat kon worden ontdekt wanneer er controle in het openbaar vervoer was. Nu is er minder controle, dus wordt het ook niet opgemerkt. Op sommige stations staan "controleurs" maar die hebben het veel drukker met elkaar (beppen) dan op te letten op de veelvuldige piepgeluiden die je daar hoort. Laatst zag ik een vrouw die de persoon achter haar aansprak op het feit dat hij achter haar door de klapdeur was geglipt. Met een blik van verontwaardiging trok hij een OV-chipkaart tevoorschijn en reageerde op een agressieve manier defensief. Ik vraag mij af wanneer wij de eerste vechtpartij hierover zullen hebben want ik merk steeds vaker dat ik niet de enige ben die mij hieraan erger.
quote:borodini schreef op 01 november 2009 @ 13:19:

Gisteren in de Efteling.

Tot 2x toe mijn gehuurde karretje "gejat".

Kan ik dus met jankende peuter weer terug het naar het begin van het park om een nieuw karretje te gaan halen.

Dat doe je toch niet ? Dat je bj zo'n attractie een peuter karretje ziet staan en denk "Ja, die neem ik mee".

Zo asociaal vind ik dat.

Vriend opperde nog om er zelf een terug te jatten. Maar goed, dan zadel ik andere mensen weer met hetzelfde probleem op. Blijf gewoon ergens vanaf waar je niet voor betaald hebt. Hoe moeilijk kan het zijn.

En nog 1, een mevrouw die uit de bosjes kwam waar ze in had zitten piesen Gewoon in de efteling waar wc's zat zijn.

Gatver,dat is echt rans!

Ik werkte nog maar een paar weken in mn huidige baan toen we een uitje hadden. Met een paar collega's in 1 auto erheen maar 1 moest onwijs nodig plassen,die ging gewoon midden in de stad achter een muurtje gehurkt.Tja,dan kijk je wel anders tegen zo iemand aan.
Aan mensen die die denken dat een knipperlicht een extra optie is op een auto. en die niet hoeven te gebruiken.
aan mensen die overal verkleinwoorden voor gebruiken: een kennisje, buurvrouwtje, collega'tje, vriendinnetje........ Waar slaat dat op?
Aan fietsers die niet snappen dat de witte strepen op de weg - ook wel zebrapad genoemd - er zijn, om de voetgangers gelegenheid te geven om over te steken. Vaak zie je dat de auto's stoppen, maar dat je toch niet kunt oversteken omdat de fietsers stoïcijns doorrijden.

Daarnaast lijkt het wel alsof de hoeveelheid fietsers zich in korte tijd hebben verdubbeld; rijden als een stelletje malloten over dat fietspad met het gevaar dat zij elkaar omver rijden of dat hun sturen in elkaar verstrengeld raken, met een valpartij als gevolg .
-Aan mensen die vinden dat anderen niet in hun eigen taal met elkaar mogen spreken. En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld op het werk..

-De spellingspolitie hier.

-Mensen die weinig waarde hechten aan hygiene.

-Mensen die met schoenen aan dwars door het huis walsen.

-Mensen met tongpiercing terwijl ze hun tong niet eens poetsen. Ranzig gezicht. Ook zonder piercing trouwens.
Scholieren op de fiets op een afgelegen weg waar de officiële maximumsnelheid 60 km/u is maar waar de meeste automobilisten met minimaal 100 km/u overheen jagen. Allebei partijen vind ik persoonlijk knettergek.

De scholieren fietsen slingerend over de weg (van helemaal links naar helemaal rechts), fietsen rustig met 3 of 4 naast elkaar en als je al even achter ze rijdt en ze gaan niet aan de kant waarop je dan maar even de claxon indrukt dan kijken ze om alsof ze het in Keulen horen donderen. En dan ben ik nog geduldig, ik wacht tot de situatie veilig genoeg is om ze in te halen. Ik zit niet te wachten tot op een kind op mijn motorkap...

Maar die types die maar over die binnenwegen jagen als een stelletje idioten die rijden met gemak een paar scholieren aan, vanmiddag aan het einde van de middag getuige van geweest. Het is wel raak de afgelopen weken. Er kwam er weer eentje aan me voorbij scheuren omdat ik, heel schandalig slechts 60 km/u reed..., en even later stond hij stil, midden op de weg met een groep scholieren om een andere scholier heen die op de grond lag. Het viel allemaal mee met die scholier, er is wel met 112 gebeld dus ambulance en politie er bij. Maar het had veel slechter af kunnen lopen. Ik bedacht me toen ik thuis kwam dat ik geen flauw idee heb wat ik had moeten doen als er iemand echt zwaar gewond was geraakt en ik kom toevallig langs.

Ik heb overigens getuigt dat die automobilist veel te hard reed, net als een aantal van die scholieren. Dat je jezelf zo nodig dood moet rijden tegen een boom of zo, moet je zelf weten. Maar als je daarmee anderen in gevaar brengt dan mogen ze zo iemand wat mij betreft voor de rest van zijn/haar leven het rijbewijs afpakken. Opsluiten doen ze hier in Nederland toch maar zelden en meestal véél te kort.

Ik heb geen kinderen maar als ik afgelegen zou wonen dan zou ik ze niet op de fiets naar school durven laten gaan. Met al die gekken op de weg die denken dat hen nooit iets overkomt en zij dus structureel te hard kunnen rijden, echt no way dat ik mijn kind zou durven laten fietsen naar school.
Oh ik moet het even kwijt.

Ze zijn bij momenteel aan het renoveren. Al weken hoor ik werkmannen over mijn dak lopen, vooral om half 8 's morgens vinden ze dat fijn. Da's echt fijn als je zelf pas laat in je bed lag door je werk. Maar goed, kunnen zij niks aan doen. Mijn vriend werkt voornamelijk thuis en ik studeer naast mijn baan. We zijn al een paar keer het huis uit gevlucht, vanwege de herrie van het uitboren van de voegen. Dat is niet om uit te houden. Over de troep zal ik het niet eens hebben.

Net kom ik mijn bed uit (tot laat gewerkt), doe lekker de gordijnen open en halloo daar staat weer een bouwvakker. Gordijnen maar weer dicht gedaan dus.

Nu is er iemand aan het invoegen. Moet ook gebeuren natuurlijk. Om zijn werk een beetje leuker te maken heeft hij een radio aanstaan. Precies op mijn balkon. Nu is het lullige dat ik me erger aan die radio, maar tegelijkertijd ook begrijp dat die man lekker een muziekje bij zijn werk wil. Ik denk dat ik maar mn best moet doen om me er niet aan te ergeren. Maar toch, ik moest het even kwijt en dan is zo'n topic toch wel fijn.
Cum non tum age
Ik erger me 's ochtends in de trein. Je geeft duidelijk aan dat je gaat uitstappen maar de mensen die rondom je zitten gaan gewoon helemaal niet uit de weg waardoor je heel moeilijk moet doen om eruit te komen. Maar als je iemand dan per ongeluk aanstoot, dan krijg jij de boze blikken toegeworpen.

Op zich geen grote ergernis natuurlijk, maar wel om half 8 's ochtends als ik nog half slaap
quote:hiltje schreef op 31 oktober 2009 @ 20:35:

Ik erger me aan mensen die eigenlijk constant klagen maar daar dan bij zeggen dat ze niet klagen. Of dat ze eigenlijk hartstikke labiel zijn maar er dan bij zeggen dat ze een enorme bikkel zijn.

Bijvoorbeeld: Oooh, ik ben toch zo'n slechte slaper, ik heb de afgelopen week niet meer dan 2 uur per nacht geslapen en vannacht maar 1 uur. Maar ik ga gewoon door hoor, al val ik om, ik doe gewoon alle dingen die moeten gebeuren. Ja, ik heb er natuurlijk barstende koppijn van maar ik ga echt niet een uurtje liggen, nee hoor, dat doe ik eigenlijk nooooooit......Ik neem ook nooit een aspirientje, nee hoor, dat is allemaal rotzooi, soms heb ik het gevoel alsof ik mijn kop tegen de muur wil stampen, maar ik ga gewoon met mijn man naar een concert.....Nee, mij hoor je eigenlijk nooit...

Herkenbaar dit. Typisch mijn collega.

En dan wel zeuren als ik me eens ziek meldt. Nou, dat doet zij nooit hoor, zij gaat maar door. Ze is gewoon wat harder.

Nou nou, wees er maar trots op.
voel me eigenlijk ook een zeur dat ik me hier aan stoor maar toch.

Ik erger me als mijn vriend zijn drinkglas laat op de avond op het aanrecht zet ipv in de vaatwasser en dan dus ook de vaatwasser niet aanzet.

En mensen (mannen) die op een leeg perron net te dicht bij je komen staan. brrrr

En die vent die ieder ochtend 6 tegels naast (en 4 voor) de 2e lantarenpaal op het perron gaat staan krijg ik ook de kriebels van. Echt iedere ochtend precies hetzelfde plekje ongeacht of er al iemand vlakbij staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven