Wanneer komt de rust ??
dinsdag 26 juli 2011 om 21:14
Dit topic is niet bedoeld om te klagen maar ik ben zo moe. Moe van mezelf en van alles wat er in mijn leven is gebeurd.
Ouders gescheiden , vader heeft me verwaarloosd , stiefvader maakte mij het leven moeilijk , getrouwd geweest met depressieve man die zelfmoord heeft gepleegd en mij met 2 kinderen achterliet , nu na 2 jaar nieuwe vriend waar ik zielsgelukkig mee ben , hij ook 2 kids wat prima loopt , maar een exvrouw die over alles moeilijk doet.
Ik ben psychisch voor mijn gevoel niet zoals ik zou willen zijn , ben vreselijk onzeker over alles , mensen om me heen , mijn relatie en over mijn uiterlijk/lichaam.
Ik heb al een paar keer hulp gehad maar verbloem bij de psych hoe ik me werkelijk voel .
Nu , na jaren strijd met mezelf zou ik zo graag gelukkig en tevreden met mezelf willen zijn , maar ik weet niet hoe. Wil niet meer met angst aan de toekomst denken maar wil aan mijn problemen werken , wil rust in mijn lijf en rust in mijn hoofd. Maar weet gewoon niet hoe...........
Zijn er mensen die dit herkennen ??
Ouders gescheiden , vader heeft me verwaarloosd , stiefvader maakte mij het leven moeilijk , getrouwd geweest met depressieve man die zelfmoord heeft gepleegd en mij met 2 kinderen achterliet , nu na 2 jaar nieuwe vriend waar ik zielsgelukkig mee ben , hij ook 2 kids wat prima loopt , maar een exvrouw die over alles moeilijk doet.
Ik ben psychisch voor mijn gevoel niet zoals ik zou willen zijn , ben vreselijk onzeker over alles , mensen om me heen , mijn relatie en over mijn uiterlijk/lichaam.
Ik heb al een paar keer hulp gehad maar verbloem bij de psych hoe ik me werkelijk voel .
Nu , na jaren strijd met mezelf zou ik zo graag gelukkig en tevreden met mezelf willen zijn , maar ik weet niet hoe. Wil niet meer met angst aan de toekomst denken maar wil aan mijn problemen werken , wil rust in mijn lijf en rust in mijn hoofd. Maar weet gewoon niet hoe...........
Zijn er mensen die dit herkennen ??
dinsdag 26 juli 2011 om 21:17
Ik denk door nu hulp te gaan zoeken voor jezelf en hierin aan te geven dat je een aantal keren je gevoelens hebt verbloemd. Wellicht is dat de eerste stap om met behulp van de psych. je stap voor stap te laten begeleiden in leren jezelf open stellen. Heel veel sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 26 juli 2011 om 21:30
Herken de situatie. Ook ik vind het moeilijk om opnieuw wéér hulp te moeten zoeken. Het is maar net of je iemand kan vinden die beter bij je belevingswereld past. Toch is het zo dat als je die stap gezet hebt, je dan wel eerlijk moet zijn. Je hebt alleen jezelf ermee, want jij komt niet verder op die manier.
En ik weet dat je voor een duivels dilemma staat.
Misschien kan dit ( schrijven op het forum ) een eerste stap zijn.
Dikke
En ik weet dat je voor een duivels dilemma staat.
Misschien kan dit ( schrijven op het forum ) een eerste stap zijn.
Dikke
dinsdag 26 juli 2011 om 22:07
Het is heel goed dat je dit inziet en iets wil ondernemen, als je het uitstelt zak je alleen maar verder weg en dan wordt het ook steeds moeilijker om daar weer uit te komen.
Zelf weet je volgens mij al heel goed wat je te doen staat; eerlijk zijn over hoe het met je gaat, eerlijk zeggen hoe rot je je nu voelt, hoe slecht het eigenlijk echt gaat.
Tuurlijk is dat moeilijk, maar je zou om te beginnen bij de therapeut kunnen aangeven dat je de waarheid verbloemd. Zo blijf jij je veilig voelen en kunnen jullie bespreken hoe je wel de waarheid kan vertellen. Misschien is het makkelijker voor je om de dingen op te schrijven ipv rechtstreeks te vertellen.
Sterkte!
Zelf weet je volgens mij al heel goed wat je te doen staat; eerlijk zijn over hoe het met je gaat, eerlijk zeggen hoe rot je je nu voelt, hoe slecht het eigenlijk echt gaat.
Tuurlijk is dat moeilijk, maar je zou om te beginnen bij de therapeut kunnen aangeven dat je de waarheid verbloemd. Zo blijf jij je veilig voelen en kunnen jullie bespreken hoe je wel de waarheid kan vertellen. Misschien is het makkelijker voor je om de dingen op te schrijven ipv rechtstreeks te vertellen.
Sterkte!