Wat doe ik verkeerd?

11-07-2019 18:20 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot een jaar of 3 geleden had ik ‘alles’ volgens anderen: leuke carrière, een partner die me op handen droeg en een fantastisch huis in onze hoofdstad. Ik was alleen niet gelukkig, de man die me op handen droeg werd steeds meer claimerig en die zogenaamde carrière putte me volledig uit.

Het gevolg was dat ik mijn relatie beëindigde met alle drama nadien, alle afwikkeling en zoektocht nr nieuw huis alleen heb gedaan, me schuldig voelde naar ex, maar ook vond dat hij mij manipuleerde met zijn destructief gedrag. Binnen no time toch alles geregeld: nieuw huis, genieten van het vrijgezellenleven en balast overboord gegooid.

Enkele maanden later de klap: burn out en depressie. Alles wat ik doe en zeg herkauw ik tot in den treuren en alles wat ‘niet leuk’ is in mijn leven is mijn eigen fout. Nu merk ik dat ik daardoor toch wel een tijdlang een makkelijk doelwit ben geweest voor ‘foute’ mannen.

Begrijp me niet verkeerd, ik haat geen mannen, heb meer vrienden dan vriendinnen, maar qua relaties heb ik de slechtste radar ooit. Iedere keer neem ik me voor er gewoon niet meer aan te beginnen, maar ja, ik heb ook zo mijn behoeftes. Huisje, boompje, beestje hoeft voor mij niet, maar schijnbaar blijkt dat voor mannen die ik ontmoet een soort vrijbrief te zijn om maar met me te sollen. Op het moment dat ik me dat realiseer en de ‘relatie’ beëindig, begint de ellende.

Hoe komt het dat afgewezen mensen ineens zo veranderen? Het absolute dieptepunt was een ex scharrel die me al een tijdje lastig viel (wilde mijn nee niet horen) en hij heeft me een paar weken geleden ernstig mishandeld. Buiten het feit dat ik hem een absolute loser vind wat dit betreft, blijf ik mezelf maar de schuld geven. Ik had duidelijker moeten zijn(heb meermaals nee gezegd en een honderdtal telefoontjes niet beantwoord, alles geblokkeerd), ben naïef dat ik agressie niet had verwacht, hoe kan ik zo dom zijn, etc, etc.

Enkele dagen geleden wilde ik deze nare periode afsluiten en had een leuke avond met een kennis. In the heat of the moment hoorde ik wat gekke geluiden. Wat bleek: hij was met zijn foon stiekem aan het filmen.

Nu ben ik weer zo teleurgesteld in mezelf. Hoe heb ik toch weer zo’n sneu exemplaar weten te vinden?

Ja, ik heb een slecht zelfbeeld. Maar dat zit bij mij en ik vind absoluut niet dat ik zo kan en mag behandeld worden. Maar schijnbaar kom ik toch weer bij dit soort sujets terecht en laat ik het weer gebeuren.

Hoe kan ik het tij keren? Is het het feit dat ik mezelf ‘te onafhankelijk’ presenteer? Of dat ik alle negatieve signalen negeer?

Ik wil helemaal geen ‘all in’ relatie, maar wel een gelijkwaardige vriendschap met eventueel een spannend seksleven. Is dat zo vreemd?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
11-07-2019 20:22
Joh, dat hoef je niet te vermelden. Er zijn een paar users die regelmatig gestaft worden en er zijn er die nooit gestaft worden. Er zitten een paar die anderen continu staffen en er zijn er een paar die echt alleen staffen bij NAW gedoe. En dan nog alles ertussenin.
Ja dank je. Heb wel eens gelezen over deze gekke dynamiek, vandaar dat ik het even wilde benoemen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Kaatje345 schreef:
11-07-2019 20:34
Op basis van het dikgedrukte en je titel 'wat doe ik verkeerd?' zie ik juist een kwetsbare en onzekere vrouw in plaats van iemand die zichzelf 'te onafhankelijk' presenteert. Om het tij te keren zul je toch moeten werken aan jezelf: beter zelfbeeld, meer zelfverzekerdheid, minder streng voor jezelf zijn ('allemaal mijn fout') waardoor je beter grenzen kunt stellen en minder kwetsbaar en onzeker overkomt. Heb je enig idee waar je negatieve zelfbeeld vandaan komt?
Kaatje, je mag de OP niet quoten. Je mag er wel stukjes uithalen.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
11-07-2019 20:39
Kaatje, je mag de OP niet quoten. Je mag er wel stukjes uithalen.
O, sorry dat wist ik niet! Mag dat nooit?
Kaatje345 schreef:
11-07-2019 20:41
O, sorry dat wist ik niet! Mag dat nooit?
Nee. Dat mag nooit. Staat in de huisregels.
Ooit is de reden gegeven dat deze dan aangepast kan worden door TO en meer ruimte geeft om je eigen informatie te managen zeg maar. Tegelijkertijd is er ook een regel dat je de OP niet mag verwijderen. Helaas zetten de mods het nooit terug, ze halen de gequote wel weg. En soms krijg je dan een waarschuwing. Niet van schrikken, braaf op ja klikken en in de prullenbak mieteren. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Kaatje345 schreef:
11-07-2019 20:41
O, sorry dat wist ik niet! Mag dat nooit?
Nee, dat mag blijkbaar niet, net als dat ik mijn OP niet mag verwijderen. Al doende leert men, althans ik 😉

Maar ik waardeer je analyse en antwoord. En als antwoord op je vraag: nee, ik heb geen idee en ben juist zoekende hiernaar. Je hebt gelijk dat hier wel winst te behalen valt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Okay, zojuist contact gehad met de ‘filmer’, hij snapt niet dat ik hierdoor stop met het contact. Wil nu iets van hem bij me ophalen. Volgens mij in de hoop dat ik weer zwicht. Dat ga ik zeker niet doen, maar hoe ga ik hier mee om?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
11-07-2019 23:14
Okay, zojuist contact gehad met de ‘filmer’, hij snapt niet dat ik hierdoor stop met het contact. Wil nu iets van hem bij me ophalen. Volgens mij in de hoop dat ik weer zwicht. Dat ga ik zeker niet doen, maar hoe ga ik hier mee om?
Door te zeggen dat hij het aan de deur kan krijgen. Of afspreken op een neutrale plek waar je het kunt overhandigen en daarna kunt vieren dat je weer een stap in de goede richting hebt gezet!

Hij hoeft het niet te snappen. Jij snapt het en dat is meer dan genoeg. Je mag hem best zeggen dat hij ver over je privacy grenzen heen is gegaan, dat het een respectloze actie was en dat je nul vertrouwen in hem hebt. Waardoor seks niet eens met glijmiddel mogelijk is, zo droog word je ervan. Dat laatste alleen als het bij je past.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
11-07-2019 23:28
Door te zeggen dat hij het aan de deur kan krijgen. Of afspreken op een neutrale plek waar je het kunt overhandigen en daarna kunt vieren dat je weer een stap in de goede richting hebt gezet!

Hij hoeft het niet te snappen. Jij snapt het en dat is meer dan genoeg. Je mag hem best zeggen dat hij ver over je privacy grenzen heen is gegaan, dat het een respectloze actie was en dat je nul vertrouwen in hem hebt. Waardoor seks niet eens met glijmiddel mogelijk is, zo droog word je ervan. Dat laatste alleen als het bij je past.

Grappig, die laatste zin past niet bij me, maar zou het bijna willen zeggen.
Dat ik het contact beëindig heb ik duidelijk benoemd, ook de reden (geen vertrouwen na deze actie) heb ik gegeven.

Dat kabeltje is natuurlijk weer een manipulatief dingetje en dat snap ik ook wel. Wil alleen geen drama en moeilijk doen. Maar bovenal niets doen wat ik niet wil.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
11-07-2019 23:43
Grappig, die laatste zin past niet bij me, maar zou het bijna willen zeggen.
Dat ik het contact beëindig heb ik duidelijk benoemd, ook de reden (geen vertrouwen na deze actie) heb ik gegeven.

Dat kabeltje is natuurlijk weer een manipulatief dingetje en dat snap ik ook wel. Wil alleen geen drama en moeilijk doen. Maar bovenal niets doen wat ik niet wil.
Oh het gaat om een kabeltje? Wat maakt dat je het jezelf zo moeilijk maakt? Hij gaat over grenzen heen en nog wil je alles zo netjes mogelijk (wat dat ook mogen zijn) oplossen? Bij mij kon hij fluiten naar zijn kabeltje. Maar je kunt ook gewoon appen dat je geen behoefte hebt om hem te zien en dat je het wel opstuurt. Klaar.

Zet jezelf eens op nummer 1. Wees liever voor jezelf. En kies de weg van de minste moeite, de meeste afstand en dus de minste drama.
Alle reacties Link kopieren
Stel je duidelijke grenzen?
Ben je duidelijk naar een ander?
Zo van, dit ben ik en dit is waar je mee te maken hebt.
Wat denk je van een LAT-relatie?
Wel een relatie, een maatje om naast de seks ook leuke dingen mee te doen en goede gesprekken mee te voeren maar hierbij veel vrijheid voor jezelf.
Hierbij kan je ook zelf duidelijk aangeven wat je zoekt en vallen als vanzelf een aantal mogelijk minder geschikte mannen af.

En, neem de tijd om elkaar te leren kennen. Dit geldt ook voor mensen die je al langer kent maar ineens een een datesetting verkeerd. Ook dan is het goed om hier de tijd voor te nemen.
Hmm dus je zoekt eigenlijk iemand die jou gebruikt en je als een vriendin behandeld.
Volgens mij bestaat die combinatie niet.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-07-2019 06:31
Hmm dus je zoekt eigenlijk iemand die jou gebruikt en je als een vriendin behandeld.
Volgens mij bestaat die combinatie niet.

Deze reactie maakt in ieder geval een ding duidelijk: mijn communicatie skills laten te wensen over.
Dit is namelijk totaal niet wat ik wil. Heel vreemde combi ook trouwens.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
12-07-2019 08:11
Deze reactie maakt in ieder geval een ding duidelijk: mijn communicatie skills laten te wensen over.
Dit is namelijk totaal niet wat ik wil. Heel vreemde combi ook trouwens.
Nee hoor, dat ligt niet aan jouw manier van communiceren. Dat is een kwestie van interpreteren. Je geeft nl. duidelijk aan dat je op zoek ben naar gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Ik denk eerder dat het verkeerde been als eerste uit bed kwam ;-)
GenieInABottle schreef:
12-07-2019 08:23
Nee hoor, dat ligt niet aan jouw manier van communiceren. Dat is een kwestie van interpreteren. Je geeft nl. duidelijk aan dat je op zoek ben naar gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Ik denk eerder dat het verkeerde been als eerste uit bed kwam ;-)
Het is maar net hoe je het interpreteert.
Jane Doe schreef:
12-07-2019 08:48
Het is maar net hoe je het interpreteert.
Dat zeg ik dan ook.
Chienandalou schreef:
12-07-2019 08:11
Deze reactie maakt in ieder geval een ding duidelijk: mijn communicatie skills laten te wensen over.
Dit is namelijk totaal niet wat ik wil. Heel vreemde combi ook trouwens.
Plat gezegd schrijf je dat wel zo. Je wil seks met een man zonder verantwoording (relatie)maar wel vriendschappelijk. Dat bestaat gewoon niet en heb je inmiddels ondervonden. Maar goed het kan zijn dat je nog beter moet communiceren en dat het dan wel lukt.
Jane Doe schreef:
12-07-2019 08:52
Plat gezegd schrijf je dat wel zo. Je wil seks met een man zonder verantwoording (relatie)maar wel vriendschappelijk. Dat bestaat gewoon niet en heb je inmiddels ondervonden. Maar goed het kan zijn dat je nog beter moet communiceren en dat het dan wel lukt.
Nooit gehoord van FWB? Genoeg mensen die daar blij van worden.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-07-2019 08:52
Plat gezegd schrijf je dat wel zo. Je wil seks met een man zonder verantwoording (relatie)maar wel vriendschappelijk. Dat bestaat gewoon niet en heb je inmiddels ondervonden. Maar goed het kan zijn dat je nog beter moet communiceren en dat het dan wel lukt.
Wat heeft dat met laten gebruiken te maken als dat al zo zou zijn?

Ik wil nú geen relatie na enkele fiasco’s, maar uiteindelijk natuurlijk wel. Daarom hier mijn vraagstelling over hoe ik mijn wensen en verwachtingen beter kan overbrengen en managen.

Maar als een LAT- relatie al niet als volwaardige relatie gezien wordt, dan zal ik idd als oude vrijster eindigen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
12-07-2019 09:01
Wat heeft dat met laten gebruiken te maken als dat al zo zou zijn?

Ik wil nú geen relatie na enkele fiasco’s, maar uiteindelijk natuurlijk wel. Daarom hier mijn vraagstelling over hoe ik mijn wensen en verwachtingen beter kan overbrengen en managen.

Maar als een LAT- relatie al niet als volwaardige relatie gezien wordt, dan zal ik idd als oude vrijster eindigen.

Ik begrijp nu niet wat je wil. Is het,Ik wil nú geen relatie of wil je wel een LAT-relatie?
GenieInABottle schreef:
12-07-2019 08:57
Nooit gehoord van FWB? Genoeg mensen die daar blij van worden.
Ben bekend met de betekenis van de term maar ik zie er in de praktijk vrij veel gedoe van komen.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-07-2019 09:25
Ik begrijp nu niet wat je wil. Is het,Ik wil nú geen relatie of wil je wel een LAT-relatie?
Zoals het er staat: nu niet, maar uiteindelijk wss wel. Ik reageerde alleen op je vorige comment dat jij blijkbaar een LAT-relatie niet als volwaardige relatie ziet?

Maar zou je me kunnen uitleggen wat je met ‘iemand die jou gebruikt’ bedoelt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Je herkent rode vlaggen gewoon niet. Of je neemt ze voor lief. Bedroevend veel vrouwen zijn zo. En dan achteraf nog verbaasd zijn ook als het misgaat.
Chienandalou schreef:
12-07-2019 09:30
Zoals het er staat: nu niet, maar uiteindelijk wss wel. Ik reageerde alleen op je vorige comment dat jij blijkbaar een LAT-relatie niet als volwaardige relatie ziet?

Maar zou je me kunnen uitleggen wat je met ‘iemand die jou gebruikt’ bedoelt?
Geen verantwoording commitment wel seks.

Iat relatie is een relatie daar ging mijn eerste post niet over
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-07-2019 09:37
Geen verantwoording commitment wel seks.

Iat relatie is een relatie daar ging mijn eerste post niet over
Dat bedoelde ik niet, maar zelfs al zou ik dat wel willen, dat laat ik me toch niet gebruiken?

En dan is het idd verkeerd geformuleerd: met geen all in relatie bedoel ik een LAT-relatie. Ik wil nl niet trouwen, geen kinderen en niet samenwonen.
Evt een FWB tezijnertijd, maar eerst maar eens wat inzichten opdoen.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven