Wat is er met me?
woensdag 11 januari 2012 om 22:47
Hallo,
Ik voel me de laatste tijd niet lekker,
zit niet lekker in mijn vel (terwijl hier geen aanleiding voor is, ik heb een super leuke baan, leuke vriend, goede relatie met mijn familie, leuke vrienden....)
Het begon ongeveer een half jaar geleden, ik viel af en toe uit het niets flauw. Dit was soms op een feestje, midden op het station of tijdens het eten. Paar keer voor bij de dokter geweest, bloedsuiker getest.. Alles was in orde. Gelukkig is dit nu gestopt, want ik was er vaak erg angstig over.
Maar ik voel me de laatste tijd nog steeds niet lekker - Vooral niet als ik in een kroeg zit, terwijl ik dit altijd wel het allerleukste vond. Lekker met vrienden&vriendinnen een drankje doen en bijkletsen...
Ik heb altijd het gevoel dat er op mijn keel en maag wordt gedrukt, waardoor ik me misselijk en benauwd voel.
Ik voel me hierdoor ongelukkig. Ik kan me niet uitleven op mijn werk, ik kom de laatste tijd een beetje 'saai' en 'moe' over... Terwijl ik voor deze klachten nooit stil kon zitten & altijd bezig was.
Het klinkt allemaal een beetje vaag,
Maar heeft iemand misschien tips voor me?
Groetjes Jennifer.
Ik voel me de laatste tijd niet lekker,
zit niet lekker in mijn vel (terwijl hier geen aanleiding voor is, ik heb een super leuke baan, leuke vriend, goede relatie met mijn familie, leuke vrienden....)
Het begon ongeveer een half jaar geleden, ik viel af en toe uit het niets flauw. Dit was soms op een feestje, midden op het station of tijdens het eten. Paar keer voor bij de dokter geweest, bloedsuiker getest.. Alles was in orde. Gelukkig is dit nu gestopt, want ik was er vaak erg angstig over.
Maar ik voel me de laatste tijd nog steeds niet lekker - Vooral niet als ik in een kroeg zit, terwijl ik dit altijd wel het allerleukste vond. Lekker met vrienden&vriendinnen een drankje doen en bijkletsen...
Ik heb altijd het gevoel dat er op mijn keel en maag wordt gedrukt, waardoor ik me misselijk en benauwd voel.
Ik voel me hierdoor ongelukkig. Ik kan me niet uitleven op mijn werk, ik kom de laatste tijd een beetje 'saai' en 'moe' over... Terwijl ik voor deze klachten nooit stil kon zitten & altijd bezig was.
Het klinkt allemaal een beetje vaag,
Maar heeft iemand misschien tips voor me?
Groetjes Jennifer.
woensdag 11 januari 2012 om 23:01
Ik ben niet gelukkig om hoe het nu gaat.. Ik voel me nooit lekker door die vreselijke druk op mijn maag en keel..
Ik weet niet of ik me daar niet 'gelukkig' door voel - of misschien door iets anders. Maar ik zou niet weten wat!
Had gisteren ineens ook zo'n dag dat ik alleen maar kon huilen.. Snap de laatste tijd echt niks van mezelf!
Ik weet niet of ik me daar niet 'gelukkig' door voel - of misschien door iets anders. Maar ik zou niet weten wat!
Had gisteren ineens ook zo'n dag dat ik alleen maar kon huilen.. Snap de laatste tijd echt niks van mezelf!
woensdag 11 januari 2012 om 23:03
woensdag 11 januari 2012 om 23:03
met angsten bedoel ik dat je misschien aan de buitenkant een happy leven leidt, maar je binnenste ik misschien helemaal niet gelukkig is of zoals cheerles zegt dat je vindt dat je gelukkig zou moeten zijn (gezien je omstandigheden) maar dat eigenlijk niet bent.
Kun je vanuit het diepste van je hart zeggen dat je gelukkig met jezelf bent?
Kun je vanuit het diepste van je hart zeggen dat je gelukkig met jezelf bent?
woensdag 11 januari 2012 om 23:07
Dat flauwvallen kan heel goed hyperventilatie zijn idd.
Daardoor voel je ook die druk .
Heb je wel eens hartkloppingen erbij?
Ik zou echt goed na gaan denken of je wel gelukkig ben.
Soms kan je het van situaties heel letterlijk benauwd krijgen.
Juist als alles goed lijkt te gaan.
Zijn jij en je vriend soms iets van plan binnenkort. Samenwonen, kinderen, koophuis oid?
Daardoor voel je ook die druk .
Heb je wel eens hartkloppingen erbij?
Ik zou echt goed na gaan denken of je wel gelukkig ben.
Soms kan je het van situaties heel letterlijk benauwd krijgen.
Juist als alles goed lijkt te gaan.
Zijn jij en je vriend soms iets van plan binnenkort. Samenwonen, kinderen, koophuis oid?
woensdag 11 januari 2012 om 23:09
Ja ik denk dat ik inderdaad het gevoel heb dat ik gelukkig moet zijn, maar het misschien heel diep van binnen niet ben. Ik ben nooit tevreden met mezelf, terwijl ik juist van heel veel mensen om me heen zoveel complimentjes krijg (ben in de afgelopen 3 jaar enorm veranderd van enorme puber naar een volwassen iemand).
Maar waarom kan ik niet gelukkig zijn? Ik heb alles wat mijn hartje nodig heeft... Alles eindelijk op de rit.
Ik kan de laatste tijd doordat ik me niet lekker voel - niet genieten van de dingen die ik leuk vind om te doen.
(Heel erg bedankt voor jullie reacties alvast - vind het heel fijn dat jullie meedenken!!!)
Maar waarom kan ik niet gelukkig zijn? Ik heb alles wat mijn hartje nodig heeft... Alles eindelijk op de rit.
Ik kan de laatste tijd doordat ik me niet lekker voel - niet genieten van de dingen die ik leuk vind om te doen.
(Heel erg bedankt voor jullie reacties alvast - vind het heel fijn dat jullie meedenken!!!)
woensdag 11 januari 2012 om 23:11
Vervelend hoor je heb dus veel druk van buitenaf, ze verwachten misschien teveel van je. Is het niet verstandig hiermee naar de huisarts te gaan, ook omdat je dus zulke stress/angsten ervaart dat je last van je keel heb. Misschien kan je dan met iemand erover praten, dingen op een rijtje zetten en je weer gelukkig met jezelf maken.
woensdag 11 januari 2012 om 23:12
misschien heb je wel niet de dingen die je echt gelukkig maken.
Huisje, boompje, beestje met mr x is dat wel echt wat je wilt, en je baan is dat echt wat je wilt. Weet je wat je het liefst zou willen? Zou het kunnen (en ik wil niet op iets aansturen wat niet is, dus als je het niet herkent, leg het dan naast je neer) dat je misschien liever bijvoorbeeld in je eentje op wereldreis zou willen gaan?
Huisje, boompje, beestje met mr x is dat wel echt wat je wilt, en je baan is dat echt wat je wilt. Weet je wat je het liefst zou willen? Zou het kunnen (en ik wil niet op iets aansturen wat niet is, dus als je het niet herkent, leg het dan naast je neer) dat je misschien liever bijvoorbeeld in je eentje op wereldreis zou willen gaan?
woensdag 11 januari 2012 om 23:18
@ Weekend ik denk dat het misschien wel verstandig is om morgenochtend de dokter te bellen....
@ Vivamies Het is wel echt wat ik wil.. Ik heb voordat ik mijn vriend leerde kennen ongeveer 1,5 jaar op mezelf gewoond. Heb alles gedaan wat ik toen wilde: Op vakantie met vriendinnen, heeeel veel feesten.... Die periode heb ik nu een beetje achter me gelaten. Ik moet er eerlijk gezegd niet eens meer aan denken hoe ik toen leefde. Ik heb een hele moeilijke pubertijd gehad, een slechte relatie met mijn ouders. Ook dat is allemaal nu op de rit... En daar ben ik wel zo gelukkig mee!
Mijn verhaal klinkt misschien een beetje vaag hoor meiden, maar ben zo blij dat ik het nu even van me af kan schrijven. Vind het echt heel fijn dat jullie met me mee denken! ( K )
@ Vivamies Het is wel echt wat ik wil.. Ik heb voordat ik mijn vriend leerde kennen ongeveer 1,5 jaar op mezelf gewoond. Heb alles gedaan wat ik toen wilde: Op vakantie met vriendinnen, heeeel veel feesten.... Die periode heb ik nu een beetje achter me gelaten. Ik moet er eerlijk gezegd niet eens meer aan denken hoe ik toen leefde. Ik heb een hele moeilijke pubertijd gehad, een slechte relatie met mijn ouders. Ook dat is allemaal nu op de rit... En daar ben ik wel zo gelukkig mee!
Mijn verhaal klinkt misschien een beetje vaag hoor meiden, maar ben zo blij dat ik het nu even van me af kan schrijven. Vind het echt heel fijn dat jullie met me mee denken! ( K )
woensdag 11 januari 2012 om 23:20
quote:jennaaa_12345 schreef op 11 januari 2012 @ 23:10:
@Cheerless: Mijn vriend en ik wonen 2 jaar samen in een veelste kleine woning voor 2 personen - En nu hebben we eindelijk de kans gekregen om een leuk appartement te huren! Dus we zijn druk aan het verhuizen!
Stress dus .
Niet zo gek hoor, veel verandering, een nieuwe fase.
Ik heb het ook een tijd gehad.
Praat erover met je vriend, dat lucht ( letterlijk) op.
Mss heb je her wat aan. Het helpt echt.
http://chronischehyperventilatie.nl/ont ... oefeningen
En als je ademt en je paniekerig voelt of die druk hebt even 2 sec. Je adem in houden en dan pas uitademen.
Buikademhaling voorkomt ook een hoop.
@Cheerless: Mijn vriend en ik wonen 2 jaar samen in een veelste kleine woning voor 2 personen - En nu hebben we eindelijk de kans gekregen om een leuk appartement te huren! Dus we zijn druk aan het verhuizen!
Stress dus .
Niet zo gek hoor, veel verandering, een nieuwe fase.
Ik heb het ook een tijd gehad.
Praat erover met je vriend, dat lucht ( letterlijk) op.
Mss heb je her wat aan. Het helpt echt.
http://chronischehyperventilatie.nl/ont ... oefeningen
En als je ademt en je paniekerig voelt of die druk hebt even 2 sec. Je adem in houden en dan pas uitademen.
Buikademhaling voorkomt ook een hoop.
woensdag 11 januari 2012 om 23:24
@ Cheerles - Ik stress de laatste tijd meer dan dat ik normaal gesproken doe. Ik maakte me 'vroeger' nooit ergens druk over, was meer zo van 'ik zie het allemaal wel'. Maar de laatste tijd maak ik me wel heel erg druk, over de kleinste 'onbenullige' (voor mijn vriend) dingetjes.
Ik ga die link is even bestuderen!!
woensdag 11 januari 2012 om 23:32
quote:jennaaa_12345 schreef op 11 januari 2012 @ 23:24:
@ Cheerles - Ik stress de laatste tijd meer dan dat ik normaal gesproken doe. Ik maakte me 'vroeger' nooit ergens druk over, was meer zo van 'ik zie het allemaal wel'. Maar de laatste tijd maak ik me wel heel erg druk, over de kleinste 'onbenullige' (voor mijn vriend) dingetjes.
Mss wil je nu alles wel te perfect doen?
Je legt gewoon teveel druk op jezelf denk ik.
Als je jezelf daarop betrapt helpt het wel om even te relativeren.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als...
Mss wil je nu alles wel te perfect doen?
Je legt gewoon teveel druk op jezelf denk ik.
Als je jezelf daarop betrapt helpt het wel om even te relativeren.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als...
woensdag 11 januari 2012 om 23:44
woensdag 11 januari 2012 om 23:48
@ Cheerles : Ja, dat is waar... Ik ga morgenochtend iniedergeval wel even de dokter bellen... Misschien dat iemand mij kan helpen met de juiste manier ademen etc....
@ Java : Ik betrap mezelf er weleens op dat ik wat onderuit gezakt zit.. Zou dit echt de oorzaak kunnen zijn? Nee, ik sport niet. Wil het wel graag weer gaan doen... Maar ik werk 45 uur per week, en daarna heb ik er gewoon geen 'fut' meer voor!
@ Java : Ik betrap mezelf er weleens op dat ik wat onderuit gezakt zit.. Zou dit echt de oorzaak kunnen zijn? Nee, ik sport niet. Wil het wel graag weer gaan doen... Maar ik werk 45 uur per week, en daarna heb ik er gewoon geen 'fut' meer voor!