Wat zijn jouw slechte eigenschappen?

01-04-2018 17:32 206 berichten
Perfectionisme! :-D

Ik las eens dat ongeveer (om en de nabij) iedereen 'perfectionisme' antwoordt op die vraag in een sollicitatie. Maar dat is natuurlijk onzin.

Dus, wees eens eerlijk: wat zijn die van jou?

TO trapt af:

- starheid
- arrogantie
- asociaal
- bot

To mag ook getrapt worden (oftewel, je mag ook een aanvulling op mijn lijstje geven)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 20:24
Mwah. Je hebt anoniem en anoniem natuurlijk.
Daarnevens zit er, aan mij althans, een heel diepe duistere zijde, die ik uiteraard niet wens te delen met dor forum daar iedereen hier denkt dat ik een gezellige blonde dame ben met altijd goede zin en handige tips omtrent kamerplantenverzorging.

Nou, ik denk dat helemaal niet hoor, over jou ;)


Wel vind ik dat je schitterende woorden gebruikt.
Hou ik van :love:
You don't have to fit into the format
JollyRider schreef:
01-04-2018 20:10
Nou, brand los

Oja, egocentrisch, heel erg, moest er nog bij in mijn waslijst.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-04-2018 20:25
Dus kan het ook zijn dat mensen gewoon eerlijk zijn?

Het spijt me, maar lafheid en oneerlijkheid behoren gewoon niet tot mijn zakelijke slechte eigenschappen. Zoals ik eerder al uitlegde heb ik niet veel zuiver slechte eigenschappen, zakelijk. Wel eigenschappen die alleen in een specifieke rol positief zijn.
Huh? Ik reageerde op vrouwjagersma die opperde dat mensen wellicht niet eerlijk en open waren omdat ze niet alles met met het viva forum wilden delen.
En ik had eigenlijk niet begrepen dat in dit topic alleen zakelijke slechte eigenschappen werden besproken. Dat is inderdaad wel een andere insteek.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Mijn aller slechtste eigenschap is dat ik niet tegen oneerlijkheid kán...
Ik vind liegen echt heel erg... ik zit nu op een punt dat ik daar ook echt heel veel last van heb..
Soms zeg ik niets over de leugen om geen ruzie te krijgen met de leugenaar maar daarmee doe ik mezelf pijn...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt het eigenlijk hier wel een beetje op neer:

Afbeelding
You don't have to fit into the format
juliet64 schreef:
01-04-2018 20:07
Dit. Ook hier weer, zie je maar zelden dat écht slechte eigenschappen benoemd worden en vooral van die politiek correcte opgegeven worden als "ongeduldig" of "chaotisch". Gaat er bijvoorbeeld iemand toegeven dat ie laf is ? Of oneerlijk? Of egocentrisch? Of zijn dat inderdaad eigenschappen die je maar moeilijk van jezelf kunt, of wilt zien?
Ik ben daar vrij eerlijk over hoor haha, ik ben heel egocentrisch, in feite is iedereen dat. En oneerlijk ben ik bijna altijd IRL, om dat de eerlijke kant maar beter niet naar buiten kan komen. Laf ben ik niet.

Ik ben vaak jaloers, heb een mankement dat ik vind dat als persoon A minder is dan ik in bepaalde opzichten, ik vind dat die persoon ook zo eerlijk naar zich zelf moet kijken en eigenlijk doel B niet verdient. Maar dat is wellicht meer dat starre van mij. Ik kan beredeneren dat het niet logisch is als ik er iets aan zou doen om persoon A dat af te nemen.

Oh en ik heb niet veel moraal, en zie de wet als ondergeschikt aan de moraal die ik wel heb.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-04-2018 20:33
Huh? Ik reageerde op vrouwjagersma die opperde dat mensen wellicht niet eerlijk en open waren omdat ze niet alles met met het viva forum wilden delen.
En ik had eigenlijk niet begrepen dat in dit topic alleen zakelijke slechte eigenschappen werden besproken. Dat is inderdaad wel een andere insteek.
Snapte ik, en ik gaf een alternatieve suggestie: misschien zijn reageerder gewoon eerlijk en hebben ze niet van die inktzwarte eigenschappen, zakelijk.

Mijn inktzwarte privé-eigenschappen ga ik hier niet delen. Zo anoniem is het niet hier.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lotte35 schreef:
01-04-2018 20:35
Bij mij komt het eigenlijk hier wel een beetje op neer:

Afbeelding
Ja inderdaad :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind soms héél erg dat ik gelijk heb
Ik ben perfectionistisch (niet origineel, sorry!) wat ertoe leidt dat ik nogal een risicovermijder ben
Ik ben een conflictvermijder. Heb wel vaak eenzijdig conflicten met mensen, de andere kant heeft geen idee ;-D
Ik ben een controlefreak en denk soms vaak dat ik alles het beste alleen kan doen
Ik ben nogal geremd qua emoties waardoor mensen me soms moeilijk kunnen inschatten
Ik kan zo sarcastisch worden dat andere mensen het niet meer leuk vinden dat het niet leuk meer is en mensen moeten daar maar mee leren leven
Tjezus, wat vals
Mijn slechte eigenschap is dat ik te bescheiden ben.
En ik ben niet zo goed in het verbloemen van mijn gebrek aan respect voor autoriteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat elke eigenschap goed en slecht kan uitpakken. En dat er serieus geen sprake is van objectief goede of slechte eigenschappen, maar van situaties waarin bepaalde eigenschappen handig zijn die in andere situaties weer onhandig zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-04-2018 22:39
Ik denk trouwens dat elke eigenschap goed en slecht kan uitpakken. En dat er serieus geen sprake is van objectief goede of slechte eigenschappen, maar van situaties waarin bepaalde eigenschappen handig zijn die in andere situaties weer onhandig zijn.
Ja, dat bedoelde ik de vorige twee keer dat ik dat zei :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-04-2018 18:25
-chaotisch
-beroerd in planmatig werken
-geen enkel geduld met mensen die een kansloos wedstrijdje verplaatsen met me proberen te doen
-een ijzeren geduld voor wie mij dwars zit, het kan echt jaren duren, maar er wordt altijd afgerekend. Echt altijd.
-Ik weet het als ik gelijk heb
-Erg snel verveeld
Is mijn lijst en dan als aanvulling dat ik nooit opgeef...
Mijn zakelijke slechte eigenschap is dat ik soms heel handig werk van me af kan schudden naar collega’s toe. Die dan ook nog ‘dank je wel’ zeggen. En ik voel me daar dan meestal ook nog eens helemaal niet schuldig over (en nee, ik kies dan niet de toch al overwerkte stagiair die geen nee durft te zeggen ;) ). Het liefste doe ik dit bij mijn baas. En het lukt ook nog best heel vaak. 8-)
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 23:30
1.15% gewijzigd
catskin schreef:
01-04-2018 17:35
Ik heb geen slechte eigenschappen. :P
Je liegt.
En dat is 1 :proud:
Alle reacties Link kopieren
En tijdens een niet zo leuk gesprek in het verpleeghuis inzake mijn moeder, op een gegeven moment zeggen:"Dat we nog heel lang kunnen praten en ze nog met veel argumenten kunnen komen, maar ze beter kunnen doen wat ik vraag omdat ik uiteindelijk toch altijd mijn zin krijg". En zo geschiedde.. :worship:
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 23:29
Je liegt.
En dat is 1 :proud:
Liegen is één van de belangrijkste eigenschappen die je moet hebben om in het sociale verkeer mee te kunnen doen. Is een zeer positieve eigenschap, maar kan ook negatief gebruikt worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
- Vergeetachtig
- Chaotisch
- Traag werktempo
- Sociaal onhandig
RégineFilange schreef:
01-04-2018 18:54
Superveel.

- ongeduldig
- pessimistisch (hoewel ik dat zelf realistisch vind, en niet echt zie als een slechte eigenschap)
- controlfreak
- dominant (alleen in een relatie overigens, niet tegenover collega's oid)
- lui
- ik klaag en zeur over alles
- ik ben erg kritisch over mensen en vind bijna niemand leuk
- heb er geen moeite mee om te 'nemen' (dwz, ik voel me niet schuldig als ik zou 'profiteren' van mensen)
- vrij arrogant over bepaalde zaken
- geen doorzettingsvermogen whatsoever

nou dat lijkt me wel even genoeg.
Ik kan van jouw rijtje alles afvinken. Ben zelf niet blij met bepaalde eigenschappen en probeer daar sinds de laatste tijd wat verbetering in te brengen. Ik vond mezelf steeds minder leuk. Maar is best moeilijk als je dat al zo lang bent/doet. Gelukkig heb ik ook nog wel wat positieve eigenschappen. Anders zou het wel heel slecht gesteld zijn met me.
RégineFilange schreef:
01-04-2018 19:05
Ik vind iedereen vrij summier.

Is iedereen zo positief over zichzelf, ben ik gewoon een vreselijk mens, zijn mensen slecht in zelfreflectie, vragen vragen. :P
Lees nu nog dit 😁. Ik kan denk ik nog wel wat dingen verzinnen. Maar dat doe ik niet, dit is wel even genoeg 😳
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 19:24
Ik ben echt perfectionistisch. Daarnaast ben ik overdreven plichtbewust.
Afstandelijk. Hard (al ben ik ook ongelooflijk pussy soms, dat ligt echt aan de situatie en de personen die het betreft). Ik denk snel en heb weinig geduld met mensen die onzin verkondigen. Ik zie die onzin al voordat ze hun zin afgemaakt hebben.
Ik ben niet wraakzuchtig, maar als je me iets echt gemeens flikt, dan kom je voor altijd op mijn lijstje met afgeschrevenen.
Ik ratel als ik nerveus ben, als ik stress heb. Ik kan heel erg slecht tegen een slechte sfeer, het moet altijd fijn zijn en iedereen moet gelukkig zijn.
Mmm...ook deze eigenschappen kan ik mijzelf toekennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo lui als een steen en fantaseer over de buurvrouw.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
ongeduldig
bot
arrogant
Alle reacties Link kopieren
Controlefreak, vind ik echt een slechte eigenschap, want ik heb er last van.

Verder ben ik niet sociaal en kan ik niet tegen verandering. Daar hebben anderen meer last van dan ik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
01-04-2018 18:46
Heb je even? ....gna gna

- ik ben niet erg aimable...de meeste mensen vind ik kleurloos/saai/oppervlakkig en slap.
- Ik ben erg intelligent en met mijn scherpe tong gesel ik genadeloos wie mij niet zint.
- mensen waar ik mee moet werken maar die niet voldoen aan mijn eisen die diskwalificeer ik...ik werk er omheen
- verder ben ik wild en grenzeloos. ik ga er altijd van uit dat de regels niet voor mij gelden. en ga totaal mijn eigen gang...tot het niveau onaangepast/risiciovol.

ik zie nu ook waarom ik single ben!

Dit is meer een lijstje eigenschappen waar je zelf nogal trots op lijkt te zijn, maar die door anderen als negatief worden gezien...
En samen te vatten als: Ik heb een enorm groot ego!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven