Weg uit dit land, maar hoe ???

14-12-2011 00:30 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen, ik wil weg uit dit land maar het lukt niet en ben radeloos, ik ben alleen en vrij oud, geen familie en paar vrienden , maar nog niet met pensioen, ben wel ziek, diabeet hartaanval gehad en een ongeneeslijke ziekte, en zit in de wia met een uitkering van 690 euro per maand en daar moet ik van alles mee doen, en zoals je weet is dat niet veel hier in dit land, ik ben bereid om hier alles op te geven en naar azie te vertrekken waar ik gelukkig ben en voel, ik weet dat ik nog zo een 5 tot 10 jaar te leven heb, dat voel ik en weet ik van me zelf, ik zit hier thuis en voel me in een gevangenis, kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaan, ik ben het hier zat en niet gelukkig, ik ben wel bereid om daar te werken in vrijwilligers werk en zou mij daar heel gelukkig bij voelen en in mijn hart wil ik dat ook, of bij een bedrijf aldaar en werken voor kost en inwoning en verbijfkosten op een basis dat ik een maand terug kan gaan voor mijn medicijnen eens in de half jaar en dan gelijk weer terug!!!

Hier kan ik toch niet op het systeem rekenen, ook niet als je hier 39 jaar gewerkt heb volgens mijn overheid.nl........ wie heeft een goed advies of idee of weet een bedrijf die mij kan helpen om wat van die laatse jaren wat te maken en een blij leven te hebben, kanhier antwoord geven of naar mij emailen, bij voorbaat dank...............
quote:shahla schreef op 17 december 2011 @ 14:15:

Nee, ik kan niet in je lichaam kijken. Ik weet niet in hoeverre jij beperkingen hebt op wat vlak. En al zou je ze uit de doeken doen, dan nog kan ik niet beweren wat jij wel of niet zou moeten kunnen. Dat ten eerste.

Heb je op sites die over werken in het buitenland gaan geen fora gevonden? Ik heb wel eens op die sites gekeken maar ik zocht niet naar een forum dus ik heb geen idee of ze er zijn of niet.

Als ze er niet zijn, misschien een idee er zelf eentje te starten?

Dan kom je in contact met mensen die hetzelfde doel hebben. Die weten weer weggetjes, kennen weer mensen die jij nog niet weet. Kan je verder helpen. Misschien ook een idee?

End at hoeft niks te kosten. Je zou een blog met dat thema gratis kunnen starten en daar bekendheid aan kunnen geven via startpagina's, tags eraan hangen om hoger te scoren op Google, e.d.

Ik weet niet meer helemaal precies op welke pagina ik het heb gezet. Ik had voor ik het aankaartte slechts twee postings gedaan hier. Volgens mij stond mijn bericht met die twee vragen direct onder die lange van pixiedust.

Bovendien kan ik wel een gok doen en zeggen, waarschijnlijk staat het op pagina 8 maar als jouw instellingen anders staan, is het bij jou een andere pagina.

Als je totaal geen geld hebt om te investeren in een cursus is het dan niet handig om de tips te volgen die gegeven zijn?

Probeer wat te verkopen, te bezuinigen waar mogelijk, vrijwilligerswerk waar je een vrijwilligersvergoeding krijgt?

Hi Shahla.

Bedankt voor je tips, je hebt meer verstand van het internet dan ik, maar je bent ook iets jonger dan ik, en de jeugd heeft de toekomst TOCH, ik heb al diverse dingen in mijn apartementje verkocht alleen al om rond te komen in de maand en vaste lasten etc, en ga er ook mee bezig gaan om de diverse papiertjes te halen en te krijgen om daar te doen wat ik wil,(na tijd komt raad??),....... en ja ik heb ook op diverse sites gekeken om vrijwilligers werk daar te doen, maar zoals ik al in eerdere birichten heb verteld, moet je er voor betalen, om vrijwilligers werk te doen, en dat is niet goed denk ik!! dus vind ik dat verkapte reisburoos, maar ik heb NU ook wat sites gevonden waar ik op gereageerd heb, maar nog geen bericht van heb gehad, dus dat is spannend.......!!!

Ik blijf onderzoeken en blijf er mee bezig en aan werken, en ik blijf hier lezen voor de goede suggesties en ideen, bedank voor je tips nogmaals, doei doei Dreesman...................
Dreesman er zijn genoeg mensen hier in Nederland die dolblij zouden zijn met een vrijwilliger die ze eens mee naar buiten neemt.

Jammer,dat jij nu je zinnen hebt gezet op vrijwilligerswerk mijlenver.

Waarom mijlenver ?? Waarom gaan beginnen in het hier en nu leven. En ergens ver weg gaan kijken.

Je leeft toch hier in Nederland waar je ook je doelen kan behalen.

Het moet toch in het begin bereikbaar blijven.

Ben je niet gewoon met iets vers bezigs omdat het nu nog te moeilijk is om in het hier en nu wat te ondernemen. En het makkenlijker is om te denken over mijlenver ????

Beetje veilig.

IK ken ook iemand letterlijk kun je alles aandragen en op alles komt iets wat ze tegen houdt. Terwijl sommige mensen het nog slechter hebben bv kwa gezondheid. De kracht zit in je hoofd en een deel in je karather daar ben ik nu achter.

En het heeft helemaal geen zin om iemand die zich schuil houdt achter nee dat kan ik niet./lukt niet te willen overladen met het kan wel. En aankomen met vb van mensen die het in een slechter conditie hebben bereikt.

Helaas moet je het allemaal zelf doen.
quote:mara2 schreef op 17 december 2011 @ 19:06:

Dreesman er zijn genoeg mensen hier in Nederland die dolblij zouden zijn met een vrijwilliger die ze eens mee naar buiten neemt.

Jammer,dat jij nu je zinnen hebt gezet op vrijwilligerswerk mijlenver.

Waarom mijlenver ?? Waarom gaan beginnen in het hier en nu leven. En ergens ver weg gaan kijken.

Je leeft toch hier in Nederland waar je ook je doelen kan behalen.

Het moet toch in het begin bereikbaar blijven.

Ben je niet gewoon met iets vers bezigs omdat het nu nog te moeilijk is om in het hier en nu wat te ondernemen. En het makkenlijker is om te denken over mijlenver ????

Beetje veilig.

IK ken ook iemand letterlijk kun je alles aandragen en op alles komt iets wat ze tegen houdt. Terwijl sommige mensen het nog slechter hebben bv kwa gezondheid. De kracht zit in je hoofd en een deel in je karather daar ben ik nu achter.

En het heeft helemaal geen zin om iemand die zich schuil houdt achter nee dat kan ik niet./lukt niet te willen overladen met het kan wel. En aankomen met vb van mensen die het in een slechter conditie hebben bereikt.

Helaas moet je het allemaal zelf doen.

Hi Mara2

Ja mara2

Ik weet ik moet het zelf doen

Maar DAAR ben ik gelukkig en daar LEEF ik, ja ik weet ik kan hier ook genoeg mensen helpen, en heb ik ook gedaan heel veel gedaan, met alles......... echt alles.... met heel mijn hart en ziel, maar uiteindelijk blijf je achter alleen met veel pijn, dus vandaar dat ik het daar wil, waar ik ook gelukkig kan zijn en tevreden met weinig, ik hoef niet zoveel echt niet!!

En ik weet dat het gaat lukken, ik heb geen spijt van de dingen die ik gedaan heb in mijn leven,en die ik zeg (Spontaan en soms ondoordacht, maar das het natuur van het beestje) maar ik ben nog niet klaar,(als je begrijpt wat ik bedoel), bedankt voor je advies, en het resultaat hoor je nog wel eens hier ok....... komt goed..groeten Dreesman..
Hallo lieve mensen

bedankt voor jullie reacties en goede bedoelingen en zeer goede en gemeende adviezen, ik ben er nog steeds mee bezig om te gaan op eigen kracht, maar word heel erg tegen gezeten door onze overheid, maar het komt allemaal goed en dan gaat het gebeuren, nieuw jaar nieuwe kans, op naar Azie en vrijwilligers werk doen , in een land waar ik nog lekker blij kan zijn, en goed kan doen!!!

Wens jullie allen goede feestdagen en een goed en gezond nieuwjaar..

met vriendelijke groet Dreesman

ps oja die PUM is alleen voor 2 weken????
Hoezo wordt je tegengezeten als je gaat op eigen kracht? Als de overheid niet meer hoeft te betalen, vinden ze het toch geen probleem als iemand naar het buitenland verdwijnt?

Of wil je toch niet helemaal op eigen kracht en je uitkering meenemen?
quote:borderwalk schreef op 24 december 2011 @ 12:15:

Hoezo wordt je tegengezeten als je gaat op eigen kracht? Als de overheid niet meer hoeft te betalen, vinden ze het toch geen probleem als iemand naar het buitenland verdwijnt?

Of wil je toch niet helemaal op eigen kracht en je uitkering meenemen?

Ik heb ook nog wel wat( nog een klein beetje) rechten , na 39 jaar werken op gebouwd dacht ik, maar die worden nu ook weg gehaald of verminderd, das het probleem als je nederlander bent( en blijft) word het ook nog moeilijk gemaakt, en als je de weg niet weet, omdat je als gewone burger altijd hard gewerkt heb, maar de weg niet weet, is het gewoon moeilijk bord

walk................. maar maakt niet uit, komt goed, ik ben snel tevreden ook met een klein beetje waar je recht op heb........
De persoon die daar destijds aan meedeed was langere tijd in het desbetreffende land. Bel eens met ze!
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 24 december 2011 @ 22:51:

De persoon die daar destijds aan meedeed was langere tijd in het desbetreffende land. Bel eens met ze!Sorry wat bedoel je Dubiootje. kan je ff uitleggen hoe wat, wie ,waar begrijp ff niet wat je bedoelt??? groetjes Dreesman
Ik heb het over het PUM. Misschien kun je ze gewoon eens bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven