Weg uit dit land, maar hoe ???

14-12-2011 00:30 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen, ik wil weg uit dit land maar het lukt niet en ben radeloos, ik ben alleen en vrij oud, geen familie en paar vrienden , maar nog niet met pensioen, ben wel ziek, diabeet hartaanval gehad en een ongeneeslijke ziekte, en zit in de wia met een uitkering van 690 euro per maand en daar moet ik van alles mee doen, en zoals je weet is dat niet veel hier in dit land, ik ben bereid om hier alles op te geven en naar azie te vertrekken waar ik gelukkig ben en voel, ik weet dat ik nog zo een 5 tot 10 jaar te leven heb, dat voel ik en weet ik van me zelf, ik zit hier thuis en voel me in een gevangenis, kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaan, ik ben het hier zat en niet gelukkig, ik ben wel bereid om daar te werken in vrijwilligers werk en zou mij daar heel gelukkig bij voelen en in mijn hart wil ik dat ook, of bij een bedrijf aldaar en werken voor kost en inwoning en verbijfkosten op een basis dat ik een maand terug kan gaan voor mijn medicijnen eens in de half jaar en dan gelijk weer terug!!!

Hier kan ik toch niet op het systeem rekenen, ook niet als je hier 39 jaar gewerkt heb volgens mijn overheid.nl........ wie heeft een goed advies of idee of weet een bedrijf die mij kan helpen om wat van die laatse jaren wat te maken en een blij leven te hebben, kanhier antwoord geven of naar mij emailen, bij voorbaat dank...............
Optie 2. van Pixidust viel mij ook op.

Het is al teveel moeite om een TEFL papiertje te gaan halen, terwijl dat misschien twee maanden van je leven kost.

Hoe graag wil je inderdaad?

Volgens mij houdt alles wat je hier tegenstaat je ook tegen om vooruit te komen? En dan doel ik erop dat jij je kennelijk zo negatief voelt dat alles teveel lijkt?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Dreesman, waarom ben je niet wat ondernemender.

Het blijft nu een beetje hangen op idealen maar verder kom je niet.

Als je zo graag weg wilt, want hier is niks goed dan moet je gaan.

Dan ga je gewoon.

Op je 59 ste moet je toch wel wat dynamischer zijn denk ik dan.

Met hier berichten neerzetten die energie kun je ook steken in je eigen leven.n Dat mis ik een beetje praten en misschien wel willen maar de kracht/energie ontbreekt.

Ja ontbreekt dat dan kom je nooit aan dat mooie leven in Azie.

Waar ik eerlijk gezegd niet in geloof zo ideaal als dat lijkt.

Nederland is niks ergens anders wel. Dan moet je niet zeuren maar opstappen.

Zeker op je 59 ste heb je toch wel inzichten ergens in ??

Ik ken ook iemand, klagen maar de kracht om zelf iets te ondernemen wordt gemist. Dan heb ik even het geduld maar

daarna denk ik als je wilt dan ga je. Dat mis ik een beetje in dit verhaal de kracht.

Kracht kun je ook in Nederland hebben, wat van maken.

Hier geen kracht in Azie ook geen kracht geloof ik
Pixiedust, mag ik een diepe buiging maken voor je mooie relaas, waarin je alles weet te vermelden wat ik al elke posting wil meedelen maar waar ik de goede woorden niet voor kon vinden?
quote:Pixiedust schreef op 15 december 2011 @ 00:25:

Eens zien, je zegt zo bekend te zijn in diverse Aziatische regio's en vrijwilligerswerk te willen doen maar niets te kunnen vinden. Dat vind ik op zijn minst wonderlijk. Nu kan ik slechts putten uit diverse familiebanden richting Thailand, maar je struikelt er over het vrijwilligerswerk. Je ziet dat er iets moet gebeuren, stapt er op af, doet eventueel een babbeltje, en dóet. Niet dat ze het vrijwilligerswerk nóemen, maar dat mag de pret niet drukken.

Eens zien, je kunt daar van alles en nog wat qua arbeid maar hier niet. Of nee, dat zie ik verkeerd; je wílt het hier niet meer, aldus je eigen woorden. Opmerkelijk dat daar tegenwoordig nog een WIA mee verkregen kan worden.

Hier kan niets, mag niets, is er geen dankbaarheid en zit je in een gevangenis? Je werpt zelf in elk geval veel hordes op. je wilt bijv. vooral geen hand uitsteken in NL onder het mom van "stank voor dank". Noem mij Gekke Gerdien, maar ik zie het vrijwilligerswerk hier in NL nog altijd vaak genoeg bol staan van voldoening gevend. Moet je het wel zien en passend vrijwilligerswerk zelf actief zoeken, het komt niet aan de deur langs. Met die instelling maak je je eigen leven ook actief kleiner. Dat is niet van buitenaf opgelegd door maatschappij, geld en/of beperking maar door jezelf.

Je wilt vooral geen hulp of ondersteuning vanuit dit corrupte gebeuren, maar wil wel de WIA als vanzelfsprekend meenemen. Ehm, wat denk je wat dat is? Een grondrecht? Welnee, das financiële ondersteuning. Corrupt? Vast en zeker kun je hier de nodige plush-types omkopen. Maar Azië? Proest, laten we het erop houden dat van de landen die je opnoemt niet 1-2-3 in me opkomen als ik denk aan de combinatie "Azië en minder corruptie".

Als je wilt emigreren; dat kan. Je bent bepaald niet de enige. Maar, neem dan ook de verantwoordelijkheid voor jouw leven en leg niet overal behalve bij jezelf de verantwoording neer. Om daarna ook nog een eisenlijst in te willen dienen. Jij wilt emigreren, dan zul JIJ het werk moeten doen. Dan zul jij de financiëen rond moeten krijgen, hier dingen af moeten ronden en op lokatie een nieuw leven op moeten gaan bouwen. Passend bij 's lands wijs, 's lands eer. Dan is halfjaarlijks even hoppen om op kosten van het NL gezondheidssysteem even alle gezondheidszorg te consumeren geen realisme. Azië heeft genoeg punten waar perfecte medische zorg te krijgen is. Op medische gronden hoeft er niet terug gerezen te worden meer naar NL tegenwoordig. Om financiële redenen vaker ook niet dan wel in deze regio. (of is het stiekem toch zo dat je eigenlijk had bedacht de kosten af te kunnen wentelen op het Nederlanse sociale stelsel i.p.v. zelf de rekening op te hoesten als emigrant?) Wees verantwoordelijk voor je eigen leven. Je hebt in het leven recht om keuzes te maken, maar bent daarbij ook verantwoordelijk om de gevolgen daarvan te accepteren.

Gezien de reacties tot op heden van jouw hand in dit topic, zou het me niet enorm verbazen als ik te horen krijg dat ik het niet begrijp. Eens zien. Het leven is een gevangenis? Feitelijk durf ik te beweren dat daarin voor mij meer hordes liggen dan gemiddeld, maar dat is dan ook niet zo gek met een gemiddelde van zo'n 20 uur p.d. bedlegerig zijn. WIA? Neuh, maak daar maar een WAO van. Hartprobleempje? Check. Niet het eeuwige leven? Check. Vrijwilligerswerk? Check, jarenlang alweer. Voldoening daaruit? Check. Voorliefde voor een stukje aarde buiten de Nederlandse grenzen? Check. Deze posting plaats ik op het moment vanaf mijn hotelbed ergens op een zonnig warme Florida bestemming. Een lokatie waar het met mijn beperking op bepaalde fronten een enorme vrijheid is en ik me dan ook vrij voel op die gebieden. Waar ik dan dus ook zo vaak mogelijk naar af reis, voor zover mogelijk. Maar ik ben niet blind voor de minpunten van dit stukje aardkloot of de positieve kanten van het Nederlandse stukje aardkloot. Sterker nog; zonder het Nederlandse sociale stelsel durf ik rustig te stellen dat ik minder vrijheid zou hebben. En dus neem ik mijn verantwoordelijkheid en zoek ik een balans tussen wat beide kanten kunnen bieden.

Jij wilt emigreren. Jouw keuze, jouw ding om te regelen. Niet voor een ander. En ook al roep je dat niet te doen, zo komt het wel over. Sowieso kom je........ afstotend op me over. Je hele houding, manier van uiten nodigt mensen niet snel uit om eens te denken "joh, laat ik mijn energie eens investeren om te helpen". Je roept veel makkelijker wrevel of irritatie op. Dat kan toeval zijn, maar het kan ook een leerpunt zijn.

De feiten in het leven die we toebedeeld krijgen, kunnen we niet allemaal naar onze hand zetten. We kunnen echter wel bepalen hoe we met die feiten ons leven leiden en hoe we daarmee de mate van levenskwaliteit beïnvloeden. Die feiten, die verander je niet. Maar we hebben wel een hele dikke vinger in de pap om het verschil te maken tussen een leven leiden of een leven lijden. Hoe we met vaststaande feiten om gaan, dat gaat wereldwijd met je mee. Het maakt dat je kansen snel of heel moeilijk ziet. Het heeft invloed op zoveel dingen.

Als je echt serieus bent; stop het geneuzel, gezaag en geklaag en ga dóen. Waarom tijd blijven steken in lullen over wat je niet zint als je die tijd kunt steken in toewerken naar wat je wilt bereiken? Maak een plan van aanpak met daarin welke stappen je moet doorlopen. Wat is er nodig, wat moet er gegeld worden etc. etc. En dóe. Makkelijk of moeilijk, dat is dan kennelijk wat er moet gebeuren om te bereiken wat jij zo graag wilt bereiken. Er zijn 2 mogelijkheden;

- je vindt de te doorlopen weg haalbaar.

- je vindt de te doorlopen weg niet haalbaar.

In geval 1; mooi, das lekker makkelijk, gaan met die banaan en veel plezier in Azië! In geval van optie 2 is het tijd om jezelf achter de oren te krabben. Hoe graag wil je eigenlijk? Hoe ver wil je je daarvoor inzetten? Wat is het waard? In hoeverre is dat plan van aanpak juist, moet er bijgeschaafd worden, realistischer worden? Blijft de conclusie dat het niet haalbaar c.q. wenselijk is? Trek die conclusie dan ook. OK, prachtige droom maar in realiteit toch niet aantrekkelijk en/of mogelijk genoeg. En dan komt een bepaald gezegde weer in zicht; "verander wat je niet kunt accepteren. Accepteer wat je niet kunt veranderen, en heb de wijsheid om het onderscheid tussen beide te maken".Dank U voor de wijze les, maar ik hoop dat U begrijpt dat ik ook niet alles hier kan opsommen,er zit nog veel meer achter,............ ik begrijp U zeer goed en dank u ook nogmaals voor de moeite en de wijze woorden, daar heb ik teminste iets aan, zou gaarne eens persoonlijk hier over door willen bomen met U indien mogelijk???............... met zeer veel respect en dank, met vriendelijke groet...............Dreesman
quote:Katherina schreef op 15 december 2011 @ 13:59:

Pixiedust, mag ik een diepe buiging maken voor je mooie relaas, waarin je alles weet te vermelden wat ik al elke posting wil meedelen maar waar ik de goede woorden niet voor kon vinden?Ja goed toch dat shrijven van Pixiedust, en dat waardeer en respecteer ik ook, en begrijpende taal, daar hebben we wat aan!!!
quote:mara2 schreef op 15 december 2011 @ 13:58:

Dreesman, waarom ben je niet wat ondernemender.

Het blijft nu een beetje hangen op idealen maar verder kom je niet.

Als je zo graag weg wilt, want hier is niks goed dan moet je gaan.

Dan ga je gewoon.

Op je 59 ste moet je toch wel wat dynamischer zijn denk ik dan.

Met hier berichten neerzetten die energie kun je ook steken in je eigen leven.n Dat mis ik een beetje praten en misschien wel willen maar de kracht/energie ontbreekt.

Ja ontbreekt dat dan kom je nooit aan dat mooie leven in Azie.

Waar ik eerlijk gezegd niet in geloof zo ideaal als dat lijkt.

Nederland is niks ergens anders wel. Dan moet je niet zeuren maar opstappen.

Zeker op je 59 ste heb je toch wel inzichten ergens in ??

Ik ken ook iemand, klagen maar de kracht om zelf iets te ondernemen wordt gemist. Dan heb ik even het geduld maar

daarna denk ik als je wilt dan ga je. Dat mis ik een beetje in dit verhaal de kracht.

Kracht kun je ook in Nederland hebben, wat van maken.

Hier geen kracht in Azie ook geen kracht geloof ik

Dank U voor het schrijven,

Ok op het moment heb ik de KRACHT even niet, maar die komt wel weer terug, en zal ook zeker mijn droom om me daar te vestigen waarmaken,(met of zonder hulp) de kracht komt wel terug,duurt even, maar het komt, ik ben en blijf positief en de financieen komen vanzelf wel, ik wil en zal mijn vrijwilligers werk gaan doen en de mensen aldaar helpen, in mijn laatste jaren..

dat is mijn doel voor het leven....

Ik heb hier weer veel geleerd en zal daar mijn lessen uit trekken,

(de goede en de slechte).

ik zie er niets verkeerd aan om mensen te gaan helpen, Ik wist alleen de weg niet, en het is niet in eigen belang...............nogmaals allen bedankt voor de reacties en ik ga aan het werk en mijn en voor andere hun Toekomst.

Met vriendelijke groet Dreesman
Beste Dreesman, het is zo jammer dat je dadenlijk tot de groep mensen behoort die zeggen had ik maar. Ik ken ook zo iemand.

NIks mis mee maar ik ben van mening dat zo n houding er steeds meer in gaat sluipen bij sommige. Waarbij het al in zit.

IK geloof dat je best krachtig ben Dreesman.

Maar naar mijn idee heeft het geen zin als je hier al niet lekker in je vel zit en het al energie genoeg kost om hier te overleven.

Daar heb je nog veel meer de kracht nodig om je te handhaven in een nieuw land ook al ken je dat.Je moet krachtig zijn om te kunnen veren als er wat tegen zit. Hier heb je nog bekende situaties voor jouw. Je veilige uitkering je bekende leven nu.

Je neemt altijd jezelf mee, overal en altijd.

Naar mening kun je denken daar is het beter maar je zit daar met jezelf. Dus naar mijn idee als je hier niet goed zit in je vel zit je dat over heel de wereld. En is het misschien nog veel gevaarlijker om jezelf daar iets op te leggen als het hier al zwaar is om wat voor reden dan ook.....

Je hoeft niet naar een ver land om wat voor een ander te betekenen hier kun je ook Engels geven aan scholieren die ermee achter lopen. Sommige kinderen hebben een achterstand die zou je ook kunnen gaan begeleiden. Je buurvrouw kan misschien wel hulp gebruiken. Mensen die naast de deur wonen ipv altijd ver weg denken.

Ik denk dat als je in een positieve boost wil zitten denk eens aan goede vrijwilligersorganisaties. Kom je vaak in een warm bed terecht. Ipv helemaal naar het beloofde verre land.

sterkte
quote:Katherina schreef op 15 december 2011 @ 13:59:

Pixiedust, mag ik een diepe buiging maken voor je mooie relaas, waarin je alles weet te vermelden wat ik al elke posting wil meedelen maar waar ik de goede woorden niet voor kon vinden?

Dank je, wat een lief compliment! Maar niet de goede woorden kon vinden? Ik vond ze anders goed doorstralen in je postings, hoor!

quote:dreesman schreef op 15 december 2011 @ 17:10:

[...]

Dank U voor de wijze les, maar ik hoop dat U begrijpt dat ik ook niet alles hier kan opsommen,er zit nog veel meer achter,............ ik begrijp U zeer goed en dank u ook nogmaals voor de moeite en de wijze woorden, daar heb ik teminste iets aan, zou gaarne eens persoonlijk hier over door willen bomen met U indien mogelijk???............... met zeer veel respect en dank, met vriendelijke groet...............Dreesman

Allereerst; ik ben geen U, dat is hier niemand geloof ik. Ik ben gewoon Pixie of PD.

Persoonlijk bomen? Ik zou zeggen grijp dit topic aan om dat te doen. Dit forum is rijk aan vele verstandige dames (en ook een aantal heren) met enorm veel ervaringen en kennis. Het barst hier van forummers die anderen willen proberen te helpen als ze daartoe een kans zien.

Ik zou zeggen, stop met lullen en begin met dóen. Maak dat plan van aanpak. Is dat een te grote stap? Zet dan eens op papier wat er in zo'n plan zou moeten staan. Post dat vervolgens eens en sta open voor de suggesties, vragen, opmerkingen en wat al niet meer daarop zullen komen. Ook als je het soms niet 1-2-3 ziet, kunnen juist dat soort dingen een goede hulp zijn in het realistischer maken van een doel.

Waarom weg uit NL? Wat denk je te vinden in een nader te bepalen Aziatisch land? Wat heb je nodig om daar te komen en een goede kans te hebben om het niet meteen in 7 sloten te laten lopen en geen kans van slagen te hebben? Veel dingen zijn daarin al eerder genoemd door anderen. Welke vaardigheden heb je, wat zou je daar ter plekke mee kunnen doen, zit men daar wel echt op te wachten, noem het maar op. Wat moet je in NL regelen aan "loose ends" alvorens je verantwoord kunt emigreren? Wat gaat alles kosten qua tijd, geld, energie en het immateriële?

Lullen is elke dag weer een dag scharen onder wat Mara al noemt; lullen maar niet doen en later terugkijken met spijt "had ik maar............". Doen levert wat dat betreft een stuk meer op. Wees daarin vooral eerlijk tegenover jezelf, tot het pijnlijke af. des te eerlijker naar jezelf, des te beter je een inschatting kunt maken of dit een gevalletje "veranderen wat ik niet kan accepteren" of "accepteren wat ik niet kan veranderen" is.

Even heel hard, maar "ik heb nu even de kracht niet". Ja, ehm...... is die emigratie wel zo'n enorme drijfveer of is het dan toch misschien meer een droom die meer in droomwereld thuis hoort? Als je tot de conclusie komt dat emigreren een gevalletje "veranderen wat ik niet kan accepteren" is en je hebt de wijsheid om het onderscheid tussen beide te maken, dan zul je vaak ook gewoon domweg de kracht moeten máken. Soms is de stap groter die je maakt, soms kleiner. Maar elke stap komt dichterbij een doel. Geen stap zetten in het kader "geen kracht ervoor" betekent dat je even ver van het doel verwijdert blijft of er zelfs verder van verwijdert raakt. Als dit echt valt onder "veranderen, yadieya", pak het dan aan als een fulltime job. Dóen. Prioriteit nummer 1 met stip.

Als je dat doen begint met het maken van een lijst met alle voors en tegens, kosten en baten (en die zijn er in vele vormen, naast puur financieel) in alle eerlijkheid dan ben je al leuk op weg om een begin te maken i.p.v. lullen.
when you wish upon a star...
Tot de dag waarop je emigreert; ga (voor zover mogelijk) leven zoals je denkt daar te kunnen leven. Dat heiliglijkende vrijwilligerswerk; dat kun je ook heel goed hier doen tot die tijd. Ik kan zo tig mogelijkheden uit mijn mouw schudden waarbij mensen enorm geholpen worden door dergelijk vrijwilligerswerk. Te vinden in een vorm passend bij menige belastbaarheid, zelfs vanaf bed als dat nodig zou zijn.

Waarom je dat in hemelsnaam zou doen? Enerzijds om een realistischer beeld te krijgen van hoe je tegen dingen aan kijkt op het moment (kennis is macht, wat je in het leven ook doet) maar anderzijds ook om meer in een ritme komen. Meer ritme, meer doen i.p.v. dromen en lullen, ervaren in hoeverre een dergelijk ritme daadwerkelijk haalbaar is of eigenlijk misschien toch meer wat te hoog gegrepen en gedroomd was en noem het maar op. Daarnaast zal het er voor zorgen dat de tijd waarin je aan het behalen van een doel -welke dan ook- een stuk prettiger ervaren wordt. Of om het zwaar uit te drukken; ervaar je vaak een verbetering van levenservaring.
Wat een mooie woorden dames!!!!!!

IK ben van mening dat je vaak heel mooi dichtbij vrijwilligers werk kan doen. Zo dichtbij huis ipv te kijken wat letterlijke en figuurlijke kilometers verweg ligt.

Mooi programma is dat van de Tros waar mensen weg willen uit Nederland. Een bedrijfje opstarten. Dat gaat vaker gepaard met gebreken in huis aldaar. Bedrijf wat niet een twee drie loopt.

En waar moeten ze beginnen bij de basis contact met de bevolking aldaar.

Je begint ergens onderaan. Het heeft naar mijn mening totaal geen nut om er van uit te gaan dat je meters boven de grond kan beginnen. Als de basis op de grond begint.

Net wat hierboven al gezegd wordt begint eerst is met een ritme op te bouwen. Zorg dat je uit de klaaghoek/bank stapt.

Maar je leven positiefer, zal je zien dat je zo meer leuke prettige mensen aantrekt.

Ik heb gezien in het leven dat er om leuke mensen altijd een schare mensen hangt. Als je ouder wordt en mensen worden ouder zie je zo wie rijkenlijk bedeelt is met een mensenmens.

Die mensen die durven veel meer bereikt hebben.

En dat vele klagers eigenlijk bang zijn en niet durven.

Die hebben andere nodig om eens wat uit te proberen.

Om de stap te maken. Maar die drive moet je uit jezelf halen.

Leunen op anderen wordt maar een beperkte mate volgehouden door de omgeving.
Dreesman, mag ik je aanraden om een mailadres aan te maken met een wat neutralere naam dan Big Jumbo? Ik vind het nogal dubieus overkomen en hoop maar dat je daar geen zakelijke correspondentie mee voert.
Dreesman, wat vind je van het PUM? Zou dat een mogelijkheid voor jou zijn?

Ik zou niet meer vragen om persoonlijk contact met forummers. Straks krijg je nog op je kop van de mods wegens "hengelen", zoals dat hier heet.
Ga in therapie!
quote:helene31 schreef op 15 december 2011 @ 22:11:

Dreesman, mag ik je aanraden om een mailadres aan te maken met een wat neutralere naam dan Big Jumbo? Ik vind het nogal dubieus overkomen en hoop maar dat je daar geen zakelijke correspondentie mee voert.

Ditto. Dreesman, ik mail niet "zo maar" met forummers. Daar moet ik verdomd goede redenen voor hebben. En eerlijk is eerlijk, dit is niet een van de onderwerpen waarvan ik denk "jemig, wat een enorme klik, daar ga ik achter de schermen verder mee". Waarom? Gut feeling. Al was het alleen al omdat er zo verdomd veel goede tips, tricks, informatie en ervaring wordt gegeven maar je daar eigenlijk niet écht op in gaat op een constructieve wijze.

Mara, je bedoelt vast "Ik vertrek"! Inderdaad een heerlijk vermakelijk en tenenkrommend programma hoe.......... naïef de gemiddelde deelnemer is. Alleen daarom is het inderdaad al een "must" om minimaal een seizoen te kijken, snelcursusje "voorbij de dromen, naar de realiteit".Mijn decoder staat nu ook ingesteld om vooral geen aflevering te hoeven missen nu ik geen NL tv kijk.
@Dreesman ik houdt toch maar bij het Vivaforum. Ik ga ook helemaal niet persoonlijk mailen en krijg hier een beetje kostneigingen van. Vele bedoelen het goed en dan moet er weer persoonlijk gemailt worden het is geen internetdaten.

@Pixiedust, ja ik bedoel dat programma. Erg vermakenlijk.

Maar goed ze doen het maar en daar heb ik toch wel respect voor.
quote:dubiootje schreef op 15 december 2011 @ 22:14:

Dreesman, wat vind je van het PUM? Zou dat een mogelijkheid voor jou zijn?

Ik zou niet meer vragen om persoonlijk contact met forummers. Straks krijg je nog op je kop van de mods wegens "hengelen", zoals dat hier heet.

Ok dank U, dit wist Ik niet?
[quote]dreesman schreef op 16 december 2011 @ 10:15:

[...]

Ok dank U, dit wist Ik niet? En met PUM

jazeker daar ben ik zeker mee bezig, bedankt voor de tip....!
quote:helene31 schreef op 15 december 2011 @ 22:11:

Dreesman, mag ik je aanraden om een mailadres aan te maken met een wat neutralere naam dan Big Jumbo? Ik vind het nogal dubieus overkomen en hoop maar dat je daar geen zakelijke correspondentie mee voert.Dit is mijn persoonlijke email adress, en geen zakelijke emailadress, jammer had graag eens willen bomen hierover in een persoonlijk sfeer, ok helaas dat dit niet mogelijk is met alle respect. toch bedankt!!!
quote:Pixiedust schreef op 15 december 2011 @ 22:57:

[...]

Ditto. Dreesman, ik mail niet "zo maar" met forummers. Daar moet ik verdomd goede redenen voor hebben. En eerlijk is eerlijk, dit is niet een van de onderwerpen waarvan ik denk "jemig, wat een enorme klik, daar ga ik achter de schermen verder mee". Waarom? Gut feeling. Al was het alleen al omdat er zo verdomd veel goede tips, tricks, informatie en ervaring wordt gegeven maar je daar eigenlijk niet écht op in gaat op een constructieve wijze.

Mara, je bedoelt vast "Ik vertrek"! Inderdaad een heerlijk vermakelijk en tenenkrommend programma hoe.......... naïef de gemiddelde deelnemer is. Alleen daarom is het inderdaad al een "must" om minimaal een seizoen te kijken, snelcursusje "voorbij de dromen, naar de realiteit".Mijn decoder staat nu ook ingesteld om vooral geen aflevering te hoeven missen nu ik geen NL tv kijk.Ok Ik begrijp het, ik dacht dat ik eindelijk 2 serieuze lezers had om het een en ander in de persoonlijke sfeer uit te leggen. maar heb begrip en respect voor je standpunt . vriendelijke groet Drees
Je kan je verhaal hier ook kwijt, toch? Het lijkt me dat je al heel veel adviezen hebt gekregen waar je verder mee kunt. Je kan hier altijd verder praten over hoe je daarmee opschiet.

Eerlijk gezegd kom je nogal eenzaam op me over. Misschien ben je ook op zoek naar sociale contacten? Die heb je hier ook, maar die zijn in het begin niet zo persoonlijk en alleen virtueel. Wat ook heel gezellig kan zijn trouwens. Pas als je forummers wat beter leert kennen - en zij jou - komt er soms persoonlijk contact. Als je uit bent op sociale contacten kun je ook sites bezoeken die zich daarop richten.
Ga in therapie!
Zijn er geen fora met hetzelfde thema waar jij in geïnteresseerd bent? Daar zou je mensen kunnen treffen die ook 'achter de schermen' contact willen opbouwen.

Dit hier is toch meer een algemeen forum.

Overigens: jammer dat je niet de moeite hebt genomen ook even op mijn berichtje nog te reageren. Daar stonden twee vragen in die je had kunnen beamen, weerleggen of anderszins een reactie op had kunnen geven. Als het bijvoorbeeld klopt wat ik suggereerde met die vragen, hadden mensen misschien nog tips kunnen geven hoe daarmee om te gaan.
quote:shahla schreef op 17 december 2011 @ 13:17:

Zijn er geen fora met hetzelfde thema waar jij in geïnteresseerd bent? Daar zou je mensen kunnen treffen die ook 'achter de schermen' contact willen opbouwen.

Dit hier is toch meer een algemeen forum.

Overigens: jammer dat je niet de moeite hebt genomen ook even op mijn berichtje nog te reageren. Daar stonden twee vragen in die je had kunnen beamen, weerleggen of anderszins een reactie op had kunnen geven. Als het bijvoorbeeld klopt wat ik suggereerde met die vragen, hadden mensen misschien nog tips kunnen geven hoe daarmee om te gaan.

Hallo shahla, nee ik heb nog geen andere fora gevonden met het zellfde interesse, ja ik kan wel aan die tofl curses beginnen, maar ik heb hier de financieen op het moment niet voor?? maar dat komt nog wel, ik zal mijn goal wel bereiken daar ben ik overtuigd van !!!

Ik wil daar mensen helpen en kom daar ook al meer dan 30 jaar en wil hun gelukkig maken, en heb dat ook al gedaan, met mijn eigen vermogen toen ik het nog had.....en dan ben ik ook gelukkig, het lijkt hier wel of iedereen in mijn lichaam kan kijken, en ja misschien ben ik niet helemaal open, maar dat hoeft ook niet, ik wil daar de mensheid helpen, waar we gelukkig zijn de bevolking en ik, dat wil ik gaarne doen mijn laatse levens jaren.. en dat voelt goed!!

dank u voor de reactie mvgr Dreesman

en sorry ik heb dit forum 4 x doorgelezen maar heb je vragen niet kunnen ontdekken en heb ik daarom geen berichtje kunnen sturen, mijn excuus hiervoor als ik er overheen gelezen heb , sorry..misschien kan je ze nog eens vragen!!
weggaan om anderen te helpen? met welk doel? jezelf gelukkig te maken>? dat heeft niks met liefdadigheid te maken. Je kan anderen niet gelukkig maken als je zelf niet gelukkig bent.
Nee, ik kan niet in je lichaam kijken. Ik weet niet in hoeverre jij beperkingen hebt op wat vlak. En al zou je ze uit de doeken doen, dan nog kan ik niet beweren wat jij wel of niet zou moeten kunnen. Dat ten eerste.

Heb je op sites die over werken in het buitenland gaan geen fora gevonden? Ik heb wel eens op die sites gekeken maar ik zocht niet naar een forum dus ik heb geen idee of ze er zijn of niet.

Als ze er niet zijn, misschien een idee er zelf eentje te starten?

Dan kom je in contact met mensen die hetzelfde doel hebben. Die weten weer weggetjes, kennen weer mensen die jij nog niet weet. Kan je verder helpen. Misschien ook een idee?

End at hoeft niks te kosten. Je zou een blog met dat thema gratis kunnen starten en daar bekendheid aan kunnen geven via startpagina's, tags eraan hangen om hoger te scoren op Google, e.d.

Ik weet niet meer helemaal precies op welke pagina ik het heb gezet. Ik had voor ik het aankaartte slechts twee postings gedaan hier. Volgens mij stond mijn bericht met die twee vragen direct onder die lange van pixiedust.

Bovendien kan ik wel een gok doen en zeggen, waarschijnlijk staat het op pagina 8 maar als jouw instellingen anders staan, is het bij jou een andere pagina.

Als je totaal geen geld hebt om te investeren in een cursus is het dan niet handig om de tips te volgen die gegeven zijn?

Probeer wat te verkopen, te bezuinigen waar mogelijk, vrijwilligerswerk waar je een vrijwilligersvergoeding krijgt?
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 13:45:

[...]

(1)

Ik wil alles doen aldaar maakt niet uit, dat is vrijwilligers werk.

(2)ik ben er al zo vaak geweest, ik vind daar voldoening tevrededenhei dankbaar en geluk en blijheid, vind ik hier niet!!

(3) Ik heb nog maar 5 tot 10 jaar en wil goed doen , nee niet mijn ziel terug kopen ofzo(wat mensen dan weer denken) voor de mensen daar(is dat zo gek) dat is nog mijn enigste doel in life, want dat heb ik altyd gedaan in mijn leven..dat is mijn levens aanvulling, ik heb hier niets en niemand, endat is geen gezeik of geklaag.....

(4)ik kan nog veel doen, ik heb 2 gezonde handen en een gezond verstand( kan alleen niet veel meer lopen en geen heel zwaar werk meer doen ivm hart. maar doe het wel....logistiek is mijn specalitiet.. en heb een gezond verstand probleem oplossingen in managment transport horeca, bouw watervoorzieningen dijken bouw en ontwikkeling etc etc.

Neen ik wil hier niets meer doen alleen mijn eigen wens vervullen. heb in de verleden genoeg gedaan alhier, sorry hier een koud hart gekregen.....met vriendelijke groet Dreesman

Ik zie je hier ook voornamelijk op negatieve reacties negatief reageren. Kan zijn dat je door omstandigheden een 'koud hart' gekregen hebt, maar als ik je zo lees zou ik ook niet snel voor je inspringen. Één verkeerd woord en het is basta. Jammer.

Ik denk dat ook in Azie men je laat vallen als je geen geld (meer) hebt en deze instelling. Daarnaast: ga eens kijken daar waar je al eerder English Teacher was en van daaruit verder. Zo te zien heb je er meer ervng dan de meesten hier. Waarom dan hier vragen?
Later is nu
quote:dreamer schreef op 17 december 2011 @ 14:24:

[...]

Ik zie je hier ook voornamelijk op negatieve reacties negatief reageren. Kan zijn dat je door omstandigheden een 'koud hart' gekregen hebt, maar als ik je zo lees zou ik ook niet snel voor je inspringen. Één verkeerd woord en het is basta. Jammer.

Ik denk dat ook in Azie men je laat vallen als je geen geld (meer) hebt en deze instelling. Daarnaast: ga eens kijken daar waar je al eerder English Teacher was en van daaruit verder. Zo te zien heb je er meer ervng dan de meesten hier. Waarom dan hier vragen?

Hi dreamer.

dank voor je reactie, het is niet allemaal negatief hoor, ik blijf positief en ga voor mijn doel en zal jullie ook zeker laten weten als ik het bereikt heb, duurt mischien even, maar het gaat gebeuren, al moet ik gaan liften(zoals iemand al zei hier!!) er zijn goede en slechte tijden in het leven en zit nu in een slechte tijd, maar na regen komt zonneschijn TOCH ??vallen en opstaan zeggen ze ook wel.(alleen het vallen doet zeer)....:)

Ik vroeg alleen advies hier en geen finaciele help, maar krijg veel negatieve reactie, maar gelukkig ook heel goede reacties waar ik wat aan heb, en ben daar ook dankbaar voor...! dus niet basta hoor, de negatieve reactie neem ik ook mee, maar soms.........?

Het zal wel goed komen, we hebben een nieuw jaar voor de boeg, en het komt wel mijn doel mijn Goal.......

groetjes Dreesman en bedankt,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven