Weg uit dit land, maar hoe ???

14-12-2011 00:30 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen, ik wil weg uit dit land maar het lukt niet en ben radeloos, ik ben alleen en vrij oud, geen familie en paar vrienden , maar nog niet met pensioen, ben wel ziek, diabeet hartaanval gehad en een ongeneeslijke ziekte, en zit in de wia met een uitkering van 690 euro per maand en daar moet ik van alles mee doen, en zoals je weet is dat niet veel hier in dit land, ik ben bereid om hier alles op te geven en naar azie te vertrekken waar ik gelukkig ben en voel, ik weet dat ik nog zo een 5 tot 10 jaar te leven heb, dat voel ik en weet ik van me zelf, ik zit hier thuis en voel me in een gevangenis, kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaan, ik ben het hier zat en niet gelukkig, ik ben wel bereid om daar te werken in vrijwilligers werk en zou mij daar heel gelukkig bij voelen en in mijn hart wil ik dat ook, of bij een bedrijf aldaar en werken voor kost en inwoning en verbijfkosten op een basis dat ik een maand terug kan gaan voor mijn medicijnen eens in de half jaar en dan gelijk weer terug!!!

Hier kan ik toch niet op het systeem rekenen, ook niet als je hier 39 jaar gewerkt heb volgens mijn overheid.nl........ wie heeft een goed advies of idee of weet een bedrijf die mij kan helpen om wat van die laatse jaren wat te maken en een blij leven te hebben, kanhier antwoord geven of naar mij emailen, bij voorbaat dank...............
quote:Katherina schreef op 14 december 2011 @ 13:32:

Is je Engels wel beter dan je Nederlands trouwens? Want als je mensen op dit niveau gaat les geven, tja, ik weet niet hoor.

dank U voor de positieve gedachte Katherina, dat helpt, met vriendelijke groet.

je slaat de spijker op de kop!!!
Blijf het typisch vinden dat je daar wel de handen uit de mouwen kan/wil steken en hier niet. Engelse les geven zal het niet worden als dat net zo belabberd is als je Nederlands. En als je geen geld hebt, houdt het toch op. Of denk je dat er hier iemand zit die jouw ticket gaat betalen?
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 13:47:

[...]

dank U voor de positieve gedachte Katherina, dat helpt, met vriendelijke groet.

je slaat de spijker op de kop!!!Dus wat je eigenlijk zegt is dat je Engels net zo beroerd is als je Nederlands??
Maar als je vrijwilligerswerk wil doen, hoe kom je dan aan geld om te wonen en om eten, medicijnen, je leven daar en vluchten van en naar Nederland te betalen?
Ga hier een half jaar hard werken en spaar een ticket bij elkaar. Verkoop alles wat je bezit en vertrek.

Hoe moeilijk is het?

Hier niets meer willen doen en zoeken naar een manier dat iemand je emigratie voor je gaat financieren: kansloos. Ook niet met een sneu verhaal dat je nog maar 5-10 jaar hebt.

(overigens, wel dijken willen bouwen maar zo ziek zijn dat je binnen 10 jaar dood bent??)
Hij wil natuurlijk wèl zijn Nederlandse uitkering behouden.
quote:nessemeisje schreef op 14 december 2011 @ 13:51:

Blijf het typisch vinden dat je daar wel de handen uit de mouwen kan/wil steken en hier niet. Engelse les geven zal het niet worden als dat net zo belabberd is als je Nederlands. En als je geen geld hebt, houdt het toch op. Of denk je dat er hier iemand zit die jouw ticket gaat betalen?

Nee hoor ik verwacht helemaal niets, maar mensen lezen niet en het begrip is hier ver te zoeken, en sorry dat mijn nederlands niet

zo goed of zoals U zegt belabberd, maar gelukkig ben ik nog wel mens die ook fouten maakt(das toch nog wel normaal......Toch??)

Ik ben hier niet gelukkig.............. maar dat zullen de meesten wel niet begrijpen............ als je hier niets hebt en daar wel!!

met vriendelijke groeten Dreesman.....
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 13:45:

(4)ik kan nog veel doen, ik heb 2 gezonde handen en een gezond verstand( kan alleen niet veel meer lopen en geen heel zwaar werk meer doen ivm hart. maar doe het wel....logistiek is mijn specalitiet.. en heb een gezond verstand probleem oplossingen in managment transport horeca, bouw watervoorzieningen dijken bouw en ontwikkeling etc etc.

@Dreesman. Je noemt een aantal werkvelden. Maar heb je ook relevante opleidingen en werkervaring?
quote:borderwalk schreef op 14 december 2011 @ 13:55:

[...]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je Engels net zo beroerd is als je Nederlands??

Ik heb 2 jaar daar gewerkt als an English teacher, maar zoals ik al eerder gezegd heb, mensen lezen niet goed en hebben weinig begrip sommige daargelaten, die wel kunnen lezen en tussen de lijnen???

Maar maakt niet uit we (IK) kom er wel uit, en ik kom er zeker , want het is mijn levens doel, vroeg alleen advies, maar krijg veel negatieve berichten .......... en das jammer!!!!!!

met vriendelijke groet. dreesman........
Dreesman, geen kinderen, vrienden, buren, collega's? Die hebben misschien allemaal heus wel wat te doen.

Stop met zeuren! Is er nu werkelijk niets positieft in je hele leven? Zijn al je herinneringen uit beter tijden verbleekt en vervaagd? Is iedereen je vergeten sinds je ziek bent?

MIsschien komt dat wel omdat je verbitterd bent. Er zijn genoeg zieke mensen die wel positief in het leven staan. Geloof mij, vriendelijk doen tegen een ziek persoon met zo'n attitude als de jouwe, daar zijn de meeste mensen heel gauw klaar mee.
quote:pinks schreef op 14 december 2011 @ 13:56:

Ga hier een half jaar hard werken en spaar een ticket bij elkaar. Verkoop alles wat je bezit en vertrek.

Hoe moeilijk is het?

Hier niets meer willen doen en zoeken naar een manier dat iemand je emigratie voor je gaat financieren: kansloos. Ook niet met een sneu verhaal dat je nog maar 5-10 jaar hebt.

Heb hier niets en mag niet werken !!!!!! eerst lezen ik heb een uitkering WIA van 690 eurie!!!! ik zit hier in een gevangenis, mijn eigen appartementje!!!!!

(overigens, wel dijken willen bouwen maar zo ziek zijn dat je binnen 10 jaar dood bent??)
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:00:

[...]

Nee hoor ik verwacht helemaal niets, maar mensen lezen niet en het begrip is hier ver te zoeken, en sorry dat mijn nederlands niet

zo goed of zoals U zegt belabberd, maar gelukkig ben ik nog wel mens die ook fouten maakt(das toch nog wel normaal......Toch??)

Ik ben hier niet gelukkig.............. maar dat zullen de meesten wel niet begrijpen............ als je hier niets hebt en daar wel!!

met vriendelijke groeten Dreesman.....

Volgens mij lezen de meesten hier heel goed, maar je bent gewoon niet zo duidelijk. Wie weet leest er hier wel iemand mee met connecties. Wil je je dan zo profileren, met 10 punten in elke zin en zonder concrete antwoorden te geven?

Waarom zeg je niet iets als:

Ik ben een ingenieur, ik ben 54, Ik heb jarenlange expertise in ..... Mijn laatste functie was....... bij ...... Ik heb gezondheidsproblemen, maar ik kan nog wel fulltime/30uur/met aanpassingen werken. In Nederland lukt het me niet om te werken omdat........Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat......... Wie weet een organisatie waar ik eens mee om de tafel zou kunnen gaan zitten?
[quote]pinks schreef op 14 december 2011 @ 13:56:

Hoe moeilijk is het?

Heb hier niets en mag niet werken !!!!!! eerst lezen ik heb een uitkering WIA van 690 eurie!!!! ik zit hier in een gevangenis, mijn eigen appartementje!!!!!

ja 5 tot 10 jaar weet jij hoe het is om ongeneeslijk ziek te zijn.... heb jij levens ervaring???
Waarom heb je zo'n laag inkomen? Is dat niet aan te vullen tot bijstandsniveau? Van 690 euro kun je gewoon niet rondkomen, dat is vrijwel onmogelijk.
Maar waarom zou je dan met behoud van wia in het buitenland wel mogen werken? Omdat het vrijwilligerswerk is? Dan kun je dat heir toch ook doen? Zelfs vrijwilligers krijgen bij een hoop instellingen een vergoeding, de vrijwillige brandweer betaald best goed, geloof ik.

Ook zou je zwart klusjes kunnen doen voor mensen uit de buurt. Maar ja, als je dat kunt, dan zou ik een herkeuring overwegen, misschien wordt je gedeeltelijk goedgekeurd, en kun je een parttime baan aannnemen. Je hebt in flink wat branches ervaring, lees ik net.
Oh, Helene, jouw motto vind ik zo'n oppepper! Iedere keer als ik het lees wordt ik er blij van.
Ik snap het wel hoor Dreesman, dat je in Nederland niet gelukkig bent. Ik kom ze genoeg tegen hier in Thailand en Maleisië, Nederlanders die het helemaal zat waren en vertrokken zijn en die hier een nieuw leven opgebouwd hebben. Zoals ik al eerder zei is het leven hier erg goedkoop en kun je van een Nederlands pensioen + AOW hier goed rondkomen.

Leraren Engels komen hier overal aan de bak, met of zonder diploma. Tuurlijk hebben ze liever een leraar Engels met een TEFL (oid) diploma, maar als je kunt aantonen dat je ervaring hebt, doen ze echt niet moeilijk.

En als je - zoals je zelf zegt - niet bang bent om de handen uit je mouwen te steken kun je ook denken aan het opzetten van een stichting bijvoorbeeld of een weeshuis (helpen) opzetten, een schooltje beginnen midden in Cambodja of Vietnam....

En het is kiezen of delen denk ik: of je blijft in NL en houdt je WIA (wat het ook mag zijn), of je vertrekt naar Azië en zorgt dat je niet meer 2x per jaar terug hoeft naar NL. Zoals ik al zei is de medische zorg hier erg goed, dus dat zou ook te regelen moeten zijn.

Waar een wil is is een weg (hoe clichë het ook klinkt)!
quote:Katherina schreef op 14 december 2011 @ 14:21:

Oh, Helene, jouw motto vind ik zo'n oppepper! Iedere keer als ik het lees wordt ik er blij van.Dank je. Herinner me er halverwege volgend jaar nog maar eens aan.
Dreesman, mijn ervaring is dat mensen die emigreren om hun situatie in Nederland te ontvluchten vaak degenen zijn die met hangende pootjes terugkomen. In werkelijkheid blijkt het gras in het nieuwe land namelijk vaak toch niet groener te zijn. Bovendien neem je jezelf en je eigen sores mee, Je wordt daar niet zomaar opeens een ander persoon.

Emigreren is een groot avontuur, maar zeker geen roze droom (ik spreek uit ervaring). Onderschat het niet en koester realistische verwachtingen.
TO, wij lezen niet tussen de regels door zeg je.

Maar waarom moeten we dat? Kun je gewoon niet duidelijker zijn?
quote:borderwalk schreef op 14 december 2011 @ 14:17:

[...]

Volgens mij lezen de meesten hier heel goed, maar je bent gewoon niet zo duidelijk. Wie weet leest er hier wel iemand mee met connecties. Wil je je dan zo profileren, met 10 punten in elke zin en zonder concrete antwoorden te geven?

Waarom zeg je niet iets als:

Ik ben een ingenieur, ik ben 54, Ik heb jarenlange expertise in ..... Mijn laatste functie was....... bij ...... Ik heb gezondheidsproblemen, maar ik kan nog wel fulltime/30uur/met aanpassingen werken. In Nederland lukt het me niet om te werken omdat........Ik zou graag in Azie aan de slag gaan omdat......... Wie weet een organisatie waar ik eens mee om de tafel zou kunnen gaan zitten?Dat staat er ook bij 59 jaar kijk dan naar de reacties die ik schrijf alhier!!! maar dank voor de tip,
Ik snap ook weinig van je verhaal.

Als je in Azië denkt te kunnen werken, kun je hier toch ook werken? Waarom dan profiteren van een WIA-uitkering? Hoe bedoel je dat je in je uitkering gevangen zit? Je zegt zelf dat je kunt werken. Dan kun je je uitkering toch opzeggen en zelf je geld verdienen?
quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 13:45:

(4)ik kan nog veel doen, ik heb 2 gezonde handen en een gezond verstand( kan alleen niet veel meer lopen en geen heel zwaar werk meer doen ivm hart. maar doe het wel....logistiek is mijn specalitiet.. en heb een gezond verstand probleem oplossingen in managment transport horeca, bouw watervoorzieningen dijken bouw en ontwikkeling etc etc.

Neen ik wil hier niets meer doen alleen mijn eigen wens vervullen. heb in de verleden genoeg gedaan alhier, sorry hier een koud hart gekregen.....met vriendelijke groet Dreesmanquote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 14:17:

ja 5 tot 10 jaar weet jij hoe het is om ongeneeslijk ziek te zijn.... heb jij levens ervaring???

Beste man je spreekt jezelf nogal tegen.

Maar als je geen haast hebt: pak je boeltje en ga met OV en liftend naar Azië. Onderweg klusjes en vrijwilligerswerk doen voor kost en inwoning. Van te voren al je bezittingen hier verkopen vooreen eerste klein startkapitaaltje.
Okay, Dreesman, ik heb het niet druk en wil je best helpen. Ik ben de rotste niet. Maak eens een verhaal a la het voorbeeld van Borderwalk. Wie ben jij, wat kan jij, wat wil jij? Ik weet wat je niet kan en niet wil, maar wat zijn je mogelijkheden?

Als je je verhaal was gestart zoals Borderwalk voorstelt, waren de reacties zo anders geweest!
quote:cicely schreef op 14 december 2011 @ 14:28:

Ik snap ook weinig van je verhaal.

Als je in Azië denkt te kunnen werken, kun je hier toch ook werken? Waarom dan profiteren van een WIA-uitkering? Hoe bedoel je dat je in je uitkering gevangen zit? Je zegt zelf dat je kunt werken. Dan kun je je uitkering toch opzeggen en zelf je geld verdienen?

Dit vraag ik me ook af. Waarom kun je hier niet werken dan? Het is niet verplicht om een uitkering te blijven ontvangen.

Mijn schoonvader was ook afgekeurd en is niet thuis gaan zitten, maar heeft tot zijn 65e gewerkt. Hij heeft zelf actief naar een passende baan gezocht en werkte bij een zorginstelling als conciërge en chauffeur voor gehandicaptenvervoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven