Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
AliciaDestiny schreef:
23-07-2019 19:34
hmm.. ik zou denken bij vrijwilligers, dat als je echt behoefte hebt om weg te gaan dat dat mogelijk moet zijn toch? Althans dat denk ik.
Vast wel, maar ik ben niet zo bijdehand genoeg om dat dan te vragen..
Geen idee waarom, misschien omdat je je collega' s niet wilt laten zitten?
Worden jullie ook chagrijnig van mensen die zeggen dat het zulk lekker weer is?
Schei toch uit, wat is hier nou lekker aan. :hamer:
hier in de omgeving toch veel winkeliers die hun tijden aanpassen ivm de hitte, bij jullie ook?
RikM schreef:
23-07-2019 20:56

Ja. En dan mensen die niet tegen dit weer kunnen aanstellers noemen.
Maar klagen over kou in de winter mag wel, dan stellen zij zich niet aan zeker. Wat een kortzichtigheid!
Jullie moeten naar de camping! Zit nu in Friesland en ik zit buiten al met een vestje aan en trek zo een paar sokken aan, heb koude voeten. Nou, dat heb ik thuis nooit.
ik geef mn bek ook maar een douw
RikM schreef:
Yup.

Maar worden er steeds minder, de zonneliefhebbers die mij normaal uitlachen beginnen nu ook te miepen over de hitte tegen me.
Madeliefjees schreef:
23-07-2019 21:19
Jullie moeten naar de camping! Zit nu in Friesland en ik zit buiten al met een vestje aan en trek zo een paar sokken aan, heb koude voeten. Nou, dat heb ik thuis nooit.

Nou, dat lijkt me vreemd. Ik trek pas een vestje en sokken aan als het echt heel koud is. Dan heeft iedereen al eenn dikke trui aan en een sjaal om! :proud:
RikM schreef:
Ja behoorlijk, ik kreeg gister te horen: "Nou ik heb er allemaal geen last van hoor.." echt waar.. onbegrijpelijk.
You can't make a rainbow without a little rain
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 21:27
Nou, dat lijkt me vreemd. Ik trek pas een vestje en sokken aan als het echt heel koud is. Dan heeft iedereen al eenn dikke trui aan en een sjaal om! :proud:
Hahaha ik ook! Zelfs in de ‘winter’ loop ik nog rond in een shirt met korte mouwen.
AliciaDestiny schreef:
23-07-2019 19:34
hmm.. ik zou denken bij vrijwilligers, dat als je echt behoefte hebt om weg te gaan dat dat mogelijk moet zijn toch? Althans dat denk ik.
Vrijwillig betekend niet vrijblijvend. Tuurlijk kan je wegblijven maar dan hoef je vaak ook helemaal niet meer te komen.

In geval van die forummer zou ik er een flinke ruzie voor over hebben. Maar ik gok dat TO er met een reden werkt en misschien niet zo snel achterste van haar tong laat zien daar.
AngelEyes0192 schreef:
23-07-2019 21:45
Hahaha ik ook! Zelfs in de ‘winter’ loop ik nog rond in een shirt met korte mouwen.
Same!
AngelEyes0192 schreef:
23-07-2019 21:45

Inderdaad. En het moet al echt zowat vriezen wil ik mijn winterjas aan doen.
Ik zag op de weerapp dat ze de temperatuur voor vrijdag, zaterdag en zondag alweer naar boven hebben aangepast voor hier.
Echt, ik kreeg er zowat een paniekaanval van en een huilbui. Verschrikkelijk! :cry:
Mijn dochter gaat zondag op kamp, ze is ook geen fan van dit weer. Maar kan het wel hebben. Maar liever niet.

We moeten 2 uur in de auto. En dan al die zooi naar een kamp slepen, inrichten en daarna een uur in een warme megatent gaan zitten voor een opening. Om 15.00 uur.

Nu zag het er de hele week naar uit dat het vrijdag zou gaan dalen en zondag maar 23 graden zou worden. Dus ik helemaal blij tegen haar al de hele week dat het wel mee gaat vallen.

Not. Nu al 27 graden. En ik ben nu al ziek dus zondag ben ik helemaal afgemat en verlept. Ik ga mooi die tent niet in. Ga wel aan de zijkant hangen.
Ik ben al aan de diarree.
Het is allemaal de schuld van die klote oostenwind.
verkeerd topic
Zo, ik heb er weer een brakke nacht opzitten. Maar 3 uur geslapen. En heel licht ook. Constant wakker door geluiden van de straat. Maar het is wel afgekoeld hier, zowaar 24 graden binnen. Als je alles open zet en het waait door scheelt dat echt een hoop.
Ja het is een risico met inbrekers enzo maar ik heb hier 2 waakhonden beneden die bij elk geluidje als een gek gaan blaffen dus dan ben ik er ook op tijd bij.
Heb de torenventilator op de eettafel gezet en hij blaast nu lekker de wind van buiten naar binnen door.

Ik zag ook dat het dit weekend ook nog heet word en volgende week ook niet echt koeler. Daar baalde ik wel even enorm van. Maar goed laten we hopen dat het nog bij trekt. Het zou zondag 24 graden worden maar nu staat er alweer 29 hier. Ik ben het alweer helemaal zat in elk geval. Het is niet goed voor mijn humeur. Elke keer knallende koppijn, heel duizelig en gewoon een naar en beklemmend gevoel.
Kom maar door met de herfst!!

Ik sta vandaag nog niet ingedeeld dus als ik niet hoef te werken ga ik denk ik bij mijn moeder in huis zitten. Alles wat ik af kon plakken is gedaan, nu maar hopen dat het helpt. Veel succes allemaal vandaag!!
Madrid87 schreef:
24-07-2019 06:51
Zo, ik heb er weer een brakke nacht opzitten. Maar 3 uur geslapen. En heel licht ook. Constant wakker door geluiden van de straat. Maar het is wel afgekoeld hier, zowaar 24 graden binnen. Als je alles open zet en het waait door scheelt dat echt een hoop.
Ja het is een risico met inbrekers enzo maar ik heb hier 2 waakhonden beneden die bij elk geluidje als een gek gaan blaffen dus dan ben ik er ook op tijd bij.
Heb de torenventilator op de eettafel gezet en hij blaast nu lekker de wind van buiten naar binnen door.

Ik zag ook dat het dit weekend ook nog heet word en volgende week ook niet echt koeler. Daar baalde ik wel even enorm van. Maar goed laten we hopen dat het nog bij trekt. Het zou zondag 24 graden worden maar nu staat er alweer 29 hier. Ik ben het alweer helemaal zat in elk geval. Het is niet goed voor mijn humeur. Elke keer knallende koppijn, heel duizelig en gewoon een naar en beklemmend gevoel.
Kom maar door met de herfst!!

Ik sta vandaag nog niet ingedeeld dus als ik niet hoef te werken ga ik denk ik bij mijn moeder in huis zitten. Alles wat ik af kon plakken is gedaan, nu maar hopen dat het helpt. Veel succes allemaal vandaag!!
Hier 27, maar dat ligt natuurlijk aan het huis..
Fijn dat het bij jou zo is afgekoeld
Ik zie hier dat ze voor vandaag 29 afgeven, morgen 33 en vrijdag 31. met vrijdag en zaterdag regen en onweer, laten we het hopen..

Over het algemeen ben ik wel een goede slaper, ook in deze periode.
Toch ben ik wel moeër dan anders en stond ik vanochtend met hoofdpijn op

Misschien een domme vraag: maar hebben jullie ook het gevoel dat de ventilator (torenventilator) overdag warme lucht blaast?
Ik dacht dat dat zou kunnen komen omdat hij de hele dag in een warme kamer staat en ik hem bij thuiskomst pas aan zit. :-$
michella_1991 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 07:11
4.05% gewijzigd
Nee, mijne blaast echt koele lucht. Ik heb hem zelfs uitgedaan vannacht omdat het niet nodig was. Kan je hem overdag ook aan doen? Wellicht helpt dat. Kan je je ramen afplakken met alu folie of er handdoeken voor hangen? Alle beetjes helpen.

Woon je hoog in Nederland dat het zo koel wordt bij jou vandaag? Hier ( westen ) geeft hij aan 34 graden voor vandaag.
En mijn weerapp klopt helaas bijna altijd wel.
Madrid87 schreef:
24-07-2019 07:09
Nee, mijne blaast echt koele lucht. Ik heb hem zelfs uitgedaan vannacht omdat het niet nodig was. Kan je hem overdag ook aan doen? Wellicht helpt dat. Kan je je ramen afplakken met alu folie of er handdoeken voor hangen? Alle beetjes helpen.

Woon je hoog in Nederland dat het zo koel wordt bij jou vandaag? Hier ( westen ) geeft hij aan 34 graden voor vandaag.
En mijn weerapp klopt helaas bijna altijd wel.
Ik woon in Zeeland.
Ramen afplakken lijkt me niet nodig omdat ik rolgordijnen heb die ik met warme dagen ALTIJD omlaag doe. Toch kwam ik gister thuis in 30 graden
Die ventilator is misschien wel een goed idee, ik werk vandaag maar en half dagje.
Maar als ik een hele dag werk durf ik hem eigenlijk niet aan te laten..
Rolgordijnen zijn goed maar dan nog wordt het warm. Bij mijn moeder thuis heeft ze boven ook rolgordijnen en daar is het ook altijd bloedheet met dit weer. Beneden niet maar boven is het afzien. Als je er handdoeken voor kan hangen ( aan de buitenkant dus ) zou ik het doen. Het scheelt echt een hele hoop warmte.
Ik heb mijn hele raam volgeplakt met karton en ik voel echt dat het scheelt.

Ik zou de ventilator voor een halve dag wel aan laten, zolang hij gewoon goed stevig staat kan dat best.
Geen alu folie aan de binnenkant van je raam plakken hoor. Dan krijg je een thermische breuk.
Je kan beter aluminiumfolie aan de buitenkant van je raam plakken en dan eventueel aan de buitenkant ook nog een groot wit laken hangen als je die mogelijkheid hebt.

Rolgordijnen helpen niks omdat het glas nog altijd kan opwarmen. Je moet voorkomen dat de zon op de ramen kan komen, dat is het beste.
Vreselijke rot nacht gehad! Ik sliep om 2.00 uur nog niet! Daarna allemaal korte vreemde slaap momenten met vage dromen! Voel mij brak en het blijft pokke heet in huis. 28 graden nu, plat dak bovenste verdieping! Ben dus heel erg chagerijnig en zou willen dat iemand mij vanavond een knock-out dreun uitdeelt! :hamer: Liet ik net nog mijn thee uit mijn klauwen vallen ook! :thunder:
''Geen woorden maar daden''
Ja ik bedoelde ook folie aan de buitenkant ipv de binnenkant. Had ik even moeten verduidelijken. Het is nog vroeg en ik ben brak. :$

Oh woon je op de bovenste verdieping Honingbloesem? Dat is balen zeg. Of kan je nog een verdieping omlaag? Ik zit ook op de eerste. Mijn onderburen hebben geluk. Ze hebben ook nog een zonnescherm.
Mijn broer en schoonzus zitten nu op de camping, die hebben dat wel slim gedaan. Zij wonen op een zolder en daar is het helemaal de hel met dit weer. Nu is het in een tent in Brabant ook heet maar die zolder is verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven