Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
21-05-2019 11:36
Vandaag de warmste dag van de week; 22 graden en zonnig.

Maar toch klaag ik niet. Ik vind het wel fijn. Het is een aangename temperatuur en er staat een briesje.

Ik krijg net een smsje dat de post een bestelling, zomerjurkjes, heeft proberen te leveren. Morgen dus naar het postkantoor, hopelijk zit er iets bij. Ik heb echt nieuwe zomerkleding nodig, voor zowel prive als werk.
Echt?? Het is hier 12 graden en bewolkt. Zullen we ruilen? :P
Daar zeg ik geen nee tegen, ook al vind ik dit weer wel ok. :)
Alle reacties Link kopieren
Tjonge zeg. De 14 daagse voorspellingen in mijn regio: tot 4 juni tussen de 16 en 21 graden en veel regenbuitjes. Gisteren de start van de avondvierdaagse, heerlijk gelopen met 12 graden. En dan te bedenken dat over een maand de langste dag alweer is geweest. Ik weet dat het zomer moet worden en het zal dan ook best warm worden maar jongens, echt! Dat is dan maar drie maanden ofzo ipv die vijf a zes van vorig jaar. Ik voel me zoveel beter!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
22-05-2019 06:57
Tjonge zeg. De 14 daagse voorspellingen in mijn regio: tot 4 juni tussen de 16 en 21 graden en veel regenbuitjes.
Haha, precies dit wilde ik ook zeggen. Alleen zie ik hier over 2 weken een keer 26 staan, maar dat kan nog veranderen.
Heerlijk vooruitzicht!
We worden verwend. En het is zoveel rustiger buiten. De zomer moet nog komen en dan is er nog genoeg tijd voor de liefhebbers om te bbq'en.
Alleen de regen ontbreekt. Dat blijft toch zorgelijk. Dat beetje dat we de laatste tijd hebben gehad, lost bij lange na het ernstige grondwatertekort niet op.
Maargoed, we hebben er helaas geen invloed op. Nu maar genieten van dit fijne weer.
Ja, wat een heerlijk voorjaar! Wat een rust geeft dat. Geeft mij ook weer wat vertrouwen in het najaar. Een paar maanden zomer is te overzien!
Alle reacties Link kopieren
Nou dit went snel moet ik zeggen, beloning na die grafhitte van vorig jaar. Ben er zo enorm blij mee, heb veel meer energie echt helemaal top
Heerlijk dit! :)
Vlaginvaas schreef:
22-05-2019 10:05
Nou dit went snel moet ik zeggen, beloning na die grafhitte van vorig jaar. Ben er zo enorm blij mee, heb veel meer energie echt helemaal top

:biggrin:

En verder helemaal eens!
Akeleila schreef:
22-05-2019 10:18
:biggrin:

En verder helemaal eens!

Ik moest ook gniffelen om het woord 'grafhitte'. :D
Ik las "grafitti" 🤔😏
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het van dit forum dacht ik en sindsdien dacht ik...ja dat dekt de lading wel :)
Het dekt de lading perfect. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt er volgende week genoeg regen. Voor mijn regio staat elke dag regen gepland. Ik als pluviofiel ga genieten!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik zie hier de komende 14 dagen weinig regen. Er wordt wel wat regen voorspeld, maar de kans daarop is 30% of minder, dus dat is te verwaarlozen. Maar het kan natuurlijk veranderen.

Hopelijk klopt de voorspelling bij jou wel, tanteslankie, en kun je heerlijk genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd naar jullie en jullie dagelijkse leven. Ik trap wel af, jullie hoeven trouwens niet te reageren hoor. Ik ben 49, werk fulltime op kantoor zonder airco en woon in provincie Utrecht. Soms denk ik wel, het zou toch een bekende van je zijn, een vd forummers.

Ik kan me nu al niet meer voorstellen hoe ik het een jaar geleden heb overleefd, heb het nu al weer zo warm eerlijk gezegd. Heb ook last van hormonen waardoor ik het praktisch altijd warm heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Utopia. Ik weet ook niet hoe ik die rotzomer van vorig jaar ben doorgekomen.
Mensen verklaren mij voor gek omdat ik hekel heb aan de zomer.
Masr hier kunnen we onszelf zijn. Zo fijn om medestanders te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker woesjje, voelt heel fijn. Het is ook elke dag weer een bevestiging dat je anders bent, geen ontkomen aan. En dan denk ik maar weer aan jullie. :high5:
Alle reacties Link kopieren
Sluit me helemaal aan bij jullie!

Wat was ik bang voor een bloedhete april, mei, juni... etc. Ik kan weer ademen. Echt. Kan mijn geluk niet op.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic heeft mij zou geholpen...echt geweldig! Ik ben (ook) 49, werk 32 uur op kantoor en een dag fulltime time mantelzorg. Kantoor is zwaar eronderdoor maarwel airco gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Hoorde vanmiddag iemand zeggen ''krijgen we de zomer nog''
Dan denk ik, zijn deze temperaturen niet genoeg/lekker dan.

Ik snap dat er mensen zijn die van zomer houden hoor, maar dit soort opmerkingen... kan het niet uitleggen
Alle reacties Link kopieren
Zwaar verouderd moet dat zijn haha. Heb gelukkig een oud huis waar de kamer redelijk koel blijft
Alle reacties Link kopieren
Dit s een normale zomer graad of 20, helemaal prima alleen meer regen voor de natuur graag. Als je 38 graden wilt ga je maar in zuid Europa wonen
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dit inderdaad :)
Weet je wat nou zo fijn is aan dit weer. Dat hardlopen fijn is, je kan gewoon leuke kleding aan, en je kunt ook nog gewoon lekker binnen zitten als je wil want de zon is soms even weg en het is binnen nog helemaal niet warm.

En inderdaad, het is nu gewoon normaal voor de tijd van het jaar. Normale temperatuur is nu rond de 18 graden en dat was het vandaag, dus volgens mij prima lente weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 48 en werk drie dagen op een kinderdagverblijf mét airco. En ik ben zo blij met dit weer en de vooruitzichten. Ik overweeg om de vlag uit te hangen en erwtensoep te maken. Echt.

En ik hou van jullie. Voor het begrip, het delen, de steun. Jullie dragen bij aan mijn goede gevoel. Ik voel me gedragen hier. Hier ben ik niet gek, stel ik me niet aan. Mag ik vloeken, spuien en klagen. Sterker nog, jullie doen gewoon mee!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven