Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
24-05-2019 16:14
:O :proud:

Ik vind dit ook prima te doen. Wat mij betreft zou het nooit meer warmer hoeven worden dan 15 graden, maar als het dan toch zomer moet gaan worden, dan is dit voor nu prima.

Kijk, als het maar gewoon normaal weer is, dan doen wij helemaal niet zo moeilijk. :mrgreen:
Helemaal mee akkoord :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om eens wat meer over jullie te lezen. Hier 32, alleen met 1 kat. Hobby's? Lezen, musicals, voetbal kijken, zelf sporten (handbal), netflixen.

OT. het is hier best wisselend geweest de laatste tijd. Er zaten hele fijne dagen tussen maar zoals gisteren en vandaag is het hier warm en zonnig :( . Maar zolang we niet richting de 30 graden gaan en er ook nog hele fijne dagen tussen zitten, red ik het wel. Ik merk wel dat ik last heb van de lange dagen, maar gelukkig duurt het niet zo lang meer voordat we in ieder geval weer de goede kant opgaan
Alle reacties Link kopieren
Ik was geloof ik wel een beetje summier bij t voorstellen...naast mn werk en mantelzorg heb ik een leuke man die ook niet zo gek is op hitte en een lieve schildpadpoes. Ik hou van zwemmen, lezen, bordspelletjes spelen en ik rommel graag in de keuken.
Leuk dat jullie je voorstellen!

Ik vertel liever niet teveel over mezelf, maar dat ik 30 ben, samenwoon met mijn vriend en hou van films en muziek mogen jullie wel weten ;)

Ik ben echt zo blij met deze maand! De maand mei hebben we maar mooi cadeau gekregen. Soms nog iets teveel zon (en zeker VEEL te weinig regen!!) naar mijn smaak, maar qua temperatuur echt prima. :cheer:
Hoop niet dat we het nog dubbel terugkrijgen door een extreem hete zomer en nazomer.....
Vraagje voor de nieuwsgierigheid:
Zijn jullie altijd al 'winterlovers' geweest of pas in jullie volwassen jaren?

Ik vond vroeger als kind de zomer nog wel leuk, je had dan natuurlijk ook de zomervakantie waarin je heel veel leuke dingen kon doen.
Al vond ik als kind de winter toch wel al leuker en gezelliger, en dan vooral de kersttijd.
Maar ik ben pas echt een wintermens geworden als twintiger, en de liefde voor de winter groeit elke zomer lijkt wel. ;)

Hoe is dat bij jullie?
Gister vond ik het trouwens best warm en benauwd bij ons. De zon scheen ook volop hier, nu is het bewolkt, een stuk beter!
LAgirl82 schreef:
25-05-2019 11:16
Vraagje voor de nieuwsgierigheid:
Zijn jullie altijd al 'winterlovers' geweest of pas in jullie volwassen jaren?

Ik vond vroeger als kind de zomer nog wel leuk, je had dan natuurlijk ook de zomervakantie waarin je heel veel leuke dingen kon doen.
Al vond ik als kind de winter toch wel al leuker en gezelliger, en dan vooral de kersttijd.
Maar ik ben pas echt een wintermens geworden als twintiger, en de liefde voor de winter groeit elke zomer lijkt wel. ;)

Hoe is dat bij jullie?
Nee als kind maakte het me allemaal niet zoveel uit geloof ik, zomer of winter. Had in ieder geval geen grote hekel of moeite met warm weer. Is pas gekomen van mijn 20ste ongeveer.
RégineFilange schreef:
25-05-2019 11:32
Nee als kind maakte het me allemaal niet zoveel uit geloof ik, zomer of winter. Had in ieder geval geen grote hekel of moeite met warm weer. Is pas gekomen van mijn 20ste ongeveer.

Ja hetzelfde als hier dus ongeveer.

Ook begonnen toen ik twintiger was en nu ik een dertiger ben lijkt het alsof ik steeds minder tegen de hitte kan.
En dat terwijl ik als twintiger nog in het Zuid-oosten van de VS heb gewoond, een warm maritiem klimaat (warm zeeklimaat) met milde winters en warme zomers die tot de meest hete zomers binnen de Verenigde Staten gelden. Maanden lang was het 30+ graden en ontzettend benauwd!
Nu is dat echt de hel voor mij om daar nog te wonen. Toen lukte het nog wel, en was het nog wel net uit te houden, nu zou ik dat denk ik niet meer kunnen.
Zou dat echt met ouder worden te maken hebben? :?:
Als kind had ik nergens last van. Ik kan me zomers herinneren van eindeloos buiten spelen en ik kan me niet herinneren dat ik daar iets niet fijn aan vond. Bij mij is het begonnen in mijn tienerjaren (hormonen van de puberteit?) dat ik minder goed tegen de warmte kon. En de laatste jaren (hormonen van de overgang?) is het nog een graadje erger geworden.

Wie weet is er in die hoek (hormonen) wel iets te vinden wat wat verlichting zou kunnen geven. Ingrijpen in mijn hormoonhuishouding heeft mij nooit getrokken, maar misschien toch eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even op het zomertopic de 30 dagen voorspellingen gekeken en juni dreigt nu al letterlijk in het wat te vallen. Wat een genot! Ik voel me zoveel beter dan vorig jaar!

Ik heb altijd al meer gehouden van de winter. De sfeer, de kou, donker, knus... Heerlijk!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 6GfOUIFUoQ

Ik kan hier alleen maar blij van worden!
1 van de vele reacties op FB was dat het vast een ''slechte'' zomer zou gaan worden en dat het vorig daar nu al 25 graden was..
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is dat nu een slechte zomer? Dat de zon niet iedere dag even lang schijnt? Teveel wolken? Als het een keertje regent, Als het 3 maanden na elkaar geen 30 graden en meer is? Als je in de Benelux 24/25 graden hebt dan heb je een mooie zomer of is 24/25 graden te 'koud'.

Al ken ik heel weinig mensen die 30 graden en meer fijn vind denk dat de gemiddelde Belg/Nederlander blij is met 24/25 graden al zullen er altijd uitzonderingen zijn zeker?


Trouwens 30 daagse weervoorspellingen nooit lezen het is soms voor 1 week al moeilijk te voorspellen alles kan heel snel veranderen. Dus ik hou er rekening mee dat Juni wel warm kan worden dan ga je tenslotte richting zomer. Ah ja wij zien wel die dagen die er al geweest zijn nemen ze ons niet meer af
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
25-05-2019 14:54
Maar wat is dat nu een slechte zomer? Dat de zon niet iedere dag even lang schijnt? Teveel wolken? Als het een keertje regent
Dat denk ik wel ja.
Veel zon, weinig tot geen regen, hele dagen buiten kunnen zitten..
Michella_1991 schreef:
25-05-2019 14:32
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 6GfOUIFUoQ

Ik kan hier alleen maar blij van worden!
1 van de vele reacties op FB was dat het vast een ''slechte'' zomer zou gaan worden en dat het vorig daar nu al 25 graden was..

Uit de link:

Opvallend is dat deze meimaand kouder wordt dan het gemiddelde. Nu lijken we af te stevenen op een gemiddelde temperatuur van 11,5 graden. Terwijl normaal gesproken voor mei 13,1 graden is. "Dat is sinds maart vorig jaar niet voorgekomen", zegt Middendorp. "Vanaf toen werd het elke maand warmer dan gemiddeld. Dat is een record. Maar daar komt nu dus waarschijnlijk een einde aan."

Eindelijk! :kneel:

En dat het dan nu de komende 13 maanden maar kouder dan gemiddeld mag worden. :devil:
Alle reacties Link kopieren
Huh, ik meende toch via meerdere bronnen te hebben begrepen dat juni, juli en augustus hete droge maanden werden. Heb ik hier maar niet eerder gedeeld. Op het terrein van mijn werk stikt het werkelijk van de meikevers bleegh en toen zei een collega ook dat dat duidt op aankomende hitte. Ik wilde toen ter plekke dood, heb daar op internet trouwens geen bevestiging van kunnen vinden.

Ik kan mij ook niet heugen dat ik dit als kind had, echt volgens mij vanaf midden twintig.
Ik heb ze ook gelezen, die verhalen over hete droge maanden. Maar trek me er inmiddels niets meer van aan. Iedereen kan wel van alles roepen. Vooral die commerciële weersites schrijven graag wat mensen willen horen. Eerst maar eens zien of dat gaat uitkomen. Tot nu toe in ieder geval niet. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik was óók wel sceptisch omdat de voorspelling voor de volgende dag vaak niet eens klopt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
25-05-2019 11:16
Vraagje voor de nieuwsgierigheid:
Zijn jullie altijd al 'winterlovers' geweest of pas in jullie volwassen jaren?

Ik vond vroeger als kind de zomer nog wel leuk, je had dan natuurlijk ook de zomervakantie waarin je heel veel leuke dingen kon doen.
Al vond ik als kind de winter toch wel al leuker en gezelliger, en dan vooral de kersttijd.
Maar ik ben pas echt een wintermens geworden als twintiger, en de liefde voor de winter groeit elke zomer lijkt wel. ;)

Hoe is dat bij jullie?
Mijn hele familie houdt van zon, heel veel zon. Ik ben heel erg bleek (+ rood haar). Ik werd altijd meegesleept op vakantie naar hete landen. Voelde me altijd ongemakkelijk. Kreeg zelfs blaren op mijn borst van de hitte. Mijn lichaam weet gewoon niet wat te doen met hitte.

Pas nu ik volwassen ben besef ik me dat het oké is om geen fan te zijn van de zon (ik voelde me altijd raar).

Ik tel de dagen af tot september.
Utopia2016 schreef:
25-05-2019 17:21
Huh, ik meende toch via meerdere bronnen te hebben begrepen dat juni, juli en augustus hete droge maanden werden. Heb ik hier maar niet eerder gedeeld. Op het terrein van mijn werk stikt het werkelijk van de meikevers bleegh en toen zei een collega ook dat dat duidt op aankomende hitte. Ik wilde toen ter plekke dood, heb daar op internet trouwens geen bevestiging van kunnen vinden.

Ik kan mij ook niet heugen dat ik dit als kind had, echt volgens mij vanaf midden twintig.
Ja, ik heb ook gehoord dat we net zo'n zomer krijgen als vorig jaar. Arch! Ik probeer het maar te negeren, want zover vooruit kunnen ze toch niet voorspellen. In 2015 was het trouwens ook zo bloedheet, weten jullie dat nog? Bij de tourstart was het tegen de 40 graden!
En het regent hier nog steeds niet. Hoe is dat bij jullie?

Oh ja, en ik heb altijd al een hekel gehad aan de warmte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vanmiddag een filmpje (YouTube) van rond de Kerst te kijken, het was 16 uur en bijna donker. Ik kan niet wachten..
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dit: Er begint zich steeds meer een trend af te tekenen richting veel hogere temperaturen in de loop van het weekend. Met maxima die wel eens tussen 25 en 30°C zouden kunnen uitkomen.Of we die warmte langdurig gaan kunnen houden is uiteraard nog onzeker, maar die kans is zeker aanwezig.
kimmeke1983 schreef:
26-05-2019 18:41
Ik las net dit: Er begint zich steeds meer een trend af te tekenen richting veel hogere temperaturen in de loop van het weekend. Met maxima die wel eens tussen 25 en 30°C zouden kunnen uitkomen.Of we die warmte langdurig gaan kunnen houden is uiteraard nog onzeker, maar die kans is zeker aanwezig.
Sh.t, dit soort berichten wil ik nou juist niet horen, ik word er bloednerveus van. Niet meer doen hoor Kimmeke! :|
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het maar moest het uitkomen kunnen wij er ons beter op instellen
Ja, maar ik wil het niet...
Komende week gaat het regenen en niet warmer dan 18 graden, laten we daarop concentreren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven