Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weer een nacht achter de rug, nog een paar dagen doorbijten. Het zal wel even duren voordat de warmte uit het huis trekt als het weer wat koeler wordt. Om een uur of 6 in de ochtend gooi ik hier alles open, voordeur, achterdeur en alle ramen. Helaas zakt de temperatuur maar een beetje, en als de zon na een uurtje of 2 weer tevoorschijn komt is het direct weer heet in huis. :|
ZijZei schreef:
12-08-2020 06:59
Hier al sinds half 6 op. Kamer stond op 26.1 nu 24,5 . Nacht werd pas koeler rond 5 uur daarvoor constant 24 :cry: buiten. Dus dat was een echte tropen nacht. Nu is het hier 22.2 buiten.
Hier is het klam en benauwd na de regen, dat was te verwachten, maar wel koeler. Temperatuur is hier 22, afgelopen dagen was het hier om deze tijd alweer 24/25 graden en voorspelling is nu dat het vandaag piekt op 31, voorspelling pre-regen was 37, dus wat ik hoopte dat het zou doen deed het ook.

Hopelijk is dit het begin van het einde van de hittegolf
Dit was de meest verschrikkelijke nacht ever. De lucht was zo dik en vochtig door het noodweer. Rond 1:00 uur barste het hier los. Nou heb mezelf moeten kalmeren, want kreeg bijna een paniekaanval.
Alle reacties Link kopieren
Hier in het noorden niks meegekregen van buien helaas. Ik hoop niet dat we hier na afloop een gruwelijk onweer krijgen. Vorig jaar is het tijdens een zwaar onweer ingeslagen in ons huis. Dat was geen pretje, ik knijp hem daar wel voor.
TijdvoorTaart schreef:
12-08-2020 07:06
Hier is het klam en benauwd na de regen, dat was te verwachten, maar wel koeler. Temperatuur is hier 22, afgelopen dagen was het hier om deze tijd alweer 24/25 graden en voorspelling is nu dat het vandaag piekt op 31, voorspelling pre-regen was 37, dus wat ik hoopte dat het zou doen deed het ook.

Hopelijk is dit het begin van het einde van de hittegolf
Ja hier geen regen en dus gelukkig niet klam 👍.
Ik hoop met je mee ben er helemaal klaar mee.

Gisteravond stond ik ook echt op janken hoor het duurt mij nu ook veel te lang. Warmte neemt me over 😅 ben ook ongesteld dus dat helpt vast niet mee voor de hormonen 😂
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
11-08-2020 23:16
Net thuis. Onderweg naar huis twee druppeltjes gevoeld :(
Het is echt overleven.
Ik zit nu nog op de bank. Het is in de slaapkamer nog te warm, want heb nu pas alles open kunnen gooien.
Ik ben er zó ontzettend klaar mee, en hoe frustrerend is het om te moeten wachten op koelte. Ik kleef van het zweet, ik heb koppijn, ik ben op.
Morgen weer zo’n dag. Wat is dit voor beproeving?
Dit hoor... echt.
Zit er doorheen, wakker geworden met knallende koppijn en buikkrampen. Huilbui.. ben echt zo stik chagrijnig en depri.
Ben echt zo blij als deze k... week voorbij is en dan hopelijk gauw koelere dagen.

Fijn voor al die mensen die dit lekker vinden en allemaal nergens last van hebben maar ik wil sommige mensen andersom weleens horen als het -10 zou zijn ofzo, dat je niet kan slapen van de kou. Want dan is er wel begrip, in de Winter, als iemand niet lekker is of een Winter depressie heeft maar in de Zomer, nee joh, lekker genieten.

Ik heb het nog lang volgehouden vind ik zelf, met vroeg opstaan, sporten, positief blijven.
Maar nu ben ik er helemaal klaar mee en is het kwartje op.
Ik kan echt niet wachten tot deze klote Zomer voorbij is. :cry:
yesss wijzigde dit bericht op 12-08-2020 07:50
5.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens een keer vroeg naar bed gegaan gister, 22.15. De temperatuur in huis was toen 28.5. nu is dat een graad minder

Jammer genoeg heb ik van die bemoeizuchtige ouders; in dit geval m'n vader die gister rond 21.30 nog langskwam om m'n schaduwdoeken naar beneden te halen.
(hij appte er over, maar omdat ik niet snel antwoordde kwam hij gewoon)
Nu hangen ze voor m'n ramen en kan m'n achterdeur maar een stukje open :-o
Weet niet of het zo is hoor, maar voor mijn gevoel kan er dan minder frisse lucht door.

Vandaag voor het eerst om 06.00 uur opgestaan tijdens deze hitte. trots op mezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me graag aan bij dit topic.

Vorig jaar vond ik het al een hel, die 40 graden, maar ik vind het dit jaar eigenlijk nóg zwaarder. Het duurt maar en het duurt maar. Er lijkt geen einde aan te komen.

Vorig jaar was ik zwanger (laatste weekjes toen), nu ben ik weer zwanger (eerste weekjes). Ik vind t zwaar allemaal. Ben al moe en misselijk vd zwangerschap en dat weer maakt het alleen maar erger. Ik kan wel janken dat dit voortaan normale zomers zijn.
Hogwarts schreef:
12-08-2020 07:13
Dit was de meest verschrikkelijke nacht ever. De lucht was zo dik en vochtig door het noodweer. Rond 1:00 uur barste het hier los. Nou heb mezelf moeten kalmeren, want kreeg bijna een paniekaanval.
Dit dus. Wat een kut nacht. Om een uur ging het hier ook los. En rond elf uur heb ik nog een hele hoop mensen hun groene daken zien sproeien hier, terwijl de lucht dus zo donker was dat het duidelijk werd dat het zou gaan regenen. Dat vind ik dan zonde van het water. Kat was buiten toen het los ging dus meteen even gekeken of hij naar binnen wilde maar nergens te zien. Een uurtje later opgehaald en daarna werd het weer droog. Toen wilde hij om drie uur wel weer naar buiten, ja daaag.
Dus ik weer op. En toen werd ik om half zeven wakker. Het was weer gedaald naar 26 maar nu alweer 26,5 ondanks dat alles open staat. De warmte zit in het huis en de lucht voelt benauwd aan.
Ga weer lekker naar mijn moeder's huis straks. Even een paar uur in 25 graden zitten. Ik ben die nachten vooral echt kotsbeu. Weer wakker geworden met hoofdpijn. Silver lining is dat de zon nog niet wakker is hier, daar zitten de wolken heerlijk voor. Hopen dat het zo blijft.

Ga maar gauw die airco bestellen, zodra ik weet welke ik wil ( hoezo keuzestress haha ). Of kan ik beter nog een paar weken wachten, wellicht zijn ze nu duurder dan normaal vanwege de hitte.
Ik ben er inderdaad ook bang voor dat dit het "nieuwe normaal" is qua zomers. Maar dit jaar vind ik het nog erger, omdat ik ook niet echt afkoeling durf te gaan zoeken, omdat het op veel plekken zo druk is en ik dan het risico met corona te groot vindt.

En ik had een fijn plekje gevonden, aan een meertje, waar ik dan met de auto naartoe kon gaan, maar nu hebben ze de parkeerplaatsen daar afgesloten. :facepalm: Ik kan er wel heen fietsen maar dan kom je al helemaal bezweet aan.

Overigens is het hier nu 22 graden buiten, ik heb de poes even in de badkamer gezet om even alles door te laten luchten :roll:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 07:54

Overigens is het hier nu 22 graden buiten, ik heb de poes even in de badkamer gezet om even alles door te laten luchten :roll:
Oh, zo simpel en ik ben al dagen aan het prutsen met het doorluchten en de twee katten. Hersenverweking door de hitte :O Dank!

Vannacht pas om 3 uur in slaap gevallen, was enorm aan het piekeren. En ik pieker nooit, maar door de hitte worden er allerlei angstgevoelens aangewakkerd, klotehitte. Zo baantjes trekken in het buitenzwembad en dan nog maar even proberen te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom la Parisienne, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Oh dat lijkt me helemaal zwaar als je ook al zwangerschapskwaaltjes hebt.. het is ook gewoon echt niet te doen.
Ik vond vorig jaar ook al vreselijk maar dit jaar vind ik het ook zwaarder hoor.. volgens mij duurt de hittegolf nu ook langer. Hopelijk krijgen we gauw wat verkoeling...
Friezin71 schreef:
12-08-2020 07:59
Oh, zo simpel en ik ben al dagen aan het prutsen met het doorluchten en de twee katten. Hersenverweking door de hitte :O Dank!

Vannacht pas om 3 uur in slaap gevallen, was enorm aan het piekeren. En ik pieker nooit, maar door de hitte worden er allerlei angstgevoelens aangewakkerd, klotehitte. Zo baantjes trekken in het buitenzwembad en dan nog maar even proberen te slapen.
Graag gedaan. Het was alleen niet echt een succes, ze begon echt zo zielig te miauwen....

Nu is ze in de slaapkamer, op 1 hoog. Ze vindt het geweldig om over de vensterbank te lopen, alleen dan zeg maar aan de buitenkant. Ik weet niet hoe zoiets heet :rofl: Gelukkig durft ze niet naar beneden te springen.
Vorig jaar was het volgens mij ook ruim 2 weken achter elkaar hoor. Voor mijn gevoel dan.

De airco van onze auto was toen kapot en we zijn toen op een dag dat het 40 graden was naar Disneyland gereden o_o Echt een horrorrit. o_o
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
12-08-2020 06:57
Ik zou het legen en dan ff kijken wat ie doet. Snap dat je schrok maar wellicht valt het mee hoor 😃
Ja ik had hem al wel leeg laten lopen, doe ik eigenlijk elke dag wel, maar misschien had ik het dopje er niet goed op gedaan. En ik las dat je het filter eens per twee weken moet schoonmaken en dan heb ik dus nog nooit gedaan :facepalm:

Dus straks even goed naar kijken. Ik heb uiteindelijk iets van 5 uur geslapen dus ik ben nu een wrak (kan heel slecht tegen weinig slaap) Maar het is nu buiten wel iets lekkerder dan de afgelopen ochtenden om 8 uur.

Iedereen weer sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
11-08-2020 13:06
Nou met 22 tot 24 graden zou ik de zomer ook wel prima overleven.
Hebben je ratjes en hamster al zo'n koelschijf? Echt zielig voor die diertjes ja. Ik merk aan onze poes dat ze schor is van de warmte. Ik denk vanwege uitdroging. Ze wil alleen niet naar binnen.
Ach arme poes. Die schijven vinden ze niet fijn, ik geef waterbadjes, ijsblokjes tomaatjes. Ze liggen erbij als een vloerkleed. Bedankt voor je advies! En sterkte met jou poes.
''Geen woorden maar daden''
mindervanmij schreef:
12-08-2020 08:11
Vorig jaar was het volgens mij ook ruim 2 weken achter elkaar hoor. Voor mijn gevoel dan.

De airco van onze auto was toen kapot en we zijn toen op een dag dat het 40 graden was naar Disneyland gereden o_o Echt een horrorrit. o_o
Mij stond 3 weken bij. Alleen de piek was sneller voorbij geloof ik. Toen 2 of 3 dagen 40 graden, nu wel een week 35+
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:31
0.12% gewijzigd
Madrid87 schreef:
12-08-2020 07:53
Dit dus. Wat een kut nacht. Om een uur ging het hier ook los. En rond elf uur heb ik nog een hele hoop mensen hun groene daken zien sproeien hier, terwijl de lucht dus zo donker was dat het duidelijk werd dat het zou gaan regenen. Dat vind ik dan zonde van het water. Kat was buiten toen het los ging dus meteen even gekeken of hij naar binnen wilde maar nergens te zien. Een uurtje later opgehaald en daarna werd het weer droog. Toen wilde hij om drie uur wel weer naar buiten, ja daaag.
Dus ik weer op. En toen werd ik om half zeven wakker. Het was weer gedaald naar 26 maar nu alweer 26,5 ondanks dat alles open staat. De warmte zit in het huis en de lucht voelt benauwd aan.
Ga weer lekker naar mijn moeder's huis straks. Even een paar uur in 25 graden zitten. Ik ben die nachten vooral echt kotsbeu. Weer wakker geworden met hoofdpijn. Silver lining is dat de zon nog niet wakker is hier, daar zitten de wolken heerlijk voor. Hopen dat het zo blijft.

Ga maar gauw die airco bestellen, zodra ik weet welke ik wil ( hoezo keuzestress haha ). Of kan ik beter nog een paar weken wachten, wellicht zijn ze nu duurder dan normaal vanwege de hitte.
Misschien handiger aan het begin volgend jaar ivm dat er dan meer keuze is, omdat de voorraden zijn aangevuld?

Onze kat probeerde vannacht met haar hoofd de deur open te rammen om maar naar binnen te gaan. Ze was heel bang vanwege t onweer. Echt zielig.

Phoe he ik sliep om 12:00, 1:00 wakker, 2:00 in slaap gevallen en om 6:00 weer klaarwakker en op. En die vogels hier, vooral de duiven mijn god kunnen die krengen hun kop niet houden. Ik ben best een dierenliefhebber, maar tuinvogels nee die moeten echt opzouten. Ook met hun irritante gefluit id ochtend.
Slapen voor de airco werd hem ook niet. Dus er komt er eentje voor boven voor volgend jaar.

Heb de grote aircooler in de slaapkamer gezet ( kinderen waren logeren) en zo dat er 'frisse' lucht van het open raam aangezogen werd.
En een slaappil genomen. Werd nog 3x ziek wakker maar gelukkig wel in eigen bed ipv matrasje op de grond, beter voor mijn lichaam.

Alles is opgezet, handen, voeten, gezicht en doet zeer, hoofdpijn en strontmisselijk en hartkloppingen.

Dus doe zo de boel weer dicht en ga voor de airco zitten tot dat ik echt ben afgekoeld. Voor iedereen die dat niet kan... heel veel sterkte!!!

En kijk niet naar de voorspellingen. Ik moest er net een beetje van huilen. :"-(
Girl_Undiscovered schreef:
12-08-2020 08:12
Ja ik had hem al wel leeg laten lopen, doe ik eigenlijk elke dag wel, maar misschien had ik het dopje er niet goed op gedaan. En ik las dat je het filter eens per twee weken moet schoonmaken en dan heb ik dus nog nooit gedaan :facepalm:

Dus straks even goed naar kijken. Ik heb uiteindelijk iets van 5 uur geslapen dus ik ben nu een wrak (kan heel slecht tegen weinig slaap) Maar het is nu buiten wel iets lekkerder dan de afgelopen ochtenden om 8 uur.

Iedereen weer sterkte vandaag!
Zou kunnen idd met dat dopje. Filters moet je idd ook schoonhouden . Dat is niet moeilijk hoor. Gewoon eruit halen, stofzuigen en weer terug.
Ja, dat dacht ik ook al Hogwarts maar voor hetzelfde geld krijgen we nog een Indian summer en gaat het eind augustus en september weer los. Dan wil ik wel graag de optie hebben om hem neer te zetten. Als het maar een dag of 3/4 duurt trek ik het nog wel maar nu duurt het al zo lang. Je krijgt het huis niet meer koel. Dat vind ik het ergste. Ik zag op nu.nl dat het wel uniek is hier, zo'n lange periode met tropisch weer. Daarom twijfel ik nog wel een beetje, want ja, als het hier 3 dagen heet is trekt mijn huis dat prima en is de airco niet echt nodig.
Maar ja, je weet het niet. Het is zulk gek weer en het zal alleen maar extremer worden.

Nu heb ik het budget ervoor, ik ben bang dat als ik hem nu niet koop ik het wellicht toch weer aan wat anders ga uitgeven. Ik kan het ook opzij zetten natuurlijk, naar een aparte rekening of naar mijn moeder dat zij het opzij zet.
Ik merk dat mijn hersens niet zo goed meer werken. Ik zit te lezen online over airco's maar de boodschap komt niet echt aan. Ben oververmoeid van dat niet slapen.
Misschien ga ik wel een siesta houden vanmiddag. Kijken of ik kan slapen. Oh en de dood aan vogels, echt. Klote beesten. Ik heb zo'n enorme grafhekel aan fluitende vogels. Ik vind dat helemaal niet gezellig. Ik had dit jaar in dit huis die broedende visdiefjes op mijn dak ( soort meeuwen ) maar man wat maken die een kabaal zeg. Nachten amper van geslapen. Nu zijn ze eindelijk weer naar Afrika aan het vliegen gelukkig.

Wat sneu dat je kat zo bang is voor onweer. Is ze alweer wat gekalmeerd? Liggen jullie katten ook de hele dag voor pampus nu? Mijne ligt onder het bed te slapen op het koele laminaat ipv de handdoek of zijn dekentje.
Ik ga dus wel slapen met alle ramen wagenwijd open en vind dat met kat best een beetje eng. Hij kan zo uit het raam lazeren en we zitten op drie hoog. Maar ja, ik heb een slim beest en tot nu toe gaat dat prima. Maar het is wel een beetje loslaten.
Mijn kat durft al amper van een vuilnisbak naar beneden te springen dus die gaat echt niet uit het raam, dat zeg ik dan maar tegen mezelf als ik lig te woelen.
Naar beneden naar buiten om buiten te slapen wil ik hem eigenlijk niet aanleren ivm de gedeelde voordeur. Maar goed, dat is nu al een paar nachten gebeurd dus de schade is al gedaan. :bonk:

Welkom la parisienne! Gezellig. Balen dat je je zo rot voelt en dat je vorig jaar pech had en nu weer met je zwangerschap. Lijkt me de hel. Sterkte ermee. Voel je vrij hier altijd gezellig mee te schrijven en te klagen. Mag hier altijd. :redrose:

Dikke knuffel voor iedereen die er doorheen zit en hem nodig heeft. We zijn er bijna. Echt. Bijna. :yes:
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:32
7.04% gewijzigd
Hier ook weer een roerige nacht, maar merk dat ik er beter tegen kan.
Nou ja, tegen kunnen is niet helemaal de juiste beschrijving. Ik merk dat ik in een permanente staat van zombie terecht ben gekomen en daar een bepaalde acceptatie in gevonden heb.
Ik staar een beetje voor me uit, knik af en toe naar de kinderen en nip van mijn koffie. Ik doe al dagen niets meer in huis, koken sla ik structureel over en opvoeding zal me op dit moment een zorg zijn. Nu ik niet meer mijn best doe om te functioneren komt er een bepaalde bezinning.

Hopelijk piekt de temperatuur niet opnieuw als ik weer moet werken, want dan kan ik dit natuurlijk niet echt maken...
Gewoon nu kopen Madrid.

Als je dezelfde koopt als ik, zet hem standaard naast je gewenste temp op de optie sleep, geluid is dan veel minder. Waarom dat niet standaard is geen idee. :lol:

En anders kies altijd eentje die meer ruimte kan koelen dan je werkelijk wil koelen, dan weet je zeker dat hij het red.
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 08:25
Slapen voor de airco werd hem ook niet. Dus er komt er eentje voor boven voor volgend jaar.

Heb de grote aircooler in de slaapkamer gezet ( kinderen waren logeren) en zo dat er 'frisse' lucht van het open raam aangezogen werd.
En een slaappil genomen. Werd nog 3x ziek wakker maar gelukkig wel in eigen bed ipv matrasje op de grond, beter voor mijn lichaam.

Alles is opgezet, handen, voeten, gezicht en doet zeer, hoofdpijn en strontmisselijk en hartkloppingen.

Dus doe zo de boel weer dicht en ga voor de airco zitten tot dat ik echt ben afgekoeld. Voor iedereen die dat niet kan... heel veel sterkte!!!

En kijk niet naar de voorspellingen. Ik moest er net een beetje van huilen. :"-(
Wat naar, Luci. Hopelijk helpt de afkoeling van de airco een beetje
TijdvoorTaart schreef:
12-08-2020 08:30
Hier ook weer een roerige nacht, maar merk dat ik er beter tegen kan.
Nou ja, tegen kunnen is niet helemaal de juiste beschrijving. Ik merk dat ik in een permanente staat van zombie terecht ben gekomen en daar een bepaalde acceptatie in gevonden heb.
Ik staar een beetje voor me uit, knik af en toe naar de kinderen en nip van mijn koffie. Ik doe al dagen niets meer in huis, koken sla ik structureel over en opvoeding zal me op dit moment een zorg zijn. Nu ik niet meer mijn best doe om te functioneren komt er een bepaalde bezinning.

Hopelijk piekt de temperatuur niet opnieuw als ik weer moet werken, want dan kan ik dit natuurlijk niet echt maken...
Haha, hier nog een. Ik vind mezelf eruit zien als een figurant uit Michael Jackson's Thriller video. Groot gelijk dat je het huishouden overslaat, doe ik ook. Kan wel wachten. Moet nodig gezogen worden maar dat doe ik echt niet. Normaal was ik s'ochtends even de vaat van gisteren af maar ook daar heb ik geen fut voor vanochtend.
Jij hebt ook een airco toch? Mag ik vragen welke. Sowieso ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met jullie airco's. Die van Lucifer weet ik al wel.
Succes met werken vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven