Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een troost, bij mij stond er helemaal niks op buienradar en het heeft 1,5 uur geregend en geonweerd. Zelfs toen het volop bezig was gaf buienradar niks aan. Lijkt erop alsof het dus ook echt wel spontaan kan ontstaan!
Hogwarts schreef:
11-08-2020 20:35
Ik heb nog wel een deurafsluiting liggen. Ongebruikt, nog geeneens uitgepakt. Ik gebruik de gordijnen met wasknijpers om t af te sluiten nl. Dus je mag m hebben. Scheelt je weer 50€

https://www.bol.com/nl/p/trotec-airlock ... 075912025/
Dat is lief!
Hier wolken, wind en de drukkende lucht voor de regenbui, MAAR VERDOMME GEEN REGEN
Luci_Morgenster schreef:
11-08-2020 21:18
Dat is lief!
Scheelt weer een maand sparen ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen drup regen gehad en het is buiten nog 28 graden...binnen zelfs op de koelste plek 25 ....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij mijn ouders op bezoek, bij hen binnen is het 32 graden :-o

We zitten nu op het balkon, er flitste net iets maar er barst maar niks los. Wat een hel.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hier hele dag lekker gewaaid, en nu natuurlijk weer windstil. Slapeloze nacht #2 kom er maar in...
Pingu schreef:
11-08-2020 21:46
Ik ben bij mijn ouders op bezoek, bij hen binnen is het 32 graden :-o

We zitten nu op het balkon, er flitste net iets maar er barst maar niks los. Wat een hel.
Ah, jouw arme ouders!
Kunnen ze er goed tegen?
Ik ben toch blij dat die van mij airco hebben, de kunnen er allebei ook niet goed (meer) tegen, hitte.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
11-08-2020 21:56
Ah, jouw arme ouders!
Kunnen ze er goed tegen?
Ik ben toch blij dat die van mij airco hebben, de kunnen er allebei ook niet goed (meer) tegen, hitte.
Ja, redelijk. Op hun slaapkamer hebben ze een mobiele airco, die helpt een beetje.
't Is al met al een heel gedoe
net lekker gezwommen en onderweg naar huis op de fiets leek het echt afgekoeld, maar eenmaal stilstaand liep het zweet binnen 2 tellen in straaltjes van me af en binnen is het helemaal vreselijk
Hier druppelt het inmiddels en dat geeft wel direct verschil in de temperatuur beleving. Teller staat binnen nog steeds op 27, maar er komt wat frisheid het huis in
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee ventilatoren staan alweer aan in de slaapkamer.
Ik tel echt af naar de afkoeling.
Alle reacties Link kopieren
Net thuis. Onderweg naar huis twee druppeltjes gevoeld :(
Het is echt overleven.
Ik zit nu nog op de bank. Het is in de slaapkamer nog te warm, want heb nu pas alles open kunnen gooien.
Ik ben er zó ontzettend klaar mee, en hoe frustrerend is het om te moeten wachten op koelte. Ik kleef van het zweet, ik heb koppijn, ik ben op.
Morgen weer zo’n dag. Wat is dit voor beproeving?
't Is al met al een heel gedoe
Warme regen. :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zonet een uur lang 'All i want for Christmas' op repeat gezet. Iets met koud weer dwing je af ofzo :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hier koelde het met de regen snel af maar nu warmt weer op 🤔
Was wel lekker rustig buiten, alleen de honden die tegen onweer tekeer gingen ;)
Heel eventjes, voor het begon, scheen ee zon op zo'n hele waterige manier dat het een heel fris herfstzonnetje had kunnen zijn. Ohh ik kan niet wachten 😊 herfst 🍁🍃😍
Alle reacties Link kopieren
Mijn mobiele airco heeft het volgens mij net begeven... er lag een plasje water onder en hij maakte een raar geluid dus ik durf hem nu niet meer aan te doen :"-(

En het is natuurlijk bloedheet op mijn kamer, want met de airco zat alles dicht. Aaargh ik ben kapot, heb net een potje gejankt en daarna gedoucht want door het huilen had ik het nog warmer en toch ook maar even een pammetje genomen om rustig te worden :|

Ik. Kan. Niet. Meer.
Sterrenstof74 schreef:
11-08-2020 16:07
Ik wil alleen regen als het daarna ook daadwerkelijk gaat afkoelen en dat gaat niet gebeuren. Gevolg is een hele hoge luchtvochtigheid waardoor het nog warmer aanvoelt.
Hier precies hetzelfde. Ik keek met hittegolven ook altijd uit naar regen en verkoeling, maar eigenlijk wordt de luchtvochtigheid alleen maar hoger waardoor het nog benauwder en plakkeriger wordt dus zolang de hittegolf aanhoudt heeft het qua verkoeling op zich weinig zin.


uitdelucht schreef:
10-08-2020 13:25
deze hitte zorgt er altijd voor dat bepaalde angsten, stress en paniek weer naar boven komen. Ik slik al heel lang een mini dosis anti-depressiva voor een steuntje in de rug, en heb nooit meer echt last van irreële angsten, ben vrij happy, enz. Het lijkt alsof hete zomerdagen het oude allemaal weer naar boven brengen.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik herken dit wel. Ik word altijd heel 'onrustig' naarmate een hittegolf langer aanhoudt. De eerste twee dagen houd ik het tegenwoordig prima uit. Verduisterende gordijnen lekker potdicht, en op dagen dat het kan mezelf lekker binnen opsluiten en ik vermaak me uitstekend. Maar op het moment dat de hitte de bakstenen is ingedrongen en het huis ook helemaal is opgewarmd (en de hitte dus ook niet meer zo makkelijk kwijtraakt) krijg ik het gevoel dat ik geen kant meer op kan, omdat het gewoon overal snikheet is en bij de minste activiteit het zweet van je af gutst.

'Paniek' krijg ik dan nog wel eens wanneer ik afspraken buiten de deur heb/echt naar de winkel moet, omdat ik vaak ook slap en draaierig word door de hitte en als ik dan weer goed en wel thuis ben gekomen op de fiets met boodschappen en al daalt er echt een soort rust over me heen dat ik uit de brandende zon ben.

Sparen voor mobiele airco: mee bezig. Vooral ook omdat dit klimaat en weertype ook wel meer wordt in de toekomst. Ben alleen bang dat je er met alleen de aanschaf niet bent. Daar kun je inderdaad voor sparen. Maar er zal toch ook onderhoud aan zitten en vooral de energierekening schrikt wel af. Ik ken mezelf namelijk, dat ding staat dan non stop op maximale koelstand aan :$
AnoukM79 schreef:
10-08-2020 18:08
Vandaag nog wat collega’s gesproken die dit heerlijk weer vinden en eentje die zei “dit mag in september ook nog wel doorgaan”. Ik snap oprecht niet dat er mensen zijn die dit lekker vinden. Het is te warm om ook maar iets te doen. Tien graden minder en een verkoelend briesje is toch voor iedereen lekkerder?
Ik snap dat ook niet :O heb voor die mensen eigenlijk een soort bewondering, alsof het een soort superhumans zijn ;-D
Als ik hoor/lees dat mensen met deze bloedhitte helemaal opleven en ineens energie hebben om de hele tuin te gaan opknappen/bijhouden (in de brandende zon) of hele kamers op te gaan ruimen dan denk ik serieus: hoe doe je dat? En zonder dat het zweet in liters van je af stroomt? :O Ik hoef maar vijf minuten uit de directe luchtstroom van de ventilator te zijn of het zweet breekt me al uit en dan doe ik net even de afwas of ik hang een was op ofzo. Ook in de winkel kom ik soms helemaal verhit/bezweet aan en dan schaam ik me echt vreselijk. Iemand schreef het al: op de fiets gaat het in principe prima, zolang je maar blijft fietsen. Op het moment dat je stopt en afstapt of naar binnen gaat is het meteen zweet. Normale dingen doen zonder zweet met deze temperaturen vind ik al een prestatie, maar om dan ook nog grote projecten aan te pakken klinkt bijna bovennatuurlijk ;-D Ik vraag me serieus af hoe mensen dat klaarspelen :$
Regen! Echte deze keer. Een grote hoeveelheid dikke druppels en het lijkt er op dat het nog wel even aan houdt.
Hier heeft het redelijk geregend wat fijn is voor de tuin, maar het voelt nu vreselijk. Zelfs als ik daadwerkelijk naar buiten stap is het niet echt koel en wel vochtig en klam. :'-(
Girl_Undiscovered schreef:
12-08-2020 01:07
Mijn mobiele airco heeft het volgens mij net begeven... er lag een plasje water onder en hij maakte een raar geluid dus ik durf hem nu niet meer aan te doen :"-(

En het is natuurlijk bloedheet op mijn kamer, want met de airco zat alles dicht. Aaargh ik ben kapot, heb net een potje gejankt en daarna gedoucht want door het huilen had ik het nog warmer en toch ook maar even een pammetje genomen om rustig te worden :|

Ik. Kan. Niet. Meer.
Heb je de airco wel eens geleegd er zit ergens een dopje waar water uit kan lopen. MOB airco hebben opvang bakje Voor condenswater wat dus wel geleegd moet worden af en toe 😊
ZijZei schreef:
12-08-2020 06:52
Heb je de airco wel eens geleegd er zit ergens een dopje waar water uit kan lopen. MOB airco hebben opvang bakje Voor condenswater wat dus wel geleegd moet worden af en toe 😊
En als ze vol zijn geven de meeste een alarmpiep. Misschien is dat het vreemde geluid?
Ik zou het legen en dan ff kijken wat ie doet. Snap dat je schrok maar wellicht valt het mee hoor 😃
Hier al sinds half 6 op. Kamer stond op 26.1 nu 24,5 . Nacht werd pas koeler rond 5 uur daarvoor constant 24 :cry: buiten. Dus dat was een echte tropen nacht. Nu is het hier 22.2 buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven