Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Ik heb alles ook even open gehad en nu 17 graden binnen, dat vind ik toch wel even fris. Dus toch maar weer alles dicht. Ga zo naar mijn werk. Ik draag nu al wel weer een jasje hoor, en zit nu ook binnen met een vest over mijn shirt en sloffen aan. Ik heb het wel snel fris maar ik houd ook weer van de kou. Beetje tegenstrijdig haha.

Ben wel echt blij met mijn nieuwe sloffen, ik heb standaard koude voeten.

Fijn dat je taart lekker was. Hij klonk heerlijk, dat stoofpotje trouwens ook.
Ik heb die app er maar af gegooid. Werd er niet vrolijk van toen ik m vanmorgen weer opende.
Alle reacties Link kopieren
Janesnow schreef:
09-09-2019 08:43
Ik heb die app er maar af gegooid. Werd er niet vrolijk van toen ik m vanmorgen weer opende.
Ik zie de temperaturen helaas wel steeds stijgen, maar toch hoop ik dat jouw app geen gelijk gaat krijgen
Van Weeronline:

"Vanaf woensdag warmer dankzij Dorian en Gabrielle
Het wordt halverwege de komende week relatief warm en dit is mede te danken aan de koers van de restanten van de orkanen Dorian en Gabrielle. Woensdag wordt een bewolkte dag met regen. Desondanks wordt het 18-20 graden. Donderdag en vrijdag wordt het nog wat warmer met maxima van 20-23 graden. Daarna is de weersverwachting nog flink onzeker."

"Vanaf volgend weekend flink onzeker
Voor de lange termijn is de weersverwachting flink onzeker. Er is kans op fris en buiig weer met maxima rond 15 graden. Daarnaast is ook kans op grijs, maar overwegend droog weer met normale maxima van een graad of 18. Tot slot is er kans op zonnig nazomerweer met ruim 20 graden."

Het balletje kan dus net zo goed de goeie kant op rollen. Ik hoop het!
Alle reacties Link kopieren
hier zie ik ook vanaf a.s. maandag elke dag 25 graden (google). maar de nachten blijven gewoon lekker koel en dat maakt eigenlijk alles zoveel fijner. En die 25 graden vergeleken met de 42 die we hier gevoeld hebben moeten me ook nog wel gaan lukken :-P :) Ondertussen veranderen de bomen al in een prachtig herfstbeeld dus binnenkort maar weer een bezoekje aan het bos brengen :heart: Hoop voor jullie dat deze temperaturen tot mijn regio beperkt blijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie die temperaturen echt nergens...
Volgende week één uitschieter van 24 graden en daarna weer rond de 20 graden .
Het is in de ochtend en avond al een stuk koeler dus áls het al warmer wordt dan is het sowieso al korter en koelt het in de middag ook alweer sneller af.

*Gaat weer in de Herfst modus*
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
09-09-2019 09:51
Van Weeronline:

"Vanaf woensdag warmer dankzij Dorian en Gabrielle
Het wordt halverwege de komende week relatief warm en dit is mede te danken aan de koers van de restanten van de orkanen Dorian en Gabrielle. Woensdag wordt een bewolkte dag met regen. Desondanks wordt het 18-20 graden. Donderdag en vrijdag wordt het nog wat warmer met maxima van 20-23 graden. Daarna is de weersverwachting nog flink onzeker."

"Vanaf volgend weekend flink onzeker
Voor de lange termijn is de weersverwachting flink onzeker. Er is kans op fris en buiig weer met maxima rond 15 graden. Daarnaast is ook kans op grijs, maar overwegend droog weer met normale maxima van een graad of 18. Tot slot is er kans op zonnig nazomerweer met ruim 20 graden."

Het balletje kan dus net zo goed de goeie kant op rollen. Ik hoop het!
Hoop het ook!
Maar vind het er niet echt naar uitzien dat er nog een nazomer gaat komen.

Een nazomer vind ik een week of langer boven de 25 graden, maar nu lees ik ergens dat het dit weekend heerlijk nazomer weer wordt met 20 graden. Dat is toch geen nazomer... De temperatuur ligt nu al de hele tijd rond de 20 graden.
Als ik zie hoe het weerbeeld zich langzaamaan begint te vormen vanuit verschillende mediabronnen, vrees ik toch dat het een aantal dagen 25 graden gaat worden en wellicht wel meer dagen en hogere temperaturen. :|
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien kunnen ze er nog niet veel over zeggen en hangt het er een beetje vanaf wat Dorian en Gabrielle gaan doen de komende dagen. Denk dat daarom de voorspellingen zo uiteen lopen (en natuurlijk verschilt het per regio ook veel, bij ons lijkt het altijd warmer dan rest van Nederland ;) ) Afwachten dan maar! Maar hoe dan ook hebben we het ergste echt wel gehad voorlopig en dat vind ik toch een fijn vooruitzicht :)

Wie heeft de eerste pepernoten al op? De smaak past zo heerlijk bij de herfst vind ik :heart:
We zien het wel. Ik kan me er nog niet druk om maken. Verspilde energie. Een paar dagen 25 graden vind ik ook wel lekker hoor. Zeker het zonnetje aangezien ik die week veel op de fiets weg moet. Dit is toch volstrekt normaal september weer?
Graadje of 18-22, regen en een zonnetje. Ik vind het best. Zolang het maar geen dertig graden meer word ben ik tevreden.
25-28 is hier in huis goed te doen, gewoon alles dicht houden.

En jaaaa hier ook al een zak pepernoten in huis. Heerlijk. Smaakt inderdaad naar de herfst. Vandaag ook al langs de oranje bladeren op de grond gelopen, zag er zo mooi uit. Ik geniet er echt van. :heart:
Poehhh, ik moet eerlijk gezegd niet meer denken aan nog een keer weer 25 graden en zon. De avonden, nachten en ochtenden zijn dan misschien wel fris, maar overdag is het in de zon dan toch weer behoorlijk zweten. En dat heb ik deze zomer nou wel genoeg gedaan. :@@:

Nou ja, we kunnen er toch niets aan veranderen. Dus we zullen wel zien wat het wordt.
Nou ik ook niet akeleila. Bleeeeeeehhhh.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk oranje bladeren!! Zo mooi :)

https://tiogatours.nl/dynamic/img/ameri ... 9.1506.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er ook niet aan denken als het echt weer warmer wordt. Maar dat heeft meer met het feit te maken dat ik binnenkort ga bevallen. Ben wel heeeel blij dat het snachts lekker koel is! En dat ik weer lekker mijn pyjama aankan snachts.
Vandaag is het nog heerlijk koel. Ik focus liever daarop. Ik ga vanmiddag een stuk fietsen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een winter liefhebber met alles wat erbij hoort..
Hier nu de deuren open , mistig buiten en 16 graden binnen en het maakt me zo gelukkig.

Dat het nog een paar dagen warm kan worden vind ik minder erg als een paar weken terug omdat de dagen al korter zijn en het s nachts koeler word.

Heb me nog ingehouden met de pepernoten maar morgen op woensdagmiddag ;) samen met zoon een film kijken hmmmm
De voorspellingen zijn hier ( omgeving Schiphol ) alweer omlaag gegaan.
Alleen zondag en dinsdag 21 en 22 graden en verder gewoon 17-19 graden.
Volgens mij loopt het wel los. We zien het wel. We doen er toch niets aan.

Ik richt me liever op positieve dingen dan me druk te maken om iets wat ook zo weer om is.
Ik werd wel snipverkouden wakker net dus dat is minder. Voel me ook behoorlijk beroerd. Hoop dat ik niet ziek word, al ben ik na morgen wel vrij en heb ik een lang weekend.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het eigenlijk nog behoorlijk zonnig. En het is van dat weer waarbij je in de ochtend bibberend een vest aantrekt, om hem in de middag weer uit te gooien wegens veel te warm, om hem vervolgens na een paar uur weer op te zoeken omdat het toch weer frisjes wordt.

Over het algemeen is het wel redelijk koel hoor en ik heb ook geen gekke dingen gezien in de voorspellingen, maar een donkere, regenachtige dag zou toch ook wel lekker zijn....
Hier gelukkig ook geen echte warme voorspellingen. Max 22 graden en dat is maar 1 dag. Vooralsnog. :-D

Ik ben blij voor mijn kind dat het volgende week waar zij is ( kamp) droog is en 20 graden word. Dat is fijn op kamp. :-D

Voor mij hoeft het niet. :lol: :lol:

Ik ben eindelijk niet meer misselijk en ik heb vandaag voor het eerst sokken aan en schoenen ipv leren sandaaltjes
Hier morgen eerst nog een dagje bewolkt en regenachtig. Daarna wel warmer en zonniger, maar die 25+ graden zie ik nog steeds niet. Mooi, houden zo! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat het gauw weer grijs en regenachtig wordt. Hier is het vandaag echt zonnig en daardoor best warm. Inmiddels ook de 25 graden op de voorspellingen gespot :-(
Alle reacties Link kopieren
Hier is het buiten 19 graden en zonnig wat betekend dat het hier binnen 23 is.
Van mij mag die zon ook wel weg inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Voor zondag staat er voor mijn regio maar dat is nog onzeker temperaturen tussen 23 gr en 26 gr laat het dan maar dat eerste worden en moest het toch 26 gr worden als het maar een paar dagen is oke dan nog ... zolang het geen weken aan een stuk is ... is het goed ;-)
Ik vind het erg benauwd vandaag. Het lijkt wel alsof er geen zuurstof in de lucht zit.
Vandaag een grijze regenachtige dag. Een fijne dag om nog even op te laden voor de laatste stuiptrekkingen van de zomer die we nog krijgen.

Het is nog steeds niet precies duidelijk hoe warm het nou gaat worden en hoe lang het gaat duren. Maar daarna komt toch echt dit:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven