Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
FadeToBlack schreef:
18-08-2019 14:02
Goed idee LAgirl van die stamppot!
En ach, we krijgen volgende week dan wel een warm weekend, maar daarna gaat de temperatuur weer naar normaal. Alleen jammer dat we weer een periode zonder regen krijgen.
Ik heb twee collega's die niet lijken te kunnen functioneren als de zon niet schijnt. Die zijn bloedchagrijnig op dagen als vandaag. Gezellig hoor. Net alsof je niet naar buiten kunt als het bewolkt en wat koeler is. Het enige wat niet kan, is op het strand liggen, in de tuin zitten of buiten zwemmen. Waar maken die mensen zich druk om.
Dat werkt twee kanten op he. Ik snap best dat je chagrijnig kan worden als het wel jouw seizoen is maar niet jouw weer. En laten de dingen die niet kunnen met dat weer, nou net de dingen zijn die zij graag doen.

Maar gelukkig kan je het weer niet veranderen. Zelfs voor mij als zomerliefhebber was het vorig jaar echt teveel van het goede. Ik hoop dan ook voor jullie op een lekkere koude winter.
Alle reacties Link kopieren
lot75 schreef:
20-08-2019 07:50
Dat werkt twee kanten op he. Ik snap best dat je chagrijnig kan worden als het wel jouw seizoen is maar niet jouw weer. En laten de dingen die niet kunnen met dat weer, nou net de dingen zijn die zij graag doen.
Tja. En het fijne van dit topic dat je hier dan weer lekker over mag zeuren en dat iedereen dat snapt.

In mijn regio duurt de klotehitte de komende tijd van vrijdag tot volgende week donderdag, met als dieptepunt de zondag met 29 graden. Gadverdamme! Ik hoop dat deze week snel voorbij gaat en dan echt de herfst begint. Ik kan niet wachten...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
kopjekoffie70 schreef:
19-08-2019 23:02
Nou best kans dat als je jouw huis in de randstad verkoopt, je er een prima huis voor in het zuiden kunt kopen, en dan heb je ook nog geld over voor een airco.

Een huis met airco klinkt goed! Maar ik wil ook nog wel eens naar buiten. Zelfs in de zomer. ;-D En dat doe ik toch liever bij 25 graden dan bij 30. En ook liever bij 35 graden dan bij 40. Dus nee, geen wonen in het oosten of zuiden voor mij.

Maar genoeg andere dromen voor na onze pensionering, dus dat komt wel goed. :)
Ik was net even met pup in het bos, waar ik al een tijdje niet was geweest, want hondloos. En wat een verschil met de vorige keer! Toen was het er echt zomers. Maar nu... de begroeiing, het licht, de kleuren, de geuren, de geluiden, echt de hele atmosfeer ademde dat de herfst eraan zit te komen!!!

Het zal echt nog wel even doorbijten worden komende periode met die terugkerende zomer, maar ik geloof er niets van dat het weer zo lang warm zal zijn als vorig jaar. Daar is de hele atmosfeer niet naar. Denk ik. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zie, voel en ruik het ook maar durf het bijna niet te zeggen.... Een week doorbijten en dan herfst!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Yeah! :thumbsup:

We gaan er gewoon vanuit. En als het anders loopt dan zien we dat dan wel weer. Voorlopig zie ik na die week zomer gewoon weer 20 graden en wolken staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen zin in het komende warme weer, maar ik houd maar in gedachten: tot 21 september is het eigenlijk nog zomer dus ik probeer mijn herfstmodus nog een beetje uit te stellen, hoewel ik natuurlijk eigenlijk wel hoop dat dit voorlopig de laatste hitte en zon opstoot is. Zou heerlijk zijn als we daarna de herfst in gaan. Echte herfst, geen nazomer!
lot75 schreef:
20-08-2019 07:50
Dat werkt twee kanten op he. Ik snap best dat je chagrijnig kan worden als het wel jouw seizoen is maar niet jouw weer. En laten de dingen die niet kunnen met dat weer, nou net de dingen zijn die zij graag doen.

Maar gelukkig kan je het weer niet veranderen. Zelfs voor mij als zomerliefhebber was het vorig jaar echt teveel van het goede. Ik hoop dan ook voor jullie op een lekkere koude winter.
Op dit topic mogen we klagen over de zomer en over mensen die bij 24 graden zeuren dat ze niet naar het strand kunnen.
Ik functioneer niet bij temperaturen vanaf 25 graden.
Op dit topic snapt men dat.
FadeToBlack schreef:
20-08-2019 19:43
Op dit topic mogen we klagen over de zomer en over mensen die bij 24 graden zeuren dat ze niet naar het strand kunnen.
Ik functioneer niet bij temperaturen vanaf 25 graden.
Op dit topic snapt men dat.
Oh, ik snap dat ook heus wel. Net zoals je in dit land niet de hele zomer op het strand kan liggen, vriest en sneeuwt het ook niet de hele winter. Ik vind het allebei niet zo erg.

Ik vind het wel oprecht vervelend voor jou dat je niet functioneert vanaf 25 graden. Ik hoop voor je dat het meevalt de komende tijd.
Nou ja zeg, hier in midden nederland van vrijdag t/m donderdag tegen de 30 graden. Ik ben echt verbolgen.
Verbolgen. Ja, dat is precies het goede woord. Oké, het is augustus en dat is nog een zomermaand. Maar de gemiddelde maximum temperatuur in Nederland in augustus is 22 graden. Afgelopen week hebben we daar een paar graden onder gezeten. Heel fijn was dat! Maar nu het er weer boven komt, gaat het ook meteen weer richting 30 graden. Echt stom. Ik ben ook verbolgen.

Rare zomer hebben we gehad tot nu toe. Heel veel weken normaal voor de tijd van het jaar. Waar wij dan al heel blij mee waren! Verder af en toe iets onder normaal. En als het boven normaal kwam dan was het ook meteen extreem.

En hoewel veel zomerliefhebbers het idee zullen hebben dat het een slechte zomer was, is 2019 tot nu toe toch het op vier na warmste jaar ooit.

https://nieuws.weeronline.nl/17-8-2019- ... a-warmste/
Ik waande mij redelijk veilig, omdat het al zo laat in de zomer is. Het was maar een waan helaas. Poep weer. Bah. Ik wil donker, aards, bladeren, gordijnen, dekentjes, thee, kaarsjes, paddestoelen, pompoenen, stampot, frisse lucht, truien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt zwaar depri over de voorspelde temperaturen :|

Ik heb hier echt ZO geen zin meer in! Afgelopen weekend gewoon weer kaarsjes aan gehad en met een kopje thee onder mijn dekentje op de bank gezeten, zo fijn!

Zelfs op mijn werk werd er gezegd dat ik er weer beter uitzag en ik merkte zelf ook dat ik weer wat meer energie had. Dat kan ik dus wel gedag zeggen komende week :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook echt geen zin meer in zomerweer..
Het hoeft echt niet elke dag te regenen maar gewoon die frisse lucht al en minder zon.

Ben nu ook weer het hardlopen op aan het pakken en met dat warme weer moet je dan toch weer rekening houden met dat je vroeg of laat op de dag gaat ivm de warmte en dat wil ik nou juist niet :nooo:
Ik wil dat juist elk moment van de dag kunnen en niet dat het dus overdag weer te warm is.

Maar volgens de voorspellingen is het één week en dan daarna weer 19 graden en kans op een bui.
Ik ga verder maar weer zoveel mogelijk onderduiken.
yesss wijzigde dit bericht op 21-08-2019 16:04
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook onderduiken. Ik moet de komende week gewoon over me heen laten komen en me focussen op september. De dagen gaan snel dus hopelijk deze ook...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
30 graden komend weekend hier... Dat is toch wel een beetje jammer. Daarna wel weer extra hard genieten van het lekkere herfstweer (inclusief pepernoten tegen die tijd ;) ) Heel veel sterkte allemaal! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Het zouden eerst twee dagen boven de 25 graden worden en nu zijn het er zes waarvan twee 30 graden. Vind het een wrede grap; eerst dagen zulk fijn weer, we konden zo de herfst in rollen en nu dit :( .
Iedereen in het zuiden en oosten even een extra dikke knuffel, al wordt dat veel te warm met dat weer :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de eerste Delcorf appels; die zie ik altijd vlak voor de Elstar verschijnen. Zijn echt lekkere frisse appels met een aromatische smaak. net als Elstar en Cox. Ik had een paar gekocht bij AH; ze hoefden niet eerst te liggen.

Appels zijn altijd de eerste boodschappertjes van de herfst. En peren natuurlijk. :)

Het was wel lekker weer buiten. Sterkte voor het weekend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jaah, kom maar door met die lekkere herfstplaatjes! :-)

Pfff, die paar dagen die eerst verwacht werden leken me (vergeleken bij vorig jaar) nog een eitje. Maar nu is het al een week, aaargh.

En met een pup die om de haverklap naar buiten moet kan ik ook niet onderduiken. Gelukkig kan man het in het weekend doen. En wisselen we elkaar halverwege volgende week af. Is hij thuis bij pup en mag ik lekker werken in de airco.

Zal blij zijn als de zomer echt over is!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op tegen de komende week.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie inmiddels ook wel op tegen het weekend. Het is fijn om eens met de verjaardag van mijn vriend buiten te zitten, maar om nou met 30 graden heen en weer te gaan lopen en allerlei hapjes neer te zetten, vind ik dan wat minder prettig. Dat betekent in de caravan de airco flink aan, zodat ik iedere keer even kan afkoelen.

Gisteren heeft mijn vriend samen met zijn broer eindelijk de zonwering opgehangen. Lag al bijna 2 maanden te wachten. Nu schijnt de zon niet meer rechtstreeks op het grote raam, dat scheel een hele hoop. En ik hoef niet meer het luxaflex helemaal dicht te doen, waardoor ik nog naar buiten kan kijken.

Vanmiddag nog even wezen varen, dat was dan wel weer relaxed. Op het water is het toch een stuk beter uit te houden.
Het wordt hier steeds beter, not. Nu 3 dagen 31 en 2 dagen 30 graden. W T F!! O_O
Alle reacties Link kopieren
Ok. Even een positieve noot tussendoor: de nachten blijven wel lekker koel en het is al lekker donker om 21.00 uur....(ik probeer mezelf moed in te praten).
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
22-08-2019 08:27
Ok. Even een positieve noot tussendoor: de nachten blijven wel lekker koel en het is al lekker donker om 21.00 uur....(ik probeer mezelf moed in te praten).
Ja! Het is toch echt eind augustus, dus niet meer die lange avonden met al dat licht en al die mensen. En we kunnen hopelijk snachts slapen. En dan is het echt bijna herfst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven