Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
FadeToBlack schreef:
23-08-2019 14:47
Ik wil verhuizen naar een plek waar het nooit warmer wordt dan 20 graden. De hysterie heeft weer toegeslagen. Want de zon schijnt. En daar moet je hysterisch blij mee zijn. Zodat je kunt bbq'en, lekker bezweet in het OV kunt zitten, wijn kunt slempen op een terras en hutje-mutje op hrt strand kunt liggen.
Kuddegedrag, ik haat het. Ik haat dat gezeik dat je ervan moet genieten.
:heart:
Mag ik ook mee schrijven? Ik ben ook meer van de herfst en de winter dan van de zomer. Regen vind ik echt fantastisch. Daarnaast kan mijn huid er slecht tegen als het buiten heel warm is. Ik kijk dan ook met smart uit naar wat koelere temperaturen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 15:04
Instellen op lange termijn en daar rekening en misschien zelfs een plan voor maken helpt mij juist mbt depressies.

Maar ieder zijn manier, als dat werkt voor jou, zeker zo denken dan! Ik hoop echt dat het helpt. :redrose:




Maar die forummers met die :cheer2: smiley mbt september ( en dat al weken en weken in dit topic) is echt een beetje vreemd. Want daar had ik het over.
Misschien is het aftellen juist wel dé manier voor die forummers en helpt ze dat.

Ik ben zelf niet hier hardop aan het aftellen geweest en ook heus niet letterlijk maar het klinkt gewoon zo lekker als het september is. Geen juni, geen juli of (in mindere mate) augustus meer. O en ik geloof echt dat het nog wel warm of zelfs heet gaat worden in september, maar dan zal het toch niet zo snel meer 40 graden worden of een hittegolf van drie weken.. (toch? :whistle:) En het vroeger donker worden is echt duidelijk merkbaar. Dus dan zijn die warme dagen al veel beter te handelen voor mijzelf. En de herfst is dan echt in de buurt. Voor mij reden genoeg om blij 'af te tellen' naar september, ondanks dat ik echt wel weet dat 1 september geen garantie is voor prettig weer en dat het natuurlijk geen biet uitmaakt of het nou 31 augustus is of 1 september. Maar toch. September :cheer2:
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 15:04
Maar die forummers met die :cheer2: smiley mbt september ( en dat al weken en weken in dit topic) is echt een beetje vreemd. Want daar had ik het over.

Laat ze lekker. Jij jouw manier, zij hun manier. :-]
defyinggravity schreef:
23-08-2019 15:08
Mag ik ook mee schrijven? Ik ben ook meer van de herfst en de winter dan van de zomer. Regen vind ik echt fantastisch. Daarnaast kan mijn huid er slecht tegen als het buiten heel warm is. Ik kijk dan ook met smart uit naar wat koelere temperaturen.

Welkom hier! Ben je toevallig een echte pluviofiel? Daar zijn er hier meer van. :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 15:04
Instellen op lange termijn en daar rekening en misschien zelfs een plan voor maken helpt mij juist mbt depressies.

Maar ieder zijn manier, als dat werkt voor jou, zeker zo denken dan! Ik hoop echt dat het helpt. :redrose:




Maar die forummers met die :cheer2: smiley mbt september ( en dat al weken en weken in dit topic) is echt een beetje vreemd. Want daar had ik het over.
Ik snap je hoor. Maar voor mij werkt het niet. Juist op het weer heb ik geen vat. Het doet wat het wil. En dat heb ik met meer dingen waar ik geen vat op heb en dat nou juist zorgt voor het aanwakkeren van dat kut gevoel. Ik probeer het los te laten. Juist waar ik bang voor ben en dan niet gebeurt, daar heb ik zoveel verspilde tijd en energie aan besteed. zo zonde.

Maar inderdaad, doe wat je helpt. dat is het belangrijkste.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 15:04
Instellen op lange termijn en daar rekening en misschien zelfs een plan voor maken helpt mij juist mbt depressies.

Maar ieder zijn manier, als dat werkt voor jou, zeker zo denken dan! Ik hoop echt dat het helpt. :redrose:




Maar die forummers met die :cheer2: smiley mbt september ( en dat al weken en weken in dit topic) is echt een beetje vreemd. Want daar had ik het over.
Je moet toch wat om jezelf moed in te spreken. Jij hebt jouw manier, maar dat betekent niet dat alleen jouw manier de juiste is.
Ik kijk ook uit naar 1 september, is voor mij beter dan 1 juni of 1 juli. Het is gewoon een stuk dichter bij de herfst.
En ook ik heb verschrikkelijke last fysiek en mentaal, moet ook mijn kind uit school halen. Het is onmogelijk voor mij om te zwemmen, lang te lopen of auto te rijden. Dus moet ook nog alles met ov doen en weinig optie tot afkoelen. Maar 1 september gaat het leven voor mijn gevoel ook weer door, in de zomer staat alles stil. Er komt weer een soort vast ritme in het leven. Dat maakt 1 september voor mij ook fijn. Dus ja ik :cheer2: voor 1 september.
-Akeleila- schreef:
23-08-2019 15:43
Welkom hier! Ben je toevallig een echte pluviofiel? Daar zijn er hier meer van. :)
Hahaha, die moest ik even googelen. Had nog nooit van het begrip pluviofiel gehoord. Ik denk het, want ik word heel rustig van regen en vind het fantastisch om dan een wandeling te maken. :)
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
23-08-2019 14:47
Ik wil verhuizen naar een plek waar het nooit warmer wordt dan 20 graden. De hysterie heeft weer toegeslagen. Want de zon schijnt. En daar moet je hysterisch blij mee zijn. Zodat je kunt bbq'en, lekker bezweet in het OV kunt zitten, wijn kunt slempen op een terras en hutje-mutje op hrt strand kunt liggen.
Kuddegedrag, ik haat het. Ik haat dat gezeik dat je ervan moet genieten.
Ik snap je hoor :hug:

Ik was vandaag op het werk en er werd weer helemaal lyrisch en overdreven gedaan op de radio over het warme weekend wat eraan komt, hoor ik gezucht van een collega met... 'Ohh wat overdreven weer zeg, het wordt weer warm, typisch Nederlands die ophef weer'
Hehe dacht ik! Eindelijk iemand die het snapt, dus we konden even lekker samen daarover 'klagen' :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ha, fijn is dat hé Yesssss? Ik heb ook collega's die echt een hekel aan de hitte hebben en het lange licht. Zo heerlijk om daar af en toe eens mee te kletsen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
23-08-2019 14:47
Ik wil verhuizen naar een plek waar het nooit warmer wordt dan 20 graden. De hysterie heeft weer toegeslagen. Want de zon schijnt. En daar moet je hysterisch blij mee zijn. Zodat je kunt bbq'en, lekker bezweet in het OV kunt zitten, wijn kunt slempen op een terras en hutje-mutje op hrt strand kunt liggen.
Kuddegedrag, ik haat het. Ik haat dat gezeik dat je ervan moet genieten.
De eerstvolgende die dat tegen me zegt krijgt een hengst voor zn kanis. Echt.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb appels geplukt vandaag. Wat eerder dan vorig jaar, maar ze zijn toch echt rijp, het was de hoogste tijd. Er zat hier en daar al een overrijpe tussen...
Dat voelt toch echt als nazomer, ondanks dat het behoorlijk warm is. En dat blijft ook nog een aantal dagen zo.
Maar ja. Gelukkig zijn de nachten koel, en het wordt al merkbaar vroeger donker....
Ik hoop wel dat het niet weer zo droog wordt, het begint hier in het oosten net weer voorzichtig een beetje groener te worden....
tanteslankie schreef:
23-08-2019 17:06
De eerstvolgende die dat tegen me zegt krijgt een hengst voor zn kanis. Echt.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 15:04

Maar die forummers met die :cheer2: smiley mbt september ( en dat al weken en weken in dit topic) is echt een beetje vreemd. Want daar had ik het over.
Mss omdat de nachten niet meer zo bloedheet kunnen worden? En de zon niet meer zo fel en lang schijnt? Dat maakt wel een verschil, vind ik. Tijdens de vorige hittegolf werd het 's nachts 25 gr hier, nu 17 (ongeveer), dat scheelt weer iets.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet fijn, verre van dat. Maar feit dat het al eerder donker is en we al richting september gaan vind ik wel fijn.

Wel fijn voor mensen die nog even zomer willen. Ik sta er wel bij stil dat er mensen zijn die van zomer houden terwijl ik het echt haat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vandaag nog wel te doen, er stond wind. En ik ben blij dat de nachten niet zo warm zijn. Verder maar het beste van maken maar idd die massahysterie en de superlatief hoef ik niet. Lang niet iedereen is blij met dit weer.
woesjje schreef:
23-08-2019 18:06
Ik vind het ook niet fijn, verre van dat. Maar feit dat het al eerder donker is en we al richting september gaan vind ik wel fijn.

Wel fijn voor mensen die nog even zomer willen. Ik sta er wel bij stil dat er mensen zijn die van zomer houden terwijl ik het echt haat.

Dat heb ik ook wel. In onze regio is het volgende week nog vakantie. Ik vind het wel fijn voor de mensen die ervan houden dat ze er dan ook van kunnen genieten. Is dat pokkeweer toch nog ergens goed voor. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook zeggen dat ik het vandaag ook wel mee vond vallen, de zon is al minder fel ofzo en in de ochtend is het echt al een stuk frisser.

Het is hier binnen nu ook nog niet zo warm en de zon is al een beetje aan het weg trekken.
Het wordt gelukkig al rond 20.15u schemerig, dat scheelt ook al :)
yesss wijzigde dit bericht op 23-08-2019 18:51
10.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan die weerman die grijns van zijn bakkes halen. En met zijn genieten, kan het woord in die context niet meer horen. Wat word ik toch agressief van de jubel stemming over een eventuele zoveelste hittegolf. Echt wtf is hier geweldig aan, schijnt zelfs een bokaal uitgereikt te zijn aan Warnsveld omdat het hitte record daar verbroken is. Zou voor de klimaat politie toch geen reden tot juichen moeten zijn. Is gewoon in en in triest.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar heb het gevoel al jaren in een zomer te leven, komt geen einde aan.

Nou meisjes, geniet allemaal van het prachtige weekend
Utopia2016 schreef:
23-08-2019 18:47
Kan die weerman die grijns van zijn bakkes halen. En met zijn genieten, kan het woord in die context niet meer horen. Wat word ik toch agressief van de jubel stemming over een eventuele zoveelste hittegolf. Echt wtf is hier geweldig aan, schijnt zelfs een bokaal uitgereikt te zijn aan Warnsveld omdat het hitte record daar verbroken is. Zou voor de klimaat politie toch geen reden tot juichen moeten zijn. Is gewoon in en in triest.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar heb het gevoel al jaren in een zomer te leven, komt geen einde aan.

Nou meisjes, geniet allemaal van het prachtige weekend

:rofl: en :rofl:
Alle reacties Link kopieren
De beloofde afkoeling lijkt er niet te komen voorlopig, de warmte blijft nog ‘gezellig’ een weekje. Met kou gaat dat nooit zo... een onverwachte verlenging van kou.
Utopia2016 schreef:
23-08-2019 18:47
Kan die weerman die grijns van zijn bakkes halen. En met zijn genieten, kan het woord in die context niet meer horen. Wat word ik toch agressief van de jubel stemming over een eventuele zoveelste hittegolf. Echt wtf is hier geweldig aan, schijnt zelfs een bokaal uitgereikt te zijn aan Warnsveld omdat het hitte record daar verbroken is. Zou voor de klimaat politie toch geen reden tot juichen moeten zijn. Is gewoon in en in triest.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar heb het gevoel al jaren in een zomer te leven, komt geen einde aan.

Nou meisjes, geniet allemaal van het prachtige weekend
:rofl:
Janesnow schreef:
23-08-2019 15:50
Je moet toch wat om jezelf moed in te spreken. Jij hebt jouw manier, maar dat betekent niet dat alleen jouw manier de juiste is.
Ik kijk ook uit naar 1 september, is voor mij beter dan 1 juni of 1 juli. Het is gewoon een stuk dichter bij de herfst.
En ook ik heb verschrikkelijke last fysiek en mentaal, moet ook mijn kind uit school halen. Het is onmogelijk voor mij om te zwemmen, lang te lopen of auto te rijden. Dus moet ook nog alles met ov doen en weinig optie tot afkoelen. Maar 1 september gaat het leven voor mijn gevoel ook weer door, in de zomer staat alles stil. Er komt weer een soort vast ritme in het leven. Dat maakt 1 september voor mij ook fijn. Dus ja ik :cheer2: voor 1 september.

Waar zegt ik dat? Ik zeg zelf al dat als het werkt, het werkt.

En herkenbaar verder. Ik heb en ernstige zenuwschade en chronische rugklachten waar ik pijnstillers voor slik en opiaten voor moet plakken of een tense gebruik ( wat niet zo lekker lukt met zweet en gel en irritatie) om een soort van kwaliteit van leven te hebben. Gewoon alle seizoenen door.

En ik word lichamelijk ziek ( waarschijnlijk door de jarenlange medicatie en alle bijwerkingen). En ik heb al 30 jaar last depressies. Niet weer afhankelijk btw.

Ik begrijp heus wel dat mijn manier niet DE manier is. Dat heb ik ook al getikt vandaag.

Ik snap nog steeds alleen dat gejuig over 1 september niet. ;-)

Maar misschien wel op 1 september. We gaan het zien. :-D :-D
doornroosje9 schreef:
23-08-2019 17:54
Mss omdat de nachten niet meer zo bloedheet kunnen worden? En de zon niet meer zo fel en lang schijnt? Dat maakt wel een verschil, vind ik. Tijdens de vorige hittegolf werd het 's nachts 25 gr hier, nu 17 (ongeveer), dat scheelt weer iets.
Ik heb dan weer geen last van de nachten. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat verschil maakt voor anderen. Dat is waar.
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 19:37


En herkenbaar verder. Ik heb en ernstige zenuwschade en chronische rugklachten waar ik pijnstillers voor slik same. Ik gebruik diazepam en elke dag pijnstillers. Heb een diastase, waardoor ernstige onderrugklachten. Ook bovenrug kapot. Daarnaast complex regionaal pijnsyndroom in voet. Dus ik denk dat ik wel een beetje weet waar je doorheen gaat. en opiaten voor moet plakken of een tense gebruik ( wat niet zo lekker lukt met zweet en gel en irritatie) om een soort van kwaliteit van leven te hebben. Gewoon alle seizoenen door.

En ik word lichamelijk ziek ( waarschijnlijk door de jarenlange medicatie en alle bijwerkingen). En ik heb al 30 jaar last depressies. Niet weer afhankelijk btw. ik heb ook last van depressie, gebruik ook antidepressiva, waardoor ik ook heel dik ben geworden. Helpt ook niet met het warme weer

Ik begrijp heus wel dat mijn manier niet DE manier is. Dat heb ik ook al getikt vandaag.

Ik snap nog steeds alleen dat gejuig over 1 september niet. ;-)

Maar misschien wel op 1 september. We gaan het zien. :-D :-D daar hoop ik dus heel erg op ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven