Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Ik soort van blij.. zie dat het ipv tot aan het weekend volgende week maar t/m woensdag heet zou worden bij mij.

Dat scheelde toch weer 2 dagen heet.

Kijk ik naar de 14 dagen verwachting.. is het donderdag koel, loopt vrijdag weer te temp op en daarna weer 4 dagen stralende zon en 25 graden. Echt, ik doe het voor 20 graden en zon. Maar weer 4 dagen 30 graden en dan 1 dag koel en dan weer 3/4 dagen 25. Echt?? Kut.

Word er echt schijtziek van. Letterlijk maar ook figuurlijk.
-Akeleila- schreef:
25-08-2019 09:57
Jammer genoeg worden nu de nachten toch ook weer steeds wat warmer. Ik liep vanochtend een uur eerder dan gisteren met pup in het park. Maar het voelde toch al een stuk warmer aan.

Pfff, het is echt aftellen. Nog 4 dagen en nachten en dan wordt het weer beter...
Inderdaad, aftellen is het enige wat we kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
Jammer genoeg worden nu de nachten toch ook weer steeds wat warmer. Ik liep vanochtend een uur eerder dan gisteren met pup in het park. Maar het voelde toch al een stuk warmer aan.

Pfff, het is echt aftellen. Nog 4 dagen en nachten en dan wordt het weer beter...
Ja ik voelde vannacht en vanmorgen ook het verschil, dat vind ik wel echt minder...
Ben wel gaan joggen maar weer totaal geen zuurstof in de lucht dus was een pittig rondje.
Als die ochtenden en avonden lekker fris zijn is het toch wat beter vol te houden.

Had net net mijn enkellaarsjes weer uit de kast gehaald, dat worden weer sandalen aan morgen naar het werk.
Ik kan echt niet wachten tot ons seizoen weer aanbreekt :heart:

Hoe gaat het met de pup? :)
-Akeleila- schreef:

Het is inderdaad aftellen, alleen duurt het altijd lang voordat mijn huis afgekoeld is. Ik heb het na de laatste warmtegolf niet meer koeler dan 22 graden kunnen krijgen. Dus het zal nog wel even duren voordat mijn huis weer koel is :-?

Gelukkig worden de nachten al langer..
Ik had gehoopt dat het tegen volgend weekend minder dan 25 graden ging worden vergeet het nog 27 graden al blijf ik denken wie weet veranderen de weerkaarten nog tegen dan ... en daarna is het September dan mag het wat mij betreft stoppen met die 25 plussers 3 hittegolven voor mijn regio is meer dan genoeg ... hoezo geen zomer???
yesss schreef:
25-08-2019 11:50
Ja ik voelde vannacht en vanmorgen ook het verschil, dat vind ik wel echt minder...
Ben wel gaan joggen maar weer totaal geen zuurstof in de lucht dus was een pittig rondje.
Als die ochtenden en avonden lekker fris zijn is het toch wat beter vol te houden.

Had net net mijn enkellaarsjes weer uit de kast gehaald, dat worden weer sandalen aan morgen naar het werk.
Ik kan echt niet wachten tot ons seizoen weer aanbreekt :heart:

Hoe gaat het met de pup? :)

Ik kan ook niet wachten! Heb net even wat plaatjes zitten kijken van bos in de ochtendmist. Kan daar echt intens naar verlangen. Maar het komt steeds dichterbij!

En met pup gaat het heel goed! Is naast de normale puppiestreken heel lief en braaf. Vorige hond was als pup een draak en heeft ons in het eerste half jaar regelmatig over de kling gejaagd. We knijpen elkaar af en toe echt even in de arm om te checken of het wel echt is wat er nu gebeurt. :D
Even een vraagje voor de mensen met een mobiele airco. Kun je daar ook bij slapen of maakt hij daarvoor teveel lawaai?
-Akeleila- schreef:
25-08-2019 15:08
Even een vraagje voor de mensen met een mobiele airco. Kun je daar ook bij slapen of maakt hij daarvoor teveel lawaai?
Dit vraag ik mij ook af... En hoeveel stroom het verbruikt, merken jullie het aan je afrekening sinds jullie er een hebben?
Ik houd op zich wel van de zomer, van lekker buiten leven, maar de hoge temperaturen vind ik in NL geen doen. Ik zwel op tot een puffende Teletubby, mijn hersenen krijgen het tempo van een kruising tussen een luiaard met een slak, mijn huis is een sauna, ik slaap voor geen meter en ik wil alleen maar zitten om daar vervolgens ook weer chagrijnig van te worden. Ik kan mezelf zo in de weg zitten met dit weer, haha 😂

Doe mij maar max. 22 graden. En een lekkere koude winter met bakken sneeuw, heerlijk!
Blablabla97 schreef:
25-08-2019 15:13
Dit vraag ik mij ook af... En hoeveel stroom het verbruikt, merken jullie het aan je afrekening sinds jullie er een hebben?
Het geluid word ik overdag op een gegeven moment al gestoord van na een paar uur, dus ‘s nachts laat ik ‘m sowieso uit. Mijn verbruik is uiteraard wel iets gestegen, maar niet buitenproportioneel. Nu moet ik zeggen dat ik ook wel echt op het gebruik let en alleen op loeihete dagen een hele middag en avond heb draaien. Ochtenden en nachten staat ‘ie uit.
-Akeleila- schreef:
Ik kon er niet mee slapen, maar dat heb ik simpel opgelost door oordopjes in te doen. Die kun je heel goedkoop kopen bij de kruidvat. Stroomverbruik is wel iets hoger maar dat vind ik het echt wel waard!
Blablabla97 schreef:

Wij hebben er een (wel geleend, en hij is al zeker 10 jaar oud als het niet meer is), en ja het verbruikt heel veel stroom. We hebben zo'n slimme meter, en het staafje voor juli (om het maar even zo te zeggen :P) is beduidend hoger dan van de andere maanden, en dan gaat het om die 4 (?) hete dagen dat we hem aan hebben gehad.

Persoonlijk kan ik er ook niet bij slapen, maar ik kan nergens bij slapen ;)

Voor mensen die een mobiele airco overwegen; mijn ervaring is dat je een heel krachtige (en dus dure) moet aanschaffen om een grotere ruimte effectief te koelen (voor onze woonkamer doet hij te weinig), en dat zodra je hem uitzet het snel weer opwarmt. En het kost daarbovenop dus ook nog veel stroom.

Het is fijn om aan te hebben op 35+ dagen waarbij het binnen ondraaglijk wordt en je alleen nog maar in de koele stroom lucht kan/wil zitten als noodoplossing, maar voor de rest zijn het eigenlijk best ineffectieve apparaten denk ik.
-Akeleila- schreef:
Heel veel lawaai; de tv is dan niet te verstaan. Afhankelijk van je plaats in de kamer. Maar je kan ondertiteling aanzetten natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RégineFilange schreef:
25-08-2019 16:50

Voor mensen die een mobiele airco overwegen; mijn ervaring is dat je een heel krachtige (en dus dure) moet aanschaffen om een grotere ruimte effectief te koelen (voor onze woonkamer doet hij te weinig), en dat zodra je hem uitzet het snel weer opwarmt. En het kost daarbovenop dus ook nog veel stroom.

Het is fijn om aan te hebben op 35+ dagen waarbij het binnen ondraaglijk wordt en je alleen nog maar in de koele stroom lucht kan/wil zitten als noodoplossing, maar voor de rest zijn het eigenlijk best ineffectieve apparaten denk ik.
Jep, kan ik absoluut beamen. Ik heb het geluk dat ik een vrij kleine woonkamer heb, dus ik krijg het er redelijk koel mee. En iedere graad minder in mijn hele warme huis is prettig. Ik heb er ook een grote ventilator achter staan, zodat deze de koude lucht beter verspreidt. Dat scheelt wel.

Maar inderdaad, echt lekker koel krijg je het er niet mee zoals je dat bij een gewone airco hebt, je moet inderdaad kijken naar hoeveel ruimte ‘ie kan koelen en het is binnen de kortste keren weer warm.
wolfmeisje wijzigde dit bericht op 25-08-2019 17:10
Reden: Spelfout
0.04% gewijzigd
-Akeleila- schreef:
Blablabla97 schreef:
Voor mij is het antwoord op deze beide vragen: ja.

Maar, ik slaap door bijna alles heen. En zonder airco wordt het bij mij thuis 35-40 graden, dus die hoge rekening neem ik voor lief
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pffff. Morgen en dinsdag 31 graden, woensdag 29 en donderdag 22 graden en regen plus onweer voorspelt. Zaterdag en zondag ineens weer fucking 26 graden... Echt, hou op!

*kruipt weer onder een steen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
retrostar schreef:
25-08-2019 17:33
Afbeelding
Lekker!!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hmmm, wel veel lawaai dus. Niet echt handig in de slaapkamer. En dat is wel waar ik hem voor op het oog heb. Overdag trek ik het gezweet en geplak nog wel, maar 's nachts slaap ik er echt belabberd door.

Ik zou het lawaai (net als het hogere verbruik) nog wel op de koop toe nemen. Maar man slaapt zonder airco prima en protesteert tegen het lawaai. En voor het slapen gaan de slaapkamer koelen en dan de airco uitzetten heeft dus ook niet zoveel zin, als het zo snel weer opwarmt.

Bedankt voor de reacties! Wij gaan er nog even over nadenken. Ook over eventueel een vaste airco. Het zou sowieso pas voor volgende zomer zijn, dus we hebben nog even. :)
tanteslankie schreef:
25-08-2019 17:35
Pffff. Morgen en dinsdag 31 graden, woensdag 29 en donderdag 22 graden en regen plus onweer voorspelt. Zaterdag en zondag ineens weer fucking 26 graden... Echt, hou op!

En we weten allemaal waar 26 graden uiteindelijk op uitdraait. Dat wordt dis weer warmer dan voorspeld.......
RégineFilange schreef:
25-08-2019 16:50
Wij hebben er een (wel geleend, en hij is al zeker 10 jaar oud als het niet meer is), en ja het verbruikt heel veel stroom. We hebben zo'n slimme meter, en het staafje voor juli (om het maar even zo te zeggen :P) is beduidend hoger dan van de andere maanden, en dan gaat het om die 4 (?) hete dagen dat we hem aan hebben gehad.

Persoonlijk kan ik er ook niet bij slapen, maar ik kan nergens bij slapen ;)

Een beetje goede ( let idd ook goed op oppervlak) en nieuwer model kopen en zorgen dat je plek waar de slang naar buiten moeten goed afdicht. Dus geen kiertjes. Goed passende afdichtset of een precies passend gat.

Die zijn energiezuiniger en redden ze de meeste woonkamers prima.

Ik heb er nu zelf geen, die komt er aan.
Maar mijn ouders en aantal andere vrienden wel en die hadden heerlijke koelte nu en de vorige mega hittegolf. Ik was daar niet ziek. Huiskamertemperaturen die gewoon onder de 16 26 graden werden. Terwijl buiten 40 was.

Een vaste is nog fijner maar kan ook niet meerdere kamers tegelijk aan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 21:55
Reden: Dat klopte niet, was het maar zo. ;-)
14.73% gewijzigd
tanteslankie schreef:
25-08-2019 17:35

Ja, dat tikte ik ook al.

Nu 4 dagen heet, 1 dag koeler en dan gewoon weer 4 dagen 25/26 graden. Of warmer.
-Akeleila- schreef:
Heerlijk monotoon geluid, ik zou er geen last van hebben. Maar ivm kosten heb ik hem nooit snachts aan gehad
Utopia2016 schreef:
25-08-2019 19:03
Heerlijk monotoon geluid, ik zou er geen last van hebben. Maar ivm kosten heb ik hem nooit snachts aan gehad
Edit lees nu alle reacties, zal dus persoonlijk zijn en ook van de soort airco afhangen. Misschien even proef luisteren in de winkel?
Akeleila: Ik slaap als het warm is met koude handdoeken ( nat maken en in de koelkast leggen ) om mijn enkels en bij mijn nek. Dat is erg prettig.

Weet niet of je man ook tegen het geluid van een ventilator kan, anders zou je ook bakjes of flessen met ijs bij je ventilator kunnen zetten. Dan krijg je ook frisse lucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven