Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Het leuke van september vind ik dat de dagen dan duidelijk korter worden, want die lange dagen ben ik tegen die tijd altijd wel zat. Ook wordt het in september altijd al wat herfstig, en ik hou van de herfst. Van de paddenstoelen, de spinnenwebben, de herfstkleuren, de kastanjes en de eikeltjes die je kunt rapen. Ik vind het echt het mooiste jaargetijde.

Wat het weer betreft is september natuurlijk gewoon een voortzetting van augustus, niks om je extreem op te verheugen inderdaad.
Ja, ik vind de maand september zelf qua dat ook mooi, langzaam aan komt de herfst qua kleur en natuur eraan.
Janesnow schreef:
23-08-2019 19:52
:couple:
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/lIUHjlya3zc

:rofl: :rofl:

De wimpel is inmiddels overgedragen aan Gilze-Rijen!
Nou hier hadden we toch bij moeten zijn😂😂
yesss wijzigde dit bericht op 23-08-2019 20:26
3.25% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
23-08-2019 19:49
Ik heb dan weer geen last van de nachten. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat verschil maakt voor anderen. Dat is waar.
Ik zet 's morgens alles open, dan koelt het echt goed af. Maar goed, dat maakt natuurlijk geen bal uit als je je huis uit moet. Dan moet je die hitte in.
Life is short. Eat dessert first.
yesss schreef:
23-08-2019 20:23

Ik was erbij. Online tenminste, toen het record verbroken werd. Buiten zitten was toch geen optie dus ik zat die hele dag achter mijn lappie te nolifen met de gordijnen dicht :rofl:
Nog zo'n leuk bijproduct van de zomer: ongedierte. Nu: wespen en spinnen, er zat net een gigantisch exemplaar op de muur. Spin dus. Gelukkig heeft man 'm vermoord en door de wc gespoeld.
En maar weer vroeg op om alle ramen open te zetten... Ik had gehoopt dat dat niet meer nodig zou zijn. Er komt nu wel heerlijk koele lucht binnen.
Er staat hier helaas amper wind, dat is wel jammer. Maar goed het is in huis toch maar 21,5 graden nu. Valt mee. Nog wel. Zo weer alles dichtdoen achter want de zon komt er op. Handdoeken voor de ramen, karton neergezet en maar gewoon uitzitten. Ik hoef gelukkig nergens heen vandaag en ga lekker Netflixen.
Het was hier vannacht lekker koel dus redelijk geslapen, de buren waren vannacht met de deuren aan het slaan en de honden waren als gekken tekeer aan het gaan, en vanochtend voor zevenen ook alweer dus echt lang heb ik niet geslapen. Maar dat lag niet aan de temperatuur. Mijn buren zijn gewoon aso's.

Voor mij helpt de gedachte dat we naar september gaan niet per se maar wel de gedachte dat de winter eraan komt. Dat zeg ik altijd maar tegen mezelf als het zo heet is als vandaag. Winter is coming.
En als het nog een dagje warm is in oktober overleef ik dat ook wel. Zolang het de rest van de dagen maar koel is.
We komen er wel doorheen. Maar ik ga toch echt sparen voor die mobiele airco.
Dit huis is gewoon een ramp in de zomer.
Wat heerlijk dat de nachten nu niet meer zo warm zijn. Dat scheelt zoveel!

Dan kun je 's ochtends tenminste ook nog normaal wat dingen doen. Ben vanochtend al uitgebreid met pup naar het park geweest en heb ook al boodschappen gedaan. Nu is het hier 22 gaden en dat zal oplopen naar zo'n 30 graden. De rest van de dag duik ik onder!

Sterkte iedereen!
Van Weeronline:

"Zomer 2019 eindigt in top-3 warmste
Met gemiddeld 18,5 graden eindigt de zomer van 2019 in de top-3 warmste. Dit hebben we te danken aan een zeer warme slotweek. Vorig jaar was het met 18,9 graden nog warmer, maar de huidige zomer telt wel even veel tropische dagen. In De Bilt werd het acht keer tropisch, met 30 graden of meer. Dat is twee keer zo vaak als in een gemiddelde zomer. Daarbij wordt nog één tropische dag verwacht en is maandag sprake van een zeldzame derde regionale hittegolf.

Deze zomer is nu al een van de warmste uit de meetgeschiedenis met gemiddeld 18,3 graden. Door het tropische slotakkoord eindigen we in de top-drie. Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 18,5 graden wordt de zomer van dit jaar de op twee na warmste. In 2003 was het in de zomer gemiddeld 18,7 graden en 2018 is recordhouder met maar liefst 18,9 graden. Gemiddeld was het in de zomer van 2006 (door afronding naar boven) ook 18,5 graden.

De zomer van 2019 grossiert in warme dagen. Op een warme dag wordt het 20 graden of warmer. Met nog een warme week te gaan komt het totaal uit op 73 dagen, tegenover 60 normaal. Er waren ook korte koele perioden. Zo werd het op 8 juli op het hoofdstation slechts 16,7 graden en was daarmee de koudste dag.

Opvallend is dat het aantal zomerse dagen (maximum van 25 graden of hoger) tot nu toe met 19 heel normaal is. Dit komt doordat het in juni vaker zomers warm werd dan normaal, terwijl augustus tot nu toe slechts twee zomerse dagen telt. Vandaag wordt het met 29 graden in ieder geval zomers en daarna volgen er nog zeven. Uiteindelijk telt de zomer 27 dagen met maxima van 25 graden of meer.

Twee keer zo vaak tropisch
Acht keer werd het in De Bilt tropisch warm en dat is twee keer zo vaak als in een gemiddelde zomer. Voor een tropische dag moet het minimaal 30 graden worden. Op 25 juli werd het, op de dag van het nieuwe absolute hitterecord, in De Bilt 37,5 graden. Niet eerder was het op het hoofdstation zo warm.

Naar verwachting zal het in De Bilt nog één keer tropisch warm worden en is er ook een aantal dagen die de 30 graden dicht kunnen naderen. Met een totaal van negen tropendagen kan de zomer van 2019 zich meten met de zomer van 2018. Daarbij moet worden gezegd dat vorig jaar de eerste tropische dag niet in juni viel, maar aan het eind van de meteorologische lente. Op 29 mei werd het in De Bilt 30,7 graden.

Zeldzame derde hittegolf
In het zuidoosten wordt het vandaag tropisch met ruim 30 graden. Daarmee is een regionale hittegolf in de maak. Zodra de temperatuur maandag voor de derde keer op dezelfde plaats naar 30 graden stijgt is aan de voorwaarden van een hittegolf voldaan. Dit wordt de derde hittegolf van de zomer. In de periode van 21 juni tot 1 juli en tussen 18 en 31 juli was sprake van een hittegolf.

Als de derde hittegolf tot het eind van de maand duurt was in de hele zomer op 34 dagen wel ergens in het land sprake van een hittegolf. Dit is ruim een derde van de 92 dagen tellende zomer."
Echt hoor, als iemand nu nog één keer durft te beweren dat we dit jaar een slechte zomer hadden, dan kan die van mij een dreun krijgen! :thunder:
-Akeleila- schreef:
24-08-2019 11:52
Echt hoor, als iemand nu nog één keer durft te beweren dat we dit jaar een slechte zomer hadden, dan kan die van mij een dreun krijgen! :thunder:
Ik heb het vandaag en gisteren nog gehoord en gelezen. :-D :-D
Gok maandag op schoolplein ook. :-D :-D

Dan zal het wel gaan over dat precies dat zij/hij thuis was die ene week ( na de zonvakantie in Frankrijk) het precies vies weer was, dus wat een kutzomer. Blabla.
Ik ga maar proberen om het dit keer totaal niet erg te vinden. Scheelt voor mij heel erg dat het veel eerder donker is, de nachten koel blijven en dat het bijna september is.
Dit overleef ik ook nog wel even.

Maar sterkte voor diegene die het nodig hebben! Bedenk maar zo, beter dat we de herfst en winter nog lekker voor ons hebben dan dat het alweer februari ofzo is ;)
Had tijdje terug al afgesproken om te gaan eten. Ik voel me nog oke. Eerst alles open en nu dicht Dit is dag 1 en dat gata meestal prima. Als ik maar de hitte niet lang in hoef.

Na 2/3 dagen ben ik meestal wel echt ziek. En het huis warm ect.

Ik zag dus op tegen uit eten, dat is buiten de deur. Moet dan van alles mbt aankleden en haar. Dat is meestal al een oververhit gevecht en dan op pad, dan uren in de hitte eten/zitten met pijnklachten enz. Ik overwoog om me te excuseren.

Maar er is airco. :cheer2: Volgens google revieuws en die deed het gewoon ook nog redelijk tijdens de 40 graden golf.

Ik ben blij. :-D
Hopelijk is die niet net stuk vanavond ofzo.
Veel plezier Lucifer!
Ik ben vandaag zowaar de hele dag buiten geweest, in het bos. Dat ging nog wel in de schaduw. Maar oh wat verlang ik naar kille mistige dagen zonder zon, zonder hitte.
Volgende week wordt het weer iets beter. Alhoewel het dan nog steeds te warm is voor de tijd van het jaar.....
Overigens zitten de achterburen alweer buiten, de bbq op te stoken. Deze huizen staan zo dicht op elkaar (dus wij en de achterburen), dat er maar 7 meter tussen ons achterraam en die van hun zit. Dus piepkleine tuintjes. Als je dan gaat zitten bbq'en dan noem ik dat gewoon asociaal.
-Akeleila- schreef:
Van mij ook
yesss schreef:
23-08-2019 20:23

Aah inderdaad jammer, had graag bij dit heuglijke feit aanwezig geweest,. Kots kots
Ik moest in de namiddag/begin avond een stuk fietsen, nergens schaduw!! Bah, heb in gedachten bijna de hele weg geklaagd, zeker toen ik een brug op moest fietsen. Mijn conditie is altijd ver te zoeken met dit weer...

De nachten worden trouwens niet allemaal koel. 18/19 graden op dinsdag en woensdag. En de vooruitzichten ‘beloven’ weer warmte in het weekend
-Akeleila- schreef:
Wij vinden het toch ook een slechte zomer? Nou dan.
Lekker nachtje gehad, maar niet heus. Uurtje of 3 geslapen. Kat was buiten en het was niet warm op mijn kamer maar heb wel mijn raam open gehad om het door te luchten en er was een feest in het dorp, dus geen oog dicht gedaan.
Hopelijk kan ik vannacht wat langer slapen. Het was warm gisteren maar niet te heet binnen, het is hier niet boven de 25 graden in huis geweest. Het was goed te doen. De ventilator is nog niet aan geweest. Vandaag denk ik wel want het wordt warmer dan gisteren. Het is binnen nu weer afgekoeld naar 21,5.
Het is donderdag weer voorbij. Ik vind het nu beter te doen dan vorige maand. Nu geen nachten van 27 graden. Maar ga denk ik maar wel met mijn raam dicht slapen vannacht.

Zometeen maar vast de afwas doen, nu het nog koel is.
Sterkte allemaal vandaag.
O die super irritante BBQ s ook....gisteren vond ik de site Www.houtrookvrij.nl,

Hier kun je een petitie tekenen zodat het op de politieke agenda komt. Dat heb ik maar gedaan in de hoop dat alle kleine beetjes helpen. Verder redelijk geslapen toen ik eindelijk de ramen open kon doen na de stank........
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2019 02:00
Wij vinden het toch ook een slechte zomer? Nou dan.
:-D

Dat is zo!
Jammer genoeg worden nu de nachten toch ook weer steeds wat warmer. Ik liep vanochtend een uur eerder dan gisteren met pup in het park. Maar het voelde toch al een stuk warmer aan.

Pfff, het is echt aftellen. Nog 4 dagen en nachten en dan wordt het weer beter...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven