Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
12.000 BTU koelt rond de 33-44m2, dus 9000 BTU voor jouw ruimte wordt wel krap, helemaal als je huis niet zo goed geïsoleerd is (plat dak, grote ramen op zon kant, enz). Ik vond toevallig ook deze: 12.000 BTU voor 300 euro en de 28e weer op voorraad:

https://www.kruidvat.nl/nedis-acmb1wt12 ... J8EALw_wcB

Wat betreft de airco die jij had gevonden, ik word altijd een beetje huiverig van het gebrek aan reviews. Ik koop zelf dat soort dingen zonder reviews alleen als er een goede deal is, en 250+ euro voor 9000 BTU is een normale prijs en geen goede deal, dan zou ik zelf door zoeken naar iets met reviews.
Ziet er goed uit meid, ga het zeker onthouden. Op zich heb ik wel een goed geisoleerd huis gelukkig en ook maar een verdieping. Heb ook maar drie ramen waarvan ze wel helaas allemaal op de zon staan. Ik tel de slaapkamer niet mee ( daar zit een deur naar het terras ) want die krijgt geen zon.
Ik koop ook liever geen airco zonder reviews, maar zie die bij de kruidvat ook niet staan. Maar ga deze zeker opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt, maar deze valt in de categorie goeie deal want 12.000 BTU voor 300 euro zie je weinig. :P
Alle reacties Link kopieren
Wat kost een vaste airco dan? Moet ik denken aan 5.000 euro oid?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-06-2021 11:02
Wat kost een vaste airco dan? Moet ik denken aan 5.000 euro oid?
Wij waren 1850 euro kwijt voor een single unit airco in onze slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-06-2021 11:02
Wat kost een vaste airco dan? Moet ik denken aan 5.000 euro oid?
Wij waren 3650 euro kwijt voor 1 buitenunit, en 2 split units. (Mitsubishi) Eentje in de woonkamer, die best groot is en krachtig moest zijn en 1 voor in onze slaapkamer, die wat minder krachtig is want veel kleinere ruimte.

Hadden nog andere een offerte laten opmaken en die kwam uit op 3400. Maar dat bedrijf reageerde nergens op en duurde weken totdat we eens een reactie terug kregen, dus niet mee in zee gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ok, duidelijk. We gaan er over nadenken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-06-2021 11:02
Wat kost een vaste airco dan? Moet ik denken aan 5.000 euro oid?
Wij waren 1299 kwijt voor een single unit in de slaapkamer. Dit was een aanbieding, normaal waren ze 1399. Dat was de totaalprijs inclusief installatie. Hij verwarmt ook. Ookal is het maar 1 kamer, scheelt al zo enorm. In het nieuwe huis doen we het meteen weer :)

Oh wacht heet dat single unit? Het is een split unit, dus een buitengedeelte en een standaard binnengedeelte waar de koele lucht uitkomt :)
elf12345 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 14:08
Reden: Aanvullen
14.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
09-06-2021 14:06
Wij waren 1299 kwijt voor een single unit in de slaapkamer. Dit was een aanbieding, normaal waren ze 1399. Dat was de totaalprijs inclusief installatie. Hij verwarmt ook. Ookal is het maar 1 kamer, scheelt al zo enorm. In het nieuwe huis doen we het meteen weer :)

Oh wacht heet dat single unit? Het is een split unit, dus een buitengedeelte en een standaard binnengedeelte waar de koele lucht uitkomt :)
Ik dacht dat single unit voor 1 kamer was en split voor meerdere. Maar wij hebben ook een unit binnen en een unit buiten.
Buiten unit maakt ook weinig geluid.
Airco staat nu wel elke avond even aan omdat het toch al weer 25 graden is in de slaapkamer met dat zonnige weer.
Morgen is er toch een zonsverduistering?
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat is het benauwd weer zeg..
Voel me echt even helemaal niet lekker, slecht geslapen en vandaag gewerkt.
Werd op de terugweg gewoon helemaal slap...
Slaaptekort is zo'n enorme trigger voor mij, ook weer last van mijn darmen, paniekerig... :cry:
Sun.lover schreef:
09-06-2021 14:11
Ik dacht dat single unit voor 1 kamer was en split voor meerdere. Maar wij hebben ook een unit binnen en een unit buiten.
Buiten unit maakt ook weinig geluid.
Airco staat nu wel elke avond even aan omdat het toch al weer 25 graden is in de slaapkamer met dat zonnige weer.
Morgen is er toch een zonsverduistering?
Volgens mij is er morgen een verduistering.
De zon kan mij niet duister genoeg zijn :devil:
Alle reacties Link kopieren
En waarom vinden sommige mensen het nodig om iets te zeggen over hoe wit ik ben......(allereerst, zo wit ben ik niet) ieder jaar gewoon wéér iemand die daar een opmerking over maakt. 'Je hebt nog wittere benen als ik' zei iemand vandaag.

Uhh nouja ik wist niet dat het een wedstrijd was en ik perse bruin moet zijn, ik heb namelijk nog steeds hetzelfde huidtype als een paar weken terug. Een lichte huid, tja dat hebben sommige mensen he, niet iedereen is bruin in de Zomer...

Merk dat ik na zo'n dag dan weer stik chagrijnig ben, zolang ik een beetje mijn eigen ding kan doen gaat het wel maar dat gezeur en opmerkingen altijd.
Zo dat is er weer even uit :furious:
yesss schreef:
09-06-2021 14:53
En waarom vinden sommige mensen het nodig om iets te zeggen over hoe wit ik ben......(allereerst, zo wit ben ik niet) ieder jaar gewoon wéér iemand die daar een opmerking over maakt. 'Je hebt nog wittere benen als ik' zei iemand vandaag.

Uhh nouja ik wist niet dat het een wedstrijd was en ik perse bruin moet zijn, ik heb namelijk nog steeds hetzelfde huidtype als een paar weken terug. Een lichte huid, tja dat hebben sommige mensen he, niet iedereen is bruin in de Zomer...

Merk dat ik na zo'n dag dan weer stik chagrijnig ben, zolang ik een beetje mijn eigen ding kan doen gaat het wel maar dat gezeur en opmerkingen altijd.
Zo dat is er weer even uit :furious:
Ik krijg ook altijd opmerkingen over mijn witheid. Zelfs van mijn moeder. Zo vervelend. Echt hou gewoon je mond dicht. Heb gisteren zelfbruiner opgedaan. Na twee keer douchen stink ik er nog steeds naar. Dus dat ga ik ook niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
09-06-2021 15:05
Ik krijg ook altijd opmerkingen over mijn witheid. Zelfs van mijn moeder. Zo vervelend. Echt hou gewoon je mond dicht. Heb gisteren zelfbruiner opgedaan. Na twee keer douchen stink ik er nog steeds naar. Dus dat ga ik ook niet meer doen.
Ja ik vind die bruin zijn trend zo irritant eigenlijk... dat dat gewoon standaard gezien word als het schoonheids ideaal. Kan leuk zijn hoor een kleurtje maar om dan in de Zomer weer standaard opmerkingen te maken naar iemand met een lichter huidtype :sarcastic: Ik zei dus ook:'ja dit is gewoon mijn huidtype' Maar ook andere opmerkingen over kleding of weet ik veel wat.
"Heb je het niet warm?' 'Heb je geen korte broeken'? waar bemoeien mensen zich mee.
yesss schreef:
09-06-2021 15:17
Ja ik vind die bruin zijn trend zo irritant eigenlijk... dat dat gewoon standaard gezien word als het schoonheids ideaal. Kan leuk zijn hoor een kleurtje maar om dan in de Zomer weer standaard opmerkingen te maken naar iemand met een lichter huidtype :sarcastic: Ik zei dus ook:'ja dit is gewoon mijn huidtype' Maar ook andere opmerkingen over kleding of weet ik veel wat.
"Heb je het niet warm?' 'Heb je geen korte broeken'? waar bemoeien mensen zich mee.
Blijkbaar krijg je in de zomer ook een soort toestemming om je met andere te mogen bemoeien. Echt vreselijk he? Ik vind gewoon leven en laten leven. Mij maakt het niet uit hoe iemand erbij loopt. Zolang ik er geen last van heb. Kan me ook dood ergeren als er weer wordt gesproken over het streven naar een bikinibody. Alsof je in een soort mal moet passen om een bikini aan te trekken. Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst dat huidveroudering voor ongeveer driekwart komt door de zon, dus wij gaan gewoon allemaal met een mooie, relatief jonge huid ouder worden :)

Een beetje bruin ziet er gezond uit, maar de norm 'je moet zo bruin mogelijk worden' vind ik ook onzin. Ik kom maximaal een kwartier oningesmeerd buiten. Als ik langer in de zon ben smeer ik altijd zonnebrandcreme (factor 50, zeker als ik nog niet zo aan de zon gewend ben)
Alle reacties Link kopieren
Ik trek het echt even niet, sorry mensen :cry:
Gewoon ook dat het nu nog tot 22.00u licht is, ik heb het zó nodig om tot rust te komen, gewoon mijn avond hebben, de dag af kunnen sluiten.
Voel me echt even heel ellendig..
yesss schreef:
09-06-2021 16:20
Ik trek het echt even niet, sorry mensen :cry:
Gewoon ook dat het nu nog tot 22.00u licht is, ik heb het zó nodig om tot rust te komen, gewoon mijn avond hebben, de dag af kunnen sluiten.
Voel me echt even heel ellendig..

:( wat naar.

Heb je een plek waar je je even rustig en donker terug kan trekken? Als ik het niet meer trek ga ik in mijn relatief koele en donkere slaapkamer zitten met een ventilator op me. Koptelefoon op, iets leuks kijken of een beetje internetten, een film.
Dat je even helemaal afgesloten bent van de lichte ellende.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
09-06-2021 16:20
Ik trek het echt even niet, sorry mensen :cry:
Gewoon ook dat het nu nog tot 22.00u licht is, ik heb het zó nodig om tot rust te komen, gewoon mijn avond hebben, de dag af kunnen sluiten.
Voel me echt even heel ellendig..

Adem in, adem uit. En eet een verkoelend ijsje.
Niets te doen aan de temperatuur en het licht buiten, dus rustig blijven en uitzitten. Gordijnen dicht, en jezelf comfortabel maken.
Na de zomer komt er altijd een herfst. En deze maand worden de dagen al weer korter.

Sterkte, hou vol.
She was brave and strong and broken, all at once.
Hier is het vandaag trouwens al heel de dag in meer of mindere mate bewolkt, en dat scheelt voor mij al enorm in de beleving. Warmt ook niet zo op in huis.
ChagrijnigPrinsesje schreef:
09-06-2021 16:40
Hier is het vandaag trouwens al heel de dag in meer of mindere mate bewolkt, en dat scheelt voor mij al enorm in de beleving. Warmt ook niet zo op in huis.
Hier ook, heerlijk..en maar 23 graden en nu alweer 22 buiten. En het waait lekker hard dus heb alles al open staan zodat het lekker door waait.
In huis is het ook maar 23 graden, ik hou het goed uit zo. Morgen iets warmer maar weer wolken voorspeld en zaterdag zie ik maar 20 graden staan. Vanaf volgende week hier veel koeler en meer regen op de planning.

Yess, knuffel meid..ga lekker op bed een kerst film kijken. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal.

Wat een kuthitte!
Ik probeer nu maar te denken dat mijn vader helemaal blij zou zijn met dit weer, maar als hij, waar vandaan dan ook, er maar enige invloed op zou kunnen uitoefenen, mag het van mij minimaal 8 graden koeler. Het zonnetje mag voor hem dan even blijven :heart:

Om alles te regelen (en te huilen), zit ik eigenlijk continu binnen.

Deze warmte zorgt altijd al voor wat onrust/paniekgevoel en nu met het verdriet en vermoeidheid nog veel meer.

Ik durf niet eens naar de vooruitzichten te kijken.... :cry:
ChagrijnigPrinsesje schreef:
09-06-2021 16:40
Hier is het vandaag trouwens al heel de dag in meer of mindere mate bewolkt, en dat scheelt voor mij al enorm in de beleving. Warmt ook niet zo op in huis.
Wat fijn voor jou!
Hier spijtig genoeg volop die rotzon, het stopt maar niet.
Ook het slaapgebrek begint zwaar te wegen; het is maar echt donker tussen 22u45 en 4u45....ffffffffffffffffffffff!!!
Amper enkele uurtjes dus en door de hitte slaap ik veel slechter; ik schat 4 uurtjes/ nacht.
Rotzomer!
Ik tel af naar oktober.
Moemoe64 schreef:
09-06-2021 17:59
Wat fijn voor jou!
Hier spijtig genoeg volop die rotzon, het stopt maar niet.
Ook het slaapgebrek begint zwaar te wegen; het is maar echt donker tussen 22u45 en 4u45....ffffffffffffffffffffff!!!
Amper enkele uurtjes dus en door de hitte slaap ik veel slechter; ik schat 4 uurtjes/ nacht.
Rotzomer!
Ik tel af naar oktober.
Te vroeg gejuicht, het is nu wel zonnig, en de zon staat tot zonsondergang nog op onze kamer....

Dus ik verschans me maar weer in de slaapkamer.
Hier ook een hele slechte nachtrust. Door de warmte speelt mijn chronische pijn heel erg op en kom ik amper aan de diepe slaap toe. Ik word elk uur wakker van de pijn. De volgende dag voel ik me dan ziek van het niet slapen.
Ik hoop dat 't volgende week dinsdag wat koeler is. Dan krijg ik mijn vaccinatie. Ik ben een beetje bang voor de bijwerkingen. Al helemaal met die hitte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven