Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
noas_1993 schreef:
27-06-2021 18:36
Hier begon het rond 17.00 uur met onweren en 3kwartier later ging het even flink tekeer en regende het ook flink. Net de gordijnen dichtgedaan en de lamp aan, lekker knus!
Ow, mazzelaar. Hopelijk koelt het dan ook lekker af bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het gisteren ook flink tekeer en goed afgekoeld en ook hier gingen gelijk de kaarsen aan en de fles wijn open...

Tjonge, over 3 dagen is het al juli. Vooralsnog gaat het best redelijk...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
28-06-2021 08:21
Tjonge, over 3 dagen is het al juli. Vooralsnog gaat het best redelijk...

Inderdaad. Maar zeg dat maar niet te hard...
Ik vind dit moekerige weer helemaal niks. Er zit te weinig zuurstof in de lucht voor mijn gevoel. Ik heb dan liever volle zon dan dit smeriger vochtige weer. Maar het liefst gewoon herfst en winter natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vocht is wel een dingetje. Ik ben ook steeds hees en heb het benauwd.

Elke keer als ik dit topic open zie ik de op "in het heetst van de strijd". Ik krijg daar elke keer de kriebels van want ik was toen echt in totale paniek.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
24-06-2021 22:00
Wij begrijpen jou helemaal. En ik herken het vervelende gevoel dat niemand je begrijpt. Ik ben er nu een paar jaar echt open over dat ik veel meer van de herfst en winter hou (en dan hou ik me nog in). In het begin vonden mensen me gek maar toen het zo warm was 2 weken geleden belde mijn moeder me op en vroeg me hoe het ging. En van de week zei een collega " jij hebt vast lekker geslapen met die koele nachten". En een ander zei toen het regende vrijdag "oh ja, jij houdt hiervan hé". Ik ben er gewoon open over. Ja, de meesten houden van zomer, zon en warm weer. Ik niet (ik háát het en hou alleen van donker, kou en regen, maar dat zeg ik niet. Anders ben ik helemaal zo anders dan wat de norm is). Ik haat de zon. Dat felle en warme. Ik word er vreselijk onrustig van. Zodra de zon weg is, ontspan ik. En als het dan koud is en schemerig, dan ben ik helemaal gelukkig. En mjjn lijf ook. Maar dat hou ik voor me.
Op de valreep val ik dit topic nog even binnen. Wel vaak meegelezen maar nooit geschreven.
Zoveel herkenning hier, vooral dit stukje van jou, Tanteslankie. Dit had ik zelf kunnen schrijven.

De stomme reacties van sommige mensen (vrienden, familie, collega's) als je zegt dat je echt liever herfst en winter hebt omdat je je dan fysiek en geestelijk stukken beter voelt. Inmiddels kan het me weinig meer schelen wat andere mensen zeggen of denken, dan wijk ik maar af.

Ik heb ook een angststoornis die zomers veel meer opspeelt en dat kost me zoveel energie. Continu dat zenuwachtige gevoel. Echt bleeeh!
Maaaaar, vanaf morgen wordt het hier beter weer! Hopen en duimen dat we zo doorrollen de herfst in :D
...
Alle reacties Link kopieren
Pfff kan die benauwdheid uit de lucht en even flink gaan regenen/afkoelen aub... niet normaal dit zeg :@@:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Djessy, welkom. Fijn is dat he, die herkenning. Voel je vrij om mee te schrijven hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
En hoi Djessy! Hier kun je genoeg herkenning vinden.
Kijk ook echt zó uit naar de Herfst! Ben er alweer he-le-maal klaar mee.
Smerige benauwdheid/zweetweer. >:-(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag niet buiten geweest, morgen moet ik wel de deur uit om naar kantoor te gaan.
Maar op het weerbericht is ook geen pijl te trekken hoor, vanochtend zeiden ze nog dat het morgen iets koeler zou worden, 'middags kwam ''maar het wordt wel benauwd''
In mijn slaapkamer is het 21 graden en in de woonkamer 23, dus het lijkt hier nog mee te vallen
Alle reacties Link kopieren
Buienradar belooft hier al de hele dag fikse buien, maar als de bui vlak voor mijn woonplaats is, is ie ineens -poef- verdwenen :|
...
Ik kan - verrassend genoeg - niet slapen. Vandaag hier alleen in de middag een bui, maar niet zo heftig als de berichten deden vermoeden.
Het is wel echt nog steeds plakkerig hier. Hopelijk morgen weer wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Voel me zo onrustig de hele tijd. Alle zorgen rondom het huis en de extreme overlast en dan ook nog eens dit seizoen en midden in de warmte. Kan gewoon maar niet kalmeren. En tegelijk wil ik ook dat we voor het lekkere weer van oktober in een nieuw huis mogen wonen zodat we er optimaal van kunnen genieten. Het is echt slaaptekort en overleven zo... Hopelijk slaapt iedereen heerlijk vannacht :)
Alle reacties Link kopieren
Bah, het is nu nóg 19 graden >:-(
Alle reacties Link kopieren
Nou ramen gelijk weer open...
Knallende koppijn. Een beetje frisse lucht komt er naar binnen maar het zal wel weer even duren voordat de warmte uit huis is...
Zit echt weer in overleef stand, gisteren nog gesport maar in de loop van de dag weer steeds hangeriger en gaar, heerlijk hoor, Zomer.
Mis gewoon mijn dagen, mijn energie, mezelf. Gewoon dingen kunnen doen.

De komende dagen veel regen voorspeld, morgen 17 graden..
Dat wordt echt een bijtankdag, had eigenlijk iets staan maar dat laat ik over gaan.. ook nog van alles moeten ondernemen met deze warmte en op halve bak energie.., echt hoor :@@:
Hadden jullie gelezen dat het in Vancouver en delen van Noord Amerika nu 47 graden is?? Ik lazerde bijna van mijn stoel toen ik dat las. Daar moet je toch niet aan denken als je dat hier krijgt. 47 graden. Dat kan bijna geen airco nog aan vrees ik.
Dan tel ik echt even mijn zegeningen dat het hier de komende twee weken max 21 graden voorspeld is en veel regen en bewolking. Zie amper zonnetjes staan. Het regent hier nu ook en in huis koelt het weer lekker af.

Ik heb ook weinig geslapen maar zat voetbal te kijken en dat duurde tot heel laat dus niks aan te doen.
Het ziet er mooi uit voor de komende tijd, ik hoop dat jullie even lekker kunnen bij trekken. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
28-06-2021 22:56
Voel me zo onrustig de hele tijd. Alle zorgen rondom het huis en de extreme overlast en dan ook nog eens dit seizoen en midden in de warmte. Kan gewoon maar niet kalmeren. En tegelijk wil ik ook dat we voor het lekkere weer van oktober in een nieuw huis mogen wonen zodat we er optimaal van kunnen genieten. Het is echt slaaptekort en overleven zo... Hopelijk slaapt iedereen heerlijk vannacht :)
Vooral dat slaaptekort ook..
Gewoon te laat slapen en te vroeg wakker.
Alle reacties Link kopieren
47 graden.. :woa:
Wat een ellende en ook erg voor de ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen. Dan moet je wel airco hebben en dus maar de hele dag binnen blijven.
Nee de komende week ziet het er hier redelijk uit inderdaad, hopelijk een beetje bijtanken en die warmte weer uit huis.
Alle reacties Link kopieren
47 graden dit kan nu echt NIEMAND heerlijk aangenaam vinden
Vreselijk mag er niet aandenken :sick:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
29-06-2021 07:57
Vooral dat slaaptekort ook..
Gewoon te laat slapen en te vroeg wakker.
Het zorgt er voor dat je je extra ziek voelt en gewoon niet normaal kan functioneren gedurende de dag. Dit zorgt bij mij ook echt voor frustraties bij collega's en problemen op het werk. Ik doe echt mijn best maar alles bij elkaar is gewoon te veel.
Ow, wat een fijn weer vandaag. Ik hoop morgen ook nog. Kan ik vandaag en vannacht bijtrekken en morgen eens een dagje iets actiefs doen.

Ik moet echt vandaag nog van dat misselijk zijn af en de pijn overal vertrekt pas als ik echt een dagje fris hebt.
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
29-06-2021 08:42
Het zorgt er voor dat je je extra ziek voelt en gewoon niet normaal kan functioneren gedurende de dag. Dit zorgt bij mij ook echt voor frustraties bij collega's en problemen op het werk. Ik doe echt mijn best maar alles bij elkaar is gewoon te veel.
Ja snap ik helemaal... slaaptekort is zo funest.
Ik ben ook gewoon finaal uit mijn ritme.
Vamorgen maar weer even terug gegaan met weer zo weinig uren en licht slapen.

In de Herfst/Winter had ik er nu waarschijnlijk al een hardlooprondje op zitten. Heb heel wat km's afgelegd naast ook nog sportlessen op de sportschool en nu kom ik met moeite aan 2 a 3x pw sporten. Gewoon al door het slaaptekort, vermoeidheid enz.
Oh ik HAAT dit he!

Ik ben vandaag grote boodschappen gaan doen.
Zo een keer per twee maanden ofzo doe ik grote boodschappen in Duitsland.
Ik koop dan ook veel, ook drinken en bieren ect.

Nu ben ik weer thuis en alles is uitgeladen, al staat er nog een hoop in de garage op de grond.
Maar ik ben gewoon zo bezweet alsof ik een uur cardio heb gedaan.
Ik haat dat zo aan de zomer he, en dan is het hier ook nog eens gewoon 24 graden en zonnig en een vreselijke plakhitte!
Maar ik haat dat echt aan de zomer he, dat je meteen zo bezweet bent en ik vind dat zo vies! Ik kan weer onder de douche. >:-(

Zo benauwd buiten, bah!
Is het al herfst?
FeeLucifer01 schreef:
29-06-2021 08:44
Ow, wat een fijn weer vandaag. Ik hoop morgen ook nog. Kan ik vandaag en vannacht bijtrekken en morgen eens een dagje iets actiefs doen.

Ik moet echt vandaag nog van dat misselijk zijn af en de pijn overal vertrekt pas als ik echt een dagje fris hebt.

Hier is het veel warmer dan ze zeiden. 24 graden gaf de auto aan. De zon schijnt en het is echt warm buiten.
Hopelijk morgen wel de beloofde afkoeling hier :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven