Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
19-09-2020 18:49
Ik ben kapot. Kutzomer.
Ik ook :hug:
Zo blij dat ze zon weer ondergaat.
Ik wordt er gewoon zo nerveus van die zon de hele dag.., zodra het schemerig wordt begin ik me beter en rustiger te voelen.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
19-09-2020 19:36
Ik ook :hug:
Zo blij dat ze zon weer ondergaat.
Ik wordt er gewoon zo nerveus van die zon de hele dag.., zodra het schemerig wordt begin ik me beter en rustiger te voelen.
Ik ook hoor ben zo blij dat het nu wat eerder donker word. Kijk dan op de klok en denk... ooh gelukkig straks gaat die rotzon ook weer onder.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
19-09-2020 19:36
Ik ook :hug:
Zo blij dat ze zon weer ondergaat.
Ik wordt er gewoon zo nerveus van die zon de hele dag.., zodra het schemerig wordt begin ik me beter en rustiger te voelen.
:hug: terug.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nog even mensen... op Weeronline;

Weerbericht lange termijn
De komende dagen neemt de bewolking en regen toe. Overdag wordt het ongeveer 23 °C en 's nachts blijft de temperatuur rond 10 °C. De wind draait geleidelijk naar het zuiden en is zwak, windkracht 2.

Vanaf donderdag neemt de kans op neerslag toe en wordt het overdag kouder met temperaturen rond 14 °C.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
20-09-2020 10:55
Nog even mensen... op Weeronline;

Weerbericht lange termijn
De komende dagen neemt de bewolking en regen toe. Overdag wordt het ongeveer 23 °C en 's nachts blijft de temperatuur rond 10 °C. De wind draait geleidelijk naar het zuiden en is zwak, windkracht 2.

Vanaf donderdag neemt de kans op neerslag toe en wordt het overdag kouder met temperaturen rond 14 °C.
Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
De astronomische herfst begint op 22 september 2020 om 15.31 uur dus komt het herfst weer eigenlijk wel op tijd :-)

Ik ga alvast oordoppen kopen voor een zin die ik vaak ga horen vanaf donderdag namelijk: Het regent en het is altijd koud in België

Ik kijk al uit naar de Herfst :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Kimmeke :cheer:
Of mensen die op zo'n verwijtende toon gaan zeggen;"Nou jij hebt je Herfst..." :-?
Echt flauwe opmerkingen soms hoor.
Maar andersom mag je dan niks zeggen.
Ik ben ook al dagen niet te genieten. Wat duurt die zomer belachelijk lang! Ben echt helemaal klaar met dit weer en nog meer met de mensen die maar blijven zeggen hoe fantastisch deze nazomer wel niet is.

Fuck off.
Vandaag ben ik echt heel erg moe. Hopelijk wordt het aan het einde van de week beter. :hug: voor iedereen die het kan gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Ja vreselijk weer vandaag die warmte.. pfff
Kan niet wachten tot het gaat regenen en de temperaturen naar beneden gaan. Hoorde vandaag iemand teleurgesteld zeggen;"Ja donderdag gaat het regenen he... "
Het enige wat ik dacht is donderdag pas? Ik dacht woensdag al.. :hihi:
Is het al woensdag?
Alle reacties Link kopieren
Nog even Luci..lange dagen zo he :-?
Heb ook echt zo'n zin in echt koud weer maarja dat duurt nog even, maar die omschakeling woensdag, laat maar komen...#klaarmetdieellenlangedurendezomer
yesss schreef:
21-09-2020 14:48
Ja vreselijk weer vandaag die warmte.. pfff
Kan niet wachten tot het gaat regenen en de temperaturen naar beneden gaan. Hoorde vandaag iemand teleurgesteld zeggen;"Ja donderdag gaat het regenen he... "
Het enige wat ik dacht is donderdag pas? Ik dacht woensdag al.. :hihi:
Ik kan echt zo genieten van regen. Ik moet eigenlijk wel echt een nieuwe regenjas en sowieso nog wat nieuwe kleren, maar ik heb, ook ivm corona, geen zin om de stad in te gaan en te gaan shoppen. Blegh, even een baaldag vandaag.
:pukey:
Alle reacties Link kopieren
Nog heel even volhouden vanavond vroeg donker en dan nog 1 dagje dan is deze ellende gelukkig voorbij pfff
Ik heb maar stoofpot gemaakt om me door deze dag te slepen
Alle reacties Link kopieren
Die zon begint me nu ook wel weer op m'n zenuwen te werken. Het is wel later licht en eerder donker, maar wel continu fel licht. Ik vind het zo indringend allemaal, alsof er geen rust is. Ik snak naar een bewolkt dagje (hoeft niet eens koud te zijn). Ja, ik.ben er nu zeker van: ik haat het felle licht, niet eens de hoge(re) temperaturen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik precies zo kruimeltaart, dat licht! In combinatie met drukte ook op plekken waar het in de herfst/winter zo lekker rustig kan zijn. In een park bijvoorbeeld.
Hoge temperaturen trek ik goed, al vind ik een warm huis vervelend omdat je dan nergens onder de warmte uitkan. Op vakantie in het buitenland vind ik het vaak veel beter te doen. Daar worden veel meer koele plekken gecreëerd en de huizen kun je vaak heerlijk koel en donker houden met bijvoorbeeld luiken.
Ook in het buitenland/vakantie/werkreisjes/stedentrips vind ik alles boven de 23 warm en vervelend. Waar ook ter wereld. Overleef dat meestal wel, maar liever niet. Koel huis helpt dan weer wel een beetje inderdaad.

Ik ben gewoon geen fan van zomergedoe. Of warm weer. Benauwd warm weer nog het minst. Alles boven de 25 vind ik echt stom en alles boven de 30 ziekmakend. Ik haat zweten en misselijkheid. Ook op vakantie/het buitenland.

Ik heb dan weer geen echte last van lange dagen ansich ofzo.
Was net toch nog 24 graden buiten zag ik bij de klok/temp ding bij het centrum.
Dus zal in het zuiden nog wel erger geweest zijn.

Het is nu wel sneller koeler, dat is wel een voordeel.
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 17:52
Ook in het buitenland/vakantie/werkreisjes/stedentrips vind ik alles boven de 23 warm en vervelend. Waar ook ter wereld.

Jaren geleden heb ik een half jaar in Texas gewoond. Ook een deel van de zomer. En in die zomermaanden was het daar overdag zo rond de 38 graden. En s nachts zo rond de 25.
Maar het was anders warm dan hier. Beter vol te houden.
Al denk ik dat ik het nu niet meer zou kunnen.
Kijkend naar het weer van de komende tijd werd ik blij. Ik hoop alleen niet dat er een herhaling komt van de afgelopen jaren. Toen was er ook in oktober nog een opleving met “mooi” weer. Het zal dan ongetwijfeld geen 30 graden meer worden, maar toch.
EHR schreef:
22-09-2020 04:09
Jaren geleden heb ik een half jaar in Texas gewoond. Ook een deel van de zomer. En in die zomermaanden was het daar overdag zo rond de 38 graden. En s nachts zo rond de 25.
Maar het was anders warm dan hier. Beter vol te houden.
Al denk ik dat ik het nu niet meer zou kunnen.
Vol te houden. Precies.

Ik heb er in Texas ook geen zin in hoor. ;-)
EHR schreef:
22-09-2020 04:11
Kijkend naar het weer van de komende tijd werd ik blij. Ik hoop alleen niet dat er een herhaling komt van de afgelopen jaren. Toen was er ook in oktober nog een opleving met “mooi” weer. Het zal dan ongetwijfeld geen 30 graden meer worden, maar toch.
Please nee, hopelijk niet.
Het is best wel mistig hier... ook best een leuk weertype (als je niet in de auto hoeft)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven