Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Madrid, zo leuk om te lezen hoe liefdevol jij over je neefje schrijft. Hier ook geen kinderen, zeker niet als ik alleen blijf. Ik heb al tegen vrienden gezegd dat ik wel suikertante wordt. Mijn sibling is jonger dan ik, dus dat zou sowieso nog echt een aantal jaren duren.
Hier echt de slechtste nacht tot nu toe gehad. Overal jeuk van mijn eczeem en alles open krabben. Ik hoop zo op regen.
eennieuwbegin schreef:
13-08-2020 10:10
Hij is 9. Ben deels met hem opgegroeid. Zusje en ik woonden tegelijk nog thuis toen ze zwanger was en hem kreeg. Dus had hem echt constant om me heen. Heb dus ook een speciale band. Nu wonen we allebei zelfstandig maar zien elkaar bijna wekelijks nog. Kind heeft een speciaal plekje.

33 is nog jong. Al snap ik je redenen. Het is al moeilijk genoeg vaak zonder een kind. Hier ook ASS dus ik begrijp het.
Je past wel op? Dagjes zo hier en daar zijn heerlijk! Vind ik dan. Vermoeiend, maar fijn!
Wat leuk dat je echt met hem opgegroeid bent. Dan heb je vast een hele hechte band met hem. Kan me voorstellen dat hij speciaal is voor je.
Fijn dat je hem nog wekelijks ziet. Dat wil ik eigenlijk ook wel, best nauw verbonden met hem zijn. We zien hem nu eens in de 2 weken denk ik zo.
Ik pas nog niet op, hij is immers pas 4 maanden en met corona zijn we wat voorzichtiger geweest. Ook waren broer en schoonzus beiden thuis dus was opppassen nog niet echt nodig. Mijn moeder heeft al een keer opgepast, toen had ik een hele lichte verkoudheid dus kon ik helaas niet mee. Binnenkort gaan broer en schoonzus weer werken en zullen we zeker beginnen met oppassen. Gelukkig zijn we best hecht en dankzij die kleine zien we elkaar nu wat vaker dan voor hij er was.
Maar ik wil zeker vaak gaan oppassen ja.

Op zich ben ik nog jong maar ik heb altijd gezegd geen kinderen te willen en zeker niet na mijn 30ste. Mijn moeder was een jonge moeder en ik vond dat als kind altijd erg leuk. Mijn vader overleed helaas heel jong en daar heb ik een aardige knauw van gehad ( ik was toen 5 ), ik ben altijd bang geweest een eventueel kind alleen op te moeten voeden, vooral omdat mannen in onze familie gewoon niet lang leven. Mijn opa is ook overleden toen mijn moeder jong was en mijn oma's vader ook jong.
Maar goed, ik heb ook last van een dysthyme stoornis ( chronische depressies ), een heftig verleden, ASS en ik ben iemand die niet zo nodig een partner hoeft. En een BOM ( of heet dat nu BAM ) moeder worden zie ik echt niet zitten.
Dus ik heb me er al lang geleden bij neergelegd dat ik geen kind krijg en dat is ook helemaal prima zo. Dankzij neefje krijg ik er toch de leuke dingen van mee.

Pfff, hier in huis alweer 27,5. Ben het zo zat. Geen zon op de ramen gelukkig maar de warmte zit echt in huis.
Hobbelster, dikke knuffel meid. Balen dat je weer zo'n rotnacht gehad hebt en zo'n niet begripvolle partner lijkt me erg frustrerend.
Ik snap dat je even geen zin hebt om hem te zien. Fijn dat hij even uit je haar is nu.
Ik ben sowieso blij dat ik geen partner heb, maar helemaal dat ik er geen een heb die een echte zomerliefhebber is. Moet er niet aan denken. :P
Doordachte en toch ook dappere beslissing van je Madrid. Wat heb je vele meegemaakt :hug: als ik lees hoe goed je je leven op de rit hebt en nu pas verhuisd en alles, kan ik niets anders dan veel respect en bewondering voor je hebben. :heart:
Ja het gekke is dus he, mijn man houdt ook helemaal niet van hitte ! maar nog minder van geklaag, hahaha. Het is ook maar wat je gewend bent, mijn moeder klaagt altijd best veel, het is ook een vorm van je uiten en de verbinding zoeken ofzo, en zijn moeder is juist totaal niet van het klagen of zeuren gewoon hun niet zo negatief doen. Twee uitersten dus en met dit weer komt dat dan toch weer wat sterker naar voren ofzo. Want echt, als iemand begripvol en lief en zorgzaam is dan is het mijn man wel. Alleen nu liggen we elkaar dus even niet zo. Gaat wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jou Hobbelster. Vervelend als je elkaar niet begrijpt in dit soort situaties. Fijn dat jullie vandaag even rust hebben.

Ik ben niet meer zo blij als vanmorgen. Alle regen is van de weer app gehaald voor vandaag pfff kan wel janken. En de zon schijnt hier weer. Kind is naar de creche (heb met haar te doen want zal ook daar erg warm zijn) dus ik ga de hele dag niksen. Ga denk ik Chateau Meiland helemaal terugkijken, daar word ik altijd wel blij van. Sterkte allen!
Hoe oud ben je Defyinggravity? Kan me voorstellen dat je niet alleen een kind wil.
Suikertante zijn is ook enorm leuk. Ik ben er ook wel op gebrand om het beter te doen dan mijn eigen tantes ( zussen van mijn vader ) die me keihard hebben laten vallen toen mijn opa me verbannen had uit de familie.
Mijn andere tante ( aangetrouwde vrouw van mijn oom ) is ook niet echt met me begaan, ze is best lief maar daar heb ik ook nooit veel aan gehad. Zij zijn bewust kindloos, mijn oom heeft helemaal niks met ons gehad toen we kleine waren, die vind het nu pas leuk nu we volwassen zijn.

Dus ja wellicht ben ik aan het overcompenseren. ( wellicht, zeker haha :P )

Hobbelster, dank je. Ik typ hier nog maar een fractie van alle shit die ik meegemaakt heb. Het is aardig wat geweest en ik voel me vaak ook enorm oud.
Die vijf jaar durende depressie is ook niet in de koude kleren gaan zitten. Maar goed, we hebben het weer overleefd en nu gaat het heel goed.
Ik buig altijd wel weer terug. Ik vind gewoon dat mensen best wat doordachter mogen nadenken voor ze een kind op de wereld zetten dat ze wellicht toch niet willen. Vriendin van mij heeft ook echt spijt van haar kinderen. Die is ook totaal geen moeder type en had ze beter niet kunnen hebben. Dat durft ze tegen mij te zeggen omdat ik dat wel snap en niet oordeel maar verder is dat best wel een taboe.
Hobbelster schreef:
13-08-2020 10:43
Ja het gekke is dus he, mijn man houdt ook helemaal niet van hitte ! maar nog minder van geklaag, hahaha. Het is ook maar wat je gewend bent, mijn moeder klaagt altijd best veel, het is ook een vorm van je uiten en de verbinding zoeken ofzo, en zijn moeder is juist totaal niet van het klagen of zeuren gewoon hun niet zo negatief doen. Twee uitersten dus en met dit weer komt dat dan toch weer wat sterker naar voren ofzo. Want echt, als iemand begripvol en lief en zorgzaam is dan is het mijn man wel. Alleen nu liggen we elkaar dus even niet zo. Gaat wel weer over.
Ja komt vast goed joh. De meeste mensen om mij heen die gek zijn op de zomer klagen nu ook dat ze het niet meer trekken dus we zijn niet de enigen. Ik ken echt niemand die dit weer lekker vind. Waarschijnlijk versterken jullie elkaar nu even in negatieve zin, elkaar dan even mijden lijkt me wel het handigst. En ach, in een goede relatie kan dat toch ook prima? ( zegt degene die niet zo geweldig is in relaties :P )
Komt vast helemaal goed, meid.

Ik klaagde ook heel veel vorig jaar en het jaar ervoor. Maar ook omdat ik zo enorm klote in mijn vel zat. Nu valt het me allemaal wat minder zwaar. Ik haat dit weer nog steeds hoor, maar ik trek het wel iets beter.
Hier ook alle regen weer van de app verdwenen, en daarmee ook de afkoeling die daarmee gepaard zou gaan. Het zou vanaf 16 uur gaan regenen waardoor de temperatuur begin van de avond al gezakt zou zijn naar 24 graden. Nu wordt het hier toch ineens 32 graden vandaag ipv 28 en koelt het weer niet af vannacht.

Ik ben wanhopig! Ik trek dit niet meer. Waarom wordt die klotevoorspelling altijd naar boven bijgesteld?! En ik zie voor volgende week woensdag en donderdag ook ineens zon en 27 graden staan?
@Madrid, ik ben midden twintig
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 12:04
83.52% gewijzigd
Ik word gewoon depressief als ik de nieuwsberichten over de klimaatverandering lees. Ik voel me schuldig naar kind, hoe ziet haar wereld er straks uit? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
vogelkip schreef:
13-08-2020 10:58
Hier ook alle regen weer van de app verdwenen, en daarmee ook de afkoeling die daarmee gepaard zou gaan. Het zou vanaf 16 uur gaan regenen waardoor de temperatuur begin van de avond al gezakt zou zijn naar 24 graden. Nu wordt het hier toch ineens 32 graden vandaag ipv 28 en koelt het weer niet af vannacht.

Ik ben wanhopig! Ik trek dit niet meer. Waarom wordt die klotevoorspelling altijd naar boven bijgesteld?! En ik zie voor volgende week woensdag en donderdag ook ineens zon en 27 graden staan?
Ja dit! Wat is dat toch?

Hier gaat het vanavond flink regenen, ik kan niet wachten.

Woensdag en donderdag is hier 24 en 27 graden, met zon inderdaad. Nou ja, ben allang blij als we onder de 30 blijven.
Maar het is niet te doen, inderdaad, wat hebben we zware dagen achter de rug zeg.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier ook echt wanhopig van. Ineens geen regen meer, ik heb echt het gevoel dat ik geen kant op kan, ook in mijn hoofd niet. Trek thuis zitten namelijk ook niet, helemaal niets voor mij. Geef mij maar onder de 25 graden met een fris windje, dan heb ik namelijk helemaal zin in het leven ;)

Merk nu inderdaad wel echt dat iedereen om me heen er ook helemaal klaar mee is. Las dat iemand het hier had over overzomeren, ik heb daar ook over nagedacht maar om verschillende reden dit jaar niet gedaan. Volgens jaar ga ik het helemaal anders aanpakken.
Ah, ik snap je meid. Die angst zal er dan wel goed in zitten. Fysieke problemen gun je niemand. Ik hoop dat het je dagelijks leven niet teveel verpest. :hug:
Hobbelster schreef:
13-08-2020 11:05
Ik word gewoon depressief als ik de nieuwsberichten over de klimaatverandering lees. Ik voel me schuldig naar kind, hoe ziet haar wereld er straks uit? :facepalm:
Dat houd me dus ook behoorlijk tegen om een kind op de wereld te zetten, ik vind het er eigenlijk de tijd niet voor. Zeker niet met de klimaatverandering en alle overige ellende. Maar goed, de overige ellende is van alle tijden natuurlijk. Het klimaat alleen niet.

Ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen naar je kind maar ik kan me je gevoel wel begrijpen.
Nog even verder offtopic, ik hoop dat het niet te storend is hoor en anders hoor ik het wel.

Defying, wat erg :hug: Het klinkt alsof de keuze ook voor jou gemaakt is en niet geheel vrijwillig. Moeilijk he.
Door allerlei complicaties tijdens de zwangerschap en geboorte (jazeker, ook eentje op de neonatologie) blijft het bij ons ook bij 1 kind en heb er nog niet altijd evenveel vrede mee. Gelukkig (!!!) lijkt ons kind er niets aan overgehouden te hebben. Dat is echt een wonder als je ziet wat er allemaal mis is gegaan, een arts die wij enkele maanden na het einde van de ziekenhuisperiode zagen schrok zichtbaar toen hij het dossier was en zei dat het las als een crimi. Dus ja wij voelen ons super gezegend met 1 gezond kind en een moeder die er nu weer goed voor kan zorgen en we gaat het lot niet tarten. Maar dat wil niet zeggen dat dat makkelijk is.
Wat is het leven toch fragiel he.

Sting - Fragile
Wat heftig Hobbelster. :hug:
Super fijn dat je kind de dans ontsprongen lijkt te zijn. Ik hoop dat dat zo blijft.

Ik ga maar eens op bed liggen lezen, het is mij alweer te warm in de woonkamer. 28 graden, bleh. Terwijl het buiten nog maar 27 graden is. (6)
Sterkte allemaal nog! :hug:
Alle reacties Link kopieren
vogelkip schreef:
13-08-2020 10:58
Hier ook alle regen weer van de app verdwenen, en daarmee ook de afkoeling die daarmee gepaard zou gaan. Het zou vanaf 16 uur gaan regenen waardoor de temperatuur begin van de avond al gezakt zou zijn naar 24 graden. Nu wordt het hier toch ineens 32 graden vandaag ipv 28 en koelt het weer niet af vannacht.

Ik ben wanhopig! Ik trek dit niet meer. Waarom wordt die klotevoorspelling altijd naar boven bijgesteld?! En ik zie voor volgende week woensdag en donderdag ook ineens zon en 27 graden staan?
Ja precies! Is hier nu al 3 dagen op rij dat ze bergen regen en onweer voorspellen en weer niks! :nope: Word er gewoon echt boos van. Vanochtend stond nog vanaf vanavond non stop regen, morgen hele dag. En nu niks meer! Geen drupje. De wolken zijn ook weg nu en de zon brand weer volop. Positiviteit hier even ver te zoeken :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu ook mega benauwd. Hitte zit nu ook compleet in de muren, nergens meer verkoeling. Voorspelling hier is om 20:00;klein buitje, maar nog steeds een nacht van 21 graden. Voor eind volgende week staat er 19 graden, maar dat zal wel weer naar boven bijgesteld worden. Zoals altijd. >:-(
Alle reacties Link kopieren
Hier idem. Alle voorspelde buien zijn verdwenen. Binnen wordt het steeds warmer en ik fantaseer steeds vaker over emigreren naar Scandinavië.
VesperLynd schreef:
13-08-2020 07:45
Kraakheldere, ijzige tvp :)

Haha, hier ook een ijskoude tvp. :)

Sterkte met de hitte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Elk uur, luchtvochtigheid, wind en meer
Samenvatting van internet

De beste reistijd voor Davos in Zwitserland is van juni t/m september, waarin je een zeer koude of aangename temperatuur hebt en amper tot weinig neerslag. De hoogste gemiddelde temperatuur in Davos is 17°C in augustus en de laagste is -4°C
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie van zwitserland en wie gaat er mee volgend jaar zomer?
:puh:
Alle reacties Link kopieren
Anna54 schreef:
13-08-2020 12:04
Elk uur, luchtvochtigheid, wind en meer
Samenvatting van internet

De beste reistijd voor Davos in Zwitserland is van juni t/m september, waarin je een zeer koude of aangename temperatuur hebt en amper tot weinig neerslag. De hoogste gemiddelde temperatuur in Davos is 17°C in augustus en de laagste is -4°C
Zooo dat klinkt goed!! I'm in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven