Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou mensen, net een sportles gedaan buiten en ben gewoon down naar huis gefietst...
Zit sowieso al een tijdje tegen een depressie aan te hikken en begin weer dicht te klappen.., iedereen over vrolijk want het zonnetje schijnt!!! En ik vóel dat gewoon niet. Terwijl sporten mijn uitlaatklep is maar kon echt wel janken..
De instructrice, ohhh heerlijk weer he.
Iedereen helemaal hyper.
yesss wijzigde dit bericht op 30-05-2021 13:39
23.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En qua kleding... ben al een paar dagen online aan het zoeken naar leuke Zomer kleding, jurken ofzo maar wat een lelijke vormeloze dingen overal zeg.
Of lelijke prints, model niet mooi, stof doorschijnend.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
27-05-2021 22:12
Ik ook niet, al dat flodderspul! Ik heb vooral een probleem met broeken. Ik draag geen korte broeken en rokjes want ben écht niet blij met mijn benen. Ik heb nog nooit een echt fijne zomerbroek gehad, gek genoeg zijn veel stoffen die ze gebruiken voor zomerbroekem erg warm en stug. Behalve die flodderbroeken dan, die na een paar maanden al verwassen zijn.

Echt, het énige, het énige wat ik fijn vind aan de zomer is het fruit. Meloenen, pruimen, kersen.
Precies... heb echt maar zelden dat ik iets vind wat én leuk staat en lekker zit en die zomer broeken kun je inderdaad na een paar maanden een huisbroek van maken omdat de stof snel lelijk wordt.
Heb wel het idee dat we een maand cadeau gekregen hebben. Het is straks al juni terwijl het voor mij nog totaal niet zo aanvoelde, dus dat is winst.

Dat het vanaf nu kut wordt is helaas zo. :(
Phoe ja de tijd van echt afzien is weer aangebroken geloof ik. De 30 daagse ziet er ook niet veelbelovend uit. Ik weet dat het weer zich niet goed laat voorspellen over zo'n periode, maar op de een of andere manier verandert dit eerder van koud naar warm dan van warm naar koud. Het wordt oa warmer dan voorspeld, maar naar beneden gaat de voorspelling (bijna) nooit.
Ook het gejubel begint weer. "Heerlijk weertje he", "Lekker die zon", "hèhè eindelijk ", "waarom kom je niet buiten zitten, wat ongezellig" . Dan over een paar weken " poeh het is toch wel erg warm hoor", "zo warm hoeft het niet voor mij", blablabla.

Herfst waar ben je? Ik kan niet wachten tot de kerstmarkten er weer zijn. En dan hopen dat we er dit jaar op een fatsoenlijke manier naartoe kunnen en de coronette deze herfst en winter niet verpest.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo voelt het voor mij ook echt Hogwarts... het is weer begonnen.
(Liever niet quoten trouwens)

Het zat eraan te komen natuurlijk maar het lijkt wel alsof ik er elk jaar slechter tegen kan, deze pandemie heeft ook een en ander versterkt.
Ik bedoel alsof dit weer dan ineens alles oplost.. sterker nog, een terrasje pikken zal juist een enorme uitdaging worden of fietsen, wandelen weet ik het wat, overal drukker.
Vind dat geforceerde ook zoooo irritant, alsof je nu geen serie meer kan kijken maar vooral hele dagen buiten moet zijn, om wat te doen :-?

Sorry hoor mensen maar heb echt mijn dag niet.. besefte me net ook ineens dat ik eigenlijk bijna niet in de bossen ben geweest, terwijl ik daar zo graag wandel, ook de afgelopen tijd niet ook al was het nog niet heel warm.
Gewoon al dat onrustige, geen ruimte in mijn hoofd hebben, minder zin om iets te ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks Yess. Hij mag het. En wij begrijpen jou :hug:

Ik ben ook weer onrustig. Ik heb een mantra in mijn hoofd "10weken10weken10weken". Dan ga ik bijna de hele maand augustus naar mijn geliefde Waddeneiland. En bij terugkomst is het bijna september.

God ja, kersmarkten. Héérlijk. Donker, kou, regen, kaarsjes... Ik kan niet wachten!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat, Yesss....Ik ben eerder angstig aangelegd dan depressief, maar de laatste weken heb ik wel regelmatig depressieve gevoelens en gevoel van eenzaamheid. Ben daarnaast enorm moe. Gisteren bloed laten prikken om te kijken of er een fysieke oorzaak voor is, maar verwacht het niet.
Ik heb besloten gewoon series te blijven kijken en voel me ook niet meer verplicht buiten te gaan zitten. Was vanmiddag even buiten in de (enorme :-( ) tuin, maar ben gewoon binnen gaan lunchen.

Vanmiddag in de supermarkt een vrouw in zomerjurkje voor me. Loop ik daar in zwarte spijkerbroek, dunne trui en zwarte zomerjas. Je kon wel zien wie de blije van ons twee was :P

Inderdaad Hogwarts, in deze tijd van het jaar gaat de temperatuur zelden echt omlaag. Ik hoop zo dat we deze zomer zonder extreme hittegolf gaan door komen, maar ben er bang voor...
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoel van 'daar gaan we dan' is heel herkenbaar inderdaad. Je weet dat het onvermijdelijk is, maar toch.
En dat gedoe met zomerkleding is ook heel herkenbaar. Ik geef er wel wat geld aan uit, met de intentie om het dan toch nog een beetje leuk te maken voor mezelf. Maar vooral schoenen vind ik een drama. Niets zit bij mij fatsoenlijk zonder dat ik er blaren van krijg.
En het was zo lekker in mijn huis qua temperatuur de laatste tijd. Eén dag zon en warmte en ik kan de airco al weer aanzetten hier :-(

Maar goed, ondertussen zeg ik tegen mezelf dat ik de voorgaande zomers ook gewoon heb overleefd, dus deze zal dan ook wel lukken
Alle reacties Link kopieren
@yesss... is het puur het seizoen/het licht/het weer wat die gevoelens oproept? Echt seizoensgebonden dus? Of is het de trigger maar voel je je in mindere mate ook zo als het herfst of winter is?
Ik herken het angstige. Gewoon het idee dat het zo warm wordt dat ademhalen hier moeizamer gaat. Ik heb net een verkoudheid achter de rug. En dat staat bij mij garant voor een astma flare up. Ademhalen is hier nu gewoon niet echt lekker. Ik hoop dat het niet zo warm wordt dat dit gevoel erger wordt. Maar het onbekende, niet te controleren af moeten wachten, doet mijn mentale rust geen goed.

Tot nu toe lijkt het hier mee te gaan vallen qua echte temperatuurstijging. Maar helaas dus wel langere termijn boven de 20.
Alle reacties Link kopieren
Al die plaatjes vanmorgen op Facebook over de zon. Net of iedereen van zon en warmte houdt.
Alle reacties Link kopieren
Zie de nachttemperaturen omhoog gaan. Bah!

Voor vrijdag staat hier 27 met onweer. Dat worden dus vieze plakkerige dagen waar ik heel slecht tegen kan. Fysiek, maar daardoor ook mentaal.
Het is hier niet echt zonnig en ook niet echt warm. Beetje windje. Valt weer mee.

Ik ga even kijken voor de rest van de week want 27 graden was niet voorspeld hier en anders wil ik de airco toch deze week echt beneden weer aangesloten hebben.

23 op woensdag is warmst hier.

Sterkte voor degene waar wel heter word van de week.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het dinsdag 25 graden. Maar eerlijk gezegd vind ik het pas heel erg worden bij 30+. En over 3 weken hebben we al weer de langste dag.
Sun.lover schreef:
29-05-2021 14:58
Hier wordt het dinsdag 25 graden. Maar eerlijk gezegd vind ik het pas heel erg worden bij 30+. En over 3 weken hebben we al weer de langste dag.

Sun.lover?
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
29-05-2021 16:04
Sun.lover?
Ik ben al sinds 25 jaar dol op de geur Sun (Jil Sander)
Ik hou ook van af en toe een zonnetje, maar bij voorkeur aan een hemel met wolken, zoals op mijn avatar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hebben de muziek weer lekker hard staan. Wat is dat toch??? Ik vind dat zo aso. Maar goed, nóg een reden om naar binnen te gaan.

Vandaag in de tuin gewerkt en net lopend naar de winkel gegaan. Heenweg vond ik het nog frisjes (lees: aangenaam), maar terug had ik die helbal vol van voren. Pfff....

Ik wil graag een zomerslaap houden. Maak me eind september maar wakker....
Alle reacties Link kopieren
Vandaag viel het hier nog mee gelukkig...en grootste uitschieter is 24...volgende week weer rond de 20 ik hoop het. En donderdag regen..yeah
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
29-05-2021 20:06
Vandaag viel het hier nog mee gelukkig...en grootste uitschieter is 24...volgende week weer rond de 20 ik hoop het. En donderdag regen..yeah
Hier viel het inderdaad ook mee, 18 graden met een lekker windje.
Hier is het hoogste 23 graden op dinsdag.
Daarna een paar dagen kans op regen en meer bewolking. Als het zo doorgaat hou ik het wel vol!
Alle reacties Link kopieren
De dag begint goed hier met volop bewolking en 11 graden.
Toen ik wakker werd was het 21 graden in de woonkamer, dit is gelukkig al 2 graden gezakt.
Als ik de weerapp moet geloven blijft dit (jammer genoeg) maar tot 11.00 uur
Het is nu al vanaf half 10 een herrie buiten. En dan vind ik de spelende en gillende kinderen echt niet erg. maar die 2 soorten muziek, klussende buren op meerdere plekken. :lol:
En schreeuwende volwassen. Want ja met die muziek aan moet je wel bleren tegen elkaar. En dit gaat de hele dag door. Gisteren was het ook al zo. En dat de hele zomer bij elke zonnestraal.


En de voetbal.. daar heb ik echt zo'n pokkehekel aan, steeds die kutbal tegen de schuur of onze schutting.

En daar zeg ik dus wel wat van, voor je het weet zijn de schuttingen en schuur het doel, echt irritant.
En lekker rustig zitten in de tuin is er dus ook niet bij.

Eigenlijk vind ik dit net zo irritant aan mooi weer dan de echte hitte.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
30-05-2021 11:22
Het is nu al vanaf half 10 een herrie buiten. En dan vind ik de spelende en gillende kinderen echt niet erg. maar die 2 soorten muziek, klussende buren op meerdere plekken. :lol:
En schreeuwende volwassen. Want ja met die muziek aan moet je wel bleren tegen elkaar. En dit gaat de hele dag door. Gisteren was het ook al zo. En dat de hele zomer bij elke zonnestraal.


En de voetbal.. daar heb ik echt zo'n pokkehekel aan, steeds die kutbal tegen de schuur of onze schutting.

En daar zeg ik dus wel wat van, voor je het weet zijn de schuttingen en schuur het doel, echt irritant.
En lekker rustig zitten in de tuin is er dus ook niet bij.

Eigenlijk vind ik dit net zo irritant aan mooi weer dan de echte hitte.
Same here, de geluiden en het lange licht inderdaad. En aaaargh voetballen, gisteravond hier op het plein ook, ik haat dat geluid, hetzelfde als die kut stepjes en skateboard. Ik zit dan echt binnen te flippen en kan me niet meer op de tv concentreren.

Verder heb ik ook erg mogen genieten van mannen voeten in slippers gisteren in het dorp.
Utopia2016 schreef:
30-05-2021 12:18
Same here, de geluiden en het lange licht inderdaad. En aaaargh voetballen, gisteravond hier op het plein ook, ik haat dat geluid, hetzelfde als die kut stepjes en skateboard. Ik zit dan echt binnen te flippen en kan me niet meer op de tv concentreren.

Verder heb ik ook erg mogen genieten van mannen voeten in slippers gisteren in het dorp.
Klinkt niet helemaal als same hoor. ;-)

Bij mij is echt het geluid al het geklus, zagen en zagen en schuren en allemaal tegelijk. ;-)

En van de bal tegen mijn schuur of poort aan , herhaaldelijk, daar heb ik wel echt last van. Ga lekker tegen je ouders schuur of poort aan voetballen... en dat mag dus niet. Nee gek he? Optieven. :-D :-D
En ik heb zelf kinderen met steppen en skeelers en srpingtouwen en ze hebben lol, dus flippen van die geluiden doe ik dan weer niet. :-D :-D


Kan me wel echt boos maken over muziek en geschreeuw van volwassenen, echt waarom?

En overandermans kleding heb ik al helemaal geen mening. Lekker laten dragen wat ze willen. Mannen ook. :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat eeuwige geklus, vreselijk inderdaad!

Nooit eens echt rustig buiten kunnen zitten.
Zo was er gisteren van 15.00 uur tot etenstijd iemand aan het schuren, wat ben je in godsnaam 3 uur lang aan het schuren?
Voordeel was wel dat het ergens achterin de wijk was, het was dus als het ware achtergrondgeluid en dan ik het beter hebben

Daarnaast werd de buurvrouw 60 en had wat visite, vooral die man kwam er bovenuit. Waarom niet gewoon om gedempte toon praten als je buiten bent?

Net ook maar de deur weer dichtgedaan omdat ik buren hoorde praten en er echt even gek van werd en het ergste is dan nog dat het niet eens mijn naaste buren zijn.
Moet je nagaan..

Edit: Deuren en ramen maar helemaal dichtgedaan, want er heerst een enorme rooklucht buiten. Ik kan het niet thuisbrengen, maar het is net alsof iemand nu al een vuurkorf aan heeft of de BBQ al aan heeft staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven