Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
22-05-2018 13:20
Ze geven bijna 30 graden op voor eind deze week? Wat een ellende weer joh, wat een rare lente is het tot nu toe, met telkens die heel warme dagen.
Ja geen fijne vooruitzichten! Ik zie vanaf zaterdag 6 dagen lang 28 of 29 graden :| Rest van de 14 daagse voorspelling is niet veel beter met 26 graden. Ik hoop dat het gepaard gaat met veel bewolking en af en toe een bui, dat scheelt al zo veel vergeleken met hele dagen zon. Zoals vandaag kan ik nog wel handelen, al wacht ik met smart op dat 'beloofde' buitje
Nou hier net een ieniemini buitje gehad....niet te geloven de weersvoorspelling heb m maar gauw weer weggeklikt. Het was op kantoor al weer niet om te harden. Sterkte allemaal!!
Tot zondag ca 25 graden pff
Het lijkt inderdaad op een klimaatverandering en bijna niemand die zich zorgen maakt.
Ga ik begin juni ook nog een paar dagen weg.
Ik hoop dat ik aan 3 tubes zonnebrand genoeg heb deze zomer. Zal toch op de fiets/benenwagen van a naar b moeten he.
In mijn regio vrijdag 28 graden, zaterdag 29 graden zondag 29 graden, maandag 28 graden pfff echt geen fijne vooruitzichten :nope:
kimmeke1983 schreef:
23-05-2018 15:39
In mijn regio vrijdag 28 graden, zaterdag 29 graden zondag 29 graden, maandag 28 graden pfff echt geen fijne vooruitzichten :nope:
Precies hetzelfde hier....echt verschrikkelijk. Ik moet zondag een flinke afstand fietsen naar mijn kerk en die kerk zit ook nog eens bomvol.

Morgen en overmorgen nog in de hitte buiten werken :(
En volgende week de avondvierdaagse. Voor mij met deze temperaturen de migraine vierdaagse...

Na volgende week dinsdag gelukkig weer richting de 21 graden in mijn regio...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb ook last van de warmte denk ik. Ik zag net een kameel in een weiland staan. 8-.
RikM schreef:
23-05-2018 17:49
Ik heb ook last van de warmte denk ik. Ik zag net een kameel in een weiland staan. 8-.
Oh dan komt er zeker binnenkort een circus.
tanteslankie schreef:
23-05-2018 17:48
En volgende week de avondvierdaagse. Voor mij met deze temperaturen de migraine vierdaagse...

Na volgende week dinsdag gelukkig weer richting de 21 graden in mijn regio...
Hier pas volgende week vrijdag.
Ik schrijf graag mee. Hier ook pas vrijdag dat het iets afkoelt :cry:
Ik vind het heel lastig om te slapen met warm weer. Het ergste is dat ik er serieus depressief van wordt. Ik weet ook niet waarom, maar de zon maakt dat ik nu al 2 maanden depressief ben. Vooral als het zo lang licht blijft. Lastig ook als mensen zeggen heerlijk weer he? Ik heb t al opgegeven te zeggen dat ik er niet van hou (zacht uitgedrukt). Ih verleden gedaan en dan klapperen ze nog net niet met hun oren. Maar ik begrijp het ook heel goed dat anderen dit in de winter hebben. Dat ze depri worden. Dat gun ik gewoon niemand. Dus dan neem ik de opmerkingen over t mooie weer maar voorlief met dit in mijn achterhoofd.
Ik zie erg tegen aankomend weekend op. Zaterdag zit ik 3 uur bij de kapper, lekker met die hitte. Zondag gaan we wel varen, op het water is het altijd wel wat aangenamer.

Helaas is het in onze stacaravan altijd nog een paar graden warmer dan buiten. Dus het weekend kan het wel 33 graden worden. Gelukkig koelt het 's nachts dan wel weer af, maar die hitte is vreselijk. Mijn vriend zou voor de zomer ervoor zorgen dat er een airco geplaatst wordt, maar helaas heeft hij dat niet gedaan.
Voor jullie :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen, dat je dit zou missen, maar jullie snappen mij ook niet, dus. Sja.. Sterkte!
Later is nu
[quote=Dreamer post_id=28549961 time=1527152498 user_id=12268]
Voor jullie :)

Bedankt Dreamer!

Sneeuw hoeft voor mij ook niet per se nu, maar iets koeler en meer bewolking en regen zou ik al heel blij mee zijn. Hoop dat het een beetje mee gaat vallen komende dagen, sterkte iedereen!
Lemonsandlemonade schreef:
24-05-2018 11:12
Hahahhaa. Lief

Ik begrijp je wel denk ik, maar bij mij is t precies andersom.
Vanmiddag staan er hier flinke buien op het programma :cheer:
Hey allemaal! Ik ben de laatste tijd voornamelijk op het zomerliefhebberstopic aanwezig, omdat ik de warmte stukken beter dan voorheen kan verdragen, maar het blijft leuk om hier even te kijken :)

Ik kan alles tot de 25 graden verdragen, eerst was dat 21. Wel een verbetering voor mezelf :yes: Het enige wat me nog vaak stoort, is het overdreven vrolijke gedoe, om bij 1 bewolkte dag weer chagrijnig te doen. Ik vind het anderzijds ook wel hilarisch hoe hysterisch er wordt gedaan als de temperatuur de 15 graden aantikt, en bij 22 graden gaan we al naar het strand, in landen als Spanje pas bij 35. Maar goed, Nederland begint qua temperatuur toch steeds meer op Spanje te lijken, dus ooit zullen hittegolven eerder regel dan uitzondering worden ;-D
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Hoe komt dat dan Sebastiaan? Ik kan het ook beter verdragen, bij mij komt het omdat ik 50 kilo ben afgevallen. In mijn hart houd ik nog steeds van de kou, maar mijn lijf schreeuwt in maart toch echt om warmte. En nu zit ik ook lekker in het zonnetje te genieten. Maar 25 graden is toch wel mijn maximum. Hoewel ik er niet meer ziek van word, vind ik hoger nog steeds niet leuk. En ik blijf toch genieten van sneeuw, regen enz

Van de week sprak ik iemand die het weekend naar Lissabon gaat. Ze was alleen niet zo blij met de weersverwachting, 21 graden. Ze wil graag dat het warmer is. Mij lijkt het de perfect temperatuur voor een stad. Nog niet te warm en als je even wilt kan je wel lekker op een terras zitten.
Ik vind het vreselijk deze hitte, vooral omdat het pas mei is en we voorlopig nog wel 5 maanden aan dit weer vastzitten. Dat lange licht maakt het niet beter.
Nog 4 weken en dan is de langste dag weer een feit. Mijn gevoel zegt dan op naar de herfst.
Daantje1970 schreef:
24-05-2018 20:15
.....

Van de week sprak ik iemand die het weekend naar Lissabon gaat. Ze was alleen niet zo blij met de weersverwachting, 21 graden. Ze wil graag dat het warmer is. Mij lijkt het de perfect temperatuur voor een stad. Nog niet te warm en als je even wilt kan je wel lekker op een terras zitten.

Dat is voor mij de perfecte temperatuur!!

Ben blij dat het weekend is, dan hoef ik in ieder geval niet te werken. 25+ vind ik alleen te doen als ik zelf kan bepalen hoe de dag door te komen.
Lammy schreef:
25-05-2018 12:34
Ik vind het vreselijk deze hitte, vooral omdat het pas mei is en we voorlopig nog wel 5 maanden aan dit weer vastzitten. Dat lange licht maakt het niet beter.
Nog 4 weken en dan is de langste dag weer een feit. Mijn gevoel zegt dan op naar de herfst.

Ji zegt het, ik denk het. Komende weken overleven. Zeven weken tot zomervakantie, dan nog twee weken totdat we zelf op vakantie gaan, vier weken op vakantie, en hoppekee, de herfst is dan weer in aantocht! Zo houd ik het uit...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Pfff, waarom kijken jullie allemaal zo ver vooruit? Voor hetzelfde geld is het in juli/augustus weer onder de 20 graden met regen. Of nog een warme nazomer in september/oktober. Je kunt er nu nog niks over zeggen.
Het is in ieder geval nooit zo dat het een hele maand hittegolf is. Ik kijk niet verder dan een week vooruit, ongeveer zo lang als de weersvoorspelling met enige zekerheid gegeven kan worden. Daarna zie ik wel wat er komt.
Omdat in september de dagen weer korter worden. En het besef dat de herfst, dus ook de winter, mijn geliefde seizoenen, er weer aankomen. Daarom.
-Albert Einstein-
Ik háát die lange dagen, ik ben kapot.
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
25-05-2018 16:55
Omdat in september de dagen weer korter worden. En het besef dat de herfst, dus ook de winter, mijn geliefde seizoenen, er weer aankomen. Daarom.

Ja, ik hou ook van de herfst. Maar ik maak mezelf niet ongelukkig door me er steeds weer aan te herinneren dat ik nog maanden moet afzien met te warm weer. Terwijl dat niet eens zo is, want het is niet 5 maanden lang elke dag bloedheet. (waarmee ik meer reageer op de post van Lammy)

Het lange licht is een feit, dat wel. Persoonlijk krijg ik daar meer energie van, word altijd somber van de korte dagen tussen oktober en februari. Maar voor jullie hoop ik dan dat de zomer weer snel voorbij is :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven