Zakelijke, vrouwelijke kleding

23-02-2020 22:34 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Hebben jullie tips voor winkels merken waar ik naar kan kijken? Sinds enige tijd heb ik best een stap gezet in mijn carrière. Nu best vaak zakelijke afspraken waar ik goed voor de dag wil komen. En inmiddels dus ook wat meer te besteden....
Heeft iemand tips voor merken en winkels voor zakelijke damesmode? Ik ben 37, dus niet te oudbollig en tuttig maar liefst uitstraling vrouwelijk en krachtig. Ik draag maat 40, maar vrij grote borsten, dus blouses passen me meestal niet. Draag wel graag een pak, bv met colletje eronder of jurk. Merk dat ik mijn kleding laatste tijd wat saai vind, mag wel wat sprankelender. Op zoek naar inspiratie :)

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
24-02-2020 02:49
Ik heb veel zakelijke kleding en draag bij voorkeur kleding van Studio Anneloes, Jane Lushka, Penn & Ink en Helena Hart.
Deze kleding is gemaakt van travelstof en zit heerlijk. Alsof je in je joggingpak naar t werk gaat. Blazer, rok of pantalon met een effen shirtje eronder. Zowel pumps, laatzen als nette sneakers kunnen eronder gedragen worden. Mooie ketting of shawl erbij en klaar.

Overigens heb ik, net als jij, een volle boezem en de blazers van SA en JL zitten mij altijd prima.
Dit dus. Vooral Studio Anneloes omdat zij heel vaak een nieuwe collectie uitbrengt. Vooral de basiscollectie is zeer geschikt als zakelijke kleding.

Ik heb ook een grote boezem en draag maat L van de blouses en colbertjes. De stof zit zoooooooo lekker. Op reis kreukt het niet en neemt heel weinig ruimte in. Veel kapsters dragen het ook omdat haar er nauwelijks aan blijft hangen.

Ze hebben ook sportievere modellen en drukke printjes. Op hun eigen site is alles te koop maar ook bij bv Expresswear. Er zijn winkels die een grote collectie hebben. Je kan op de eigen site bij een artikel wat je leuk vind opzoeken welke winkels het hebben ingekocht. Waar woon je zelf in de buurt?

Jane Lushka, Penn en Ink en Helena Hart zijn ook mooi maar vaak duurder.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Team Studio Anneloes!
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Wat een leuke tips hier!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geregeld bij COS.

Oh en ik heb ook een aardige cup maar een zwart coltruitje met een half mouwtje draag ik op alles: op een leren rokje, mooie broek of onder een colbertje. Ik haat v halzen.

https://m.boozt.com/nl/nl/minus/lima-ro ... gKzfvD_BwE
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Tvp!
Oh wat een goede tips hier!!!! Ik haak ook even aan...
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vaak zakelijke jurkjes van Ralph Lauren. Die hebben ook jurken in mooie kleuren, ook vaak goed voor een wat grotere boezem (heb ik zelf niet overigens). Verder hebben Vanilia, S Oliver en de Steps vaak ook mooie en leuke jurken. Vaak ook gewoon mooie basic zwarte jurken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vanilia. Zakelijk maar toch vrouwelijke vormen.
Alle reacties Link kopieren
Fan van Vanilia. Heb net de vragen bij Zalon ingevuld, nu nog afronden...
Studio Anneloes kom ik ook vaak tegen, toch eens passen.

esprit heeft ook een zakelijk collectie, maar de pasvorm van Esprit snap ik niet. Hun jurkjes bijvoorbeeld. Maar de jasjes zitten wel weer goed, heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit eigenlijk bij psyche? :proud: Even aan de mods vragen om te verplaatsen misschien?
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Suistudio, ik wil alles daarvan
Als je echt een lekker budget hebt, zijn de jasjes en broeken van Japan TKY misschien wel wat.

Ze zitten heerlijk, kreuken niet en slanken onwijs af.

https://www.japantky.com/fashion/
Alle reacties Link kopieren
Geen col. juist een rond of een V-hals. Geen spijkerbroek want dat is geen zakelijke kleding.

Wel met dichte schoenen: Afbeelding

Wikkeljurk
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hee! Leuk Topic.

Uhmm ik ben gek op business wear, dus zie hieronder. Ik werk in de financiële sector, maar weet niet of dit ook voor jou iets is. Ze zijn relatief duurder dan de zara etc, maar dat merk je ook aan de stoffen en de kwaliteit. Persoonlijk heeft dat meer mijn voorkeur, omdat ik dan minder vaak nieuwe dingen hoef te kopen (miliieu..)

LK Bennett
Karen Millen
Ted Baker
Marc Aurel
Reiss
Steffen Schraut
Promiss
Expresso - Jurk Xantippe (DEZE ZIT ECHT HEERLIJK)

Ik draag over het algemeen alleen kokerjurken (praktisch snel aan / uit en een paar pums eronder en het is altijd goed).
Bij een broek doe ik meestal een strakke jeans maar dan zo een stof dat het net een nette broek lijkt) een blouse er boven en weer pumps.
Bij een kokerrok eigenlijk hetzelfde.

https://www.debijenkorf.nl/l-k-bennett- ... %3Dunknown

Op basis van jouw beschrijving van postuur heb ik misschien nog wel een jurkje voor je over. Ik pas hem namelijk niet, ik heb geen boobies, dus is het een zak. Laat maar weten als je eventueel interesse hebt.

Zie hieronder foto van t jurkje, hij is van LK bennett (nieuw gekocht) model DR LIYA kleur zwart. Maat 40

Afbeelding



Geniet van het shoppen.
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 09:46
10.14% gewijzigd
Ik wil een pak bestellen in een lichte kleur maar ik vind alle jasjes zo lang en wijd. Waar heb je damespakken met korte, getailleerde jasjes?
Is een lichtblauw pak leuk en wat voor kleur schoenen moeten daarbij?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-02-2020 09:07
Ik wil een pak bestellen in een lichte kleur maar ik vind alle jasjes zo lang en wijd. Waar heb je damespakken met korte, getailleerde jasjes?
Vanilia heeft korte getailleerde blazers.

Schoen: bijv cognac kleur enkellaars of een flatje/instapper in een neutrale kleur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor, al die links :facepalm: ik heb er op doorgeklikt, en deze is gaaf!!!

https://www.claudiastrater.com/look-014-2001.html

Maar serieus, € 170 voor een jurk?! Of wat vinden jullie een normaal budget? Bij € 50 moet ik al slikken en € 70 is alleen weggelegd voor de écht moet ik, moet ik, moet ik jurk (ik ben hem nog niet tegengekomen)
viva-amber schreef:
24-02-2020 09:23
Vanilia heeft korte getailleerde blazers.

Schoen: bijv cognac kleur enkellaars of een flatje/instapper in een neutrale kleur.
Thanks, cognac enkellaarsje klinkt goed. En dan een shirt of blouse eronder in dezelfde kleur?
Alle reacties Link kopieren
Maar een kort (net) jasje maakt alles direct netjes. En persoonlijk hecht ik erg aan 'nette' schoenen, in mijn geval doorgaans pumps, maar dat zouden ook laarzen, laarsjes of (denk ik?) nette ballerina's kunnen zijn.
femke09 schreef:
24-02-2020 09:26
Lekker hoor, al die links :facepalm: ik heb er op doorgeklikt, en deze is gaaf!!!

https://www.claudiastrater.com/look-014-2001.html

Maar serieus, € 170 voor een jurk?! Of wat vinden jullie een normaal budget? Bij € 50 moet ik al slikken en € 70 is alleen weggelegd voor de écht moet ik, moet ik, moet ik jurk (ik ben hem nog niet tegengekomen)
Ik denk dat dit heel persoonlijk is, want ik kan nooit iets vinden <125 euro voor een jurk. Gelukkig is er vaak SALE :heart: Ik ben best lastig met materiaal, omdat ik heel veel dingen niet lekker vind zitten. Dus kom je bij wol, zijde, katoen, linnen en viscose terecht. En dat is vaak duurder dan polyester -(blend).
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-02-2020 09:27
Thanks, cognac enkellaarsje klinkt goed. En dan een shirt of blouse eronder in dezelfde kleur?
Ik draag wel t-shirts, wit grijs en roze want ik hoef niet heel net maar ik heb ook wat blouses in de kast oa wit en creme.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-02-2020 10:37
Ik draag wel t-shirts, wit grijs en roze want ik hoef niet heel net maar ik heb ook wat blouses in de kast oa wit en creme.
Ik vind een off white V-halsshirt mooi, ik hoef ook nooit heel net. En dan kan het ook nog met witte gympen.

Welke is mooier? Geen mag ook.

https://www.debijenkorf.nl/mos-mosh-bel ... &vt=abt_36

of

https://www.debijenkorf.nl/mos-mosh-bel ... &vt=abt_36
Claudia strater en vanilia zijn mijn favoriet. Eventueel be one, maar dat is net wat ouwelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven