Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Steeds als ik denk 'NU ga ik met de hond uit', begint het weer te hozen :thunder:

Gelukkig is het een droge zomer, zodat dat niet zo vaak voorkomt. :hyper:
Later is nu
Harde wind, grijze wolken en geen zon. Binnen is het vrij donker en daar heb ik het meeste laste van.
Alle reacties Link kopieren
Hier de hele morgen al zon en lekker weer. Misschien rond de middag een buitje.
Ik kan in de zon zitten, zo nu en dan een wolk, maar het waait best behoorlijk.
Het is geen weer om in het zwembad te gaan.
Dat komt hopelijk snel weer want het is echt weer een typisch Hollandse zomer.
Kut dus.

Gisteren hoefde ik alleen maar naar de fysio en exact op het moment dat ik weg moet....regen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
28-07-2020 10:14
Harde wind, grijze wolken en geen zon. Binnen is het vrij donker en daar heb ik het meeste laste van.
Hier ook. Toen ik opstond heel even zon, nu alleen maar donker en winderig.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek vanmorgen vanuit bed uit het slaapkamerraam en zag BLAUWE LUCHT. Dat bleek ook het énige stukje blauwe lucht te zijn en werd omringt door grijze en donkergrijze wolken :roll:

Afijn, eind deze week 2 dagen zomer :cheer:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier was het vannochtend bewolkt. Nu nog steeds, maar het zonnetje probeert zich er wel doorheen te persen dus al ietsjes beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier werd het gisteren uiteindelijk 29 graden en benauwd.

Nu zon, wolken, wind en best benauwd.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
28-07-2020 12:51
Hier werd het gisteren uiteindelijk 29 graden en benauwd.
Mijn man denkt steeds dat het bijna elke dag mooi weer is, omdat hij overdag op zijn werk zit als het rotweer is en de zon opeens gaat schijnen als hij thuiskomt. Best raar.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is prima weer vandaag toch? Best wat zon af en toe, droog en heel niet koud. Kinderen zwemmen lekker in het zwembad in de tuin of zijn naar een zwemmeer.
Alle reacties Link kopieren
TerschellingOost schreef:
28-07-2020 13:03
Nou, het is prima weer vandaag toch? Best wat zon af en toe, droog en heel niet koud. Kinderen zwemmen lekker in het zwembad in de tuin of zijn naar een zwemmeer.

Het trieste is dat we dit als 'best wel goed zomerweer' omschrijven, terwijl het enige pluspunt (bij mij althans) is dat af en toe de zon schijnt en het niet de hele dag regent, maar we 'alleen maar' af en toe een bui hebben. Dat is toch niet écht lekker zomerweer hè?

Best wel goed zomerweer is mínstens een week 25+ graden en die hele week geen bui. Goed zomerweer is, als dit 3 weken lang doorzet, waarna we een paar dagen wat minder hebben (zoals we nu hebben) en dan weer minstens 2-3 weken 23 graden en blauwe lucht.
Later is nu
TerschellingOost schreef:
28-07-2020 13:03
Nou, het is prima weer vandaag toch? Best wat zon af en toe, droog en heel niet koud. Kinderen zwemmen lekker in het zwembad in de tuin of zijn naar een zwemmeer.

Nou hier waai je uit je laatste verschoning en zwemmen is echt niet aan de orde.
Leuk voor je dat jij dit prima weer vindt maar het is geen echt zomerweer, gewoon niet.
TerschellingOost schreef:
28-07-2020 13:03
Nou, het is prima weer vandaag toch? Best wat zon af en toe, droog en heel niet koud. Kinderen zwemmen lekker in het zwembad in de tuin of zijn naar een zwemmeer.
Ik krijg trouwens wel erg het idee dat dit een tweede nick van jou is en dat je expres probeert de boel een beetje op te fucken.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan waar je woont.

Ik kan me voorstellen dat het misschien best prima weer is in Maastricht ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-07-2020 12:27
Ik keek vanmorgen vanuit bed uit het slaapkamerraam en zag BLAUWE LUCHT. Dat bleek ook het énige stukje blauwe lucht te zijn en werd omringt door grijze en donkergrijze wolken :roll:

Afijn, eind deze week 2 dagen zomer :cheer:
:yes:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
https://www.weer.nl/nieuws/2020/tropisc ... wlbe7JyeGg

🤩🤩🤩😎😎😎☀️☀️☀️
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-07-2020 13:07
Het trieste is dat we dit als 'best wel goed zomerweer' omschrijven, terwijl het enige pluspunt (bij mij althans) is dat af en toe de zon schijnt en het niet de hele dag regent, maar we 'alleen maar' af en toe een bui hebben. Dat is toch niet écht lekker zomerweer hè?

Best wel goed zomerweer is mínstens een week 25+ graden en die hele week geen bui. Goed zomerweer is, als dit 3 weken lang doorzet, waarna we een paar dagen wat minder hebben (zoals we nu hebben) en dan weer minstens 2-3 weken 23 graden en blauwe lucht.
Maar dit is wat een normale Nederlandse zomer is. Heel af en toe 1 tot 3 daagjes warm, de rest ergens tussen 15 en 23 graden en veel regen en bewolking. het is lastig er vrede mee te hebben zo zonder zonvakantie, maar het is wat het is. Misschien hebben we over een aantal jaar weer een zomer zoals 2018, heel misschien...Maar verder moeten we het hier gewoon mee doen en er het beste van maken. Het is nog altijd beter dan herfst, lente of winter met temperaturen onder de 15 en lange nachten en korte dagen. :) In de winter ging ik altijd op "zon vakantie" naar Zuid Spanje waar het "wel 20 graden was", en nu zijn we verwend met onze vele dagen 20 graden. Echt Zuid-Europese zomer is het niet, maar het is nog steeds dikke prima in the grand scheme of things.

Zo is het vandaag dus al een hele poos droog en heb ik een paar keer de zon gezien, nu al uren niet meer haha. Ik ben nog niet buiten geweest maar ga nu een poging wagen, hopelijk is het te doen met een biker jack aan.
ugli wijzigde dit bericht op 28-07-2020 17:48
13.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa alsjeblieeeefttt!!!

Ik vond deze site: Die voorspelt ook veel goeds voor ons. Op donderdag zie je duidelijk de wind vanuit het zuiden komen:

https://www.windy.com/-CO-concentration ... 9,72.598,3
Alle reacties Link kopieren
TerschellingOost schreef:
28-07-2020 13:03
Nou, het is prima weer vandaag toch? Best wat zon af en toe, droog en heel niet koud. Kinderen zwemmen lekker in het zwembad in de tuin of zijn naar een zwemmeer.
Bij jou misschien, ik heb hier geen zon gezien en ik kan net zonder jas buien lopen, wel in een lange broek. Dat noem ik geen prima weer en zeker niet voor hartje zomer. Op een gegeven moment gingen de kinderen lekker naar buiten, ze waren er nog geen 5 minuten en toen kwamen ze weer binnen omdat het regende. Dus nee, helemaal geen prima weer.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
28-07-2020 14:15
Ik krijg trouwens wel erg het idee dat dit een tweede nick van jou is en dat je expres probeert de boel een beetje op te fucken.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Dat idee kreeg ik ook al. Waarom je elke keer hier ons op probeert te naaien is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-07-2020 17:47
Dat idee kreeg ik ook al. Waarom je elke keer hier ons op probeert te naaien is mij een raadsel.
Ah joh, gewoon negeren.
Eind van de week dus 2 dagen zomer, en zowaar nu eens een keer níet alleen maar doordeweeks :hello:
Ik heb vrijdagavond een heel leuk uitje, al weken geleden gepland, en dit had ik niet durven hopen hoor.
't Is nog steeds minimaal natuurlijk, maar beter dan niks, en twee weken geleden was dit nog helemaal niet voorspeld... dus soms kan het ook nog wel eens meevallen blijkbaar.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sowieso dat tegenwoordig het weer slecht voorspeld wordt. Waren afgelopen weekend weg. Stond al dagen op de kaart dat het zondag zeiknat en koud zou worden en maandag 23 graden en zon.

Zondag was het droog en zonnig, beste dag van het weekend. Maandagmorgen stond ik in mijn korte broek in de zeikende regen de auto in te laden.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
28-07-2020 17:38
Maar dit is wat een normale Nederlandse zomer is. Heel af en toe 1 tot 3 daagjes warm, de rest ergens tussen 15 en 23 graden en veel regen en bewolking. het is lastig er vrede mee te hebben zo zonder zonvakantie, maar het is wat het is.
Neehoor, er is al verschillende keren gezegd, volgens mij, dat het kouder of natter is dan een normale Nederlandse zomer. Bij ons in elk geval. In een normale julimaand heb je echt wel eens een paar dagen een wolkeloze lucht en een paar dagen droog. Dat heb IK deze maand niet meegemaakt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-07-2020 22:38
Neehoor, er is al verschillende keren gezegd, volgens mij, dat het kouder of natter is dan een normale Nederlandse zomer. Bij ons in elk geval. In een normale julimaand heb je echt wel eens een paar dagen een wolkeloze lucht en een paar dagen droog. Dat heb IK deze maand niet meegemaakt.
Ik las eerder deze week ergens dat deze zomer gemiddeld een halve graad warmer is en iets zonniger dan normaal. Ik zoek nu net even op naar de neerslag voor de volledigheid, het blijkt dus wel weer natter te zijn dan normaal. Oke dat levelt het wel weer uit en dat klopt wel met mijn perceptie dat het inderdaad veel regent deze zomer, ik probeerde mezelf al wijs te maken dat dat mijn zeer subjective perceptie was haha maar toch gelijk!

Maar je hebt gelijk hoor, de mooie dagen van de hele zomer zijn op 2 handen te tellen en de echte zomer dagen op 1 hand. Niet persé waar we op gehoopt hadden. Hopelijk zet het donderdag echt door.
ugli wijzigde dit bericht op 29-07-2020 13:28
2.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben er weer, was een paar dagen bij mijn vriend, balen van het weer op die enkele zonnestraal na.
Maar hij heeft grenzend aan de tuin een grote veranda met heater dus we zaten wel semi buiten met de warmte van heater.

Het is gewoon een ruk zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven