Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zo. Nu hebben we alweer meer dagen met kloteweer gehad dan de hete dagen van afgelopen week, dus we mogen volop zeuren en huilen.
Alle reacties Link kopieren
Ja he, paar dagen mooi en dan weken slecht als prijskaartje haha. Nou ja, geen schuldgevoelens om de natuur meer in elk geval, want regen valt er meer dan genoeg. Heb gisteren ook weer de hele dag binnen gezeten. Vandaag maar even kijken of het droog blijft, dan ga ik wel een rondje lopen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
02-07-2020 07:59
Zo. Nu hebben we alweer meer dagen met kloteweer gehad dan de hete dagen van afgelopen week, dus we mogen volop zeuren en huilen.
:yes:

Hoewel het weer me gisteren meeviel. Er was regen voorspeld en ik heb het niet gezien. 's Avonds zelfs mooi weer! Misschien zaten we steeds net in het goede deel van Nederland. Tegenovergestelde van de stormchasers. :lol:

Maar goed, we zaten dus steeds binnen, veel hebben we er niet aan gehad, behalve dat rijden in stromende regen best vermoeiend kan zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het bij ons vanaf het einde vd middag wel oké. ‘s Avonds zelfs nog even gefietst, maar wel met een dikke trui aan en sjaal om. Warm was het niet. Vandaag weer erg fris en donker, terwijl er 21 graden en best wat zon voorspeld was. Valt dus alsnog behoorlijk tegen. Maar goed, zo is het hier altijd. Paar dagen mooi, paar weken k*t.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net het Viva artikel in de Lees Ook. Ze voorspellen extremen voor juli, dus veel nattigheid én veel hitte. De 2e helft van juli zou weer een hittegolf kunnen worden (afgewisseld met onweer en stortbuien) en in augustus verwachte ze een droge oostenwind met bijbehorende hittegolven. Ik hoop dat het uit komt! Ik vind stortbuien prima, juist wel knus als het buiten zo ontzettend los gaat (en ik hoef niet naar buiten). Lekker veel regen in korte tijd, dan kan het daarna weer snel mooi worden. Dat is veel fijner dan hele dagen miezer.
Ugli schreef:
02-07-2020 10:22
Ik lees net het Viva artikel in de Lees Ook. Ze voorspellen extremen voor juli, dus veel nattigheid én veel hitte. De 2e helft van juli zou weer een hittegolf kunnen worden (afgewisseld met onweer en stortbuien) en in augustus verwachte ze een droge oostenwind met bijbehorende hittegolven. Ik hoop dat het uit komt! Ik vind stortbuien prima, juist wel knus als het buiten zo ontzettend los gaat (en ik hoef niet naar buiten). Lekker veel regen in korte tijd, dan kan het daarna weer snel mooi worden. Dat is veel fijner dan hele dagen miezer.
Ik geloof nooit zo in die voorspellingen. Ze hebben het zo vaak fout en weten vaak niet eens wat voor weer het morgen wordt. Maar ik help het je zeker hopen! Zeker omdat ik dan vakantie heb :-D.

Nu ga ik even een blokje om. Ik heb de hele ochtend achter de computer gezeten. Even frisse lucht en dan weer door.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het qua temperatuur wel aardig, ook laat de zon zich af en toe zien.
Het valt me wat vandaag betreft wel mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
02-07-2020 15:25
Hier was het qua temperatuur wel aardig, ook laat de zon zich af en toe zien.
Het valt me wat vandaag betreft wel mee eigenlijk.
Mij niet, helaas. Hier komt de zon nu wel zo nu en dan door, maar het is weer keihard gaan waaien. En het is net te koud om zonder jas te lopen. Ik noem dat geen zomer in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
02-07-2020 10:22
Ik lees net het Viva artikel in de Lees Ook. Ze voorspellen extremen voor juli, dus veel nattigheid én veel hitte. De 2e helft van juli zou weer een hittegolf kunnen worden (afgewisseld met onweer en stortbuien) en in augustus verwachte ze een droge oostenwind met bijbehorende hittegolven.
Dat is zowat elk jaar de voorspelling van te voren want dat kun je ook ongeveer wel verwachten :bonk:
Tevens zouden we afgelopen winter een horrorwinter krijgen, tja. Hoeveel nachten heeft het gevroren uiteindelijk.

Kortom, het ligt allemaal hoe de wind staat. Veel oostenwind > droogte en hitte. Veel westenwind > regen regen regen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar, maar hopelijk komt die oostenwind dus onze kant op. Ja ik liep gister met een bikerjack te rillen buiten, dus maar weer mijn tussenjas (die verkocht is als winterjas) erbij pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat de wind goed gaat staan. Vandaag in ieder geval niet. Het is maar 17 graden (gaf de thermometer in de auto aan) in plaats van de 21 die er was voorspeld en het waait alweer hard en geen straaltje zon te zien. Het weekend wordt nog slechter volgens mij :mad:
pamelacourson schreef:
03-07-2020 12:37
Ik hoop ook dat de wind goed gaat staan. Vandaag in ieder geval niet. Het is maar 17 graden (gaf de thermometer in de auto aan) in plaats van de 21 die er was voorspeld en het waait alweer hard en geen straaltje zon te zien. Het weekend wordt nog slechter volgens mij :mad:
Dochters zijn in korte broek naar school gegaan en dan valt het zo tegen >:-( . Ik kan daar zo van balen! Het weekend is inderdaad bagger. Vanaf dinsdag zou het beter moeten worden. Ik hoop het.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
03-07-2020 12:40
Dochters zijn in korte broek naar school gegaan en dan valt het zo tegen >:-( . Ik kan daar zo van balen! Het weekend is inderdaad bagger. Vanaf dinsdag zou het beter moeten worden. Ik hoop het.
Mijn jongste ook, in een rokje en T-shirt, niks eronder. Ik hoop dat ze haar jas aan mag houden in de klas, het is hartstikke fris.

Ik hoop ook echt op beter weer komende week, als het in ieder geval maar zonnig is in plaats van dit!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het redelijk, droog in ieder geval, wel staat er heel veel wind.
Vanaf dinsdag wordt het beter, maar daarna is er ook weer regen voorspelt.

De zomervakanties gaan weer beginnen he dan hebben we weer bagger.
Het voorjaar was prachtig, maar ja dan heb ik geen 3 weken vrij.
Alle reacties Link kopieren
Het was hier droger dan verwacht, maar ik vind het koud
En eigenlijk baal ik daar ook weer van. Je stelt je in op regen, wilt wat gaan doen, maar je verwacht dus elk moment regen. Had je achteraf wél lekker een uurtje kunnen lopen of fietsen.

Maar goed, gelukkig droog, dus wat zal ik zeuren :P
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier was het ook een stuk droger vandaag, maar de temperatuur mag toch wel hoger. Had gisteren en vandaag zelfs een herfst/winter-vest aan.
Het lijkt hier potdomme wel herfst!
Wat een kutweer :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
04-07-2020 07:01
Het lijkt hier potdomme wel herfst!
Wat een kutweer :thunder:
Inderdaad. Oh wat zijn die zomers toch heet, maar niet heus.
pamelacourson schreef:
04-07-2020 09:00
Inderdaad. Oh wat zijn die zomers toch heet, maar niet heus.

Maar vooral niet klagen want de natuur.....
En we hebben tenslotte al wel helemaal 3 dagen zomerweer gehad :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
04-07-2020 09:09
Maar vooral niet klagen want de natuur.....
En we hebben tenslotte al wel helemaal 3 dagen zomerweer gehad :bonk:
4 dagen hè, je moet ook weer niet overdrijven.
pamelacourson schreef:
04-07-2020 09:17
4 dagen hè, je moet ook weer niet overdrijven.

Och ja mea culpa :flag:


Het gaat hier weer regenen, lekker hoor :nope:
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
04-07-2020 09:21
Och ja mea culpa :flag:


Het gaat hier weer regenen, lekker hoor :nope:
Hier ook, regen en storm. Gelukkig mogen we weer binnen sporten, dat ga ik zo doen.

De voorspellingen voor komende week zijn volgens mijn app opeens ook helemaal niet goed meer. Meestal 18 of 19 graden met nauwelijks zon en regelmatig regen. Echt zomers, ja :mad: Woensdag kan het 21 graden worden, maar zwaarbewolkt. Als er nog één keer iemand zeikt als het een paar dagen warm is, sta ik niet voor mezelf in.
Alle reacties Link kopieren
Precies dat Pamela, het lijkt verdomme wel herfst, de hele ochtend regen en wind.
Ik maak er maar een schoonmaak dag van vandaag, ik ga de bovenverdieping maar eens onderhanden nemen. Had liever aan het water gelegen of lekker in de tuin ,maar ja die hete zomers ook altijd in Nederland he, :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Stinkregen :@ rotwind. Wil die stomme weerengel die de zon heeft gejat deze terug brengen en wel nu. Je moet niet luisteren naar die klagers oooooh het is wel 4 dagen warm. >:-(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Goh balen zeg, tot diep in juli dit weer. Nou ja, het is niet anders...Gelukkig is de sneeuwhal hier weer open, dan ga ik wel snowboarden lekker binnen. Ik ben heel blij dat er weer van alles open is nu, want met die lockdown kon je letterlijk niks zonder mooi weer om lekker naar buiten te gaan. Nu kan je tenminste nog iets ondernemen binnen.

Ik vind het jammer dat er geen hittegolven komen voorlopig, maar zolang het boven de 15 graden en lang licht is vind ik het met af en toe een zonnetje ook prima. Helemaal nu ik een auto heb, want nu kan ik gewoon lekker droog en warm naar buiten. Ik vind vooral het donker en die net boven 0 graden kou verschrikkelijk. En normaal maakt mijn zomervakantie alles weer goed. Maar ja, volgend jaar beter haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven