Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koud heb ik het nog niet gehad eerder wat frisjes. Bijna September dan kunnen we allemaal aftellen naar de herfst
We vonden dat er vandaag bij zulk gezellig herfstig weer friet hoorde. Dus vandaag lekker friet gehaald en daarna een lekker chocoladetoetje in zo'n bekertje met slagroom erop gehad. Zometeen lekker aan de warme chocomel!
Ooh lekker!!

Ik was vanmiddag vrij, dus ik heb stoofvlees gemaakt, wat rook en smaakte het lekker winters.. Heeft natuurlijk de halve dag staan pruttelen en vriend was heel blij toen hij thuiskwam

Nu fijn met chocola en thee op de bank, naar RTL 4 aan het kijken
Oh dat is ook heerlijk Jen! Wat zal het lekker geroken hebben bij jou thuis.

Ik heb net warme chocola gemaakt en ga om half tien RTL4 kijken, wil een dubbeltje op zijn kant zien haha!

Net mijn stola weer lekker omgeslagen en natuurlijk zijn de lantaarns ook weer gezellig aan! Zit me nu te vergapen aan prachtig flanellen beddengoed, lekker warm voor in de winter straks!
Dat klinkt gezellig blue! En flanellen dekbed..

Dubbeltje is echt bi-zar trouwens
Ik heb in totaal drie sets beddengoed gezien die ik wil hebben, waarvan 1 flanellen. En ze zijn alledrie zo mooi... Heb uit het raam gekeken naar de bomen maar helaas er groeit geen geld aan, en dat zal in de nabije toekomst ook niet gebeuren. Waarom win ik nooit een prijs

Ik wil 250 euro en ik wil het nu!! Maar goed, volgende maand zit ik wat ruimer gelukkig, dan geen 142 euro pokkenboete betalen. Ik wil echt nooit meer een boete. Wat een ontzettend zuur geld, had daar heel mooi beddengoed voor kunnen kopen gvd

Ja programma is weer hilarisch. Wat een triestheid zeg. En onzin dat je als hoogzwangere niet op straat gezet mag worden. Iedereen gelijk voor de wet.
Balen is dat he, als je iets zooo graag wilaar het kan ff niet (al hebben we net gezien dat je nog wel 80.000 euro in de min kan voordat er iemand aan komt kloppen oh my god! Inderdaad triest en hilarisch tegelijk)

Misschien kan je voor iets soortgelijks speuren voor een meer schappelijke prijs?

En boetes, arrrrgh
quote:jen16 schreef op 26 augustus 2014 @ 22:32:

Balen is dat he, als je iets zooo graag wilaar het kan ff niet (al hebben we net gezien dat je nog wel 80.000 euro in de min kan voordat er iemand aan komt kloppen oh my god! Inderdaad triest en hilarisch tegelijk)

Misschien kan je voor iets soortgelijks speuren voor een meer schappelijke prijs?

En boetes, arrrrgh

En wat kregen ze... een cheque van 250 euro! Precies het bedrag wat ik spontaan door de brievenbus wil krijgen wil hebben! Ik riep meteen heel hard: 'BEDDENGOED!!!' Vriend kwam niet meer bij!
quote:jen16 schreef op 26 augustus 2014 @ 22:32:

Misschien kan je voor iets soortgelijks speuren voor een meer schappelijke prijs?Oh dat zou wel kunnen hoor. Bij de Leen Bakker hebben ze ook leuke prints enzo maar dat is wel zulke gigantische kutkwaliteit, dan geef ik liever wat meer uit zodat ik echt iets goeds heb. In dat geval is goedkoop echt duurkoop. En heb al die zooi zojuist weggegeven
Haha ja dat snap ik ook wel.. Zeker in vergelijking met luxe, echte flanellen overtrekken, wordt het al gauw 'net niet' en kan je het inderdaad zo weg toedeledokiën ( zag 'm jou laatst geloof ik als ww gebruiken; houden we erin!)

Kan je beter vriend heeel lief aankijken met kerst voor echte sparen.

Echt zooo raar vond ik die uitzending he. Zeggen ze trots dat het is gelukt voor 100 euro die week.. Dat líjkt me wel ja! Als ze dat al besparen noemen. En van alle kanten maar geld toegestopt krijgen ja.

Maar ja, is leuk trashen, haha!
quote:jen16 schreef op 26 augustus 2014 @ 23:17:

Haha ja dat snap ik ook wel.. Zeker in vergelijking met luxe, echte flanellen overtrekken, wordt het al gauw 'net niet' en kan je het inderdaad zo weg toedeledokiën ( zag 'm jou laatst geloof ik als ww gebruiken; houden we erin!)

Kan je beter vriend heeel lief aankijken met kerst voor echte sparen.

Echt zooo raar vond ik die uitzending he. Zeggen ze trots dat het is gelukt voor 100 euro die week.. Dat líjkt me wel ja! Als ze dat al besparen noemen. En van alle kanten maar geld toegestopt krijgen ja.

Maar ja, is leuk trashen, haha!

Ik heb gewoon veel te veel naar debiteuren&crediteuren gekeken, hahaha! We hopen volgende maand geld te hebben voor alvast 1 set.

Wij doen bij de Lidl weekboodschappen voor maximaal 40 euro en dan nog wat kleine dingetjes bij andere supermarkt erbij. Dat is pas besparen! En we eten goed, voldoende en lekker!

En zo houden we nog eens geld over voor bijvoorbeeld een leuk overtrek, haha! Dat aan alle kanten geld toegestopt krijgen stuit me ook heel erg tegen de borst. Maar inderdaad leuke trash, haha!
Plaatje? weet je al voor welke je als eerst wil gaan?

Hier doen we echt maar 1x per week de boodschappen, met een lijstje aan de hand van ons weekmenu (en dat maken we aan de hand van wat we nog hebben en de aanbiedingen van die week). Zo gaat ook alles op en gooien we nooit wat weg. Altijd rond de 30 euro en dat lukt prima, 40 euro is echt wel het hoogste wat we soms uitgeven voor een week.

Nou zal ik heeel eerlijk bekennen dat we wat meer groente en fruit zouden kunnen eten, maar met meer dan 50 euro voor 2 personen zou ik me echt niet eens raad weten in de winkel
40 euro is inderdaad royaal meestal zijn we bij de Lidl wekelijks 28 euro kwijt. Wij maken tegenwoordig ook een weekmenu en echt, dat helpt! Nooit meer iedere dag bedenken wat we nu weer moeten gaan eten en het scheelt echt zoveel geld.

Zitten nu een aflevering van Gillend naar huis te kijken, is een stukje over Lapland, gaan ze sneeuwscooteren vanuit Fins Lapland richting de Russische grens! En dan zo'n gezellige chalet en dan met 120 km/h over bevroren meren

Ik heb mijn zinnen op deze gezet:

http://www.smulderstextie ... ertrek-1268/shopart/2541/

en deze de flanellen:

http://www.smulderstextie ... rtrek-7879/shopart/53217/
Hmm media en weermannen weten ook niet wat ze willen eerst zeggen dat de zomer voorbij is en nu komen ze af met dat een of andere tropische storm er voor gaat zorgen dat we een warme nazomer gaan krijgen van temperaturen van 25 graden en meer pfff laat het uit zeg! Maar eerst zien en dan geloven
Nou, het is hier anders voorlopig al aardig warm. De lucht is strakblauw en de zon doet gewoon pijn op mijn huid!

Binnen staat de teller op 22 graden, maar als je van buiten komt voelt dat gewoon als een verademing.. dus buiten moet het toch al wel een heel stuk warmer zijn (of iig voelen) dan dat.

Vanmorgen vroeg voelde ik helaas al dat het warme dag zou worden.

Morgen 24 graden, maar wel weer wat wolken in de middag, en daarna zie ik echt alleen maar weer zonnig zomerweer

Voorlopig hoeven de slippers dus nog niet in de kast en we kunnen nu alleen maar hopen op het tóch ineens snel intreden van de herfst!
Hier ook een strakblauwe lucht en zon. Net even naar de stad geweest om aanbiedingen bij de drogist in te slaan, een cadeautje en vers brood te kopen en zag overal alweer tropisch geklede mensen en zonder jas! Wat een hemelsbreed verschil met het gezellige gisteren.
We zijn verwend geweest de laatste weken. Ik wist al op voorhand dat ik teleurgesteld ging zijn als het terug warmer weer gaat worden. Hopelijk echt geen overdreven warm weer heel de maand September en begin Oktober (dan kan het ook nog) dan ga ik
Het is de afgelopen dagen hier ook warm. Ik vind het in de ochtend wel nog aangenaam, maar in de middag.. tja, dan is het best warm. In iedergeval hoop ik niet dat het weer zo warm wordt als in juli, want ik heb nu juist het gevoel dat we het zwaarste al hebben gehad.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Echt wel stom dat het volgende week terug 25 graden word heb er echt geen zin in
De hitte komt weer terug. Geluk is dat de dagen korter worden.dus niet die rotzooi de hele dag.
Deze warmte periode zal waarschijnlijk de allerlaatste zijn dit jaar allez dat hoop ik toch je weet maar nooit ... Dus even doorbijten zeker?
Ik vond het vandaag ook weer veel te warm.

Maar die vuurluchten he, weet iemand wat dat is? Ik woon dan wel landelijk maar heb echt geen idee... Zijn de boeren dan resten aan het opstoken? Er is nl wel pas geoogst.
Geen idee wat het is NYC woon in een stad.

Waarom spreekt men eigelijk al over nazomer weer bij mij weten duurt de zomer nog tot 21 September
Weet ik niet. Ik houd zelf de Keltische kalender aan en daar begint de herfst al op 1 augustus dus wellicht spreekt men daarom in augustus en september van nazomer? (Midzomer valt dan ongeveer in het midden van de zomerperiode die van 1-5 tot 1-8 duurt. Net zoals midwinter in het midden van de winter valt tussen 1-11 en 1-2). Misschien heeft het daarmee te maken?
quote:kimmeke1983 schreef op 29 augustus 2014 @ 12:43:

Geen idee wat het is NYC woon in een stad.

Waarom spreekt men eigelijk al over nazomer weer bij mij weten duurt de zomer nog tot 21 SeptemberOmdat de zomer toch al een beetje op zijn retour is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven