Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

woensdag 4 september 2013 om 21:05
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.
Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.
Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:
Oh ja, en we komen van hier .
Veel winterplezier!
Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.
Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:
Oh ja, en we komen van hier .
Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
woensdag 3 september 2014 om 13:12
Woensdag/donderdag zal het het ergste zijn, daarna wordt er (gelukkig) regen verwacht. Maar eigenlijk kan het me niet zoveel schelen, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd en ik vind het zwemmen dan ook wel altijd leuk!
Verschrikkelijk voor je Lammy! Onze konijn en een vis van ons zijn ook een paar jaar geleden overleden, echt treurig.
Verschrikkelijk voor je Lammy! Onze konijn en een vis van ons zijn ook een paar jaar geleden overleden, echt treurig.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
woensdag 3 september 2014 om 13:16
quote:saartjuhzes schreef op 03 september 2014 @ 12:36:
Mooie sfeerplaatjes hoor!
Iedereen die nu de van het warme weer, moet toch even kijken. Allemaal prachtige winterplaatjes.. waar je het van binnen helemaal warm (of koud) van krijgt!
Grr, plaatjes doen het niet op het viva forum zelf !
Maar als je mijn fb pagina leuk vindt krijg je in ieder geval geregeld mooie plaatjes op je tijdlijn..
Edit: Deze dus: https://www.facebook.com/WinterAddicts
(krijg soms hoofdpijn van dit forum )
Mooie sfeerplaatjes hoor!
Iedereen die nu de van het warme weer, moet toch even kijken. Allemaal prachtige winterplaatjes.. waar je het van binnen helemaal warm (of koud) van krijgt!
Grr, plaatjes doen het niet op het viva forum zelf !
Maar als je mijn fb pagina leuk vindt krijg je in ieder geval geregeld mooie plaatjes op je tijdlijn..
Edit: Deze dus: https://www.facebook.com/WinterAddicts
(krijg soms hoofdpijn van dit forum )

zondag 7 september 2014 om 12:51
Yes! Nog drie weken en twee dagen en de herfst is begonnen! Wat kijk ik er naar uit om in de avond helemaal in het donker te zitten op de bank met warme chocolademelk met slagroom en met de tv aan!
En het is sinds gister ook echt heerlijk weer: de hele dag alleen maar bewolking en mist, droog en rond de 20 graden! Nu alleen nog hopen op regen en ik ben helemaal blij!
Vrijdag en donderdag waren wel een beetje warm, maar dat viel vind ik ook wel mee. Hier geen 25 graden, maar ik heb medelijden met degene hier die wél in de 25 graden moesten werken.
Ik leef echt met jou mee Lammy. En dan moet je ook nog eens werken... veel sterkte.
Zo te zien ben ik niet de enige die hier al helemaal in de kerstsfeer zit. Leuk om te lezen hoe iedereen zo geniet!
En het is sinds gister ook echt heerlijk weer: de hele dag alleen maar bewolking en mist, droog en rond de 20 graden! Nu alleen nog hopen op regen en ik ben helemaal blij!
Vrijdag en donderdag waren wel een beetje warm, maar dat viel vind ik ook wel mee. Hier geen 25 graden, maar ik heb medelijden met degene hier die wél in de 25 graden moesten werken.
Ik leef echt met jou mee Lammy. En dan moet je ook nog eens werken... veel sterkte.
Zo te zien ben ik niet de enige die hier al helemaal in de kerstsfeer zit. Leuk om te lezen hoe iedereen zo geniet!
zondag 7 september 2014 om 14:58
quote:lammy schreef op 02 september 2014 @ 21:17:
Het weer boeit me nu even niet. Ik heb vanmorgen mijn lieve hondje in moeten laten slapen. Wat een verdriet.
En ik voelde me al zo rot.Agossie...wat triest. Wens je heel veel sterkte toe. Het verdriet wordt uiteindelijk minder, maar je moet er wel de tijd voor nemen.
Het weer boeit me nu even niet. Ik heb vanmorgen mijn lieve hondje in moeten laten slapen. Wat een verdriet.
En ik voelde me al zo rot.Agossie...wat triest. Wens je heel veel sterkte toe. Het verdriet wordt uiteindelijk minder, maar je moet er wel de tijd voor nemen.
zondag 7 september 2014 om 15:02
Stiekem ben ik best wel even blij geweest met het weer. Het was onze laatste vakantieweek en we hebben nu toch nog 2 keer kunnen varen en 2 keer kunnen bbq-en met familie. Dat was toch wel lekker en gezellig.
Zijn er misschien mensen die zin hebben om naar de Margriet Winter Fair in de Jaarbeurs in Utrecht te gaan? Kunnen we er een soort meeting van maken?
Zijn er misschien mensen die zin hebben om naar de Margriet Winter Fair in de Jaarbeurs in Utrecht te gaan? Kunnen we er een soort meeting van maken?
maandag 8 september 2014 om 16:26
Nou, de anti-winter mensen zullen wel de grootste lol hebben nu. Het is hier al dagen ellendig zonovergoten en ruim 20 graden. Maar ja dat krijg je als je in augustus schandelijk verwend bent, dan kan begin september inderdaad een fikse afstraffing zijn zoals nu. Hopelijk is het de allerlaatste trap na die we nu hebben. Gelukkig wordt het wel steeds meer op tijd donker want word zo ontzettend rusteloos en gek van die helverlichte zon die telkens zo hard schijT!
Fijn dat jij nog hebt genoten Daantje! Vooral als het inderdaad je laatste vakantieweek is geweest, dat het voor jou toch nog heeft meegezeten en je nog even lekker hebt kunnen genieten. Lekker, varen! Dat lijkt mij ook zo leuk. En Winter Fair klinkt erg leuk!
Fijn dat jij nog hebt genoten Daantje! Vooral als het inderdaad je laatste vakantieweek is geweest, dat het voor jou toch nog heeft meegezeten en je nog even lekker hebt kunnen genieten. Lekker, varen! Dat lijkt mij ook zo leuk. En Winter Fair klinkt erg leuk!
maandag 8 september 2014 om 16:54
Ik vind 20 graden wel heerlijk. Nu vind ik het niet warm aanvoelen, gewoon prima. Maar ik snap dat je het niet fijn weer vind, blue_lagoon. Ik vind die strakblauwe lucht stiekem nog wel leuk, maar met warmer dan 25 graden is vind ik het alleen leuk om op het strand te liggen, verder is het dan gewoon shitweer.
maandag 8 september 2014 om 16:56
Ziezo. Weekboodschappen vanmiddag binnen gehaald en net de was opgehangen en het huis gepoetst en gestofzuigd. Het zweet gutst van me af, gadverdamme! Heb eigenlijk zin in nog een extra douche. En vanavond schemert het rond acht uur, ik kan niet wachten tot die vieze smerige zon eindelijk is opgerot! De kaarsen gaan zeker weer gezellig aan vanavond.
maandag 8 september 2014 om 16:57
maandag 8 september 2014 om 19:35
Vorige week was het toch warm hoor allez bij mij toch dat hangt van streek tot streek af. Eerst ging het nog maar van donderdag tot zondag was het ronduit warm en benauwd. Deze week word het gelukkig minder warm rond 20 a 21 graden en frisse nachten
Maar voor mij mag het toch stilletjes aan herfst worden
Maar voor mij mag het toch stilletjes aan herfst worden
woensdag 10 september 2014 om 17:31
Slecht nieuws, mede-zomerhaters- en winterliefhebbers. Er komt een weersverslechtering droog, de zon schijt weer vaker en het wordt tussen de 20 en 25 graden. En ja, dat noem ik een weersverslechtering! 20 graden gaat nog wel, zelfs als de zo'n flink schijnt, maar nu is het buiten weer zweten als je gaat bewegen. Hopelijk wordt het snel koeler, al lijkt het nu nog steeds niet kouder te worden. Maar ja, dat gebeurt pas in oktober.
donderdag 11 september 2014 om 19:39
Ik wil niet overdrijven, maar ik krijg ook bijna de angst dat het niet erg veel gaat afkoelen en dat we weer zo'n verschrikkelijke winter krijgen. We hebben een superwarme winter en lente gehad, dus zo raar is het niet dat het in augustus koel was, maar of het nou genoeg kan afkoelen zodat het gaat vriezen? Ik weet het niet. Ben benieuwd of die 22/23 graden echt zo warm gaat aanvoelen, maar nu vind ik het heerlijk zo. Is vast omdat ik in Friesland woon..
donderdag 11 september 2014 om 20:28
Ik woon in het Belgisch Limburg en daar is het altijd warmer dan in het rest van het land dus als het volgende week 25 graden word is dat gewoon warm.
Awel wat je zegt over de winter ik heb juist hetzelfde gevoel dat het weer een zachte winter word Andere mensen lachen dat weg omdat ze niet geloven dat we 2 jaar op rij de winter gaan overslaan.
Maar dat is nog ver uiteraard
Awel wat je zegt over de winter ik heb juist hetzelfde gevoel dat het weer een zachte winter word Andere mensen lachen dat weg omdat ze niet geloven dat we 2 jaar op rij de winter gaan overslaan.
Maar dat is nog ver uiteraard
vrijdag 12 september 2014 om 09:28
Dat is fijn zeg, sebastiaan! Ook dat augustus bij jou mee is gevallen qua hitte. Hier is het helaas ook echt alles behalve lekker koel geweest
Afgelopen dinsdag was het hier wel een dagje goed te doen; 20 graden op zn warmst en eindelijk niet zo vreselijk veel zon als de weken ervoor, wat een verademing was dat even zeg Maar een beetje koel wordt het pas onder de 15 graden, ook slapen nog steeds een ramp.
Woensdag echter weer gewoon warm en zonnig, en dat is het ook gebleven. Na het weekend loopt de temperatuur nog wat op, en volgende week 25-26 graden, met een gevoelstemperatuur van dus 30 graden! Ze zijn gek!!
Ik wil nu, na bijna een halfjaar zomer, toch wel graag mijn slippers e.d. op kunnen bergen. En niet pas in november voor het eerst lange mouwen aan kunnen buiten
Maar goed, de Winterfair -wat ik Daantje zag opperen lijkt me leuk! Ik ben nog nooit naar zoiets geweest, maar alles met het woord winter is natuurlijk goed ik ga ff googelen!
Sterkte allemaal nog steeds, hopelijk nog maar heel even volhouden
Afgelopen dinsdag was het hier wel een dagje goed te doen; 20 graden op zn warmst en eindelijk niet zo vreselijk veel zon als de weken ervoor, wat een verademing was dat even zeg Maar een beetje koel wordt het pas onder de 15 graden, ook slapen nog steeds een ramp.
Woensdag echter weer gewoon warm en zonnig, en dat is het ook gebleven. Na het weekend loopt de temperatuur nog wat op, en volgende week 25-26 graden, met een gevoelstemperatuur van dus 30 graden! Ze zijn gek!!
Ik wil nu, na bijna een halfjaar zomer, toch wel graag mijn slippers e.d. op kunnen bergen. En niet pas in november voor het eerst lange mouwen aan kunnen buiten
Maar goed, de Winterfair -wat ik Daantje zag opperen lijkt me leuk! Ik ben nog nooit naar zoiets geweest, maar alles met het woord winter is natuurlijk goed ik ga ff googelen!
Sterkte allemaal nog steeds, hopelijk nog maar heel even volhouden
zaterdag 13 september 2014 om 15:05
Ik heb het gehoord, jen. Volgens het knmi is er op sommige plaatsen 25 graden, maar het zal vooral 20-25 graden zijn. Veel mensen vinden het echt geweldig en willen dit tot kerst hebben (ongelovelijk!!), maar ik kijk liever uit naar die heerlijke kou, al vind ik het wel heerlijk zo. Hopelijk wordt het bij jou dan straks ook wat koeler!
Oh, vandaar, kimmeke. Lijkt me erg zwaar om in het warmste gedeelte van het land te liggen.
Oh, vandaar, kimmeke. Lijkt me erg zwaar om in het warmste gedeelte van het land te liggen.
zaterdag 13 september 2014 om 20:11

zaterdag 13 september 2014 om 21:41
Ik vind het weer de afgelopen dagen ook wel prima. Nog even lekker een weekje ertussen uit geweest in eigen land en voor mij is dit weer (bv terrasje pakken, wandelen) veel beter te doen dan die hitte van afgelopen zomer. Natuurlijk is het nog niet echt koud nu, maar dit weer, daar geniet ik al echt van. September en oktober zijn vaak de ideale maanden voor mij, het begin van de dwarrelende bladeren ook, het stemt mij heel vrolijk.
zondag 14 september 2014 om 09:15