Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net weer terug van een weekje vakantie....(waarheen zal ik maar niet zeggen, ik ben wel een winterliefhebber, maar GEEN zomerhater).

Nu aftellen naar de volgende vakantie..

Hopelijk zit er dit jaar een skivakantie in... ik MOET gewoon even skieen
Deze week vooruitzichten van 22 tot 24 graden en ook momenteel is het achterlijk warm. We zijn schandelijk verwend geweest met een regenachtige augustus, daar betalen we nu een hele dure en wrange prijs voor.
Tot nu toe is september 1 grote en fikse afstraffing. Eerlijk gezegd verwacht ik niet veel beters voor oktober. Hebben de anti-winter mensen hun zin.

Heerlijk, lekker warm buiten in de zon terwijl de herfstkleuren je toeknallen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:blue_lagoon schreef op 14 september 2014 @ 21:16:

Tot nu toe is september 1 grote en fikse afstraffing. Eerlijk gezegd verwacht ik niet veel beters voor oktober. Hebben de anti-winter mensen hun zin.

Inderdaad 1 grote afstraffing kon het niet beter verwoorden. In de week nog een artikel gelezen over het weer de maanden Januari tot Juni waren allemaal warmer dan normaal, Juli was normaal, Augustus op het nippertje van normaal maar wel vaak regen en September is weeral warmer dan normaal en dan durven anti winter mensen nog te klagen!

Hopelijk komt in Oktober de herfst definitief in het land al verwacht ik er niet veel van om een teleurstelling te vermijden
quote:kimmeke1983 schreef op 14 september 2014 @ 22:25:

Hopelijk komt in Oktober de herfst definitief in het land al verwacht ik er niet veel van om een teleurstelling te vermijdenSame here. We krijgen nu alsnog een flink en langdurig pak slaag van de zomer, ik durf nog even niet in te zetten op voor ons goed weer in oktober en november.
'Het wordt volop genieten' aldus Piet Paulusma. Yeah right. Spreek voor jezelf.
Inderdaad overal hoor je geniet van het warme weer blabla dat is 1 van de redenen waarom ik een hekel ben beginnen te krijgen aan de zomer je word bijna verplicht om van warme temperaturen te houden want dat is oh zo heerlijk ... ook als kind word je aangeleerd dat regen, wind en de winter koude ' slecht ' weer is. Waarom hoor je nooit eens 1x in een weerbericht als het vriest en sneeuwt geniet van je wandelingen in de sneeuw? Nee dan spreken ze de hele tijd van hou koud het wel niet en dat je vooral niet moet buiten komen. Nee blijkbaar kunnen mensen alleen maar van het leven genieten als het warm is
quote:kimmeke1983 schreef op 15 september 2014 @ 06:57:

Waarom hoor je nooit eens 1x in een weerbericht als het vriest en sneeuwt geniet van je wandelingen in de sneeuw?Ja, inderdaad. Als ht voor de eerste keer sneeuwt wordt erg nog gesproken over 'ijspret' maar daarna wacht men vooral op 'verlossing'. Dat de 'ergste' kou snel over gaat. (Behalve als er mogelijk een Elfsteden toch in zit, dan is heel het land hyper)

Ik geniet van winterkou. Vooral van dat droge, oostenwind achtige weer. Min dertien, heerlijk! Dat soort kou heeft heel iets.. zuivers. Ik kan het niet anders verwoorden.

Maar na 4 weken kou is iedereen in mijn omgeving het al heel erg zat. Dan durf ik bijna niet te zeggen dat ik het heerlijk vind..
quote:blue_lagoon schreef op 14 september 2014 @ 22:54:

'Het wordt volop genieten' aldus Piet Paulusma. Yeah right. Spreek voor jezelf.

Ik geniet hier wel van. 's Morgens is het lekker koel en nevelig, overdag warm maar niet té en 's avonds koelt het weer fijn af, zodat ik normaal kan slapen zonder de hele nacht weg te drijven. En die herfstkleuren zijn werkelijk prachtig in dat zonnetje .

@Lammy: ik lees nu pas van je hondje, wat rot joh . Sterkte.

Waarom hoor je nooit eens 1x in een weerbericht als het vriest en sneeuwt geniet van je wandelingen in de sneeuw? Nee dan spreken ze de hele tijd van hou koud het wel niet en dat je vooral niet moet buiten komen. Nee blijkbaar kunnen mensen alleen maar van het leven genieten als het warm isDat is echt onzin. Ik heb vaak zat op het nieuws gezien dat als er sneeuw lag, ze mensen gingen filmen die van heuvels af gingen sleeën, in Nederland gaan langlaufen en schaatsen en dan straalt het plezier er ook vanaf. Ik snap dat je baalt van het weer, maar wat je nu zegt dat is gewoon niet waar.
Stressed is just desserts spelled backwards

ook als kind word je aangeleerd dat regen, wind en de winter koude ' slecht ' weer is.

Klopt, als het regende ofzo zei mijn moeder altijd dat het 'vies weer' was. En toen bleek ik er van te houden, haha!

Lady-Voldemort, fijn dat jij het in ieder geval wel fijn hebt nu! Tenminste iemand, haha!
Slapen gaat hier ook echt nog voor geen meter hoor, maar mijn huis koelt dan ook niet makkelijk af.

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat het overdag onder de 24 graden was binnen! Zéker de afgelopen weken niet.

Soms staat de teller 's ochtends vroeg nog op 23 graden, maar omdat de zon gewoon elke dag volop schijnt, is het zo weer 25 graden 's middags. Nu dus ook weer.

Mijn slaapkamerramen kunnen gelukkig tegen elkaar open, maar omdat er geen zuchtje wind staat, koelt het niet af. Ik lig dus nog elke nacht te plakken en te woelen met mijn armen en benen 'buitenboord' Kon ik maar lekker onder een dekbed slapen, wellicht binnenkort

Meer dan 2 maanden geleden zei ik het al, en vorige maand zei ik het ook al (en volgens mij zelfs 2 weken geleden óók nog een keer) maar toch: Nu denk ik écht, echt dat dit de laatste week met temperaturen van 25 graden of hoger is Totaal niet meer geloofwaardig nu natuurlijk, maar ik hou mezelf in ieder geval (wéér, de 15e keer dit jaar ) voor, dat dit de laatste écht hete week wordt. Volgende week maandag een graad of 20 (ook nog wel warm ja) en vanaf dan gaan we dan toch eindelijk herfstweer tegemoet. Mark my words!

Volgende week gooi ik mijn slippers achterin de kast op zolder en draag ik alleen nog maar dichte schoenen. Jammer dan als het toch nog steeds boven de 20 graden wordt. Voor mij is het volgende week gewoon herfst Kijken jullie er ook zo naar uit?
Wat een verschrikking! Dit gaat een heeeeel korte herfst/winter worden. Ik verlang naar donker herfstachtig weer.

Dat past beter bij mijn stemming nu.
quote:lammy schreef op 15 september 2014 @ 14:59:

Wat een verschrikking! Dit gaat een heeeeel korte herfst/winter worden..Daar ben ik dus ook heel bang voor...
O ik baal er ook zo van! Ik ben ook heel autistisch qua seizoenen: eind september HOORT het geen 25 graden meer te zijn, klaar! Ik wil m'n trenchcoat weer aan! Ik wil niet meer zonder jas naar buiten. Ik ben het zat.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 15 september 2014 @ 15:11:

O ik baal er ook zo van! Ik ben ook heel autistisch qua seizoenen: eind september HOORT het geen 25 graden meer te zijn, klaar! Ik wil m'n trenchcoat weer aan! Ik wil niet meer zonder jas naar buiten. Ik ben het zat.Nee joh, september is vaak heerlijk nazomers. 25 graden is echt geen uitzondering. Sterker nog, oktober was ook vaak korte mouwen weer. Mijn opa zaliger ging toen vaak genoeg jagen in die outfit, hij was nu ruim de 100 gepasseerd als hij nog had geleefd.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het is 23 graden en ik ben niet blij
Een paar jaar geleden was mijn man jarig op 30 oktober, was het gewoon 25 graden. Was trouwens wel behoorlijk uitzonderlijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 15 september 2014 @ 09:02:

[...]

Dat is echt onzin. Ik heb vaak zat op het nieuws gezien dat als er sneeuw lag, ze mensen gingen filmen die van heuvels af gingen sleeën, in Nederland gaan langlaufen en schaatsen en dan straalt het plezier er ook vanaf. Ik snap dat je baalt van het weer, maar wat je nu zegt dat is gewoon niet waar.Ik ben Belgische dus ik spreek uit naam van België daar krijg je echter zelden van zo een beelden te zien mischien 1x vanuit de Ardennen maar dan moet het al serieus sneeuwen dus ik vertel geen onzin. Nederland staat bekend om o.a zijn schaatsen logisch dat ze er mee aandacht aan schenken. Ik blijf er toch bij dat er meer tam tam van de zomer gemaakt word
Helaas is heet en zonnig weer nog vóór, of juist al na, de zomer niet uitzonderlijk hier nee Terwijl het nou nooit eens even lekker gaat vriezen in juli, sneeuwen in augustus, Elfstedentocht verplaatst naar midzomer.. haha, helaas.

Hopelijk dit jaar wel een echte herfst en winter, en alles behalve weer een vroege lente en lange zomer. Als in ieder geval die zon eens ff gaat dimmen, ben ik al heel blij. Gewoon één dagje even geen zon!!! Wie weet volgende week

De R zit in ieder geval in de maand, en jen16 eet morgen boerenkoolstamppot met rookworst Punt!

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2014 09:34
Reden: Afbeelding verwijderd op verzoek van auteursrechthouder
% gewijzigd
En de ventilator staat weer aan... Niet te geloven. En voor donderdag is er 25 graden voorspeld
quote:blue_lagoon schreef op 15 september 2014 @ 19:38:

En de ventilator staat weer aan... Niet te geloven. En voor donderdag is er 25 graden voorspeld Troost je hier word voor donderdag zelfs 27 graden voorspeld
quote:kimmeke1983 schreef op 15 september 2014 @ 20:00:

[...]

Troost je hier word voor donderdag zelfs 27 graden voorspeld Wat een verschrikking zeg. Het zou gewoon niet meer moeten mogen in september. Bah!!
Hopelijk volgende week koeler weer... Sterkte allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven