Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

woensdag 4 september 2013 om 21:05
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.
Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.
Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:
Oh ja, en we komen van hier .
Veel winterplezier!
Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.
Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:
Oh ja, en we komen van hier .
Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd

vrijdag 23 mei 2014 om 22:35
Leuk, ik doe mee!
- Dat we het fijne vooruitzicht van de herfst hebben
- Dat na september en oktober november alweer komt en dan beginnen de heerlijke donkere dagen voor kerst al
- Dat de winter alleen maar beter kan worden dan de vorige
- In de zomer lekker veel verkoeling bij het water zoeken
- IJsjes eten
- Sinterklaas-artikelen liggen zo ongeveer eind september al in de winkel dus we kunnen weer relatief snel gevulde speculaas eten!
- Dat we het fijne vooruitzicht van de herfst hebben
- Dat na september en oktober november alweer komt en dan beginnen de heerlijke donkere dagen voor kerst al
- Dat de winter alleen maar beter kan worden dan de vorige
- In de zomer lekker veel verkoeling bij het water zoeken
- IJsjes eten
- Sinterklaas-artikelen liggen zo ongeveer eind september al in de winkel dus we kunnen weer relatief snel gevulde speculaas eten!

vrijdag 23 mei 2014 om 22:46
Jaaa, goeie! Ik wilde eerst beginnen met quoten, maar zoals gewoonlijk kan ik me overal heel goed in vinden, haha. Oooh, vooral de gourmet en kaasfondue en lekker slapen onder een dik dekbed Kan ik me nu al bijna niet meer voorstellen! Eerst gezellig in een pyjama op de bank, met nog een kopje thee of warme anijsmelk (en dan nog even naar de mooie kerstboom kijken voordat de lampjes uitgaan voor het naar-bed-gaan).
En wat de zomer betreft hou ik ook wel heel erg van zwemmen en ook van barbecueën.
Ik vind de cadeautjes van de dieren ook zo leuk altijd, ze horen er echt bij. Op de pakjes onder de boom staan dan ook hun namen geschreven
En wat de zomer betreft hou ik ook wel heel erg van zwemmen en ook van barbecueën.
Ik vind de cadeautjes van de dieren ook zo leuk altijd, ze horen er echt bij. Op de pakjes onder de boom staan dan ook hun namen geschreven

vrijdag 23 mei 2014 om 22:50
quote:jen16 schreef op 23 mei 2014 @ 22:46:
Jaaa, goeie! Ik wilde eerst beginnen met quoten, maar zoals gewoonlijk kan ik me overal heel goed in vinden, haha. Oooh, vooral de gourmet en kaasfondue en lekker slapen onder een dik dekbed Kan ik me nu al bijna niet meer voorstellen! Eerst gezellig in een pyjama op de bank, met nog een kopje thee of warme anijsmelk (en dan nog even naar de mooie kerstboom kijken voordat de lampjes uitgaan voor het naar-bed-gaan).
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaa leuk! De naam van kat komt natuurlijk ook op de pakjes te staan!
Verder:
-een avondwandeling door de knisperende sneeuw en in alle huizen gezellige lichtjes aan
- Pakjesavond
- Oliebollen eten van de oliebollenkraam (die staat er in november al!)
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaa leuk! De naam van kat komt natuurlijk ook op de pakjes te staan!
Verder:
-een avondwandeling door de knisperende sneeuw en in alle huizen gezellige lichtjes aan
- Pakjesavond
- Oliebollen eten van de oliebollenkraam (die staat er in november al!)
vrijdag 23 mei 2014 om 23:00
Jaaaaa! Hoe kon ik de oliebollenkraam nou vergeten?!
Ik voelde me soms net een kind als ik zo erg naar dat soort dingen uitkeek, ik verkneukelde me meer in stilte Ik dacht ook echt altijd dat ik de enige (volwassene dus) was die de feestdagen e.d. nog zo leuk vindt op die manier en er op een warme meidag al helemaal blij van wordt door eraan te denken
Ik kan me dan ook zo lastig voorstellen dat mensen blijer worden van in de file naar het hete strand rijden in juli om daar vervolgens weg te branden, dan van een gure pakjesavond of knusse witte kerst.
Hoe lang moet het nou eigenlijk geleden zijn dat we echt een pak sneeuw hebben gezien of dat het echt vroor? 1,5 jaar of zo?
Ik voelde me soms net een kind als ik zo erg naar dat soort dingen uitkeek, ik verkneukelde me meer in stilte Ik dacht ook echt altijd dat ik de enige (volwassene dus) was die de feestdagen e.d. nog zo leuk vindt op die manier en er op een warme meidag al helemaal blij van wordt door eraan te denken
Ik kan me dan ook zo lastig voorstellen dat mensen blijer worden van in de file naar het hete strand rijden in juli om daar vervolgens weg te branden, dan van een gure pakjesavond of knusse witte kerst.
Hoe lang moet het nou eigenlijk geleden zijn dat we echt een pak sneeuw hebben gezien of dat het echt vroor? 1,5 jaar of zo?

vrijdag 23 mei 2014 om 23:02
quote:jen16 schreef op 23 mei 2014 @ 23:00:
Same here. Hoe kun je nou van stinken, plakken en zweten houden? En lekker binnen op een gure avond, heerlijk!
Sneeuw is veel te lang geleden, en verlang er ook zo naar om het weer eens echt ijskoud te hebben!
Oh en: heerlijke stamppotten en kerstbrood eten!
Same here. Hoe kun je nou van stinken, plakken en zweten houden? En lekker binnen op een gure avond, heerlijk!
Sneeuw is veel te lang geleden, en verlang er ook zo naar om het weer eens echt ijskoud te hebben!
Oh en: heerlijke stamppotten en kerstbrood eten!
vrijdag 23 mei 2014 om 23:05
Oh en
-proosten met champagne, kijkend naar het vuurwerk in een dikke winterjas (hoewel ik ook vaak een beetje melancholisch wordt van Oud&Nieuw.. einde van de feestdagen/korte dagen en zo).
-'s ochtends beneden komen en zien dat buiten alles onaangeroerd wit is.
-het beginnen van leuke nieuwe tv-programma;s in september na de lange komkommertijd -waarbij je in de zomer 's avonds toch ook niks anders kan doen dan op de bank hangen.
-avondeten maken als het al donker is, in het donker eten ook.
-Veel stamppot eten met spekjes, rookworst en jus!
PS: en van de ontiegelijk jeukende warmte-bultjes onder mijn voeten af zijn waardoor ik vannacht niet kon slapen
-proosten met champagne, kijkend naar het vuurwerk in een dikke winterjas (hoewel ik ook vaak een beetje melancholisch wordt van Oud&Nieuw.. einde van de feestdagen/korte dagen en zo).
-'s ochtends beneden komen en zien dat buiten alles onaangeroerd wit is.
-het beginnen van leuke nieuwe tv-programma;s in september na de lange komkommertijd -waarbij je in de zomer 's avonds toch ook niks anders kan doen dan op de bank hangen.
-avondeten maken als het al donker is, in het donker eten ook.
-Veel stamppot eten met spekjes, rookworst en jus!
PS: en van de ontiegelijk jeukende warmte-bultjes onder mijn voeten af zijn waardoor ik vannacht niet kon slapen

vrijdag 23 mei 2014 om 23:17
Stamppot met spekjes en rookworst en jus En marsepein! En lekker appeltaart/appelbollen/appelflappen bakken en dan ruikt het huis zo lekker winters!
Lekker tegen elkaar aan kruipen op de bank onder een deken.
Hopelijk lekker knus de kat in zijn radiatorhangmat/kattenbed bij de verwarming zien liggen, maar die spullen zijn nu nog geen succes, haha!
Lekker tegen elkaar aan kruipen op de bank onder een deken.
Hopelijk lekker knus de kat in zijn radiatorhangmat/kattenbed bij de verwarming zien liggen, maar die spullen zijn nu nog geen succes, haha!
vrijdag 23 mei 2014 om 23:25
Oeh, cadeautjes kopen (en ja, ook het krijgen ) vind ik heeel erg leuk!
Santa, hebben ze die dingen daar echt? Wow, daar moet ik eens naar gaan kijken dan, vind dat echt zo lekker. Vroeger vond ik dat ook al, dan zette mijn moeder een gezellig schaaltje neer met zo'n staaf in mooie plakjes gesneden, voor iedereen om te pakken.
Nu prop ik zo'n ding gewoon in 5 minuten helemaal naar binnen Yummmm
Santa, hebben ze die dingen daar echt? Wow, daar moet ik eens naar gaan kijken dan, vind dat echt zo lekker. Vroeger vond ik dat ook al, dan zette mijn moeder een gezellig schaaltje neer met zo'n staaf in mooie plakjes gesneden, voor iedereen om te pakken.
Nu prop ik zo'n ding gewoon in 5 minuten helemaal naar binnen Yummmm
vrijdag 23 mei 2014 om 23:37
- tegen vriend aankruipen omdat het koud is.
- lang wandelen in het bos met de hond na afloop op centraal een peppermint latte halen bij de Starbucks.
- cadeautjes kopen ( doe ik nu soms stiekem al) en inpakken onder het genot van een stuk kleverige gemberkoek.
-lekker veel bakken en in de keuken staan
-soyscent branden.
-leuke jassen fijn zittend schoenen ( zomers schoenen bezorgen mij altijd blaren)
-kerstboom samen versieren en hier foto's van maken.
-lush kerst collectie ( snow fairy ,jeah!)
-warme douch nemen na een koude wandeling...
Zwijmel zwijmel
Oo en toch weer home alone kijken ( ondanks dat je deze al 100 keer hebt gezien)
- lang wandelen in het bos met de hond na afloop op centraal een peppermint latte halen bij de Starbucks.
- cadeautjes kopen ( doe ik nu soms stiekem al) en inpakken onder het genot van een stuk kleverige gemberkoek.
-lekker veel bakken en in de keuken staan
-soyscent branden.
-leuke jassen fijn zittend schoenen ( zomers schoenen bezorgen mij altijd blaren)
-kerstboom samen versieren en hier foto's van maken.
-lush kerst collectie ( snow fairy ,jeah!)
-warme douch nemen na een koude wandeling...
Zwijmel zwijmel
Oo en toch weer home alone kijken ( ondanks dat je deze al 100 keer hebt gezien)

vrijdag 23 mei 2014 om 23:42
vrijdag 23 mei 2014 om 23:42
Ja ! Hier in den haag in ieder geval wel! Goud/roze papiertje dacht ik. staat bij de chocolade enzo bij ons hier een beetje onder aan in het schap of misschien even vragen aan het personeel? Ik neem ze ook vaak mee heerlijk even dagdromen dat we al in de koudere maanden zitten!
Wat een gezellige idee van je moeder! Die ga ik onthouden leuk als er bezoek is!
Ik hoop dat je de marsepein kunt vinden!
Wat een gezellige idee van je moeder! Die ga ik onthouden leuk als er bezoek is!
Ik hoop dat je de marsepein kunt vinden!
vrijdag 23 mei 2014 om 23:45

zaterdag 24 mei 2014 om 08:49
Pfff...wat een hoop pagina's er bij opeens. Waar ik vooral naar uitkijk is na heel veel jaren deze winter eindelijk weer eens laarzen te kopen. Die heb ik jaren niet aan gekund, vanwege mijn gewicht. Na mijn operatie hoop ik dat mijn kuiten ook smaller worden en dat ik dan eindelijk laarzen kan kopen. Vroeger droeg ik bijna dag en nacht laarzen.
En naar Beverwijk om daar een stoere leren jas te kopen, daar kijk ik ook naar uit.
En hopelijk om te gaan schaatsen op echt ijs ( een ijsbaan vind ik niet echt) en dan niet voor joker op dat ijs te staan, vanwege mijn figuur.
En naar Beverwijk om daar een stoere leren jas te kopen, daar kijk ik ook naar uit.
En hopelijk om te gaan schaatsen op echt ijs ( een ijsbaan vind ik niet echt) en dan niet voor joker op dat ijs te staan, vanwege mijn figuur.
zaterdag 24 mei 2014 om 11:40
Jeetje wat krijg ik ontzettend veel zin in de herfst en winter als ik die lijstjes zo lees. Ohh echt heerlijk gewoon
Ik hoef niks te quoten, want alles vind ik ook heerlijk wat wordt genoemd haha.
Wow spannend Daantje, een operatie. Gaat dat binnenkort gebeuren? Snap heel goed dat je er dan naar uitkijkt om weer fijn mooie laarzen aan te kunnen. Oh en een leren jas is ook keimooi. Ik heb er trouwens ook nog eentje hangen, maar heb ik afgelopen winter niet eens aangehad. Vond het niet koud genoeg
Ben ook gek op laarzen, ook een reden om naar de herfst/winter uit te kijken.
Ik hoef niks te quoten, want alles vind ik ook heerlijk wat wordt genoemd haha.
Wow spannend Daantje, een operatie. Gaat dat binnenkort gebeuren? Snap heel goed dat je er dan naar uitkijkt om weer fijn mooie laarzen aan te kunnen. Oh en een leren jas is ook keimooi. Ik heb er trouwens ook nog eentje hangen, maar heb ik afgelopen winter niet eens aangehad. Vond het niet koud genoeg
Ben ook gek op laarzen, ook een reden om naar de herfst/winter uit te kijken.
zaterdag 24 mei 2014 om 11:45
Het is hier nu gelukkig wat koeler, een graad of 17 nu. Wat een verademing vergeleken met de afgelopen dagen. Hoop bij jullie ook! Nog geen regen, de zon kwam net af en toe zelfs tussen de wolken door gepiept. Maar ik heb gewoon gezegd dat ie moest opdonderen de rest van de dag, hopelijk heeft t geholpen